A gdyby tak wprowadzić w Nowym Targu nocną prohibicję? Co Wy na to? - podhale24.pl
Nowy Targ
Clear
-0°C
Clear
1°C
Clouds
1°C
Clouds
2°C
Clouds
-0°C
Clear
-1°C
Kartka z kalendarza
15.03.2025, 12:01 | czytano: 5060

A gdyby tak wprowadzić w Nowym Targu nocną prohibicję? Co Wy na to?

Radny apeluje o konsultacje, burmistrz odpowiada: "Trwa kompleksowa analiza różnych obszarów działalności urzędu".

Czy nocą w Nowym Targu powinien obowiązywać zakaz sprzedaży alkoholu?
Czy nocą w Nowym Targu powinien obowiązywać zakaz sprzedaży alkoholu?
Radny Mariusz Wcisło jeszcze w lutym zwrócił się w interpelacji do burmistrza o przeprowadzenie wśród mieszkańców konsultacji. Pytanie miałoby być jedno:

Czy popiera Pan/Pani wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu w sklepach w godzinach nocnych?

I do wyboru jedna z trzech odpowiedzi:
- Nie popieram zakazu
- Popieram zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 22.00 - 06.00
- Popieram zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 23.00 - 06.00.

Jak uzasadnia radny, kwestia ta budzi duże zainteresowanie społeczne i ma wpływ na jakość życia mieszkańców. Wprowadzenie takiego zakazu w wielu miastach przyniosło zmniejszenie nocnych awantur na ulicach i konieczności interwencji policji.

- Z drugiej strony ograniczenie sprzedaży może wzbudzić wątpliwości wśród części mieszkańców i przedsiębiorców - zauważa radny podkreślając jak ważne jest przeprowadzenie w tej kwestii szerokich konsultacji społecznych.

Jednak po tym jak otrzymał od burmistrza odpowiedź wymijającą postanowił drążyć temat składając kolejną interpelacją podczas marcowej sesji.

- Proszę o wskazanie daty zakończenia "procesu analitycznego". Proszę również o informację, co należy rozumieć pod pojęciami: "kompleksowa analiza różnych obszarów działalności urzędu" oraz "tematy, które powinny zostać skierowane pod konsultacje społeczne" - dopytuje radny.

Radny zauważa też, że zbliża się termin wyborów prezydenckich co byłoby doskonałą okazją, by przeprowadzić także konsultacje społeczne.

A jakie jest Wasze zdanie na temat nocnej prohibicji? Będzie spokojniej w mieście czy wręcz przeciwnie? Dwa lata temu, w 2023 roku, zapytaliśmy już o to naszych czytelników z Nowego Targu. Prohibicja całkowita lub częściowa miała duże poparcie. 34% naszych czytelników było zdania, że powinien obowiązywać zakaz sprzedaży alkoholu w nocy, a 22%, że alkohol powinien być dostępny tylko w pubach i restauracjach. Głosowanie trwa.

