- Nowy Targ: otwarto punkt informacji turystycznej
- Pieniądze na nowe projekty polsko-słowackie m.in. na Muzeum Drukarstwa w Nowym Targu
Otworzony w listopadzie 2011 r. nowotarski PIT powstał w ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. Projekt MSIT miał na celu ułatwienie zaplanowania wycieczki, weekendu czy urlopu w Małopolsce. Placówki objęte systemem zostały uruchomione w najważniejszych miejscowościach turystycznych Małopolski, m.in. w: Krakowie, Tarnowie, Wadowicach, Oświęcimiu, Zakopanem, Nowym Sączu, Krynicy-Zdroju i Nowym Targu. W sumie powstało tych jednostek ponad 30.
Wkrótce okazało się, że szukający atrakcji turystycznych i miejsca na urlop korzystają raczej z oferty internetowej, mogąc jeszcze w domach sprawdzić co dana miejscowość oferuje. Nie znaczy to jednak, że PIT okazał się niepotrzebny. Do nowotarskiego Ratusza zaglądało całkiem sporo osób w poszukiwaniu informacji. I tu pojawiła się kolejna bolączka - czas otwarcia placówki. PIT był bowiem nieczynny w weekendy, a wiązało się to z czasem pracy Muzeum Podhalańskiego znajdującego się w budynku Ratusza.
Według nowych zasad wprowadzonych z początkiem tego roku, Ratusz otwarty jest także w soboty między godziną 9.oo a 14.oo.
- Usytuowanie Punktu Informacji Turystycznej w strukturach organizacyjnych MOK, a w dalszej kolejności podlegających pod Muzeum Podhalańskie mieszczące się w Ratuszu - pozwoli na wydłużenie czasu jego pracy oraz dostępności dla turystów i odwiedzających Nowy Targ. W założeniu będzie on bowiem czynny tak jak muzeum - potwierdza dyr. MOK.
Mówiąc radnym o planach, dyrektor tłumaczył: - W Punkcie Informacji Turystycznej planuje się umieszczenie tzw. Punktu Obsługi Gości Muzeum Podhalańskiego. Tutaj będą oni mogli uzyskać podstawowe informacje zarówno o ofercie turystycznej miasta, ale także wystawienniczej i edukacyjnej Muzeum. Planuje się iż pracująca w PIT osoba będzie zajmowała się zarówno obsługą Punktu Turystycznego w dotychczasowym zakresie, ale także poszerzonym o dodatkowe obowiązki związane z oprowadzaniem po wystawach czasowych i stałych oraz w miarę potrzeb uczestniczyć będzie w działaniach edukacyjnych,
Jak dodał, docelowo - gdy powstanie planowane Muzeum Drukarstwa, Punkt Informacji Turystycznej znajdzie się w muzealnym dziale Edukacji i Promocji. - Wówczas umieszczona zostanie tutaj kasa biletowa, tu bedzie centum obsługi gości i sklepik. Zatrudniony pracownik będzie obsługiwał działalność promocyjną placówki, w tym prowadzenie strony internetowej, promocję w social mediach i mediach lokalnych, czy opracowanie strategi promocji - cytował uzasadnienie do zmian Bolesław Bara.
Z chwilą przejęcia pracownika PIT, Miejskim Ośrodku Kultury pracować będzie na etacie 16 osób.
s/