Zawęzili trasę biegową na Turbacz. Czy to koniec atrakcji przyciągającej narciarzy z całej Polski? - podhale24.pl
Kartka z kalendarza
30.08.2025, 11:42 | czytano: 12558

Zawęzili trasę biegową na Turbacz. Czy to koniec atrakcji przyciągającej narciarzy z całej Polski?

Gdyby dziś miała zacząć się zima i spadł śnieg - trasy Śladami Olimpijczyków z Obidowej z Turbacz nie dałoby się otworzyć. O ile w dolnej części wzdłuż potoku Lepietnica nie ma problemów, to na górnym odcinku pojawiła się przeszkoda uniemożliwiająca przejazd ratrakiem.

Zawężona droga z Obidowej na Turbacz - ratrak tędy nie przejedzie. Zdj. Czytelnik
Zawężona droga z Obidowej na Turbacz - ratrak tędy nie przejedzie. Zdj. Czytelnik
Od dwunastu lat narciarska trasa biegowa Śladami Olimpijczyków z Obidowej na Turbacz bije rekordy popularności. Czyżby padła ofiara własnego sukcesu? Co prawda prowadząca tamtędy gruntowa droga nadal jest przejezdna, ale ustawione niedawno płoty czy ułożone wzdłuż jej skraju kłody skutecznie uniemożliwiają przejazd ratraka.

O co chodzi? Jak zwykle - o pieniądze.

Bo nie można korzystać z własnej działki


- Trasa została wytyczona w większości po terenach prywatnych, bez uzgodnienia z właścicielami tych gruntów. Problem w tym, że na wszystkich portalach na podstawie regulaminu trasy jest przyzwolenie na korzystanie w okresie zimowym tylko i wyłącznie przez narciarzy biegowych - tłumaczy Łukasz w liście przesłanym do redakcji prosząc o zachowanie anonimowości.
Jak przekonuje, tym sposobem właściciele nie mogą przejechać drogą wiodącą przez ich działkę quadem czy skuterem śnieżnym. Niemożliwa jest też zrywka drewna.

Na gębę


- Od 12 lat jeżdżą ratrakiem jeżdżą po prywatnych gruntach, żadne umowy nie są podpisane. Było kiedyś "na gębę" pytanie, gdzieś pod sklepem, czy można będzie przejechać ratrakiem. Zgoda, ale to miało być na rok, a nie, że korzystają tyle czasu i my ani grosza z tego nie mamy. Rozmawialiśmy z wójtem, powiedział, że to są prywatne posesje i jak powiemy nie, to nie i dziękujemy za trasę - przyznaje syn właściciela działki, który zawęził drogę. On także nie chce upubliczniać swoich personaliów.

Mieszkaniec Obidowej dodaje, że trasa narciarska utrudniła korzystanie mieszkańców ze swojej własności.

- Wnet byśmy nie mogli się ruszyć z dziećmi, nic nie mogą zrobić w zimie, bo turysta jest ważniejszy. Jak mamy jechać po drewno zimą jak są trasy założone? To jedyny dojazd. Podobnie sprzeciwia się wspólnota leśna i większość mieszkańców. Jest sprzeciw, póki tego nie uregulują - podkreśla.

Czekając na propozycję


Właściciele zaproponowali, by gmina płaciła za dzierżawę gruntu podobnie jak płaci nadleśnictwu. Była też propozycja wykupienia drogi, ale dotąd nie było żadnego odzewu ze stronę gminy.

- Niech dadzą jakąś propozycję. Kupili ratrak, a nie mają po czym jeździć. To trzeba było robić na odwrót. Każdy się śmieje, bogaci, ludzie mają piękne pensje, bo po prywatnych jeżdżą. Tam jest 400 metrów polany, to nie jest mało.

Nie powinno się tak dziać


Zofia Faron - wówczas jako sołtyska - była pomysłodawczynią i założycielką trasy.

- Nie wiem czy chcę to komentować. Uważam, że to nie powinno się wydarzyć. Jeśli Obidowa nie chce się rozwijać, chce się cofać, jak się od roku cofamy, to wróćmy do pieleszy. Cóż, nie można nikogo ciągnąć do przodu na siłę. Trasa ma swoją wyrobioną markę, ale jak ktoś chce to zniszczyć to trudno, ale nie powinno się tak dziać... - przyznaje z żalem w głosie.

Obecny sołtys Witold Koperniak przekonuje, że trzeba się spotkać i uzgodnić z właścicielami czego chcą - rekompensaty, wykupu czy umowy. Ale podkreśla, że porozumienie ma się wyłonić podczas zaplanowanego na 10 września o godz. 18. zebrania wiejskiego.

- Trasa jest potrzebna i jestem przekonany, że dojdziemy do porozumienia - podkreśla.

Zostaliśmy zaskoczeni


Na porozumienie liczy także Krzysztof Łapsa, zastępca wójta gminy Nowy Targ.

- Wyjaśniamy sprawę, było spotkanie z przedstawicielami wsi, wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze do porozumienia. Chcemy zagospodarować i uporządkować drogę na dole wzdłuż potoku Lepietnica. Teraz zostaliśmy zaskoczeni przygradzaniem. Jeśli te działania są nieprawne to chcemy sprawę uregulować. Chcemy dojść do porozumienia i użytkowania, by ta atrakcja, która służy głównie Obidowej jednak miała swą kontynuację - zapewnia.