fi/
Ankieta
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Znajomy12:05, 18 marca 2025
Panie Mariuszu czy to (nie)widzialna reka wolnego rynku ?
1
@ zpodhalańskiej08:50, 18 marca 2025
Za niedługo dzwonów nie usłyszysz, za to chłopa co *** drze 4 razy jak najbardziej. Wtedy nawet słówkiem nie piśniesz.
1
....08:21, 18 marca 2025
To działa w dwie strony można powiedzieć np: w dzień będzie więcej żebraków na alkohol i więcej pijaństwa na mieście przechodnie będą bać się z taką osobą spotkać a tak to w nocy poszalał i dzień przespał.
3
zpodhalanskiej12:20, 17 marca 2025
popatrzcie jednym przeszkadza jaki kolwiek chalas kolo sklepu w nocy a ktos sie zastanowil ze ktos moze nie chcie np sluchac w niedziele rano dzwonow ???
3
bądź normalny11:26, 17 marca 2025
Czyżby radny chce dać zarobić zarobić meliniarzom? Sklepy w Waksmundzie, Ludźmierzu i Szaflarach już liczą na większy utarg.
4
6 lat niepijący..!!!!10:42, 17 marca 2025
powstanie nielegalny handel alkoholem na telefon tylko 3 razy drożej wiemy o kogo chodzi???
7
lb09:15, 17 marca 2025
@haha - żeby być do przodu. zamiast sprzedaży alkoholu trzeba wprowadzić godzinę policyjną. od 22 do 6 rano zakaz przebywania poza miejscem zamieszkania bez ważnej przyczyny. wtedy nie trzeba będzie nawet prohibicji wprowadzać. jak działać to na bogato a nie półśrodkami. żeby wszyscy byli szczęśliwi :-------------------D
10
yamakay21:18, 16 marca 2025
a gdyby radni i burmistrz wzieli sie do uczciwej pracy? a nie myslily ludzia tematami zbednymi
4
Obywatel19:53, 16 marca 2025
Nikt nie szanuje wolności. Ludzie chcą być trzymani za pysk. Chcą żeby im zakazywać, nakazywać. Jestem za prohibicją, ale tylko dla jej zwolenników. Oddzielmy wolnych ludzi od mentalnych niewolników.
2
Osiol17:46, 16 marca 2025
Strach przed wyborcami którzy ocenia stan miasta w wyborach powoduje że trzeba znalesc wroga i padło na alkohol, alkohol jest skutkiem a trzeba leczyć przyczynę dla którego społeczeństwo się stacza i pije
11
haha15:30, 16 marca 2025
Pięknie sie alkusy odpaliły, to miód na moje uszy.
Co wy będziecie teraz robić w tym NT w którym nawalić sie to jedyna rozrywka? Patologia kwiczy aż miło.
2
Zakopianczyk14:23, 16 marca 2025
W Nowym Targu tak .
8
Ja13:41, 16 marca 2025
Dzień dobry. Kiedyś stałam w niedziele w kolejce w pewnym sklepie otwartym w niedzielę. Obserwowałam ludzi kupujących przede mną. Każdy z nich kupował np chleb i " małpkę", ser i "małpkę"... każdy. Była to niedziela kolo 12. Byłam przerażona rozmiarem tego zjawiska. Później opowiadałam to innym i co się dowiedziałam: " Pani a przed robotą co pani myśli, każdy robotnik zagłada do sklepu kupuje bułkę, wędlinę,piwo i " małpke". Jestem przerażona skala tego zjawiska. Z drugiej strony jak mąż twierdzi że nagle brakło w niedzielę chleba to żona nie ma nosa że jedzie po " małpkę" ? Ludzie, faceci co z Wami ?Nie da się żyć na trzeźwo ? Bo co słabi jesteście , niedowartościowani? Jestem jak najbardziej za prohibicją.
5
Macallan12:26, 16 marca 2025
Do Remi Martin
Nie muszę Ci udowadniać co piłem, mam za sobą kilkadziesiąt festiwali whisky w Polsce,Londynie i Limburgu .odwiedziłem kilkadziesiąt destylarni w Szkocji i wiem jak smakuje sześćdziesięciolecia whisky z beczki . Wiem też co to jest uzależnienie od alkoholu i terapia .alkoholik szuka wymówki i smaków żeby tylko się napić i pod pretekstem wybornej whisky utopić swoje chore emocje w alko . Nie pij dziś i ciesz się życiem.
4
venti10:56, 16 marca 2025
TAK TAK TAK przynajmniej moja Meta będzie lepiej, jeszcze większe dochody ,bo taksówki z Zakopanego maja mój adres wpisany jako główny
3
trax09:56, 16 marca 2025
zastanawiam się czy to miasto ma jeszcze burmistrza? Od lat p*** o nocnej prohibicji, o konsultacjach, ale niczego w tym kierunku nie robi. W międzyczasie jego totumfacki składa wniosek o zwiękssenie liczby sklepów z alkoholem. Burmistrzu obódź się!!!
10
Remi Martin08:28, 16 marca 2025
do Macallan
ty obok dobrej whisky to nawet nie stałeś
5
Macallan22:14, 15 marca 2025
Do

