Nie kładka tylko most!
- Blokujemy sobie jedyną przeprawę mostową w tamtym miejscu. Jeśli zrealizujemy kładkę, będziemy musieli się mocno nagimnastykować, chcąc potem wybudować most. Tamta część miasta się rozwija i niedługo się udusimy - przekonywał radny.
Maciej Tokarz też wyraził swoją opinię zauważając, że temat jest do przedyskutowania, a w głosowanej uchwale jest jedynie mowa o czynszu dzierżawnym dla Wód Polskich za zajęty teren pod planowaną inwestycję.
- To musimy zawrzeć w WPF, a sprawa kładki jest do dyskusji na przyszłość - podkreślał.
Inaczej na sprawę spogląda Danuta Szokalska-Stefaniak, która przypomniała, że sprawa ciągnie się od 2022r. a kładka jest potrzebna nie dla tych, którzy jeżdżą samochodami, ale przede wszystkim dla dzieci, które nie maja gdzie wyjść.
- Na najbliższy plac zabaw trzeba iść dwa kilometry. Ta kładka jest potrzebna dla ludzi niepełnosprawnych, starszych, dla dzieci i młodzieży, bo nie ma jak tam się poruszać. Pomyślcie dobrze, a jeśli nie mieszkacie, to przejdzie się i zobaczcie jaki tam jest ruch. Proszę się zastanowić i nie mówić, że samochody są ważniejsze. Ważniejsze jest bezpieczeństwo nasze i naszych dzieci. Jak chcecie większej odpowiedzi to zaproszę tu mieszkańców - odgrażała się radna.
Więcej mostów=więcej samochodów
Bartłomiej Garbacz przekonywał, że podczas kampanii wyborczej były pokazywane wizualizacje terenu wypoczynkowego, czy możliwości połączenia chodnikiem z najbliższą kładką, więc nowej nie trzeba....
- To miejsce przewidziane jest na most, a wybór kładki przekreśla taka inwestycję - podkreśla.
Ripostując radna przypomniała, że w okolicy są trzy mosty, z których ten na Kościuszki trzeba wyremontować. Jak wylicza, budowa nowego pochłonie 60 mln zł, na co miasta nie stać.
Stronę zwolenników budowy kładki wziął Mariusz Wcisło.
- Nie ważne, ile zbudujemy dróg i mostów - to zawsze spowoduje to wzrost ilości samochodów, takie są badania. Nie powinniśmy kumulować tam ruchu samochodowego. Trzeba działać, by ograniczać ruch samochodów w centrum miasta stąd też moje wnioski o rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania. Musimy ograniczać ruch w centrum miasta, a nie odwrotnie - podkreślał.
Nieracjonalna?
Dyskusję podsumował Marcin Jagła cytując pismo burmistrza sprzed pięciu lat, w którym Grzegorz Watycha przekonywał, że budowa kładki jest "nieracjonalna w perspektywie planów budowy mostu".
Jednak trzeba przypomnieć, że potem było wiele spotkań i burzliwych debat z mieszkańcami także w urzędzie, podczas których wydawało się, że kompromis w sprawie budowy kładki zamiast kosztownego mostu został osiągnięty. Czy na pewno?
Józef Figura
chore
tylko klatka
pozdrawiam