Problemem jest ustalenie prawidłowego przebiegu drogi w ewidencji. Chodzi nie tylko o sam jej przebieg, ale i szerokość. Zdaniem wice wójta została zawężona do niespełna 3 metrów, a w ewidencji gruntów ma blisko 4 m. Trwa sprawdzanie czy można było postawić płot wzdłuż niej.

To nie jest komercyjna trasa


Czy jednak gmina bierze pod uwagę możliwość wypłacanie dzierżawy za użytkowanie drogi przebiegającej przez ich działki?

- To nie jest komercyjna trasa. Mówimy o sporych wydatkach gminy, która ponosi duże koszty w jej utrzymaniu. Ratrak i jego praca nie są za darmo. To wkład gminy w atrakcję, która służy głównie Obidowej. Wszyscy, którzy tu mieszkają mogą z niej korzystać za darmo. Nikt też nie robi problemu, by zagospodarować miejsca parkingowe, otwierać noclegi czy prowadzić gastronomię. To elementy, które powstają dzięki tej inicjatywie. Ale podchodzenie do tego jak do komercyjnej trasy, na której ktoś zarabia ogromne pieniądze to nieporozumienie - podkreśla Krzysztof Łapsa.

Jak podkreśla, pobierana opłata za korzystanie ze śladu przez turystów to jedynie częściowa partycypacja w kosztach utrzymania trasy, a nie czerpanie zysków.

Skoro nadleśnictwo może...


Odnosząc się do zarzutu o utrudnienia korzystania w zimie zastępca wójta podkreśla, że chodzi o krótki czas w sezonie, jakieś cztery tygodnie w roku, kiedy jest wystarczająca ilość śniegu.

- Te argumenty podnoszą także np. osoby, które nie mają tam działek, lasu tylko chciałyby jeździć tam quadem. Jeśli mamy atrakcję, to powinniśmy wspólnie o nią dbać. Niestety nieograniczona jazda quadem po trasie, z której korzystają także biegacze, w mojej ocenie stanowiłaby duże zagrożenie dla użytkowników. A jeśli chodzi o zrywkę drewna to nadleśnictwo, które prowadzi tam gospodarkę leśną, jest w stanie prowadzić ją poza sezonem narciarskim.

Nadzieja w zebraniu


Czy uda się dojść do porozumienia? Obydwie strony wiele obiecują sobie po zebraniu sołeckim, które zaplanowane zostało na 10 września o godz. 18 w remizie OSP. Organizatorzy liczą na jak największą frekwencję mieszkańców, by jak najszerzej przedyskutować sprawę i znaleźć rozwiązanie, które zadowoli wszystkich.

