Szymon Fatla: "Zakręcanie kurka budzi najgorsze skojarzenia". Odpowiedź na słowa wójta Szaflar - podhale24.pl
Wtorek, 3 grudnia
Imieniny: Franciszka, Ksawerego, Lucjusza
Nowy Targ
Clear
Wiatr: 7.344 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 7.992 km/h Wilgotność: 88 %
Clear
-0°
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 92 %
Clear
-0°
Wiatr: 7.344 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-1°
Wiatr: 9.612 km/h Wilgotność: 94 %
Clear
-1°
Wiatr: 8.424 km/h Wilgotność: 92 %
04.11.2024, 09:00 | czytano: 18022

Szymon Fatla: "Zakręcanie kurka budzi najgorsze skojarzenia". Odpowiedź na słowa wójta Szaflar

NOWY TARG. "Rada Miasta może w dowolny sposób wyrażać swoje stanowiska na różne tematy, niezależnie od tego, czy terytorialnie obejmują Miasto Nowy Targ" - pisze Szymon Fatla i dodaje: "Niedopuszczalne są słowa - Nowy Targ chce ciepła geotermalnego od Szaflar ... może go nie dostać."

Szymon Fatla i Rafał Szkaradziński/ zdj. Podale24
Szymon Fatla i Rafał Szkaradziński/ zdj. Podale24
To reakcja na słowa wójta Szaflar Rafała Szkaradzińskiego, który komentował na Podhale 24 podjętą przez Radę Gminy rezolucję, w której wyraża sprzeciw "co do postanowień uchwały Rady Miasta Nowym Targ z października br. w sprawie stanowiska dotyczącego popieranego przez Miasto wariantu budowy południowej obwodnicy". Piszemy o tym w artykule Szaflary protestują przeciwko uchwale nowotarskich radnych...

Wiceprzewodniczący nowotarskiej Rady Miasta przesłał nam swoje stanowisko.

Oto ono:

"Odpowiedź do sformułowań z ostatniej sesji Rady Gminy Szaflary oraz użytych w artykule: "Szaflary protestują przeciwko uchwale nowotarskich radnych. "Mają teren, niech tam budują obwodnicę". W tle leciutki szantaż..."

Szanowni Państwo,
Pragnę stanowczo zaprotestować wobec słów jakie padają ze strony wójta Gminy Szaflary Pana Rafała Szkaradzińskiego. Sprytne łączenie niepowiązanych ze sobą wątków i spraw to taktyka mająca na celu zaciemnić obraz sprawy i sytuacji związanych z samą południową obwodnicą jak i stanowiskiem wyrażonym przez Radę Miasta Nowy Targ.

Dla jasności, by uniknąć niepotrzebnych słów i emocji, w punktach przedstawię faktyczny obraz:
1. Nakaz przygotowania wariantu społecznego wynika z postanowienia Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 28 marca 2024 r. znak: SKO-OŚ-4170-4/24 w przedmiocie stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn.: Budowa obwodnicy Nowego Targu w ciągu DK49 oraz określenia zakresu raportu o oddziaływaniu ww. przedsięwzięcia na środowisko. Określenie "wariant społeczny" występuje w oficjalnych dokumentach, takiego określenia używają organy administracyjne prowadzące ww. postępowania administracyjne, a także Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie. Nie jest to widzimisię Rady Miasta ani żadnego z radnych.

2. Rada Miasta Nowy Targ swoim stanowiskiem jedynie przypomniała o kształcie "wariantu społecznego", który GDDKiA i tak jest zobowiązana przygotować w procesie wydania decyzji środowiskowej.

3. "Wariant społeczny" miałby przebiegać przy granicy Miasta Nowy Targ i Gminy Szaflary, a nie wyłącznie na terenie Gminy Szaflary.

4. Rada Miasta może w dowolny sposób wyrażać swoje stanowiska na różne tematy, niezależnie od tego czy terytorialnie obejmują Miasto Nowy Targ. Podjęcie tej konkretnej uchwały wynikało natomiast z prośby dyrektora GDDKiA, który postulował o przyjęcie przez Miasto oficjalnego stanowiska co do wariantów obwodnicy i rozwiązań technicznych.

5. Stanowisko Rady Miasta Nowy Targ zostało poparte przez 20 radnych, a wyłącznie jeden radny wstrzymał się od głosu. W związku z tym nieprawdziwe jest sformułowanie, że jest to element "walki radnych z burmistrzem". Ta sprawa to wyraźny konsensus pomiędzy wszystkimi radnymi i burmistrzem.

Przyjęta treść uchwały powstawała we współpracy radnych z burmistrzem i z jego czynnym udziałem - podczas narady, w której uczestniczyli również jego zastępcy oraz przedstawiciele wszystkich klubów radnych.

6. Burmistrz Miasta Nowy Targ stanowisko wyrażone przez Radę Miasta uchwałą zaprezentował na spotkaniu z GDDKiA w dniu 24.10.2024 jako wspólne stanowisko Rady Miasta i Burmistrza. W tym temacie panuje w Mieście powszechna zgoda.

7. Niedopuszczalne są słowa o tym, że "Nowy Targ chce ciepła geotermalnego od Szaflar ... może go nie dostać." Złoża geotermalne nie stanowią własności gminy Szaflary. Przypomnieć należy, że odwiert geotermalny jest w całości finansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a ekonomiczny sens tej inwestycji jest oparty o odbiór ciepła z tego odwiertu przez Miasto Nowy Targ. Groźby takie odbieram jako groteskowe, ale i bardzo szkodliwe. "Zakręcanie kurka" budzi w polskim społeczeństwie najgorsze skojarzenia.

Również chciałbym podkreślić fakt, że na spotkaniu w GDDKiA 24.10.2024 przedstawiciele Gminy Szaflary nalegali na realizację obwodnicy w zgłaszanym przez GDDKiA śladzie i kształcie nawet bez uwzględnienia uwag dotyczących tego wariantu zgłaszanych przez pozostałych samorządowców. Mowa tu głównie o przeprojektowaniu zjazdów na kierunkach Nowy Sącz - Zakopane i Zakopane - Nowy Sącz w sposób ograniczający dodatkowy ruch tranzytowy na ulicy Szaflarskiej. Czy troska o wydatkowanie blisko pół miliarda złotych z budżetu państwa nie powinna również obejmować tego, by projektowana obwodnica, negatywnie oddziałująca na życie mieszkańców była funkcjonalna i nie spowodowała nawarstwienia się dodatkowych problemów komunikacyjnych? I czy postawa wójta Szaflar zbliża Nowy Targ do budowy obwodnicy, czy wręcz odwrotnie - sabotuje powstający kompromis?

Szymon Fatla wiceprzewodniczący Rady Miasta Nowy Targ (uczestniczący w ostatnich dwóch spotkaniach z GDDKiA w Krakowie)"

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Bociek23:04, 7 listopada 2024
Korki na Szaflarskiej po otwarciu Klikuszowej znacznie się rozładowały. A obwodnica z archiwalnych planów w rzeczywistosci będzie tylko droga szybkiego ruchu przez miasto. Plany dróg też należy aktualizować. A Szaflary wraz z naszym Burmistrzem niech najpierw przedstawią mieszkańcom koszty ogrzewania geotermalnego - istnieje duże orawdopodobieństwo że wówczas wójt nie będzie musiał się fatygować do zakręcania kurka, bo mało kto w tej cenie będzie to dobro chciał.
4
z tąd16:50, 7 listopada 2024
Fajny ten radny Pan Fatla . Jak łyżeczka w kubku.Bez niej mimo wsypanego cukru herbata,kawa nie była by słodka.Niech kręci, mąci.
1
Maniek16:48, 7 listopada 2024
A tak ogólnie uderz w stół, a nożyce się odezwa...
3
Maniek16:47, 7 listopada 2024
Bełkot
2
kaśka zaskalanka z miniówką po kolanka08:33, 7 listopada 2024
kilka osób w urzędzie gminy w Szaflarach a tyle komentarzy
5
Mieszkaniec NT19:35, 6 listopada 2024
Też się zastanawiam..
Kto komu obiecał w kampani aby obwodnicy nie bylo w tym miejscu aby można było dalej budować bloki w których nie mieszkają mieszkańcy z Nowego Targu ale przyjezdni ... gdzie kupuje się mieszkania pod inwestycje ...a obwodnica zasłoni Tatry...no cóż pożyjemy zobaczymy a teraz stoimy w korkach..
5
Jerzy13:32, 6 listopada 2024
Ciekawe ile PUM-ów dostanie Pan Fatla jak wybudują bloki na planowanym śladzie obwodnicy???????????
3
ołyea13:06, 6 listopada 2024
Niema, niema wody u Rafała, a wielbłądom dalej chce się pić...na na na na
15
stan10:04, 6 listopada 2024
Panie Fatla, do pięt nie dorastasz Panu Szkaradzińskiemu.
18
Mójciszymon18:00, 5 listopada 2024
Fatla powinien zostać Przewodniczącym Rady i zastąpić bardzo słabego Siękę. I wolę Fatlę od Tokarza. Niech więc go odsunie. Młody. Przystojny. Rzeczowy. I mówią, że skuteczny. Kariera przed radnym Fatlą stoi otworem. Może już niedługo zastąpi Watychę na stanowisku Burmistrza.
6
Ojciec Salceson -bywalec w N.T.17:37, 5 listopada 2024
I tak Grześ sobie naważył piwa.Całymi latami urzędował za swoim biurkiem jak ksiądz za konfesjonałem przy spowiedzi.Każde spotkanie kończył odpukaniem .I to wszystko .Takie tam tkwienie na urzędzie .Dzisiaj to piwo trza pić "burmiszczu".
2
Brzynczyk14:50, 5 listopada 2024
Symptomatyczne. Naczelny komentator z Krzywej dziś w delegacji. Popracował przed pójściem do spania a potem rano tuż przed wyjściem. Widać kto pisze te niegramotne komentarze. Po części uderzające w swojego szefa. No ale cóż inteligencji na jarmarku nie kupisz.
2
Maria14:26, 5 listopada 2024
A ja się lękam. Jak Pan Rafał nie puści nam ciepłej wody to co my zrobimy? Będzie nam zimno i będziemy szczękać na zębach. Gazu nie mam bo Rosjanie wiecznie straszą to zostały mi tylko stare meble, które z Mieciem znajdziemy na wielkogabarytowych wywózkach i trochę kartonów. Węgiel i prąd drogi. Ja liczyłam na wodę od Pana Rafała. Tyle w nim ciepła
17
Kibic09:15, 5 listopada 2024
Brawo Panie radny Fatla, takich światłych i przebojowych młodych ludzi potrzebuje to miasto.Tylko dzięki takim odpowiedzialnym postawom,merytorycznymu przygotowaniu,determinacji i serca dla mieszkańców,może Pan zachęcić młodych ludzi do zostania w Nowym Targu.
Zapędził Pan burmistrza Watychę w kozi róg i teraz już s?ę z Panem zgadza,ale tylko oficjalnie,bo wy?ścia ni ma. Tyle lat uzgadniał autostradę w najpiękniejszym miejscu wypoczynku nowotarżan i nic go piknęło że coś nie halo.Niezbadany stan umysłu..
Teraz wójt Szkaradziński wykazał się intelektem i postanowił straszyć.
Ale Pan radny się nie lęka i tak trzymać!
2
hahaha09:01, 5 listopada 2024
cukierek mów za siebie nie za wszystkich mieszkańców
1
z bloków08:28, 5 listopada 2024
Zgadzam się, że od burmistrza, niezależnie od jego kompetencji, należy wymagać odpowiedzialności i przejrzystości w działaniu. Kiedy mamy do czynienia z kiepskim burmistrzem, kontrola ze strony radnych, mieszkańców oraz innych instytucji staje się wręcz niezbędna. Tylko wtedy możemy zapewnić, że podejmowane decyzje są zgodne z interesem lokalnej społeczności. Warto również angażować się w dialog i aktywnie uczestniczyć w życiu miasta, aby mieć wpływ na to, co się dzieje. W końcu to my, mieszkańcy, jesteśmy odpowiedzialni za przyszłość naszego miasta!
2
z boru08:20, 5 listopada 2024
Dobry tekst aczkolwiek pewnych rzeczy "wsiowi" nie zrozumieją. Już w tego sylwestra Szaflarzanie poczujecie koreczki i smrodek spalin jak Wam będą autka stały od zjazdu do słynnych świateł Szkaradzińskiego. Jeszcze będziecie zawodzić smutnymi góralskimi piosenkami
0
Ocenka z Krakowa07:39, 5 listopada 2024
Stanowisko burmistrza oraz radnych w sprawie wariantu południowego jest zbieżne. Watycha zdaje sobie sprawę, ile czasu stracił oraz jak mało zdecydowany był w negocjacjach. Droga jest planowana do końca 2029 roku, co oznacza, że to ostatni moment, aby spełniała swoją rolę jako obwodnica i węzeł usprawniający komunikację mieszkańców. Warto zauważyć, że fakt, iż burmistrz może być uznawany za kiepskiego, nie powinien wpływać na aktywność i skuteczność radnych, którzy powinni wykazywać się determinacją i zaangażowaniem. I tak obecnie się dzieje.
1
Bajka07:01, 5 listopada 2024
He ha
Po pierwsze radni opozycyjni to koalicja Nasze Miasto+PiS. Po drugie wariant południowy to wymysł nie radnych tylko SKO. Po trzecie takiego bałaganu jak za Watychy jeszcze nie było. Po czwarte jak tylko zaczynają się problemy on znika i czeka aż ktoś za niego je rozwiąże. Jak np. z wczorajszej komisji? po prostu zwiał. Pokutują lata zabawy z Joanną i Bolesławem, imprezki, bale, wieszanie wstążek i zaczarowanego świata z klaskającym dworem kolesiów.
21
Kureklewoskrętny05:46, 5 listopada 2024
Teraz niech jeszcze Fatla coś mądrego o przywróceniu Straży Miejskiej napisze. Że zmienił zdanie,że dawniej nie była potrzebna a teraz kiedy widzi z bliska potrzebna jest. Cała opozycja pod postem
skomentuje, że wina Watychy i Fatla show trwa. Taka to rada. Dwóch pieprzy podczas sesji reszta w komentarzach. Jak nie Jeden,to drugi. Jeden ten główny jakby troszkę przycichł. Ma chłop inne i zapewne dużo powazniejsze od atakowania Watychy problemy. Powolutku im przejdzie. Na razie show niby trwa ale coraz słabiej się sprzedaje.
44
ha ha00:06, 5 listopada 2024
Sroczek na nic te wasze zaklinanie rzeczywistości. Śmieszni jesteście radni-opozycyjni. Trzaskacie komentarze uderzające w burmistrza a prawda jest taka, że to wy panowie Tokarz, Sięka, Fatla, Jagła i Garbacz najpierw w kampanii obiecujecie ludziom bzdury, potem nie wiecie jak im powiedzieć, że gucio będzie z tych obietnic o przesunięciu drogi, krzyczycie że to wina Watychy, pozorujecie działania takie jak ten wariant społeczny ale i tak w tym śmiesznym apelu do GD-aki piszczycie, że może być ten pierwszy wariant tylko, że po przeróbkach technologicznych. I na koniec wywołujecie awanturę z sąsiednią gminą. Podpalacie stodołę a potem z małym wiaderkiem udajecie bohaterskie gaszenie. Jesteście zwykłe szkodniki. Za 4 lata was nie będzie a syf pozostanie.
9
Sroczek23:38, 4 listopada 2024
Tak naprawdę to radni odrabiają zadanie za bezczynnego burmistrza i walczą o interes miasta.
1
Obiektywny21:22, 4 listopada 2024
Czyzby p.Szkaradzinski to /.../ ludzie tego juz nie da sie nawet komentowac

Naruszenie regulaminu. Moderator.
37
Cukierek20:56, 4 listopada 2024
Bardzo dobra reakcja Szkaradzinskiego. Na idiotyczne zachowania części radnych tylko ostra reakcja. Jeszcze Fatla co prawda wszystkiego nie rozumie ale powolutku do niego dotrze, bo widać, że chłop potrzebuje dłużej wiadomości przyswajać. Przyswaja powoli także tę, że mieszkańcy chcą obwodnicy i nie interesują ich zagrywki, polityka,złośliwość tylko konkretne decyzje. Powoli też do radnego Fatli dochodzi to,że nie warto tracić głowy wraz z karkiem dla poronionych pomysłów radnego Tokarza i innych radnych opozycyjnych. Powoli dotrze,że brak obwodnicy a do tego prowadzą działania Tokarzowej grupy może skończyć się odwołaniem rady w referendum. Trole opozycyjni z większością w radzie nie myślcie, że Krzywa stoi za komentarzami. To my mieszkańcy Nowego Targu mamy was dość. Zamiast interpelować niby w imieniu mieszkańców pogadajcie z nimi,wtedy się dowiecie jakie mają o waszych działaniach zdanie. Widziałem dziś nogą sprawdzającego studzienki jednego z wybitnych radnych. Szykuje się interpelacja w imieniu mieszkańców.
11
wiertniczy20:54, 4 listopada 2024
Brawo radny Fatla! Wreszcie zamiast politycznego bełkotu uprawianego przez wójta Szkaradzińskiego /.../ radny Fatla rzeczowo i merytorycznie przedstawił stanowisko Nowego Targu. A pan wójt niech może zapomni, że będzie nas szantażował dostępem do wód geotermalnych na terenie Szaflar, bo to inwestycja SSP i z powodów czysto ekonomicznych bez odbiorców w Nowym Targu całe przedsięwzięcie nie będą miały ani uzasadnienia, ani sensu. Nikt przecież nie daje niczego za darmo, poza politykami :). Poniesione nakłady trzeba będzie spłacać i żaden kontrolowany strumień finansowania kolegów z Suwerennej Polski tego nie zmieni. Było i się skończyło, nawet jak burmistrz Watycha ulegał do tej pory mirażom Szaflar, że będzie tanio, ekologicznie, rozwojowo, to teraz rada wreszcie otworzyła oczy...
A w Szaflarach wpierw jednak trzeba znaleźć to żródło, które będzie gwarantowało wystarczającą do przesyłu wodę termalną. Sam pijar nie wystarczy. Potem wójcie zamiast wymachiwać drewnianą szabelką trzeba będzie usiąść z potencjalnym odbiorcą zbiorowym ustalając długofalową politykę kształtowania cen, by w ten sposób przekonać wszystkich partnerów o korzyściach takiego rozwiązania.
7
POlok20:41, 4 listopada 2024
Konkretna rzeczowa odpowiedź. Walczcie o zmianę przebiegu obwodnicy. Jeszcze można to POprawić. Brawo radni.
29
abc20:25, 4 listopada 2024
Cóż za determinacja walki radnych. Zapomnieli tylko, że nawet latem w NT jest smog! A to w 90% przez "korki" na drogach. Jak radni dbają o tą darmową " SUPER WITAMINĘ " dla mieszkańców.
37
Zarycki20:10, 4 listopada 2024
fATLA, dajże ty już sobie spokój, zajmij się czymś pożytecznym najlepiej
35
Renta19:48, 4 listopada 2024
Tak się kończy głosowanie dla jaj na radnego. W tym roku dla jaj zagłosowało za dużo Nowotarżan i mamy ?dzieciak rządzi w mieście?.
Młodemu się pomyliła odwaga z odważnikiem.
29
Gratulacje19:15, 4 listopada 2024
Gratulacje panowie radni. Wszystko co jest dobre dla rozwoju miasta to radni są temu przeciwni. Jak długo jeszcze wytrzymamy w tym chorym układzie??
20
Wróżka Czarodziejka18:54, 4 listopada 2024
Dlaczego to radni opozycyjni uważają, że zła opinia ( wg nich) o ich poczynaniach to efekt klawiatur na Krzywej czyli w Um? Otóż nie, przyjmijcie to wiadomości, wielu ludzi tak mysli oraz widzi po stylu wypowiedzi nadaktywność radnego Jagły.
7
Edek z krainy kredek17:50, 4 listopada 2024
Hejtarzy z Krzywej zgłupieli. Atakować Fatlę czy nie atakować? W końcu atakując Watychę atakuje się Fatlę. Farma trolli nie ma pojęcia co robić? No bo coś trzeba robić skoro się nie robi tego co trzeba. Aśka wróć do nas.
15
Klops17:42, 4 listopada 2024
Nowotarżanie nie dajmy sobie w kaszkę dmuchać i nikt nam tu nie będzie dróg ustawiał. Bravo Szymon
35
stary szaflarzanin16:48, 4 listopada 2024
Wy Szymonie Fatla radny to sie od Szaflar odp...cie. Mocie swój teren to se tam rządcie
37
Baba Jaga16:36, 4 listopada 2024
Fatla wypromował się na tej cholernej drodze i chyba na niej polegnie. Pozytywne wpisy tu za tymi jego działaniami tylko z jego ugrupowania i od PJagly i Tokarza. Jest nadętym, aroganckim,młodym człowiekiem nie patrzącym na dalekosiężne skutki tych upartych działań. Robić drogę, nikt nie zmieni jej przebiegu, odwołać radę w referendum Jak ktos tu proponował.
29
Gośka16:02, 4 listopada 2024
Do wszystkich którzy chcą zagospodarować Szaflary: zmniejszcie perspektywę, wyobraźcie sobie, że wasz sąsiad bez pytania was o opinię czy zgodę składa petycję do urzędu o wybudowanie drogi, ale nie po jego polu tylko po polu sąsiada. I co? Radny Fatlo i przyjaciele, czujecie to?
0
Karol15:51, 4 listopada 2024
Nie chcemy ciepła od Szkaradzińskiego. /.../ Nie sam siedxi w tym co se wykopal
0
Monika bez stanika15:47, 4 listopada 2024
Brak zgody mieszkańców Szaflar na budowę drogi dwupasmowej to z pewnością bardzo ważny temat, który wymaga uwagi. Wiele osób korzystających z Zakopianki odczuwa codziennie skutki korków, które znacznie wydłużają czas podróży. Rozwiązanie tego problemu wydaje się kluczowe, zwłaszcza w sezonie turystycznym, kiedy ruch jest największy.

Warto prowadzić otwartą dyskusję na ten temat i to jest zadanie wójta Szkaradzińskiego, aby znaleźć rozwiązanie, które będzie satysfakcjonujące zarówno dla lokalnej społeczności, jak i dla podróżnych. Może istnieją alternatywne propozycje, które zaspokoją potrzeby wszystkich stron? Dialog i współpraca są kluczowe w takich sytuacjach.
10
avitat15:26, 4 listopada 2024
Bardzo dobra wypowiedź. Zwłaszcza słowa z kurkiem. Merytorycznie super!
0
Osiol15:05, 4 listopada 2024
Pomyślcie o obwodnicy tak... jako przyczynie pobytu na onkologi ktoś ją wam odpycha na granice miasta a Wy twierdzicie że może być blizej, byle jak,
byle szybko bo wy nie zachorujecie i na onkologię nie traficie!! a wasze dzieci wnuki nie zachorują???
Jedyna prawda to że był na to czas przez ostatnie dwie kadencje.....
4
Loko14:18, 4 listopada 2024
Traktujecie ta pseduo obwodnice jakby miała zbawić miasto od korków a nie zbawi bo główny ruch jest na zakopane i szaflary beda teraz nowa klikuszowa. Teraz trzeba naciskać na rozbudowę zakopianki do dwóch pasów do granicy z ktt żeby korki przesunęły sie bardziej na południe.
37
Burok14:06, 4 listopada 2024
A jak ruch , korki i smród spalin koło ślicznych mieszkanek na Polanach ??? , a będzie jeszcze większy . Przyjdzie w worze pokutnym stać boso pod siedzibą GDDKiA w Krakowie żeby jednak wybudowali drogę ;) :) :)
2
Natychmiast13:54, 4 listopada 2024
Zabetonować wlot do oczyszczalni....natychmiast
0
JJ13:23, 4 listopada 2024
Rondo na granicy Nowego Targu i Szaflar powstało w 2017, rondo na granicy Nowego Targu i Gronkowa w 2019, wystarczyło je połączyć na granicy miasta i obydwu miejscowości, już poza obszarem Natura 2000 ( południowa obwodnica) a nie wydawać pieniędzy na tak rozbudowany węzeł koło castoramy.
2
Kobieta Koń13:16, 4 listopada 2024
Dla czytających bez zrozumienia cytat: Nakaz przygotowania wariantu społecznego wynika z postanowienia Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 28 marca 2024 r. znak: SKO-OŚ-4170-4/24 w przedmiocie stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn.: Budowa obwodnicy Nowego Targu w ciągu DK49 oraz określenia zakresu raportu o oddziaływaniu ww. przedsięwzięcia na środowisko.

I tytle w temacie. GDDKiA ma obowiązek wytyczenia wariantu alternatywnego, z którego wcale nie musi skorzystać. Rafał robi burzę w szklance wody.

Nie byłoby tych problemów gdyby nie bierność Watychy i ukrywanie przed mieszkańcami i opinią publiczną wyrażenia zgody na kilkumetrowe wały nad Dunajcem. A przecież mógł wykorzystać w tym celu ówczesną radę miejską, której też nie informował o swoich dokonaniach. Na koniec wyłączył się z postępowania. Ale on zawsze ucieka jak zaczynają się problemy, których przeważnie sam dostarcza.
41
Spięty13:11, 4 listopada 2024
Dlaczego NT się wyludnia? bo od lat mamy ch..... radnych którzy nie umieja wybrać odpowiedniego kierunku dla miasta. Rządzi układ i piniondz! Można wybudować miedzy blokami dom mieszkamy Panie radny Mo.....? Można jak się plan robi pod siebie! Ludzie uciekają na wieś gdzie rządzą ludzie prości, nie mecenasy, nie doktory ale mają swój region w sercu a nie kieszeni!
4
miejski13:01, 4 listopada 2024
Widzę większość nie przeczyta o co chodzi ale szkaluje autora. Klawiatury w Urzędzie Miasta rozgrzane od rana od komentowania.
48
King of the Spisz12:33, 4 listopada 2024
GDDKiA powie że Nowy Targ będzie musiał dołożyć ze swojej kieszeni do tych wydziwianych wariantów społecznych to od razu się rada miasta obudzi, jeszcze będa prosić żeby wybudowali cokolwiek
2
babcia12:15, 4 listopada 2024
I dobrze, radni ponad podziałami starają się żeby bubla nie było a to Szaflary mącą. Niech się swoją wsią zajmą, drogimi śmieciami, drogą geotermią i pseudo parkami, które są betonowymi placami bez zieleni.
46
Mam dość!12:03, 4 listopada 2024
Weźcie się w końcu K!@#4 za jakąś robotę, a nie za ciągłe protestowanie i przerzucanie pismami. Mieszkańcy nie po to was wybrali, żebyście ciągle stali na NIE. Powoli już wszyscy mają tego dość.

Co będzie następne? Oprotestujecie Aquapark, który Modom wybuduje wam przed blokami?
7
W Punkt12:03, 4 listopada 2024
Panie Fatla w punkt!
55
Stanko11:56, 4 listopada 2024
A On dalej brnie w to ....No właśnie GDDKiA postulowała do Miasta o oficjalne stanowisko co do wariantów ale nie ma słowa o wariancie przez Szaflary.Po drugie Burmistrz musi prezentować stanowisko Rady ponieważ Burmistrz to organ wykonawczy,a Rada jest organem stanowiącym.Po trzecie Rada może wyrażać swoje stanowisko w zakresie działania Miasta a nie poza jego obszarem.Po czwarte to wasze działania doprowadziły do takiej sytuacji a nie Wójta Szaflar.Po piąte sam Pan przyznaje że wiadome było stanowisko Wójta Szaflar że jest stanowczo przeciwny.Chaos, potworne korki, paraliż Nowego Targu i nieudolna próba zrzucenia odpowiedzialności na kogoś innego,czy tylko na tyle Was stać?
4
Cała prawda11:54, 4 listopada 2024
"...odwiert geotermalny jest w całości finansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej..."
Wreszcie ktoś miał odwagę napisać, że ten odwiert to żadna perełka i zasługa Szkaradzińskiego.
7
Szpila11:46, 4 listopada 2024
Brawo! Radni są zgodni niezależnie od opcji a Szaflary nie będą miastu dyktować warunków i robić obwodnicy byle jak żeby dalej były korki na Szaflarskiej!

A drogą geotermię niech sami trzymają, i tak nikt z niej nie korzysta. W Bańskiej już dawno jest i każdy pali drzewem bo GEOTERMIA JEST DROGA!

I brawo Szymon, walczysz żeby drogą była zrobiona porządnie a nie byle jak!
55
ens11:42, 4 listopada 2024
Fajnie rady Fatla - tak konstruktywnie - można być się na to nabrać. To kiedy Pan Fatla będzie wprowadzał stanowisko gdzie ma iść nowa droga w Warszawie. Może by tak zająć się swoim podwórkiem a podwórka innych zostawić w spokoju?.

"Nawarstwienie problemów komunikacyjnych" to my już mamy w Szaflarach i Borze bo kombinujecie i opóźniacie budowę drogi która była w MPZP od 1993 ?
15
Mieszkaniec11:15, 4 listopada 2024
Brawo Panie Szymonie popieramy i trzymay kciuki.
1
prawie tutejszy11:12, 4 listopada 2024
Nowotarżanie bili sie i procesowali przez wieki z Waksmundzianami ale z Szaflarzanami - nie! Widać nadchodzi nowa era.
4
Beatrice11:03, 4 listopada 2024
Szaflarski *** stawia własne ambicje i prywatny interes ponad dobro mieszkańców swojej wioski? Stare, znałem. Mieszkańcom Szaflar nie przeszkadza droga w miejscu, gdzie wójt chciał budować spalarnię odpadów, byleby powstała jak najszybciej, bo teraz za obwodnicę robi droga powiatowa przez Bór. A jak turyści z Bukowiny i Białki będą musieli jechać aż do NT, to dalej będą jeździć krótszą drogą przez Bór, więc lepiej chyba zrobić dla nich odrębną drogę obok wsi.
2
zwolennik obwodnicy11:00, 4 listopada 2024
Pan wójt Szkaradziński niech pamięta jeszcze o jednej rurze, która biegnie od Szaflar do Nowego Targu i niech się zastanowi, co by się stało, gdyby ta rura się... zatkała.
3
Miescon10:40, 4 listopada 2024
Rafau jak ty zakręcisz kurek to my ci zabetonujemy rurę i będziesz musiał se wybudować oczyszczalnię ścieków. Jak się nakupowało działek od szaflarzan to trzeba walczyć o swój interesik. Tyle że trzeba to robić z głową
3
Gulasz Juliusz Zeżarł10:08, 4 listopada 2024
ale po co tak długi tekst, skoro mamy, skondensowany, kanoniczny, wszystko-mówiącą odpowiedź dla wójta:
"Nie strasz, nie strasz, bo wiadomo-co";)
44
Jasiek10:04, 4 listopada 2024
Bardzo się cieszę, że mamy mądrych radnych, którzy potrafią niezwykle celnie ripostować. Z tak mocną ekipą na pewno wygramy "pyskówkę" z wójtem i radnymi gminy Szaflary. Szkoda tylko, że przepadną pieniądze na budowę obwodnicy i miasto utonie w korkach. Na szczęście racja będzie po naszej stronie.
54
łowca hemoroidów10:00, 4 listopada 2024
Kiedy referendum o odwołanie Rady Miasta ?
1
Satisfaction09:42, 4 listopada 2024
Zakręcić *** ścieki, będzie Prekurator. To jest tak śmieszne, że aż straszne. Miłość międzygminna od końca wieku trwa. PPK,PPK,PPK.
Nie brać ciepła od Szaflar, będą mieli najdroższe na świecie, wyślą do Krakowa a włodarzy mędrali w kosmos. I radnych też, żeby nie było.
Coraz weselej, a chochoł tańczy.
9
Stolica Podhala09:41, 4 listopada 2024
Brawo Szymon! Jeśli Szaflary chcą blokować budowę obwodnicy, to same na tym ucierpią. Korki właśnie przeniosły się do Szaflar i to im powinno najbardziej zależeć na jej budowie. A obwodnica, jak sama nazwa wskazuje ma obwodzie miasto, a nie je przecinać. Dlatego wariant przez miasto nie może być objęty finansowaniem z programu obwodnic, którego wymogiem jest poprawa jakości życia mieszkańców w wyniku realizacji inwestycji.
ps. Sercem Podhala jest jego stolica !
65
Spięty09:30, 4 listopada 2024
Rada Miasta Nowy Targ nie dość że już napier.......... się z Burmistrzem Nowego Targu, to teraz poszerzyła swoje horyzonty o sąsiednią Rade Gminy i Wójta Szaflar no pogratulować rozumu! zapiszecie się w kartach Historii na pewno. A to nowe Rondo co nie ma imienia i są tam giga korki to proponuję nazwać Rondo im. Trójcy Tokarza, Fatli i Sięki w celu upamiętnienia zatrucia korkami Miasta NT
1
tarżanin stary09:30, 4 listopada 2024
Jak dzieci. Zabieram swoje zabawki i wychodzę z piaskownicy. Osobiście uważam, że to straszenie przez Pana Wójta to kapiszon. Od 35 lat słyszę o energii termalnej dla Nowego Targu, a co z tego wyszło to można sobie obejrzeć po zachodniej stronie Zakopianki na granicy obu miejscowości. Panu Wójtowi nie starczy kadencji (obu) aby to zmienić.
0
Kuba09:29, 4 listopada 2024
a może nie robić zjazdu z ,,nowotarżanki"na Szaflary
tylko prosto na rondo przy oczyszczalni i na Bukowinę.....
zaraz im wszystkie rury zmiękną....
8
z sercem dla... uważaj na kogo głosujesz09:21, 4 listopada 2024
Tak dla przypomnienia wójt Rafał Szkaradziński jest rdzennym nowotarżaninem z dziada pradziada.
59
ts09:08, 4 listopada 2024
i to dzięki takim wybitnym osobistościom Nowy Targ będzie stał w korkach i smrodzie spalin.. "dla dobra mieszkańców". W zimie będzie dramat. Przynajmniej wiadomo, komu będzie można za to podziękować.
3
Radzio09:06, 4 listopada 2024
Przecież każdy wie, o co chodzi Szkaradzińskiemu. Szkoda się produkować z odpowiadaniem temu człowiekowi.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
08
12.2024
Nie przegap!
06
01.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas