19-latek potrącony na pasach. Jest nieprzytomny. Karetka zabrała go do szpitala (zdjęcia) - podhale24.pl
Czwartek, 28 marca
Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
Szczawnica
Clouds
11°
Wiatr: 19.116 km/h Wilgotność: 59 %
Clouds
11°
Wiatr: 20.736 km/h Wilgotność: 58 %
Clear
12°
Wiatr: 18.756 km/h Wilgotność: 55 %
Clear
14°
Wiatr: 21.348 km/h Wilgotność: 53 %
Clouds
13°
Wiatr: 22.032 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
11°
Wiatr: 17.388 km/h Wilgotność: 68 %
Jakość powietrza
26 %
Nowy Targ
2 %
Zakopane
12 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 1 | 2 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
10.02.2017, 19:58 | czytano: 21422

19-latek potrącony na pasach. Jest nieprzytomny. Karetka zabrała go do szpitala (zdjęcia)

Do wypadu doszło na zakopiance w Klikuszowej. Jak wynika z dotychczasowych ustaleń, 19-latek przechodził przez oznakowane, oświetlone przejście dla pieszych w okolicach cmentarza, gdy uderzył w niego samochód na zachodniopomorskich numerach rejestracyjnych.

Jeden z samochodów jadących zakopianką zatrzymał się przed pasami, żeby przepuścić pieszego, ale drugi, jadący z naprzeciwka, wjechał wprost w chłopaka, który był na pasach. 19-latek upadł na maskę i głową rozbił szybę w samochodzie. Na miejsce przyjechała policja, która przesłuchała świadków i sprawcę wypadku. Potrącony został zabrany przez karetkę do szpitala. Był nieprzytomny.

r/ zdjęcia z wypadku dostaliśmy na naszego czytelnika. Dziękujemy
Reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
X23:16, 17 lutego 2017
Wina kierowcy samochodu. Mniejsza prędkość przed pasami może by mu się nic nie stalo.
.10:22, 13 lutego 2017
@myślę na drodze żyję, za granią kierowcy potrafią zwolnić na pasach, nawet gdy pieszy jest parę metrów od przejścia. sama tego wielokrotnie doświadczyłam. to się nazywa kultura jazdy. tobie w samochodzie nic się nie stanie, a pieszego możesz zabić. twoje ego zbyt na tym nie ucierpi jeśli się zatrzymasz i przepuścisz człowieka jak na pasach czeka. on też jest użytkownikiem drogi. co do nowicjuszy, chyba dobrze że są ostrożni. sama jeżdżę od niedawna, mam ciężką nogę, jednak jak przejście dla pieszych jest słabo widoczne wolę zwolnić niż mieć kogoś na sumieniu.
i weszły nowe przepisy, za przekroczenie 50 zabierają prawo jazdy.
m.19:04, 12 lutego 2017
codziennie muszę przejść przez pasy wieczorem wjazd do Zakopanego na obu rękawach szerokie opaski odblaskowe, przejście oświetlone wiecie ile muszę postać żeby ktoś się zatrzymał. Mam taką uwagę jak widzę obcą rejestrację to nie próbuję wchodzić taki kierowca patrzy ale jakby nic nie widział, ta obserwacja wynika z faktu że próbuję nawiązać kontakt wzrokowy z kierowcą, jeżeli go brak nigdy nie wchodzę. Ale to jest taka polska specyfika, jak znajdzie się taki kierowca za granicą szczególnie w krajach gdzie brak reakcji na pieszego stojącego przy przejściu zaczyna się powyżej 100 euro i to nawet z odczytu monitoringu to jakby nie ten sam człowiek. Czy zatem słuszny jest wniosek, że to brak poszanowania dla drugiego człowieka, a w drugim przypadku strach przed utratą co najmniej 100 euro ?
szuser11:45, 12 lutego 2017
do bulba
" ...Będzie jak w Niderlandach albo jeszcze gorzej."