Józef Figura
Ankieta
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
najlepiej oceniony
11
Miejscowy 12:49, 30 sierpnia 2025
4 tygodnie? Niech Pan nie kłamie! Z trasy żyła głownie była pani sołtys. Ludzie płacą podatki, dbają o te polany, ktoś je kiedyś kupił, później przekazał w spadku. Nic nie było za darmo. I nic dzisiaj nie jest za darmo. A każdy z właścicieli ma prawo dojechać do swojej działki, samochodem, traktorem, motocyklem, kładem, konno a nawet na ośle. Dyskusja jest potrzebna i uregulowanie tej sytuacji również. Przypominam że dojazd do swoich działek po wspomnianej drodze mają również mieszkańcy okolicznych wsi. Droga w zimie zablokowana bo atrakcją a w lecie strach jechać żeby nie urwać części w samochodzie bo takie dziury.
najgorzej oceniony
67
Burzliwy 12:17, 30 sierpnia 2025
A to nagle można przy samej drodze ogrodzenia stawiać. Bardzo ciekawe. Przecież trzeba się odsunąć. Sprawa dla gminy żeby nakazać rozbiórkę samowolki.
67
Burzliwy12:17, 30 sierpnia 2025
A to nagle można przy samej drodze ogrodzenia stawiać. Bardzo ciekawe. Przecież trzeba się odsunąć. Sprawa dla gminy żeby nakazać rozbiórkę samowolki.
11
Miejscowy12:49, 30 sierpnia 2025
4 tygodnie? Niech Pan nie kłamie! Z trasy żyła głownie była pani sołtys. Ludzie płacą podatki, dbają o te polany, ktoś je kiedyś kupił, później przekazał w spadku. Nic nie było za darmo. I nic dzisiaj nie jest za darmo. A każdy z właścicieli ma prawo dojechać do swojej działki, samochodem, traktorem, motocyklem, kładem, konno a nawet na ośle. Dyskusja jest potrzebna i uregulowanie tej sytuacji również. Przypominam że dojazd do swoich działek po wspomnianej drodze mają również mieszkańcy okolicznych wsi. Droga w zimie zablokowana bo atrakcją a w lecie strach jechać żeby nie urwać części w samochodzie bo takie dziury.
9
AA13:16, 30 sierpnia 2025
Nasuwa mi się takie porównanie, Dostęp do lekarza ważniejsi Ukraincy szybko bez kolejki a Polacy utrzymujący ten system w normalnej kolejce.
Tutaj turyści-sportowcy ważniejsi a właściciel płatnik podatku ma siedzieć cicho i nic mu nie wolno.
5
Snitch13:30, 30 sierpnia 2025
A po 30 latach gmina powie że zasiedziała. Jak Tauron słupy energetyczne.
8
30-tolatek16:13, 30 sierpnia 2025
Wreszcie trafiła kosa na kamień...
...brawo brawo brawo...
Wspólnota leśna ma rację!
Jest tor biegowy dla Narciarzy w Klikuszowej i wystarczy...
Niech olimpijczycy wykupią grunt notarialnie po normalnej cenie!
Będzie sprawiedliwie, a nie wyzysk Właścicieli!
Pozdrawiam Właścicieli gruntu! ????
4
Oscypek 12:32, 30 sierpnia 2025
Zofio, przez 12 lat Obidowa się nie rozwinęła z powodu tej trasy a ciemnotę ludziom wciskasz, problem będzie ale z Twoim biznesem, za dużo sobie pozwoliłaś i masz tego efekty, to nie koniec, duża część wsi jest za zamknięciem raz na zawsze tej nielegalnej trasy, mylisz się, cicho nie będziemy siedzieć
7
Zenon15:11, 30 sierpnia 2025
Ta trasa bardzo utrudnia życie mieszkańcom ale wystarczy zapłacić i wszelkie niedogodności znikają. To prawdziwy cud. Mamona lekiem na wszystko.
20
cba16:42, 30 sierpnia 2025
No cóż -"Gubałówka bis"! Wystarczy tylko zamknięcie tras na 1 sezon i stracą WSZYSCY - mieszkańcy Obidowej i Gmina.
3
Oscypek12:18, 30 sierpnia 2025
No jasne Pani Zofia przekonuje ile to przez tą nielegalną trasę zarabiają mieszkańcy,ale kto poza nią Dawidem i nowym opiekunem, może kierowca ratrak,parkingowy i tyle, Pani Zofia będąc soltysem myślała że wszyscy się jej podporządkują i cicho będą siedzieć, a tu na straszeniu się nie skończyło, kilka osób powiedziało dość i wzięło sprawy w swoje ręce, lasy powinny być ogólnodostępne a nie tylko dla biegaczy, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo tam jest droga nie trasa
8
Ja13:23, 30 sierpnia 2025
I bardzo dobrze. W N.T. w okolicach lotniska na spacer wyjść nie można bo biegówki .Tam zamknąć tak samo
5
Wicher15:44, 30 sierpnia 2025
Pani Faron chce rozwijać Obidowa to dobrze ale nie po cudzym , wymyśliła trasę na bezczelnego , tak to sobie może ale po swoim !
4
Oscypek 12:24, 30 sierpnia 2025
Może wytyczymy tor samochodowy 4x4 koło domu Dawida,Zosi, co na to, chętnie pojeżdżę,to nie problem
13
Obidowianin13:29, 30 sierpnia 2025
brawo Łukasz chlipała i Sołtys przynajmniej cios w końcu zrobicie dla Obidowej a i Piszczór. Zapiszecie się jako ci którzy zwinęli trasę na Turbacz. Gratulacje
9
yamakay13:05, 30 sierpnia 2025
chytre *** po dreno nie moze z dziecmi nie moze ale jak mu zaplaca bedzie mogl? ot wszystko
5
Oscypek 12:49, 30 sierpnia 2025
Bardzo dobrze, właściciele upominać się o kasę, przecież są bilety, dofinansowania klubów Dawida i Zofii a na opłatę za dzierżawę by nie było, są tylko nie chcą dać, obidowiany nauczyli was aby korzystać za darmo a wy vich siedzicie hahaha
3
Rych14:01, 30 sierpnia 2025
No skoro to prywatny grunt to mozna go sobie ogrodzić tak ? Przez 12 lat nie mozna bylo sie dogadać z właścicielami gruntów? Nie mozna bylo zaproponować wykupu albo dzierżawy? Lepiej bylo kupic ratrak i jeździć nie po swoim. W Białce jakos potrafią płacić za użytkowanie prywatnych gruntów. Teraz dopiero temat jest podniesiony jak ktos swoją własność ogrodził? Wstyd dla takich samorządowców! Po nie swoje fajnie sie ręce wyciąga...stracą Ci co biznesy na trasie chcieli robić, ale dołożyć sie juz nie bardzo.
