Szaflary protestują przeciwko uchwale nowotarskich radnych. "Mają teren, niech tam budują obwodnicę". W tle leciutki szantaż... - podhale24.pl
Jabłonka
Clouds
23°C
Clouds
23°C
Clouds
22°C
Clouds
23°C
Clouds
21°C
Clouds
20°C
Kartka z kalendarza
31.10.2024, 15:49 | czytano: 8125

Szaflary protestują przeciwko uchwale nowotarskich radnych. "Mają teren, niech tam budują obwodnicę". W tle leciutki szantaż...

SZAFLARY/NOWY TARG. - Czy walka radnych z burmistrzem jest ważniejsza, niż rozwiązanie komunikacyjne? Niech sobie na to pytanie odpowiedzą mieszkańcy Miasta - mówi wójt Szaflar Rafał Szkaradziński. I dodaje: - Ten wariant społeczny południowej obwodnicy Nowego Targu to wariant aspołeczny /.../ a radni swoim uporem doprowadzą do utraty finansowania.

Podczas wczorajszej sesji Rada Gminy Szaflary przyjęła rezolucję w której wyraża sprzeciw
Podczas wczorajszej sesji Rada Gminy Szaflary przyjęła rezolucję w której wyraża sprzeciw
Podczas wczorajszej sesji Rada Gminy Szaflary przyjęła rezolucję w której wyraża sprzeciw "co do postanowień uchwały Rady Miasta Nowym Targ z października br. w sprawie stanowiska dotyczącego popieranego przez Miasto wariantu budowy południowej obwodnicy".

- Podjęliśmy stanowisko spójne, ponad podziałami, to głos wszystkich radnych. Wypracowaliśmy wspólnie zdanie, by Miasto zajęło się swoimi problemami, a nie próbowało je wypchnąć poza swój teren - mówi w rozmowie z Podhale24 wójt Rafał Szkaradziński.

Przypomnijmy 21 października nowotarska Rada Miasta przyjęła w formie uchwały apel do GDDKiA w sprawie "popieranego przez Miasto wariantu budowy południowej obwodnicy".

Chodzi o tak zwany wariant społeczny, czyli poprowadzenie drogi znacznie dalej na południe, niż przewidują to plany, od południowej strony rezerwatu Bór na Czerwonem, (wycięcie części lasu) i wejście w teren Gminy Szaflary. Szerzej piszemy o tym w artykule Radni walczą o inny przebieg obwodnicy Miasta...

"Nowy Targ chce geotermii? Może jej nie dostać"

Jak mówił inicjator tego nowotarskiego stanowiska, przewodniczący Rady Miasta - Jan Sięka, jest to efekt "ożywionych dyskusji na komisjach i ma na celu chronienie interesów Nowego Targu i mieszkańców".

- Podejmowanie uchwały spoza swojego obszaru? Mogli chociaż zapytać nas o opinie, nie zaproponowano nawet rozmów. Ten "wariant społeczny", jest aspołeczny - nie tylko dla Szaflar ale dla całego regionu. Ale to jest próba budowania obwodnicy nie u siebie, ale u sąsiada. Ta sprawa wzbudziła wiele emocji. Nie wtrącam się w walkę miedzy burmistrzem, a jego opozycją w Radzie Miasta, ale radni podjęli uchwałę w - powiedzmy - nieeleganckiej treści. Ma Nowy Targ swój teren -to niech tam buduje. Takie działania powodują różnice miedzy samorządami. A Nowy Targ chce ciepła geotermalnego od Szaflar ... może go nie dostać. Mamy współpracować, a nie dzielić się - mówi poirytowany samorządowiec.

"Nowotarscy radni szkodzą całemu regionowi"

Jego zdaniem Nowy Targ próbuje działać na szkodę mieszkańców Szaflar. - Nie przewidzieli, że trafią na sprzeciw. Nikt nie wspomniał, że Gmina Szaflary ma swoje stawisko w tej sprawie. Wymienia się nas w uchwale, ale o zdanie nie pyta. Nie chcemy blokować rozwoju, transport powinien się układać, ale - czy ważniejsza jest walka radnych z burmistrzem, niż rozwiązanie komunikacyjne? Niech sobie na to odpowiedzą mieszkańcy. Może trzeba ogłosić referendum, które da odpowiedź na to pytanie - sugeruje wójt i dodaje, że "pytanie warto zadać wszystkim mieszkańcom, a nie radnym, którzy szkodzą całemu regionowi, nie tylko Miastu".

- Od 1993 roku była ta droga proponowana w mpzp. To o czym my mówimy? Co przychodzi nowy radny, to przewraca wszystko do góry nogami. Swoim uporem doprowadzą do utraty finansowania budowy obwodnicy. Przypominam najważniejszy argument, który powtarza GDDKiA - w programie "100 obwodnic" jest wpisana obwodnica Nowego Targu, ale inwestycja wypadnie z programu, jeśli trasa zmieni przebieg i straci status obwodnicy. Jak nie będzie porozumienia i nie znajdzie się rozwiązanie to Miasto straci 480 mln, bo na te pieniądze czekają inne ważne cele i są w kraju inne potrzeby - argumentuje wójt.

Szaflary chcą zaskarżyć uchwałę Rady Miasta

- Na razie czekamy na decyzje nadzoru prawnego, czy zajmą się tą nowotarską uchwałą, która jest jawnym nadużyciem terytorialnym. Czekam na ich podejście do tematu. Jak nie zareagują, to my podejmiemy działania, by uchylić decyzje Nowego Targu, bo to próba układania sobie infrastruktury po nieswoim terenie. Może pomysłodawcy mają większość w Radzie Miasta, ale nie tutaj i nie w całym regionie - podsumowuje Rafał Szkaradziński.

Przyjęta przez Radę Gminy Szaflary rezolucja

"Rezolucja w sprawie wyrażenia sprzeciwu co do postanowień uchwały Rady Miasta Nowym Targ z października br w sprawie stanowiska dotyczącego popieranego przez miasto wariantu budowy południowej obwodnicy.

Rada Gminy Szaflary wyraża sprzeciw co do postanowień uchwały Rady Miasta Nowy Targ w takim zakresie, w jakim naruszają one prawo Gminy Szaflary do samostanowienia o jej terytorium.

W ocenie Rady Gminy przedmiotowa uchwała w sposób rażący narusza nie tylko podstawowe zasady porządku prawnego , ale też standardy prawidłowego funkcjonowania wspólnot samorządowych, opierające się na zasadach dialogu, współpracy i partnerstwa. Rzeczą równie oczywistą jak to, że kompetencja organu stanowiącego danej jednostki samorządu terytorialnego ogranicza się do tej terytorium, jest również to, że wymienione wyżej zasady winny być każdorazowo uwzględniane przy podejmowaniu jakichkolwiek decyzji, których skutki mogłyby oddziaływać lub mieć jakikolwiek wpływ na interesy innej wspólnoty.

Przedmiotowa uchwała godzi w wartości wynikające z ww. zasad, gdyż podjęta została bez jakichkolwiek konsultacji, czy prób porozumienia z Gminą Szaflary, mino tego, że droga miałaby przebiegać po terytorium, które Gmina Szaflary obejmuje swoją właściwością miejscową. Wyrażana niniejsza rezolucja dezaprobata dla działań podejmowanych przez Radę Miasta Nowego Targu wynika z konieczności ochrony interesów Gminy Szaflary oraz jej Mieszkańców.

Jednocześnie Rada Gminy Szaflary wyraża swój stanowczy sprzeciw dla wskazanego przebiegu południowej obwodnicy Miasta Nowy Targ ingerującego w teren Gminy Szaflary.

W ocenie Rady Gminy Szaflary, Rada miasta Nowy Targ podejmując przedmiotową uchwałę i ingerując w obszar, który nie znajduje się w jej zakresie terytorialnym, przekroczyła rażąco swoje kompetencje. Przedmiotowa uchwala dotyczy drogi, która miałaby w części przebiegać po terenie Gminy Szaflary, a więc na obszarze niewłaściwym miejscowo dla podejmowania przez Radę Miasta jakichkolwiek decyzji, rozstrzygnięć, czy wyrażania jakichkolwiek stanowisk.

W ocenia Rady Gminy Szaflary opieszałość organów Miasta Nowy Targ w przedmiocie realizacji południowej obwodnicy powoduje znaczne obciążenie dróg, nie tylko w samym mieście, ale także w okolicznych gminach, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo Mieszkańców całego powiatu, a także zwiększenie niskiej emisji w regionie oraz spowoduje zaniechanie bądź odłożenie realizacji inwestycji na bliżej nieokreślony czas."

Uchwałę podpisał przewodniczący Rady Gminy Stanisław Wąsik.

Sabina Palka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
najlepiej oceniony
4
Obiektywny 20:07, 31 października 2024
Wyliczanka;
- W Nowym Targu mamy już wysypisko, które nie służy nowotarżanom bo śmieci odbiera firma z Tylmanowej.
- Mamy miliony biedr i lidli, które służą wszystkim dookoła i wspomagają turystykę tylko nie tą w mieście bo jej nie uświadczamy.
- Mamy plan na Termy prywatnego inwestora czyli nic dla nowotarżan tylko Warszawiaka, który zjedzie stricte ze ślimaka.
- Mieliśmy mieć spalarnię śmieci pewnie też nie dla nas drogie dzieci.
- farmę fotowoltaiki na lotnisku dla prywatnego zysku.
- teraz obwodnica dla turysty co jedzie do Zakopca, Białki czy Bukowiny

A co dla nas w zamian korki, drożyzna i syf w powietrzu
najgorzej oceniony
51
Feniks 16:02, 31 października 2024
Popieram Szaflary w 100% !!!. Nowy Targ niech buduje obwodnicę na swoim terenie!!!
5
Tropiciel13:33, 4 listopada 2024
Budować tak, jak było skierowane dofinansowanie projektu. Zmian = utrata finansowania i N.Targ zostaje w czarnej d. Zastanówcie się pisząc że w "korku utkną Szaflarzanie". Oni pojada na Bór, Ludźmierz i Cz.Dunajec. Będą mieli w poważaniu waszą Sikorskiego i Szaflarską. A Nowotarżanom zostanie korek w mieście oraz obrobiona przez psy, rozjeżdżana motorami i zatkana rowerami oraz autami "strefa (pseudo)relaksu".
1
krzywy00709:08, 4 listopada 2024
Nie wiem czy tylko ja to widzę ale z tym przebiegiem obwodnicy chodzi o to zęby odsunąć ja jak najdalej od bloków na Równi Szaflarskiej - jak tamtędy pójdzie to nie będą mieli ich gdzie już stawiać (kolejne już są w budowie) Na pewno nie chodzi tu o hałas, strefę relaksu...
1
mieszczanka08:44, 4 listopada 2024
To niech miasto przestanie brać śmieci z Szaflar i niech sobie siedzą w syfie.

Niech miasto nie bierze geotermii i Szaflary niech sami sobie za to płacą KOKOSY. W Szaflarach będą palić w piecach dalej a miasto będzie te geotermie utrzymywać? Nie podłączać miasta i spokój. Mamy gaz, mamy mpec i damy radę taniej
0
as08:31, 4 listopada 2024
to Wójt strzelił z bata, już się boi całe Podhale bijącego Serca
1
Rolnik miastowy21:07, 3 listopada 2024
Widzę, że Gmina Szaflary będzie musiała obejść się bez kanalizacji.
3
sikierka14:07, 3 listopada 2024
Pisać ludzie już umieją, ale z myśleniem kiepsko...Rozbawiły mnie Szaflary z tym rewanżem geotermią, bo ja bym w zamian radził mieszczanom bramki i pobieranie opłat od mieszkańców Szaflar zmierzających w świat przez miasto, albo niech jeżdżą przez Zaskale czy Bór... No bez inwestycji na hokej by się zarobiło...Ale bez żartów, od dłuższego czasu miele się "śmieszną obwodnicę", a nie myśli o kompleksowej koncepcji dla całego Podhala, w którym Nowy Targ był i będzie węzłem komunikacyjnym...Bez względu na to czy Szaflary, Waksmund. Ludźmierz, czy Gronków mają swoje partykularne interesy to problem jest szerszy o wiejskich autonomicznych "republik". Jak pisze @Tekla czasy się przez 30 lat zmieniły i potrzeby też... Trzeba od nowa przyjrzeć się sprawie aby wszystkich pogodzić! Nie jest żadnym argumentem, że poniechanie trasy zaplanowanej obwodnicy jest niemożliwe, bo nowa trasa spowoduje większe koszty...Popieram tych co myślą w Radzie Miasta i wariant poza Bór na Gronków uważam za perspektywicznie optymalny... Nie bać i działać!
1
z tąd21:27, 2 listopada 2024
Na drodze z Gronkowa przez Bór do Szaflar i na zad powinni się przenieść sprzedawcy serków z Niwy.Tam teraz jest ruch dzięki nowej zakopiance i nawigacji.
6
lb18:25, 2 listopada 2024
@Obiektywny "A co dla nas w zamian korki". czy tak ciężko zrozumieć, że korki będą właśnie bez tej drogi? ta droga to remedum na ruch tranzytowy. on jest i będzie i nie ma co szukać winnych, obrzucać Szalfarzan czy Białczan błotem - bo to nie tędy droga. wystarczy spojrzeć na problem szerzej niż końcem, jak mawiał mój sąsiad artysta, swojego ch...
19
Stragan15:14, 2 listopada 2024
W końcu ktoś miał odwagę napisać jaka jest prawda! Radni weźcie się do konstruktywnej roboty a nie rozgrywajcie swoje plemienne gierki ! Szkaradziński pokazał Wam miejsce w szeregu i może w końcu coś do was trafi...chociaż wątpię
4
guly10:42, 2 listopada 2024
Prędzej w Nowym Jorku zrobią tę obwodnicę niż w Nowym Targu. Gdaka weźmie na wstrzymanie, i wróci za dwadzieścia lat.
9
Jaśko08:28, 2 listopada 2024
Czy ktoś oglądał sesje Rady Gminy Szaflary,warto zobaczyć jak radni Szaflar ROZJEŻDŻAJĄ radnych z N.Targu.Na drugi raz się zastanowią co robią.Mam nadzieje że GDDKiA nie będzie słuchać tych ludzi i szybko dokończy obwodnice tak jak zaplanowano.
9
DROGOWIEC07:52, 2 listopada 2024
BRAWO RADNI Z SZAFLAR. NOWOTARSCY RADNI NIECH SIĘ OD WAS UCZĄ, BO TO CO ONI ROBIĄ TO JAKAŚ ŻENADA. ODWOŁAĆ NIEUDACZNIKÓW!!!!!!!!
1
Wektor00:00, 2 listopada 2024
:D.

Boże..., coś Polskę ....... obdarzył :).

Myśleliście, że w Szaflarach mieszkają idioci? :).
-----------------------------------------------------
Wektor 12:11, 30 lipca 2024

Dla przypomnienia. Nadal aktualne.

https://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/100515/Kolegium_Regionalnej_Izby_Obrachunkowej_uniewaznilo_uchwale_nowotarskiej_Rady_Miasta.html#informacja
8
Ciekawy20:54, 1 listopada 2024
A to nie jest tak że ten cały hejt na obwodnicę w mieście to robią władze aeroklubu? Żeby im nie przeszkadzała w działalności?
26
MiKi20:48, 1 listopada 2024
Cała prawda i tyle w temacie. GDDKiA budować w śladzie zaplanowanym w latach 90tych! Do dzieła , tego oczekuję jako mieszkaniec miasta Nowy Targ
0
takitam.19:04, 1 listopada 2024
gryzcie sie dalej panowie bezradni radni, deweloperka poleci pod szaflary i o jakiejkolwiek obwodnicy mozecie zapomniec. ot, taki mamy klimat pod tatrami...
16
Adrian18:47, 1 listopada 2024
A czy ci z Nowego targu to nie mają konszachtów z deweloperami, że nagle obwodnicy nie chcą? Coś mi się wydaje, ze coś na rzeczy, bo niby im wodok na Tatry zasłania, to może neich Zakopiany se kupują mieszkania w Zakoapenm a nie w Nowym targu to Tatry bedą se oglądać z tej stolicy badziewia i układzików z deweloperami
2
Antycyc18:42, 1 listopada 2024
Cycu drogi podaj szczegóły jakie to działki, gdzie te działki, w jaki sposób związane są budową obwodnicy. Dawaj. I podpisz się imieniem i nazwiskiem. Dawaj Cycu.
31
Delf18:38, 1 listopada 2024
Nawet w sąsiedniej gminie widza, że radny Tokarz i Fatla a nawet Sięka to szkodnicy. Ludzie co was otumaniło,że na nich zagłosowaliście...
7
maniek18:38, 1 listopada 2024
Jak nie chcecie w Nowym targu to nie róbcie, ale od Szaflar się odp...cie
3
Marcin17:05, 1 listopada 2024
Do pytanko. A w Nowym Targu nie było konsultacji społecznych bo gddkia zasłoniła się pandemią i można było pisemko tylko wysłać, które w tyle mieli. Dlatego albo zrobione będzie zgodnie z interesem Nowego Targu , albo wcale.
4
Tr15:59, 1 listopada 2024
Jestem za rezerwatem dla starych nowotarżan? jest ich tam niewielu że trzeba ich objąć ochroną zabytkową ?wiadome że Nowy Targ istnieje i rozwija się dzięki ludzia z poza Nowego Targu?
0
Pytanko?13:29, 1 listopada 2024
W Czarnym Dunajcu potrafią za podhale 24 cyt: Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące obwodnicy dla Czarnego Dunajca, a konkretnie preferowanych dwóch jej wariantów - drogi od północy lub od zachodu. Wzięło w nich udział 639 osób, co stanowi ok. 20% frekwencję. Zgłoszono też dodatkowe rozwiązania i zmiany.

Szaflary się bronią

A co w Nowym Targu wpychamy wszystko ludowi???
3
Cyc13:24, 1 listopada 2024
Do obiektywny masz 100 procent racji niech mi ktoś napisze co jest dla nowotarżan? Wysokie podatki? A Ty "Obwodnica tak" przestań już straszyć i zapnij koszule pod gardziel jakie pomówienia i jakie pozwy jak to wszystko to prawda!Rozbawiłeś mnie po uszy w ten piątkowy poranek xddd
36
Nowotarżanka od pokoleń13:04, 1 listopada 2024
Jaki środek Nowego Targu? to chyba koniec Nowego Targu, bo na końcu było śmietnisko i teraz tam powstały apartamenty na Polanie Szaflarskiej, które zakopiany wykupują i inni z Polski co chcą mieć mieć widok na Tatry :) Obwodnica zaplanowana i niech w końcu ją budują, bo miasto stoi przez kilku pseudonowotarżan.
1
Najpierw odwołamy nieudolnego i niszczyciela przyr10:31, 1 listopada 2024
Obwodnica NIE do Obwodnicy tak
10
pencek10:29, 1 listopada 2024
Niech się miasto najpierw zajmie odkorkowaniem Ludźmierskiej, zamiast włazić na cudze.
33
Pojmijcie to w końcu10:13, 1 listopada 2024
Zrozumcie w końcu że ludzi za przeproszeniem wali i ziębi wasza polityka między wami i wasze wojenki na sesji wszystkich razem i do kupy wziętych i wasze przepychanki i wyzywanki nikt Was nie ogląda MY NOWOTARŻANIE NIE CHCEMY PO PROSTU OBWODNICY W TAKIM WYDANIU JAK TO MIAŁO BYĆ!!!! I Waszą w tym rola do kupy wziętych żeby zrobić coś DLA NAS ZWYKŁYCH LUDZI!
A resztę to się możecie nawet na tych sesjach powycinać w słowny pień!!!
1
ekoterror08:39, 1 listopada 2024
ale was buntuja hahah,nadal dziel i rzadz,przypominam,wladza zwierzchnia nalezy do narodu,art.4 konstytucji
23
Kobieta Koń08:22, 1 listopada 2024
Jeszcze raz warto podkreślić, że winę za ten bałagan ponosi tylko i wyłącznie Grzegorz Watycha. To on narobił bigosu a jak się zaczęło gotować /.../ to schował głowę w piasek. Tak nieudolnego burmistrza to miasto nigdy przedtem nie miało. A już zgoda na ten wał i niszczenie miejsc rekreacji to zbrodnia.
22
MAMUSIU RATUJ08:02, 1 listopada 2024
Niestety watycha to najwiekszy wrog zieleni lasow i zwierzat w nich mieszkajacych.On zakochany jest w betonie i degradacji terenow zielonych.
13
fakty07:54, 1 listopada 2024
@bmw: otoz to, ale oni sie moze ogarnac pare miesiecy przed wyborami.. tylko wtedy bedzie juz za pozno bo cale miasto bedzie mialo ich powyzej uszu... a pan tokarz i jagla moga sobie pomarzyc o nastepnej kadencji w radzie. To oni sa prokowatorami wszystkich pyskowek... powinni byc wydaleni z rady w trybie pilnym i bez mozliwosci kandydowania na zawsze! takich ludzie nie chcemy w radzie i w miescie tez nie... i nie dajcie sie nabrac na klamstwa tokarza przed nastepna kadencja bo to tylko slowa zeby mial mozliwosc wygrania, a potem bedzie robil to co teraz... temu panu juz podziekujemy. Pokazal jaki jest naprawde.
19
Mieszkaniec07:48, 1 listopada 2024
@Prawda: ten "pasztet" jest "zasluga" radnych, dokladniej 11stki... to oni zaczeli robic afery odnosnie ustalonego 20lat wczesniej przebiegu. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad i tak nie zgodzi sie na ten "spoleczny" wariant bo jak bylo mowione na sesji, wiaze sie w wiekszymi kosztami. Obwodnica musi powstac zeby odciazyc miasto z korkow, a ci co nie jezdza samochodami nie powinni sie w tej kwestii wypowiadac... najwiekszym prokokatorem jest Tokarz i Fatla. Chociazz Fatla ostatnio mi zainponowal tym ze zaglosowal na jakas uchwale inaczej niz im tokarz kazal.
22
Obwodnica tak07:45, 1 listopada 2024
Ależ się któryś z radnych blokujących rozpisał. Raz "obiektywny"raz do "obiektywnego". "Najlepszą obroną jest atak". Może w piłce nożnej a na pewno nie w rządzeniu miastem. Popełniliście i popełniacie szereg błędów. Układ jest taki, że wasza koalicja zawiązana przeciwko wybranemu przez zdecydowaną większość mieszkańców Burmistrzowi robi wszystko aby mu dokuczyć. Teraz usiłujecie swoje idiotyczne zachowanie przekuć w błędy burmistrza. Na dodatek piszecie kłamstwa i półprawdy które również kłamstwami są. Ja na miejscu burmistrza szybciutko pozwałbym was z powództwa cywilnego za oszczerstwa. Jakieś działki, Jakieś rzekome układy, Jakieś rzekome zaniedbania. Obwodnicę blokujecie wy. Wasz kandydat na burmistrza to czyni a wy mu w tym pomagacie. Strach w oczy zagląda ?. Jeżeli obwodnica nie powstanie,jeżeli wyleci z listy inwestycji do realizacji wy będziecie za to odpowiadać. Coraz więcej głosów w mieście słychać na temat referendum i odwołania rady. Także jestem za. Do Zakopanego wróć !.
14
King of the Spisz07:40, 1 listopada 2024
Ludzie co wy macie z tym że wariant proponowany przez generalną dyrekcję przebiega przez środek miasta??? Ile domów będzie po południowej stronie? Strefa ralaxu ma zatrzymać budowę? Lokalizacja jest na uboczu i będzie mieć sens jeśli ktoś by chciał się przemieścić np. z wschodnich obrzeży na zachodnie i całkowicie wyelminuje tych którzy wjeżdżają do nowego po to aby dostać się na zakopiankę. Albo droga powstanie w śladzie jakim widzi dyrekcja albo wcale wszystkie wojenki radnych odsuwają to w czasie... Zamiast przepychać się teraz lepiej zadbać o to żeby w projekcie były w odpowiednich miejscach ekrany i przejście pod lub naziemne. Co do korków w szaflarach one będą i ich się nie uniknie ale gdyby powstała południowa obwodnica wujek google już by miał alternatywa i już cześć ruchu na zakopiec miała by ujście zresztą już się tak dzieje tyle że przez wioskę Bor na czym tylko mieszkańcy Boru, Gronkowa i Szaflar cierpią
6
Nowotarżanin07:13, 1 listopada 2024
Nowy Targ jest mocno zakopconym miastem. Jaki będzie pożytek mieszkańców NT z tejże obwodnicy? Skoro cały region czerpie korzyści z turystów, ich pieniędzy, to dlaczego tylko NT ma brać smog i utratę walorów przyrodniczych na swoją klatę? Nie dostaniemy geotermii? To nie jest wasza prywatna sprawa komu ja dacie!! Na zakupy, oczywiście do NT. Między innymi z powodu wszej bezmyślności tą drogą ma powstać w NT. Chce się dudy łoić ale drogi, Zakopianki, nie chce się już wpuszczać, jako 2pasmowej, do Szaflar!!!
9
Skinheads 6907:09, 1 listopada 2024
Nie dla obwodnicy .Zostawcie las w spokoju!
6
Luka01:06, 1 listopada 2024
Jak ma obwodnica powstać w NT to tylko z bramkami żeby kasa na hokej była. Wioski zarabiają na ceprach to czas na nas. Bez bramek nie ma co oddawać cennych terenów dla przyjezdnych.
7
siarkofcy_tfu00:35, 1 listopada 2024
Wicewójt Furca, podczas sesji w Szaflarach stwierdził, że on - jako mieszkaniec NT - reprezentuje 80% nowotarżan, a tych 20 radnych miejskich, którzy zagłosowali za stanowiskiem Miasta, to reprezentują tylko garstkę osób.
Powiedzcie mi, jak nazwać takiego człowieka, nie używając przy tym wulgaryzmów i inwektyw...
14
G.w00:15, 1 listopada 2024
Obwodnica i tak będzie czy tego chcecie czy nie
4
PasterzPPP00:11, 1 listopada 2024
Szkaradziński co nie chce na swojej szaflarzańskiej ziemi obwodnicy to dobry gospodarz, a Watycha który się zgadza na poprowadzenie po swojej nowotarskiej to już jest dobry i bijemy mu brawo? Coś komentujący popadają w dziwną hipokryzję.
2
Do.obiektywny23:14, 31 października 2024
I mamy targowicę,na którą zjeżdżają goście zza granicy.
13
Do Obiektywnego22:14, 31 października 2024
Obiektywny mówisz w punkt! I to wszystko to dorobek dwóch kadencji i teraz trzeciej jaśnie nam panującego Grzesia Watychy. Celebryta z bożej łaski,tylko po eventach chodzi. Okoliczni wójtowie dbają o mieszkańców i swoją ziemię i teraz walczą o swoje, a nasz *** od działek, dba o swoje interesy i jeszcze inne, ale na pewno nie o nowotarska ziemię. Kibicuję więc Fatli i Tokarzowi że są jedynymi radnymi sprawiedliwymi i mają siłę walczyć z tym *** burmistrzem i jego świtą,którzy jeszcze na Sikorskiego zezwolili na budowę dwóch niemieckich supermarketów aby zaopatrywały pensjonaty w Białce a nam zostawiły smród spalin i zakorkowane miasto.Sprytny wybieg wójta Szkaradzińskiego że niszczenie przyrody i Rezerwatu przez Watychę to polityka i wina opozycji,że nie chce do tej dewastacji dopuścić i atakuje biednego burmistrza który kupił już tam działki.
A jeszcze Watycha wyciął w tym roku hektary drzew na Borze,ciekawe w jakim celu? Szkaradz?ński straszy że stracimy dofinansowanie,a jaka jest cena zdegradowanej przyrody, której i za miliardy nie da się odbudować??
Ale walczy jak lew, a nasz kotek głupio się uśmiecha i dalej z siebie zadowolony...
25
Ted21:24, 31 października 2024
Rozpisać jak najszybciej referendum w mieście i zapytać wszystkich mieszkańców miasta w temacie obwodnicy. Paru krzykaczy nie może decydować o losach miasta w tak bardzo ważnej kwestii. W razie utraty dotacji rozliczyć wszystkich którzy się do tego przyczynią.
Reklama
13
Tekla21:19, 31 października 2024
Szkaradna obwodnica będzie służyć wszystkim dookoła, a uprzykrzać życie będzie Nowotarżanom! Nie dla takiej obwodnicy. Z resztą ciężko nazwać tę drogę "obwodnicą" jak przechodzi przez miasto. Droga była projektowana w innych czasach. Pozmieniało się naprawdę sporo i droga w tym śladzie już zwyczajnie nie ma sensu.
4
Obiektywny20:07, 31 października 2024
Wyliczanka;
- W Nowym Targu mamy już wysypisko, które nie służy nowotarżanom bo śmieci odbiera firma z Tylmanowej.
- Mamy miliony biedr i lidli, które służą wszystkim dookoła i wspomagają turystykę tylko nie tą w mieście bo jej nie uświadczamy.
- Mamy plan na Termy prywatnego inwestora czyli nic dla nowotarżan tylko Warszawiaka, który zjedzie stricte ze ślimaka.
- Mieliśmy mieć spalarnię śmieci pewnie też nie dla nas drogie dzieci.
- farmę fotowoltaiki na lotnisku dla prywatnego zysku.
- teraz obwodnica dla turysty co jedzie do Zakopca, Białki czy Bukowiny

A co dla nas w zamian korki, drożyzna i syf w powietrzu
15
Prawda19:54, 31 października 2024
Ten pasztet zafundował nam Watycha swoją biernością na spotkaniach z GDDKiA. Oszukiwaniem mieszkańców poprzez nieinformowanie ich o wynegocjowanym przebiegu drogi po nasypie i zamurowaniu brzegów Dunajca. Na koniec wyłączył się z postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. Teraz chowa głowę w piasek. To piekło jest dziełem biernego, bezczynnego Watychy.
5
Segregator19:52, 31 października 2024
Ja myślę że te kilkadziesiąt komentarzy powinno dać włodarzom miasta Nowego Targu wiele ale to wiele do myślenia....A Wy droga opozycjo powinniście to wycisnąć jak cytrynę a nie bawić się w gierki szabelki....
6
Navy Seal19:44, 31 października 2024
Pewnie, wszystko na terenie Nowego Targu zrobić a *** z Szaflar będą korzystać z terenów Nowotarskich w myśl zasady " co twoje to moje a co moje to nie rusz..."
5
Dziękujemy19:34, 31 października 2024
Bo trzeba było być Burmistrzem dla ludzi wtedy kiedy padały decyzje a nie dawać to Wójtowi Gminy i się wyłączać z procedowania bo działka tak się po prostu nie robi! I Wójt Szaflar właśnie to pokazał chroni interesy swoich mieszkańców a interesy nowotarżan ma chronić Burmistrz, który się wyłączył więc czego się dziwicie?
3
Dobre19:24, 31 października 2024
Do Andrxej x48 ty naprawdę wierzysz że prywac8arz który wybudowałby tą farmę sprawiłby że ty zwykły śmiertelnik miałbyś zwykły prąd????
Przecież wiadome było że to pod biznes a nie dla nas zwyczajnych ludzi.
24
mm19:06, 31 października 2024
W programie "100 obwodnic" jest wpisana obwodnica Nowego Targu, ile to już lat. Radni NT obudzili się teraz na przebieg obwodnicy !!! Opamiętajcie się w końcu ,bo stracimy te miliony
34
Obserwatorka19:05, 31 października 2024
Radni blokujący obwodnicę do dymisji. Oddajcie mandaty. Jeśli obwodnica nie powstanie dzięki waszym idiotycznym działaniom mieszkańcy miasta odwołają was w referendum. Wojenek się zachciało jaśnie państwu radnym. Wszyscy mają was już dość. Do dymisji.
29
Andrzejx4818:42, 31 października 2024
Najgorsza rada miasta jaka może być do czego oni chcą doprowadzić do średniowiecza Nowy Targ miała powstać ferma fotowoltaiczna i co ekolodzy znalezli jakieś ścieżki mrówek i koniec naszych marzeń o tańszym prądzie teraz waśnie z Szaflarami o obwodnicę miasta podejmują jakieś uchwały bez porozumienia z sąsiadami i nadal będziemy tkwili w korkach miał powstać park wodny i co radnym przeszkadzają wysokości zjeżdżalni miał powstać park rozrywki i ci radnym przeszkadza bo coś tam za wyskie i zasłoni widok Tatr proponuję sadzić kwiatki drzewka krzewy oraz wszędzie napis skansen bo nic innego w tym mieście z ta radą nie da się zrobić tragedja
11
Opes18:33, 31 października 2024
Szaflarzanie zawsze byli złośliwi
4
górolalbogóral18:26, 31 października 2024
Przykre jest, że w tak patowej sytuacji nadal nie znaleziono rozwiązania.

Uważam, że wariant społeczny jest jednak wart uwagi. Rozumiem także sprzeciw władz Gminy Szaflary i zgadzam się ze stwierdzeniem, że Nowy Trag przerzuca problem na innych.
Patrząc realnie i z delikatnym krokiem na przód - Szaflary (rejon Zadyma, ColorPark) wkrótce zostanie także zabudowany przez nowych-przyszłych inwestorów i będzie częścią Nowego Targu. Wykorzystajmy wolne przestrzenie, brak infrastruktury i wreszcie wybudujmy najpierw drogę, a później budynki do niej.

Mogą się Państwo nie zgadzać ze mną, ale Klikuszowa-bis która powstała i zmusza każdego do jazdy przez centrum Szaflar lub bocznymi drogami nie napawa optymizmem na kolejne lata.

Rozwiązanie, które zaprezentowano nad miastem Nowy Targ, może i ma szansę na byt, ale tylko jeśli lotnisko zacznie funkcjonować regionalnie.
Z racji że to rejony obecnie turystyczne, blisko natury - zupełnie nie widzę potrzeby budowania w tym obrębie drogi.
11
mieszczanka18:24, 31 października 2024
Nie będzie wieś mówiła co miasto ma robić. Wystarczy nie brać od nich tej drogiej geotermii i niech sobie utrzymują to drogie dziadostwo.
12
Jasiek18:19, 31 października 2024
Protesty radnych skończą się, jak deweloperzy wybudują i sprzedadzą wszystkie mieszkania. Tylko, że wtedy będzie już za późno.
10
Baca18:14, 31 października 2024
Szaflary niech sobie wybuduje śmietnisko nie odbierać śmieci z szaflar
17
Sorry18:01, 31 października 2024
Obwodnicy z prawdziwego zdarzenia - tak!
Drodze przez miasto i bloki - nie!
Przeciwko tej budowie od samego początku buntowali się mieszkańcy stąd II tura wyborów w mieście. Nowotarżanie stwierdzili, że ta inwestycja w projekcie pierwotnym zrujnuje szereg prywatnych posesji, brutalnie ingeruje w obszar leśny i rekreacyjny w Rezerwacie, który jest jedyną ostoją spokoju ogólnodostępną w tym mieście temu dobrze że ktoś to zablokował w takim wydaniu. Nowy Targ nie może teraz się zgodzić na wszystko bo nie jest papugą sąsiednich gmin.Sorry
A szantażowanie Geotermią jest nie na miejscu i tylko obnaża naszą małość drodzy mieszkańcy i pokazuje że mamy guzik do gadania. I kto się teraz za nami wstawi ???
2
Optymista18:00, 31 października 2024
Ale po co nam obwodnica przecież stanie na Szaflarskiej czy lydzmierskiej a od dziś do klikusziwej sama przyjemność czas na przemyślenia
20
Maniek18:00, 31 października 2024
Bardzo dobrze. Szaflary muszą dbać o swoje sprawy i priorytety. Brawo dla naszych radnych i władz naszej gminy. Nas nie obchodzą walki w Nowym Targu.
3
Apel17:51, 31 października 2024
NIC O NAS BEZ NAS TAK SAMO DRODZY NOWOTARŻANIE NIRVH NASI WŁODARZE NAS TEŻ TAK WESPRĄ JAK WÓJT SZAFLARZAN - JESTEM ZA
3
Adam17:40, 31 października 2024
Wójt Szaflar pomija całkowicie fakt, że uchwałę ze stanowiskiem poparło 20 radnych i żaden się nie nie sprzeciwił. Niezła manipulacja.
10
Ne dom bo nie.17:33, 31 października 2024
Jestem za obwodnica na granicy Nowego Targu i Szaflar będzie ona służyć przede wszystkim Szaflażanom. Więc niech dadzą coś od siebie, a nie żerują na cudzym.
16
mieszkaniec NT17:20, 31 października 2024
Pytanie czy Nowy Targ sam sobie będzie jeździł po tej obwodnicy, mieszkańcy Szaflar też, więc musi to być wspólny projekt . Pozdrawiam
36
Ajdenhooo17:14, 31 października 2024
Czy wy wszyscy nie rozumiecie że nowotarżanie nie chcą obwodnicy w takim wydaniu jak to pierwotnie zaserwowało GDKIA???
Czy tak ciężko jest zrozumieć że każdy kto ma choć odrobinę wyobraźni zdaje sobie sprawę jak smakuje obwodnica na nasypie?
Niech se biorą Szaflarzany, Białcany, Bukowiany i Zakopiany te korki do siebie bo w mieście turystyki nie ma nie będzie czemu mamy innym robić dobrze i jakim kosztem? Taka prawda że tej obwodnicy potrzebują WSZYSCY tylko nie nowotarżanie i wcale nie będzie tak, że każdy będzie miastu dyktaował jak i co ma robić i z czym. Ludzie my chcemy zachować nasze cenne rekreacyjnie tereny bo u nas mamy jeszcze spokój i ciszę, bierzcie se tą obwodnicę razem z tymi turystami A NAM DAJCIE DECYDOWAĆ!!!
2
Broda16:59, 31 października 2024
Ale co trzeba przyznać pomijając artykuł to to że pięknie zaczopowali ludźmierską teraz. Tak to tylko to miasto potrafi.
11
Wsiowy16:57, 31 października 2024
Rafał widzę z Grzesiem ramię w ramię. Tylko że Rafał potrafi swoich radnych nakręcić a Grześ nie. Widać kto jest lepszym biznesmenem
20
Mieszczon16:56, 31 października 2024
Szaflarzany spokornieją jak postoją trochę w korkach do Miasta :)
39
PTR16:54, 31 października 2024
Rada Miasta NT w obecnym składzie, to porażka demokracji.
Ten skład udowadnia, że niczego nie rozumie i z nikim się nie liczy.
Merytorycznie i wizerunkowo większość w RM to niestety klęska, co dobitnie radni udowadniają choćby takim traktowaniem sąsiadów...

TAK dla obwodnicy Nowego Targu w obecnie zaprojektowanym śladzie z dwupasmowa jezdnia w obu kierunkach!
41
Jasiek16:54, 31 października 2024
To się pan Maciuś nie spodziewał ? brawo Panie wójcie !
11
Stasia16:54, 31 października 2024
Szaflary chcą nie mieć korków kosztem NT? Czy może ktoś swojego prywatnego działkowego interesu broni?

A geotermia od nich brać to też bym nie chciał. Nowotarżanie za ich dziurę w ziemi zapłacą kosmicznymi rachunkami!
6
Pytajnik16:48, 31 października 2024
Ale droga do spalarni w tym samy śladzie nie przeszkadza? Może teraz chodzi o działki?
36
Sdsss16:42, 31 października 2024
Nie ma najmniejszych szans, żeby obwodnica nagle zrobiła skręt o 90 stopni na południe w kierunku Szaflar. Jeżeli radni NT mają jakiekolwiek nadzieje na to, to są bardzo krótkowzroczni i bez wyobraźni. Jedyne na co gddkia może się zgodzić to częściowo na palach, a nie nasypie, ale stary ślad albo zostanie, albo nie będzie jej wcale. Jak nie będzie jej wcale, to dopiero zobaczycie co potrafią mieszkańcy NT. Tokarz ze swoimi tysiącami podpisów zgnije w obliczu parudziesieciu tysięcy i nie z NT tylko z całego podhalańskiego regionu. Bo ta obwodnica nie ma ulżyć tylko miastu, ale też wszystkim okolicznym miejscowościom
7
Loko16:41, 31 października 2024
Szaflary to niech zaczna szukac rezerwy na rozbudowe zakopianki do 2x2 bo glowny ruch jest na Zakopane i zadna obwodnica nie pomoze jak zakopianka nie ma przepustowosci.
7
Ruska łonuca16:38, 31 października 2024
Popiskiwanie.... Przecież kart nie rozdają....
8
Paradoks16:37, 31 października 2024
Morał z tego taki że każdy umie walczyć o swój kawałek podłogi tylko nie NOWY TARG tutaj można wszystkich zasmrodzić, zakopcić i zagazować a i tak będzie pięknie....
28
franek16:34, 31 października 2024
trzeba przyznać ze wójt ma kochones... brawo
9
obiektwyny16:34, 31 października 2024
A na co nam droga jak fiks geotermia ? Mają ja min mieszkańcy Bańskiej ... I czemu nie ma nowych przyłączy ? Bo ci co je mają to płacą krocie.
12
PG16:33, 31 października 2024
No przecież ktoś tych radnych z ich programem wybrał. Zdobyli większość! Więc mieszkańcy Nowego Targu wola korki niż obwodnicę. Lud zdecydował.
14
lb16:33, 31 października 2024
i bardzo dobrze.
28
Okręg 2116:31, 31 października 2024
Chcieliście zmian w radzie miasta ?! To macie :)
8
Ww16:29, 31 października 2024
Każdy by chciał nowe drogi ,ale broń Boże nie na moim,zresztą co to za obwodnica przebiegająca przez środek miasta
40
bmw16:20, 31 października 2024
Kolejna kompromitacja nowej rady
Opamiętajcie się w końcu, wszyscy już mamy dość waszych wojenek.Zgoda buduje, niezgoda rujnuje.
28
Jan Tek16:19, 31 października 2024
Argument, że droga była projektowana 30 lat temu to absurd. Dziś wszystko jest inaczej. Miasto się rozbudowało, samochodów przybyło. To nie jest już obwodnica ale droga w mieście.
Każdy chce drogę ale nie u siebie. Wójt chce mieć turystów w gminie ale kosztem nas, Nowotarżan.
Sobie niech zrobi drogę koło parku z fontanną, zobaczymy czy będzie chętny.
45
Ja16:08, 31 października 2024
I szaflarzanie mają rację! A NT niech się dusi w korkach
23
Radzio16:06, 31 października 2024
Ty się Szkaradziński przyznaj do działek, a nie nakręcaj radnych w swojej gminie w obronie własnego interesu.
51
Feniks16:02, 31 października 2024
Popieram Szaflary w 100% !!!. Nowy Targ niech buduje obwodnicę na swoim terenie!!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
30
08.2025
Nie przegap!
Trwa do 19.10.2025
Nie przegap!
20
07.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
15
Wtorek
Imieniny:Włodzimierza, Henryka, Egona
Kliknij po więcej