To w Niderlandach jest źle?
bulba11:34, 12 lutego 2017
@Anty-lewak Tłumaczenie przepełnionym stosem jest zaiste mądre ? w takiej sytuacji możemy usprawiedliwiać kierowcę najeżdżającego na pojazd, który stoi przed skrzyżowaniem, bo przecież tyle tam znaków, świateł i w ogóle różnych bodźców, które trudno odebrać. No ale cóż, lubisz kulą w płot, to strzelaj. A i wyrafinowanie wypowiedzi świadczy o tym, że nowotarska uczelnia zapewne cierpi niepomiernie, nie mogąc się poszczycić takim absolwentem.
bulba11:21, 12 lutego 2017
No nawymyślali na Zachodzie praw pieszego, a teraz nam chcą to tu wprowadzić, no jak tu żyć, antylewaki, jak żyć?? Będzie jak w Niderlandach albo jeszcze gorzej.
ol01:20, 12 lutego 2017
Jak buty spadają to mówią,że umrze.Ale daj mu Boże jeszcze pożyć bo młody.
Zula00:31, 12 lutego 2017
Niektórzy p...cie że co ?jak jedziesz w samochodzie to masz więcej praw niż pieszy...?!!! Człowiek to istota krucha i nie ma szans z maszyną i debilnymi kierowcami..!!!!! Kierowco trochę rozwagi .Nie jesteś na drodze sam..... Szkoda chłopaka oby wyszedł z tego....
myślę na drodze żyję00:19, 12 lutego 2017
Wpajajmy dalej młodym że pieszy na pasach ma bezwzględne pierwszeństwo.Jak oni na pasach się zachowują,na sekundę się nie zatrzymają przed przejściem,kaptur na głowie albo słuchawki w uszach,smart fon w ręce.Wojny nie trzeba.
Zenek flaszka00:07, 12 lutego 2017
Tylko šwiatła rozwiązuja tego typu problem,prawo w tym miejscu jest złe,pieszy na drodze nawet na pasach jest intruzem
ANTY-LEWAK23:39, 11 lutego 2017
@Wujek
To już nie mój problem że w "Twoich" czasach poziom edukacji spadł tak nisko że nawet nie potrafisz zrozumieć mało skomplikowanej wypowiedzi. Druga sprawa dochodzenie prowadzone przez prokurature, jeśil wykarze wine kierującego, doprowadzi to do wpłynięcia do sądu aktu oskarżenia a tak naprawdę dopiero prawomocny wyrok określi winę.
Kolego nie wiem kto Cię uczy teraz w gimnazjum, ale poproś o dodatkowe lekcje ze wszystkich przedmiotów, musisz zrozumieć, że nikt nie stawia wyroków na podstawie doniesien medialnych i swojej wątpliwej wiedzy teoretycznej zdobytej na 30 godzinach wykładów części teoretyczne.
Jeśli znałbyś odrobinę Ustawę o Ruchu Drogowym, wiedziałbyś że nie ma tam zapisu o "obligatoryjnym" zatrzymaniu pojazdu jeśli pojazd jadący z przeciwka ustępuje pierwszeństwa osobie znajdującej się na przejściu dla pieszych, Jest jedynie w przypadku gdy oba pojazdy jadą w tym samym kierunku. Zastosowanie mają przepisy dotyczące samego przejścia dla pieszych, a nikt nie udowodnił że poszkodowany "wtargnął" lub "nie wtargnął" bezpośrednio przed nadjeżdzający pojazd, wiec nie ma podstawy by w tym momencie mówić o winie.
@bulba
Czepiasz się gramatyki, bo nic wiecej nie jesteś w stanie zrozumieć (być może jesteś jednym z kilkuset bezrobotnych polonistów po PPWSZ). Przestań oglądać TVN bo zrobił Ci z mózgu papkę, zacznij myśleć.

Powtarzam jeszcze raz, człowiek ma marną szanse wyjść cało z konfrontacji z samochodem i to w interesie pieszego jest nie ufać żadnym, wymyślonym wbrew logice i zdrowemu rozsądkowi ustrojstwom (w tym przejściu dla pieszych)
Pipi22:45, 11 lutego 2017
Do weź... Nie jestem święta ale chyba każdy kto ma prawko przed pasami zwalnia bo różnie może być..