Skinheads 69 wiesz czym się rozni dobra whisky od taniego wina ... niczym .C2H5OH etanol w jednym i drugim ale taki koneser i whiskopijca jak ty tłumaczy się żeby się tylko napić.
4
Szambo -Lot21:55, 15 marca 2025
Jestem za a nawet przeciw. Meliny już zacierają ręce :)
6
Czarownica21:38, 15 marca 2025
Nikt tu nie wspomniał, ze pije się za dużo. Szwecja wprowadziła kiedyś prohibicję widząc jak ginie ich naród. Polska idzie w tym kierunku jak najbardziej. Ja osobiście jestem za alkoholem na receptę lub kartki. A realnie od razu, bez żadnych konsultacji. Na pewno zmniejszy się spożycie, a niektórzy przestana się ratować w Al Capone. Piją bardzo młodzi ludzie codziennie, nieraz przed lekcjami, dużo ludzi przed pracą tzw. Młotek ( 250 g) + malinka w małpce,???? emeryci codziennie po małpce ( wiem od kasjerki) pija w strefie relaksu, w domach, w pracy - no zaprzeczcie. To degrengolada ma racje Radny Wcisło choć w tej sprawie bez demokracji!?
16
NVT20:28, 15 marca 2025
Widzę że komunizm, chcec decydowania za innych co mają robić, stał się w Polsce ostatnio jakąś plagą. Jak macie ochotę się napić to pijcie ale w granicach. Gdyby ludzie dostali solidną dawkę wiedzy jak wpływa miła nich alkohol to by się 2 razy zastanowili. Odpowiednie prawo i jego egzekwowanie, rozwiąże problem nadużywających.
3
izzy20:10, 15 marca 2025
Umiejętność czytania ze zrozumieniem to już w narodzie rzadkość... Nikt nie chce zamykać lokali. "Prohibicja" ma dotyczyć wyłącznie sklepów, żeby po północy już nie można było kupić sklepowego alkoholu. Lokale tylko na tym skorzystają!
10
Skinheads 6919:27, 15 marca 2025
Nie ma problemu zawsze w lodówce mam kilka piw i zapas dobrej whisky.
2
Burok18:34, 15 marca 2025
Ludzie , obudźcie się . Prohibicja jest z góry skazana na niepowodzenie . Nie w tym Kraju gdzie Duch Partyzanta i opór przeciwko Każdej Władzy wysysa się z mlekiem Matki . Komuna nie wytępiła meliniarstwa , to i teraz się nie uda , zwłaszcza przy tak rozwiniętych Social mediach . Kto będzie chciał flachę znajdzie
11
Edek z fabryki kredek!!!17:21, 15 marca 2025
Ciemnogród i tak będzie w Nowym Targu tyle...jak mogę się wypowiedzieć...
8
bcg17:10, 15 marca 2025
Bierność burmistrza w tej kwestii jest szczególnie niepokojąca. Jako lider powinien on aktywnie angażować się w dialog z mieszkańcami oraz przedsiębiorcami, aby znaleźć rozwiązania, które uwzględniają różnorodne potrzeby społeczności. Wydaje się, że brak komunikacji i konsultacji z obywatelami prowadzi do decyzji, które nie są zgodne z rzeczywistymi oczekiwaniami mieszkańców. No ale po co?
13
Zagadka16:57, 15 marca 2025
A jakby jeszcze zaciemnienie(wylaczyc) lampy uliczne o 22.00 wszak porządni ludzie w nocy śpią?
Niezły byłby też zakaz ruchu po 22.00 wyjątek pasterka i sylwester
Zakaz petard
Zakaz krytyki wladzy
4
ED16:41, 15 marca 2025
P.radny jak pon już swoje wypiył TO dej napić sie innym HEJ
5
Adam_6615:20, 15 marca 2025
"izzy", tyle, że Kraków i Zakopane, to miejscowości z bardzo dużą ilością turystów, którzy przyjeżdżają tam się bawić. Niektórzy, nawet gdy trwa tam prohibicja, przesadzają z zabawą. W Nowym Targu, takich problemów nie ma. Są miejsca, gdzie jest trochę głośniej, ale to są tylko miejsca (okolice sklepów z nocną
sprzedażą). O lokalach nie pisze, bo ich nie ma. Pamiętajmy, że mieszkańcy Nowego Targu to są też ludzie chcący się bawić (nie rozrabiać). Zamknijmy nieliczne lokale (bo prohibicja od 22 czy 23:00) to równoznaczność z zamknięciem tych lokali. Gdzie będzie się bawić młodzież? Na osiedlach. Alkohol kupią zawsze, czy będzie czy nie ta prohibicja.
Jeżeli coś wprowadzać, należy to robić z głową a nie dlatego, że jest taka moda...
6
izzy15:07, 15 marca 2025
Taka prohibicja jest w Krakowie i Zakopanem - jakby ktoś nie wiedział.
4
Adam_6614:53, 15 marca 2025
"Ruska łonuca"; w pełni popieram. Miasto, gdzie wieczorem można co najwyżej 'dostać w ryj', i to trzeba jeszcze się nieźle natrudzić.
Wprowadzenie prohibicji, spowoduje to, że młodzież będzie rozrabiać dalej, tyle że konkretnie np. na osiedlach; spożywać będą dalej - będą za to mieć bliżej do rozrób. Żadnej rozrywki, żadnej propozycji dla młodzieży ale też i dla starszych. Nie dla każdego, zabawa w czasie jarmarku podhalańskiego - to szczyt rozrywkowych marzeń. Nowy Targ miasto, nie pijących starszych ludzi, siedzących w domach i regularnie uczęszczających do kościoła. Chyba nie jest to to na co liczą młodzi, chociażby w weekendowe dni w Nowym Targu.
9
Pająk14:37, 15 marca 2025
Trzeba kupić parę flaszeczek na zapas
6
Adam_6614:29, 15 marca 2025
Historia powszechna uczy, że nigdzie nie spełniły oczekiwań ograniczenia w sprzedaży alkoholu. Takim ewidentnym przykładem są USA i tamtejsza prohibicja. My Polacy pamiętamy, jak wyglądały takie zabiegi w czasach PRL (alkohol od 13:00, tylko do konsumpcji, itp.). Fakt, że w PRL głównym powodem były braki na rynku. Efekt był jednak taki sam. Kto miał kupić i pić ten kupił i pił.
Obecnie będzie to samo. Mieszkańcy Nowego Targu, są przedsiębiorczy - znajdą sposób, żeby zarobić i jedno zarobią, inni skorzystają. A prohibicja, jak zwykle, okaże się - niewypałem. A w Nowym Targu, w przeciwieństwie np. do Zakopanego, które jest miastem turystycznym, nie ma aż tak wielkiego problemu. Z centrum, powoli (dzięki urzędnikom miejskim), znikają lokale, gdzie bawiła się młodzież. Miasto staje się "rozrywkową pustynią". Wprowadzenie prohibicji - zakończy wszelką działalność, gdzie młodzi ludzie na ogół spędzali czas, przedsiębiorcy zarabiali, miasto korzystało.
5
Ruska łonuca14:26, 15 marca 2025
Miasto emerytów, nic się nie dzieje można likwidować alkohol, odrazu drugie pytanie dołożyć o likwidację nocnych przyjęć na SOR tak wszystkim po równo.........
10
Pomysł14:12, 15 marca 2025
Ciekawe czy takie pomysły przychodzą ludziom na trzeźwo?
5
Aneta łod Kreta14:08, 15 marca 2025
Pan Tadeusz co ma pijalnie wódki w rynku zapewne by się wkurzył bo dochody by mu spadły
13
Obiektywny14:07, 15 marca 2025
Jestem po stokroć za wprowadzeniem ...nocne wyjce alkoholowe burdy..śmieci rzucanie puszkami butelkami małpkami....zima a latem to plaga
17
Sonsiat13:36, 15 marca 2025
A ja bym wolał prohibicję na modlitwę i wieczorno nocne msze święte które przeszkadzają mi w drzemce, ponieważ głośniki wystawione są na zewnątrz i zaklęcia niosą się na pół miasta
4
Ewka13:29, 15 marca 2025
Komuno i meliny wróć! Tylko edukacja społeczeństwa pomoże a nie zakazy.
6
Licho13:12, 15 marca 2025
Ps Meliny były będą i są nikt ich nie do tej pory nie zlikwidował tylko zwiększy się ich ilość na każdym osiedlu oraz będą w co piątym domu prywatnym jak za komuny
7
Nowotarżanin13:06, 15 marca 2025
To co się dzieje nocą w okolicy sklepu nocnego na ul.Kolejowej to wiemy my mieszkańcy
Nie rozumiem koncesji danej na alkohol dla wlaściciela gdzie sprzedaje się alko chol osobom nietrzeźwym a bezdomni notorycznie żedrzą o pieniądze na piwo i są agresywni
13
Chill12:42, 15 marca 2025
Watycha będzie myślał przez następne 5 lat. On ma duży problem z podejmowaniem decyzji. Joanno wracaj :-)
9
xxx12:35, 15 marca 2025
wprowadzić prohibicje emeryci i emerytki dorobią do marnych emerytur i będzie wtedy tętnić nocne życie
30
PEDAŁ12:34, 15 marca 2025
Molm Zdaniem ZAKAZ NATYCHMIAST bez konsultacji
11
R12:14, 15 marca 2025
A może by tak lokale z alkoholem wpuszczające gości do 23 + nocna prohibicja ?
14
franek z nad potoka12:11, 15 marca 2025
tak wprowadxic juz mete otwieram
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
kwiecień
27
Niedziela
Imieniny:Teofila, Zyty, Żywisława
Kliknij po więcej