9
Biegacz11:06, 31 sierpnia 2025
Z tego co wnioskuję po wypowiedzi Pani Zofii, to mocno odsunęła się od tematu
I z tego co obserwuję to nadal pracuje i idzie do przodu zawodowo
Czyli chyba nie do końca to prawda, że żyła z trasy
Powiedziałbym raczej że żyła trasą
Ale jak widać ma nadal,,sfrustrowanych wielbicieli "
Zazdrość zabija- uważajcie zakompleksieni Panowie ????
3
fanclub14:11, 30 sierpnia 2025
Pan Wójt sam powiedział: "Praca ratraka nie jest za darmo" I to ma być wytłumaczenie dlaczego korzystanie z prywatnych gruntów ma być za darmo. Śmiech na sali.
2
Oscypek 12:25, 30 sierpnia 2025
Jak odgrodzą to znaczy że gmina zapłaciła, wtedy biorę geodetę i grodze,ja też chcę zarobić,
4
Myśliciel13:50, 30 sierpnia 2025
Trasa sama w sobie była dobrym pomysłem i spełniała swój cel. Ale niestety turyści, którzy tu przyjeżdżają przeginają i nam mieszkańcom ciężko z dziećmi pójść na sanki czy zwykły spacer. Trzeba to jakoś rozwiązać, że jeden ślad jest dla narciarzy a reszta ścieżka na chodnik dla ludzi. Tak samo problem z turystami mają ludzie, którzy organizują kuligi, wieczne pretensje do nich a prawda taka, że turyści jadą po naszych gruntach. Więc skoro wszyscy nie doceniają tego to efekt taki, że ludzie w legalny sposób zablokują trasę. Po ysl na to taki, ze przed trasa powinien wisieć duży baner informujący, ze trasa przebiega przez prywatne grunty i ze wymaga sie wzajemnego poszanowania
1
Obidowianin 14:24, 30 sierpnia 2025
Zimy nie będzie i będziecie gości i dzieci kładami wozić
4
Oscypek 12:38, 30 sierpnia 2025
Po ogrodzie madyjowym wytyczyć,zamknąć w h... tą trasę, będzie spokój
7
Oscypek15:22, 30 sierpnia 2025
Połowa wsi przeciwko trasie ale nikt się nie odzywa bo nie chce potyczek z panią Z.F.
7
Ja09:18, 31 sierpnia 2025
I przez takich Obidowa się ino cofa... a tak dobrze rozreklamowana była... najlepiej postawić znak zamiast Obidowa ... wszystko zakazane !!! Wstyd... a Stary Koperniak prawda ratraku nie potrzebował ale to my deptaliśmy trase ! Trasa ma potencjał ale prawda niech lepiej ją zamkną i wszyscy stracą... porażka... zachwile zaś bedą chodzić żeby na nowo trase urochomić... zawsze byliśmy dobrzy w biegach ... I nasze dzieci też by mogły z pomocą gminy ... no ale mamona rządzi.... wstyd
6
Krakowiaczek16:19, 30 sierpnia 2025
Wielkie brawa i podziękowania dla właścicieli za doprowadzenie drogi do takiego stanu! ???? Teraz wreszcie można bezpiecznie i wygodnie poruszać się pieszo, bez obaw o skręcenie kostki czy inne urazy. Co najważniejsze ? nawet spacer z dziećmi nie stanowi już żadnego problemu, bo mogą przemieszczać się bezpiecznie i komfortowo. Aż przyjemnie się spaceruje w stronę Turbacza ? trasa stała się naprawdę atrakcyjna i zachęcająca do rodzinnych wyjść na szlak.
2
Inwestor21:07, 30 sierpnia 2025
Pełno wąskich i długich działek koło ośrodka w Klikuszowej więc wykupić parę i będzie tras z 10km. Daleko szukają a mają rozwiązanie pod nosem. Nie można cały czas się kłócić z ludźmi.
11
Stefek Burczymucha17:52, 30 sierpnia 2025
Super! W końcu ktoś zrobi porządek z tymi narciarzami od siedmiu boleści. Człowiek chce sobie w zimie skuterem pojeździć to się krzywią kręcą głowami i zdjęcia robią. Ale po czyimś polu bez uzgodnienia sami chcą się ślizgać. To samo lesnicy i policja! Sami jadą niewiedzac po czyim ale będą mandatami straszyć. Góry i lady dla zmotoryzowanych!
5
NT07:23, 31 sierpnia 2025
Zapraszamy narciarzy na trasę koło lotniska w Nowym Targu.
3
Luzak13:52, 1 września 2025
Drodzy Obidowianie nie dajcie sobie w kaszę dmuchać. Trasy biegowe podobnie jak rowerowe nie mają żadnego wpływu na rozwój okolicy. Generują tylko olbrzymie koszty związane z ich budową i utrzymaniem, a za kilka lat z remontem. Korzystający z tych atrakcji to turyści jednodniowi, którzy przywożą swój prowiant i nie korzystają z lokalnej gastronomii i noclegów. Obserwuję to zjawisko od kilku lat w Waksmundzie. Mieszkańcy miejscowości wdychają smród spalin, a gmina sprząta przepełnione kosze. Opowiadanie o jakimś szalonym rozwoju w związku z budową ścieżek rowerowych i tras biegowych to mrzonki i sposób na przejęcie prywatnych terenów pod inwestycje.
9
Ola14:22, 30 sierpnia 2025
Jeśli rodzice myślą o swoich dzieciach to zimą organizują im czas na dajmy to biegówkach, a nie utrudniają działanie trasy i mówienie że dzieci nie mają gdzie wyjść. Takie wysnuam wnioski po dzialanich tych właścicieli ale mogę się mylić.
1
Śladami Obidowej13:47, 31 sierpnia 2025
A to było tak: zrodził się pomysł na zaspokojenie swoich pasji przez Dawida i Zofię którą nazwano "Śladami Olimpijczyków" terenu nie było, czyli gdzie najlepiej coś takiego zrealizować - po prywatnych terenach, skąd fundusze.. z naszych podatków za pośrednictwem gminy NT, trasa nielegalna wytyczona została po drodze która jest tam od zawsze, dochodziło do sytuacji takich jak ścinka drzewa bez uzgodnień z właścicielem i poszerzanie drogi aby ratrak mógł przejechać bez przeszkód, działało to kilka lat bez sprzeciwu mieszkańców, rozwijały się kluby w/w osób które czerpały korzyści materialne pilnując przy tym aby im nie przeszkadzano, utworzony został regulamin trasy nie konsultowany z mieszkańcami/ właścicielami gruntów który mówi w niektórych ppk:

9. W każdym przypadku korzystający z trasy winien dostosować się do wskazań i poleceń zarządcy
terenu, przez który trasa przebiega. W szczególności winien dostosować się do czasowych ograniczeń
prowadzonych z przyczyn podanych przez zarządcę

- jak zarządca terenu może zarządzać bez zgody czyimś terenem - nielogiczne

14. Pozostawianie śmieci, odpadów i nieczystości na trasie jest zabronione

- gdzie są kosze ?, często na wiosnę śmieci wychodzą ze śniegu

15. Na dwóch pierwszych kilometrach trasy należy zachować szczególną ostrożność ze względu na
dopuszczony ruch pieszy oraz pojazdami konnymi

16. Spacery piesze, wprowadzanie psów, jazda na sankach, ?jabłuszkach? jest dozwolona na
pierwszych dwóch kilometrach trasy

17. Jazda na rowerach na trasie jest zabroniona

18. Poruszanie się po trasie pojazdami konnymi w szczególności powozami, saniami jest dozwolona
na pierwszych dwóch kilometrach trasy, powyżej drugiego kilometra trasy poruszanie się w/w pojazdów
jest zabronione.

pomysłodawca tego regulaminu chyba sam po sobie go nie przeczytał, restrykcję zastosowane są bardziej zaostrzone niż niektóre ppk w regulaminie Gorczańskiego Parku Narodowego, który mówi:

5. Na terenie Parku dopuszcza się następujące formy turystyki: pieszą, rowerową, konną i narciarską.

9. Na odcinkach szlaków, które są jednocześnie szlakami pieszymi, narciarskimi, rowerowymi i konnymi pierwszeństwo posiadają kolejno: (1) turyści piesi, (2) turyści na nartach, (3) turyści na koniach, (4) rowerzyści.



w ostatnim czasie Pani Z. oczywiście po przegranej w wyborach sołtysa otrzymała nową fuchę jako opiekun trasy, zamiast edukować osoby z poza naszego regionu pozytywnie, często za pośrednictwem social media upubliczniała komentarze atakujące tutejszą społeczność w stylu; ''będziemy eliminować takie przypadki'', oskarżając niesłusznie pewne osoby za zniszczenie trasy która biegnie po drodze, nie zwracając uwagi na dość duże niedociągnięcia w przepisach i wytycznych o ochronie środowiska na terenie w okolicach GPN, do czasu uregulowania i stworzenia porozumienia uwzględniając postulaty mieszkańców trasa ma marne szanse na przetrwanie, wyprzedzając komentarze, Obidowa w żaden sposób nie rozwija się z powodu istnienia trasy, bzdury ilu to mieszkańców zarabia na trasie, jest więcej problemów niż pożytku
8
Narciarka14:23, 31 sierpnia 2025
Będzie tak jak ma Majorce, najpierw wystraszyli i wygnali turystów a teraz płaczą i się zastanawiają jak ich ściągnąć, w Obiadowej będzie podobnie tylko będzie już za późno.Piekna trasa, cudowny sposób na spędzenie czasu w weekend...no cóż trzeba będzie szukać alternatywy gdzie indziej, gdzie ludzie kochają rozwijające się pasje i możliwości..
2
ratrak17:46, 31 sierpnia 2025
mieszkańcy Obidowej, ale z Was cieniasy, aby tak dawać się wykorzystywać, upominać się o kasę za grunty, co to pieniądze tylko zofia i dawid niech sobie gazdują w Klikuszowej w CNB które finansuje gmina z naszych podatków, tak się robi interesy publiczne, biorą się już za szkołę, oprócz chodnika w ostatnim czasie to nic w Obidowej nie zrobiono, sołtyska rozkręcała swoje interesy za kadencji
8
Obiektywna09:41, 31 sierpnia 2025
Czytam te złośliwe komentarze i juz wiem że trasy nie będzie, chciwość nie zna granic...
4
XYZ18:01, 30 sierpnia 2025
Jestem mieszkańcem Obidowej i chciałabym również wyrazić swoje zdanie. Sama musiałam płacić Pani Zofii za przejazd tą trasą ? więc jak można mówić, że było za darmo?
Panie Wicewojcie, ma Pan wysokie stanowisko, a nie zna Pan podstawowej kwestii: ta droga nie jest prawnie uregulowana. Każdy właściciel ma prawo ogrodzić swoją posesję, a mieszkańcy zostawili przejazd z kulturą ? tyle, ile mogli.
Może warto najpierw się dokształcić w temacie, a dopiero później zabierać głos publicznie.

Pozdrawiam.
5
Spec00:15, 31 sierpnia 2025
Najłatwiej jest biznes prowadzić na cudzym gruncie bez partycypacji w koszty np ratraka. Robić kase na ludzkiej krzywdzie i na pieniądzach podatników
,tak to właśnie wygląda w przypadku tej trasy . Kluby sportowe Obidowej dostają kasę od gminy niech płacą czynsz prywatnym właścicielom nie uregulowanej drogi którą ratrakuje gmina niby w imię czego? To jest biznes dla Wybranych byłej sołtys i radnego davidka -wymienionych w komentarzach. Skończyć z tym dziadostwem "pasożytowania", a gmina niech oszczędzi sobie wstydu i nie udaje że to winni są mieszkańcy Obidowej bo upominaja się o swoje i mają rację. Tak to jest jak do pracy ma się lewe ręce A pomocy sponsorowania na biznes narciarski szuka się w Gminie. Nic nie lepiej jest na CNB Gorce w Klikuszowej, radny mówi o wielkości potencjału z centrum ale dla kogo ten potencjał i profity? jak gmina utrzymuje obiekt CNB cały rok kalendarzowy w setkach tysięcy złotych.
9
.13:22, 31 sierpnia 2025
Ja jeszcze bym sprawdził te biznesy od produkcji i dystrybucji Oscypków!!! Gdzie jest Urząd Skarbowy? Nie wspomnę o Inspekcji Sanitarnej. Kto w temacie to wie o Kogo chodzi.
3
Żartowniś20:38, 30 sierpnia 2025
Nie jestem za bardzo w tym temacie obeznany, ale z tego co czytam, jedna z najlepszych tras w Polsce może przestać istnieć dzięki chytrości jakiejś kobiety? Niech wszyscy właściciele gruntów i kto tam tym zarządza, siądą do stołu i policzą czy się opłaca założyć spółkę, bądź wydzierżawić teren pod trasę. Ja nie rozumiem po co jakieś niejasne gierki są prowadzone przez tyle lat.
2
Las12:18, 31 sierpnia 2025
Za to waksmundziany za chwilę wyleją na Turbacz asfalt a po drodze Krupówki. Niszczenie Gorców trwa
0
Oscypek14:52, 30 sierpnia 2025
No i piknie
4
Kolka18:40, 31 sierpnia 2025
Narciarka, pięknie spędzony czas,ale tylko na biegówkach, od zawsze tam każdy korzystał z uroków przyrody i nigdy nikomu to nie przeszkadzało,teraz tylko biegacze, co to za przywileje,każdy to każdy, korzysta,a jak nie to zamykać tą niby trasę
3
Nowy targ18:03, 30 sierpnia 2025
Wypowiedź pana zastępcy wójta jest nie tylko pełna niedopowiedzeń, ale też fałszywych oskarżeń, które mijają się z faktami. Trzeba naprawdę dużej lekkomyślności, by publicznie stawiać tak poważne teorie bez rzetelnej i dogłębnej analizy prawnej. Taka postawa bardziej szkodzi niż pomaga i podważa wiarygodność urzędu.
4
Ja20:13, 30 sierpnia 2025
Zapraszamy ratrak do Harklowej. W tym roku było świetnie
4
Obszarnik20:24, 30 sierpnia 2025
... wzdłuż potoku Lepietnicy właściciele nie blokują trasy.... Bądźcie pewni, że zablokują, co w pełni popieram.
Reklama
5
wojtek17:05, 31 sierpnia 2025
narciarka, może na Twoim podwórku miło spędzimy czas, 20 osób, od 7 do 18, będziemy niedługo ,co ty na to, tylko nam nie przeszkadzaj
3
Sprawiedliwy23:37, 1 września 2025
Zazdroszczę wam Trasy Obidowianie ale ci złodziej drzewa mają tupet kradną a cała reszta ich nie obchodzi ale pomału przydzi i na wos czas
1
byle jaki ale swój23:58, 31 sierpnia 2025
Ciekawy paradoks - w Poroninie wielka wrzawa, że obcy po polach ludziom jeżdżą quadami, aż trzeba było uchwały Gminy, zaś w sprawie Obidowej wielka wrzawa obcych, bo ludzie miejscowi się oburzają, że ratrak i narciarze jeżdżą im po polanach...może trzeba zmienić władze Gminy? Ktoś napisał, że p. Zofia się odsunęła od trasy, więc nie ma z tego żadnego zarzucanego interesu...ale buda z wypożyczalnią dalej nielegalnie stoi na przystanku, bo chyba prawo budowlane, warunki MPZP i kodeksu drogowego się nie zmieniły?...ciekawe co na to nowotarski PINB, już zapadł w administracyjny sen zimowy, bez donosu nie ruszą d...?
2
Żołnierz09:26, 31 sierpnia 2025
Brawo yamkazi Dokładnie ubolewają że z dziećmi nie mogą wyjechać na swoje A jak im zaplacą to po problemie będzie Obidowa może w perspektywie lat dużo skorzystać Każdy kto myli logicznie zauważy jakąś szansę dla siebie Ale lepiej ogrodzić swoje A Obidowa jak była zad...m tak będzie dalej Aż tak bardzo szanujecie czyjąś własność ? Raczej tylko swoją !!
4
30-tolatek22:36, 30 sierpnia 2025
Drodzy Olimpijczycy z Obiadowej, nie pamiętacie jak Pan Leszek organizował zawody: biegi narciarskie w kwietniu, gdzieś w lesie, bez ratraka, z młodzieżą... A w zimie piłka nożna na boisku szkolnym...
A dziś takie kunsta...
Spółka rozwiąże problem...
2
P.23:21, 30 sierpnia 2025
Chytrość i złodziejstwo! Po moim jeżdżą a ja muszę na dole jak przyjadę za parking płacić i jak się na to godzić?
0
Ppr12:21, 3 września 2025
To jedna wielka banda, Zofia Dawid Marcin,i reszta ekipy interesy kręci a reszta ma siedzieć cicho
4
Ewa09:21, 1 września 2025
W ogóle to tereny leśne w tamtym terenie powinny być chronione. Tylu właścicieli i każdy chce robić atrakcje turystyczne czy też domy - tzw bacówki. Tereny rekreacyjne i turystyczne , walory przyrodnicze zostały zniszczone. To nie służy w ogóle prawdziwym turystom i mieszkańcom , a tylko nielicznym biznesmenom. Wystarczy zobaczec jak wygląda Słowacja. Tam jest ład i porządek . Nikt się nie pcha z domami w lasy .
2
z tąd18:21, 31 sierpnia 2025
Autostradami,ekspresówkami przyjeżdżają ,,turyści,, ze świata Polski na Podhalę.Chcą jeszcze autostradę(ratrak) na Turbacz? Najlepiej trzy pasy ruchu w każdym kierunku.Proponuję bramki opłat na szlak jak na autostradach.Będą się czuli normalnie my nie.
5
duch16:02, 2 września 2025
Robota się zawsze obroni kto nic nie zrobił dowartościowuje pisząc te bzdury i robiąc zament żeby odwrócić od złodziejstwa drzewa i lewych interesach na oscypkach
4
Obszarnik20:20, 30 sierpnia 2025
Ty, mundury, burzliwy, taki jesteś koło rozgrzany, to powiedz , ile trzeba się odsunąć?
2
hej20:08, 30 sierpnia 2025
W bramie to samo Ratrak kupili a nie maja gdzie jeździć :D A nie cos tam kopali w lesie ostatnio wiec może w końcu wyjada. A czy tak można sobie w lesie kopać gdzie popadnie i co popadnie?? :D
2
Z Dominikany20:46, 30 sierpnia 2025
To wszystko ukartowane żeby do Waksmunda wszystkich ściągnąć tyko że będzie płatne ??????
1
Szef wsi16:30, 1 września 2025
Luzak, co ty gadasz, cała wieś zarabia na trasie, ja już nie wiem na co mam wydawać tą kasę, jakie to zapewnienia przez osoby co kręcą interesy na dofinansowaniu ile to nie zarabiamy i dlatego musimy utrzymywać za pośrednictwem Gminy NT trasę i ośrodek w klikuszowej aby osoby kierownik,Dawid,Zosia mieli na chleb, zamknąć w pizzz..u tą trasę, a pieniądze przeznaczyć na inwestycje wiejskie bo dalej asfaltem trzeba chodzić i g... wąchać płynące Lepietnica,bo nie ma kasy na kanalizację
3
GallAnonim09:36, 1 września 2025
Tak się burzą wszyscy, ale nikt z nich się nie przyzna, że jeden z ich kumpli od koni został przymknięty za wypadek pod wpływem alkoholu.. Nie on jedyny tak działa i pracuje przy ludziach, którzy przyjeżdżają. Szkolą się na kolejnych takich jak pan z morawczyny, gdzie giną niewinne dzieci.. Może niech zamkną tą trasę zanim wszyscy Ci koniarze, quadowcy czy skuterowcy pijani zrobią krzywdę komuś niewinnemu, bo mają swoje zachcianki :)
4
marek16:05, 2 września 2025
Proponuje litanię przy figurce za ludzi dzięki którym Trasa powstała a i opamiętanie dla kilku niedowartościowanych pseudo właścicieli
4
Zaniepokojona.21:56, 7 września 2025
Jak dla mnie... trasa ta to najlepsze co się w tej wsi wydarzyło.Jest taki pozytywny odzew narciarzy ( również lokalnych ) . Unikatowe piękne miejsce o ktore należy zadbać... by sławiła Obidowa w całej Polsce .
7
cba18:38, 31 sierpnia 2025
A można było zrobić drogę szerszą niż 5m /drga gminna/ i wszyscy byli by zadowoleni. I tu widać tylko Zawziętość, że ktoś może z tego czerpać korzyść, A JA NIE. Należy zniszczyć co już zbudowano.
6
Magda08:29, 3 września 2025
Sołtys musi se zmienić towarzystwo i doradców bo idzie w złą stronę mocy
Chyba że to też jego poziom, albo brak poziomu
Zamiast rozwijać, to zwija
3
Kaźmierz16:33, 1 września 2025
klikuszowainy bo podobno mają w planach w stronę Łapsowej poprowadzić trasę od centrum biegaczy, po cudzym i za darmo bez możliwości korzystania, ino sobie pozwólcie to już po Was i waszych polanach,lasach
3
Jaśko21:29, 4 września 2025
Grodzic grodzic grodzic, tylo powiem
1
Mieszkanka10:08, 4 września 2025
Sprawy Zebranie Wiejskie nie załatwi w żaden sposób to tylko oszukiwanie zainteresowanych właścicieli gruntów. Od "tyłka strony",- to nie uda się. Skazane to już na niepowodzenie. Cieszcie się bo zmiana opiekuna trasy narciarskiej na Turbacz na sezon zimowy 2026/2026 już jest kierownik CNB Gorce w Klikuszowej rodzinnie - nepotyzm) i jazda bez trzymanki. Pozdrawiam.
3
Szczery23:34, 1 września 2025
Kto z was był choć raz na biegówkach na trasie pewnie autorzy negatywnych komentarzy NIkt i kim jesteście niii?
2
PawełJumper09:10, 2 września 2025
Obidowiany te od końca wsi właśnie to po prostu źli i pazerni ludzie są.
2
Jyndrek14:04, 2 września 2025
Niezadowolonych którzy panoszyli by się jak po swoim co się wlasnie skonczyło nam nie trzeba, tyle spokoju, wypad bezpowrotnie do cnb klik
3
Kiciuś23:40, 1 września 2025
Jaki sołtys taka trasa
2
Exc13:57, 31 sierpnia 2025
Biegacz, chyba ja odsuneli,haha,zazdrościć,czego?
3
Termit15:37, 2 września 2025
Łukasz weź się za siebie i zrób coś dla wsi to może ci ktoś uwierzy no i zacznij na nartach biegać a nie na swoim słynnym kładzie. Będziesz zdrowszy a i dzieciom dasz przykład
2
Olimpijczyk23:20, 1 września 2025
Ta trasa musi być piękna gratuluję pomysłodawcy
1
Bronka z Potoka21:20, 4 września 2025
Gmina NT to jak katarynka, Zofia narobiła szumu i kłopotu o trasę,została odsunieta a na nowego opiekuna wzięto gościa z Klikuszowej który już jest związany z Zośką i Dawidem, kierownik CN, trasa na terenie Obidowej a nikogo z Obidowej nie ma przy obsłudze prócz ratrakowego, dalej będzie konflikt, trzeba nowe niezależne osoby bo inaczej nastanie koniec i wszyscy będą zadowoleni a narciarz tak czy tak sobie pójdzie na spokojnie na Turbacz,opamiętajcie się, a sołtysa to Obidowa ma, czy gmina go ucisza w cieniu?
3
wierzący16:00, 2 września 2025
tak to jest jak 2 ludzi bez wartości chce cosik zrobić ale jest nadzieja Figurka Matki Boskiej w Obidowej
3
Trubac16:24, 3 września 2025
Nawet się z figurki w Obidowej wyśmiewają /.../ aż mi wstyd że tacy w radzie i w rządzeniu wsi się znalazły
1
Płetwonurek23:17, 1 września 2025
Do szef wsi wywieź szambo a nie wpuszczaj do rzeki d...
1
xxx-rokow16:52, 1 września 2025
Najwyższy czas odciąć od "korytka" sympatycznego i Zosię - pijawki Wspólnoty Leśnej Lasku, Klikuszowej i Obiadowej...
3
Przyjezdny12:26, 1 września 2025
Chyba pora kupić jakąś działkę obok CNB w Klikuszowej bo może okazać się dobra inwestycją na przyszłość jak poprowadzą trasy wokół ośrodka. Innego wyjścia nie ma jeśli chcą zatrzymać turystów i sportowców.
2
Właściciel15:57, 2 września 2025
Jyndrek mów za siebie ja jestem właścicielem i chce żeby trasa była a tacy jak TY wypad
1
Baran23:19, 1 września 2025
Mam nadzieję że wasze dzieci tego nie czytają żenada
0
Mieszko23:21, 1 września 2025
Gmina nowy targ jest piękna
0
Patriota 23:22, 1 września 2025
Gmina nowy targ jest piękna
1
Polok16:06, 2 września 2025
Gmina Nowy targ brawo zazdroszczę wam ludzi którzy tak działają a wielkie rzeczy mają zawsze niedowartościowanych przeciwników
2
wizja15:58, 2 września 2025
łukasz i Sołtys na taczki się nie zmieścicie ale cosik więksego sie znajdzie i wynocha
1
Polityk23:26, 1 września 2025
Gratulacje dla ludzi którzy publicznie potrafią coś powiedzieć
1
Swój17:15, 1 września 2025
Godanie , podobno ?..Zamynt sioć . Klikusowyj wystarczy ze gaz we wsi jest
0
QUAD16:37, 2 września 2025
Termit, powtórz ortografię, bo zły przykład dasz dzieciom,
0
Narciarz22:40, 9 września 2025
Które grunty są prywatne ?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
14
11.2025
Nie przegap!
13
11.2025
Nie przegap!
27
02.2026
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
11
Wtorek
Imieniny:Bartłomieja, Marcina, Prota
Kliknij po więcej