Kierowca22:37, 11 lutego 2017
Nie zmienia to faktu że do wypadku doszło na oznakowanym przejściu w terenie zabudowanym. Kierujący pojazdem zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność zwłaszcza w pobliżu przejścia dla pieszych. Jest również zobowiązany zachować bezpieczną prędkość zawsze dostosowaną do warunków panujących na drodze. Chłopak przechodził przez oznakowane przejście natomiast sprawca nie zauważył że z przeciwnego kierunku samochód stał żeby go przepuścić. Jeżeli ktoś nie potrafi być skupiony za kierownicą to czy nadal powinien być kierowca?? Zdrowia nikt nie wróci- nie można bronić kogoś argumentami że kierujący się zagapił albo że każdemu się może zdarzyć. Nigdy nie powinno być przyzwolenia na narażenie ludzkiego życia i zdrowia.
Wujek20:45, 11 lutego 2017
Do ANTY-LEWAK
Wiadomo kto zawinił. Trzeba było uważaj na teoretycznych zajęciach na prawo jazdy.
jo18:05, 11 lutego 2017
o jezu każdemu się zdarzy, siadocie na tego kierowce i siadocie, przecież to nie Bin Laden
kleos16:03, 11 lutego 2017
wystarczy ze jeden sie zatrzyma i je*** swiatłami po oczach i juz nic nie widac . nie widzial go na pewno bo by sie zatzymac kazdemu sie moze zdazyc . jestem kierowca i wiem ze pieszy naduzywaja pasto ow przechodza wprost pod jadace auto nawet sie nie ogladajac czy cos jedzie. akcje z rabki slisko jak ....ch,,,,,,,,,, i leci jakas mała gnida wd:::::ła sie tak na pasy zebym ja rozjechał i c** jeszcze mi f*** pokazała . wiec gdzie rozum?
bulba15:46, 11 lutego 2017
do anty-lewak
Durniów nie sieją, zgadzam się. "(...)bodźca w postaci postaci przechodzącej nie odbierał." - daj ten kwiatek ukochanej na walentynki.
ww15:40, 11 lutego 2017
Malgos, nie umieszczytac?:(
Małgorzata Koperska14:20, 11 lutego 2017
ten chłopak z Klikuszowej ? :( wiadomo coś czy zabrano go do szpitala :( ?
weź14:19, 11 lutego 2017
bo ty pipi oczywiście jesteś swieta
Ja14:17, 11 lutego 2017
Życzę chłopakowi szybkiego powrotu do zdrowia...oby wyszedł z tego...trzymam kciuki. A ci, którym tak łatwo przychodzi sadzić innych... niech sie przyznają ile razy gwałtownie hamowali przed kimś lub czymś i jak niewiele brakowało, żeby stała sie kraksa i nawet nieszczęście...ile razy jechaliście zbyt szybko...ba! ile razy pod wpływem alkoholu... Glupimi komentarzami nikomu nie pomożecie
ANTY-LEWAK13:28, 11 lutego 2017
Kto zawinił wykaże dochodzenie. Natomiast jakiś jeden dureń z drugim, dali kiedyś ludziom przejścia dla pieszych i powiedzieli że tam "jest bezpiecznie". Lewackie zapędy prowadzą do walki ze zdrowym rozsądkiem i odwracają kota do góry ogonem. Pieszy z racji swojej "kruchości" winien uważać maksymalnie na siebie, próby wymuszania na kierującym który siedzi w "hermetycznym" pojeździe, zapięty w pasy i mający w zanadrzu wiele aktywnych systemów bezpieczeństwa -tego by stale martwił sie o innych jest po prostu "głupie". Nie mówiąc już o tym że czynników obiciążających percepcje kierującego jest kilka razy wiecej niż u pieszego, być może przepełnił sie gościowi "stos" i już tego bodzca w postaci postaci przechodzącej nie odbierał.
Pipi12:36, 11 lutego 2017
Takiemu to prawko odebrać! Niech się nauczy szanować pieszych! Przyjechał Pan i mysli zejest królem na wsi! Też jeżdżę autem ale i jako pieszy idąc nieraz przez pasy to biegiem bo jak jeden się zatrzyma to z drugiej strony jakiś ceper gna i chamstwo się nie zatrzyma!
Xxx12:26, 11 lutego 2017
Wczoraj miałam identyczny przypadek,jeden kierowca się zatrzymał przed pasami i przepuścil mnie a z przeciwnej strony pędził jak szalony kierowca włączył klakson co on robi a ja w ostatniej chwili stałam na środku . Mogłam skończyć tak jak tem młody chłopak. Takich mamy kierowców tylko pogratulować.
swojak10:40, 11 lutego 2017
~do myślę na drodze żyję
Człowieku, czy umiesz czytać ze zrozumieniem czy to cię przerasta! Jaka wina pieszego! Wiesz po co są przejścia dla pieszych?
kierowca09:57, 11 lutego 2017
Boże jechalismy wczoraj koło tego wypadku .... żeby ten chłopak z tego wyszedł... wie ktoś coś ?
pieszy07:59, 11 lutego 2017
Kierowca jechał szybciej niż dopuszczalna prędkość. Gdyby jechał zgodnie z przepisami zdążył by zahamować. Chłopak nie wtargnął na jezdnie był już w połowie pasów. Niestety tak wyglądają przejścia na pasach na ruchliwej drodze, żeby przejść trzeba odczekać swoje.wielokrotnie miałem podobną sytuacje jak ten chłopak, stałem na środku jezdni zanim ktoś łaskawie się zatrzymał. CHAMSTWO kierowców i tyle w temacie
lb07:17, 11 lutego 2017
jak wypadek mial miejsce o zmierzchu, auto z naprzeciwka z wlaczonymi swiatlami, nasze pasy, ktore wiemy jak widac - z reguly na czarnej jak smola i mokrej drodze samej drogi nie widac, a co dopiero pasy, teraz droga biala od soli, tez slabo, a przy naszym ZATRZĘSIENIU znakow - bo srednio co 50 metrow jest jakis, naprawde ciezko caly czas jest sie na nie gapic, bo wtedy nie ma czasu patrzyc sie na droge - nie ma co imho zbyt pochopnie oceniac sytuacji. mamy drogi jakie mamy, po 700km po czyms takim naprawde nietrudno o chwile nieuwagi. szczegolnie w kraju, gdzie robi sie przejscia przez np dwupasmowe drogi ekspresowe (sic!!!!!!!!!)
wina jest kierowcy bez dwoch zdan, ale nie wieszalbym go od razu na drzewie przy wjezdzie do wsi...
Miejscowy00:51, 11 lutego 2017
I tu kłania sie zasada ograniczonego zaufania, a ze żyjemy w Polsce, to sie sprawdza znakomicie. Ja stojąc przed przejściem oczywiście rozglądam sie uważnie, ponieważ wiem ze jadącym w góry dorobkiewiczom, często w korkach, spieszy sie. Sa już prawie u celu podróży, po długiej, meczącej drodze, co wpływa na koncentracje negatywnie, niestety. Z drugiej strony, jadąc samochodem nigdy nie zatrzymuje sie przed przejściem i zatrzymywał sie nie będę zapraszając pieszych, a to chociażby dlatego zeby nie mieć wyrzutów sumienia. No chyba ze widzę dobrego z naprzeciwka to jestem zmuszony zatrzymać pojazd.
Jan00:40, 11 lutego 2017
Szczątki z grilla były chyba z 25-30m. od pasów, tam gdzie audi dopiero stanęło (tego na foto nie ma), więc kierowca musiał jechać za szybko.
Chłopak też trochę zawinił, nie tyle w kwestii prawnej, bo tutaj jest bez winy, ale w kwestii własnego bezpieczeństwa, mnie jak puszczają na pasach to i tak patrze na 2 pas, a nie od razu na drogę.
Mam nadzieję, że z tego wyjdzie, bo plama krwi była duża i na swój sposób pokazywała, że obrażenia nie są lekkie.
Trzymaj się chłopie.
XD00:29, 11 lutego 2017
myślę na drodze żyję ty chyba tempy jesteś człowieku pierwszeństwo na pasach mają piesi i kierowcy mają obowiązek się zatrzmyać
michi23:30, 10 lutego 2017
pieszy na przejsciu ma absolutne pierszeństwo więc o czym mowa ?
TGA 18.48022:30, 10 lutego 2017
@kierowniczka
Dobrze,ze chociaż potrafisz się "pochwalić" ile robisz km dziennie.Ilu jest takich co robią podobne km ale jakbyś ich zapytała,okazuje się że pół świata zjedzili a w rzeczywistości w d.....e byli i wielkie G widzieli,ale mają najwiecej do powiedzenia.
baciok@21:37, 10 lutego 2017
Ewidentna wina kierowcy, Co niektórzy wypisują głupoty. Przecież jeżeli jadę z naprzeciwka to widzę pieszego, a tak wynika to z artykułu. Po drugie jak widzę samochód stojący przed pasami to zapala mi się czerwona lampka.
Iza Bellona21:34, 10 lutego 2017
Biedny chłopak, oby wyszedł z tego bez szwanku :(
Janek .21:28, 10 lutego 2017
Jak czytam co ludzię piszą to szok ! Wina jest kierowcy audi .Na zachodzie europy człowiek na przejsciu dla pieszych jest święty! A polscy kierowcy dziczy i chamstwo!!
kierowniczka21:18, 10 lutego 2017
Do myślę na drodze żyję
Niestety nie masz racji. Pasy są po to, aby pieszy mógł bezpiecznie przejść na drugą stronę i twoim obowiązkiem jest się zatrzymać jeśli widzisz, że ktoś zamierza przejść. Jeżdżę grubo ponad 20 lat i mandat za przekroczenie prędkości też złapałam, niemniej jednak przed pasami zawsze zwalniam. Pomijam fakt, że czasem ktoś idzie poboczem i nie rozglądając się nagle wskakuje na ulicę przed samą maską. Ja codziennie robię 50 km albo więcej i często widzę nie kierowniczki ale kierowców jadących 20-30/h przy dopuszczalnej 70. A że świeżo upieczeni kierowcy jadą ostrożnie i powoli, to chyba dobrze, bo prędkość należy dostosować do swoich możliwości.
Człowiek zmęczony21:13, 10 lutego 2017
Zmęczenie ,
Zula21:07, 10 lutego 2017
No stój i czekaj aż cepry przejadą!!!!!!!! Kierowca przede wszystkim na na drogę a nie na stoisko z duperelami.... Skutki nieostrożność kierowcy,oby nic poważnego pieszemu się nie stało...
myślę na drodze żyję20:53, 10 lutego 2017
Ewidentna wina pieszego ma oczy. W przedszkolu,szkole uczą w lewo patrzę w prawo jeszcze raz w lewo przeżegnam się i przechodzę.Co z tego że na pasach.Ten który potrącił nie omijał zatrzymanego na pasach,jechał z przeciwka. Widzę świeżo upieczone ,,kierowniczki,, ciągnące się 20 na godz.przerażone że wreszcie mają prawo jazdy i jadą same, widzące 5 m.przed pasami pieszego , zatrzymują się zapraszając go do przejścia nie myśląc o innych użytkownikach dróg.
jeden zz uważnych pieszych20:46, 10 lutego 2017
Jeszcze jeden dowód na to, że z przejścia po pasach na jezdni pieszy może korzystać tylko wówczas, gdy oba samochody już się zatrzymają. Na nowotarskich rynku wciąż obserwujemy sytuacje, gdy ten samochód od strony chodnika się zatrzymał, ale inni kierowcy sobie przez pasy jeszcze przejeżdżają, więc o wypadek łatwo.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas