Premiera Volkswagena Polo R WRC w Monaco - czy koncern powtórzy rajdowy sukces Audi Quattro z lat 80tych? - podhale24.pl
Czwartek, 28 marca
Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
Szczawnica
Rain
10°
Wiatr: 20.916 km/h Wilgotność: 56 %
Rain
11°
Wiatr: 23.292 km/h Wilgotność: 54 %
Rain
10°
Wiatr: 20.664 km/h Wilgotność: 50 %
Rain
13°
Wiatr: 22.464 km/h Wilgotność: 48 %
Clouds
12°
Wiatr: 25.74 km/h Wilgotność: 55 %
Rain
Wiatr: 17.568 km/h Wilgotność: 70 %
Jakość powietrza
34 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
11.12.2012, 23:10 | czytano: 1442

Premiera Volkswagena Polo R WRC w Monaco - czy koncern powtórzy rajdowy sukces Audi Quattro z lat 80tych?

Choć stojący na czele Volkswagen motorsport Jost Capito twierdzi, że sukces tuż po debiucie jest niemal nieosiągalny to naszym zdaniem VW będzie jednym z najmocniejszych graczy w zbliżającym się sezonie. Dlaczego? VW dysponuje znakomitymi kierowcami i pilotami ale ma również odpowiedni budżet oraz silnych partnerów.

VW Group Polska
VW Group Polska
Wszystko wskazuje, że Polo R WRC będzie mocnym graczem i być może powtórzy spektakularne sukcesy rajdowe Audi Quattro, które miały miejsce w latach osiemdziesiątych.

Od 2013 roku, począwszy od legendarnego Rajdu Monte Carlo (15 – 20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia, przed 250 zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami przedstawione zostały zespoły kierowców oraz 315-konne rajdowe Polo. Na pięć tygodni przed pierwszym startem, przygotowane do rajdowych mistrzostw świata Polo R WRC, przejechało symbolicznie przez rampę, przed sławnym kasynem w Monte Carlo. W ten sposób rozpoczęła się nowa era dla Volkswagen Motorsport. Odsłonięta została także seryjna wersja Polo R WRC przystosowana do poruszania się po drogach publicznych.

„Prezentacja gotowego do startu Polo R WRC rozpoczyna dla Volkswagena nową erę w sportach motorowych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA dają Volkswagenowi szansę wykazania swoich sportowych możliwości tam, gdzie nasze samochody od dawna czują się jak w domu: na prawdziwych drogach. Dlatego nie stajemy na starcie z jakimiś nadzwyczajnym prototypem, lecz z Polo - samochodem opierającym się na seryjnym modelu. To bliskie powiązanie z produktem i klientem było ważnym powodem naszego zaangażowania w tę dyscyplinę sportu motorowego.” – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju.

„Volkswagen intensywnie przygotowywał się do rajdowych mistrzostw świata i wszyscy członkowie zespołu nie mogą się już doczekać, jak wypadnie porównanie Polo R WRC z konkurencją” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Dla nas Rajdowe Mistrzostwa Świata oznaczają nowe wyzwanie, które podejmujemy dysponując mocną załogą i całym pakietem dobrych pomysłów. Z Sébastienem Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreasem Mikkelsenem i resztą zespołu jesteśmy doskonale przygotowani kadrowo. W Polo R WRC tkwi 17 miesięcy intensywnych prac rozwojowych, wiele innowacji i testów. Tak nawiasem mówiąc, moim zdaniem Polo stało się spektakularnym samochodem rajdowym.”

Mocne zespoły kierowców i pilotów na Rajdowe MŚ

W Rajdowych MŚ 2013 w zespole Volkswagena wystartują: Sébastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassia (obaj z Francji) oraz Jari-Matti Latvala i jego pilot Miikka Anttila (obaj z Finlandii). Oba duety – Ogier i Ingrassia oraz Latvala i Anttila – będą w tym sezonie równouprawnionymi załogami, oba mają również na swoim koncie po siedem zwycięstw w rajdowych MŚ.

„Po ponad półtora roku przygotowań nie mogę doczekać się startu Polo R WRC w rajdzie Monte Carlo i walki z rywalami” – wyznał Sébastien Ogier, zaangażowany przez Volkswagena w listopadzie 2011 roku, który w Rajdzie Monte Carlo czuje się jak w domu. Jego kolega z zespołu Jari-Matti Latvala, w tym roku trzeci w MŚ dodał: „Volkswagen jest dla mnie najlepszą opcją na drodze do osiągnięcia mojego osobistego celu: zdobycia tytułu mistrza świata. Zespół przekonał mnie do siebie determinacją i prawie rodzinnymi stosunkami, jakie w nim panują. Każdy daje z siebie wszystko, aby cały zespół odniósł sukces.”

Od Rajdu Portugalii, czwartej imprezy w kalendarzu MŚ, Volkswagen planuje wystawienie trzeciego samochodu. Za kierownicą zasiądzie dwukrotny mistrz Intercontinental Rally Challenge (IRC), młody kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen (Norwegia, nowy pilot: Mikko Markkula, Finlandia). „Volkswagen jest zespołem wybitnie zorientowanym na cel, który podczas przygotowań do Rajdowych Mistrzostw Świata niesamowicie się rozwinął” – przyznał Mikkelsen. „Już podczas Dakaru zespół nie pozostawiał nic przypadkowi i wykazał swoje właściwe nastawienie do sportu motorowego. Mogę się tutaj jeszcze wiele nauczyć i w przyszłości wiele osiągnąć.”

Volkswagen zebrał zatem kadrę doświadczonych i ambitnych kierowców. 28-letni Ogier, 27-letni Latvala i 23-letni Mikkelsen są nie tylko jednymi z najmłodszych, lecz także przede wszystkim jednymi z najszybszych kierowców rajdowych.

Początek nowej ery dla Volkswagena w sporcie motorowym

Wyzwanie jakich mało: niemiłosierny upał w Ameryce Środkowej, dokuczliwy mróz w Skandynawii – Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA to nie tylko ekstremalnie zróżnicowany klimat, lecz także różne rodzaje podłoża – od asfaltu przez szuter, błoto, kamienie po lód i śnieg, które trzeba uwzględnić przy tworzeniu samochodów rajdowych. Prestiż jest ogromny: Rajdowe Mistrzostwa Świata obok Formuły 1 są uznawane na najważniejszą imprezę wśród sportów motorowych, a Rajd Monte Carlo wraz z 24-godzinnym wyścigiem na Le Mans, „Indy 500” i Gran Prix Monaco to jedna z najsławniejszych imprez na świecie.

Mocni partnerzy: R GmbH, Red Bull, Castrol i Michelin

Głównym partnerem Polo R WRC jest Volkswagen R GmbH, spółka odpowiedzialna w Volkswagenie za produkcję samochodów – sportowych pod względem mocy i ekskluzywnych pod względem wyposażenia i jakości. Marka jest powiązana ze sportem motorowym już do 2010 roku: Puchar Scirocco R od początku przebiegał pod patronatem R GmbH. Kolejny partner, widoczny na Polo R WRC to Red Bull, który jest nie tylko sponsorem, lecz również współpracuje intensywnie z Volkswagenem. Volkswagen i Red Bull mają od lat wspólną filozofię promocji i pozycjonowania sportu: podczas Rajdów Dakar na zwycięskich Race Touaregach widoczne były czerwone byki. W różnych seriach wyścigów Formuły 3 startują także juniorzy Red Bulla „powered by Volkswagen”. Również Castrol jest wieloletnim partnerem Volkswagena w sporcie motorowym: po wspólnych projektach, takich jak Rajd Dakar, 24-godzinny wyścig na Nürburgring i Formuła 3, renomowana brytyjska marka olejów samochodowych, podejmuje razem z Volkswagenem kolejne duże wyzwanie. Partnerem odpowiedzialnym za opony jest francuski producent Michelin, dysponujący ogromnym doświadczeniem w rajdowych mistrzostwach świata.

Druga światowa premiera: wersja Polo R WRC przeznaczona do poruszania się po drogach publicznych

Wraz z Polo R WRC (315 KM, 0-100 km/h w 3,9 sekundy, masa 1200 kg), przygotowanym do Rajdowych Mistrzostw Świata, Volkswagen zaprezentował w Monaco noszącego tę samą nazwę, kuzyna rajdowego samochodu: Polo R WRC przeznaczone do poruszania się po drogach publicznych. Ta cywilna wersja rajdówki pokryta jest białym lakierem z charakterystycznymi, szaro-niebieskimi pasami, posiada zderzaki w rajdowej stylistyce i 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Za napęd odpowiedzialny jest 2-litrowy silnik TSI o mocy 162 kW (220 KM) z momentem obrotowym 350 Nm, przyspieszający Polo R WRC od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Seryjne Polo R WRC pojawi się w niemieckich salonach 11 grudnia 2012 roku, pierwsze modele trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.

Źródło: VW Group Polska
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas