Wieże widokowe w Gorcach. Burmistrz: - Nie zamierzamy forsować rozwiązań na siłę - podhale24.pl
Zakopane
Clouds
-1°C
Clouds
3°C
Clouds
-1°C
Clouds
-0°C
Clouds
-2°C
Clouds
-4°C
Kartka z kalendarza
14.10.2025, 20:01 | czytano: 8966

Wieże widokowe w Gorcach. Burmistrz: - Nie zamierzamy forsować rozwiązań na siłę

NOWY TARG. Temat budowy w rejonie Długiej Polany i nad Łapsową Polaną wież widokowych poruszony został podczas wieczornego wideo-spotkania burmistrzów z mieszkańcami. - Temat zostanie poddany dyskusji, liczymy na państwa głosy. Jeżeli będzie zdecydowany sprzeciw, to nie zamierzamy forsować rozwiązań na siłę - zapowiedział Grzegorz Watycha. Liczy, że głośno wypowiedzą się nie tylko przeciwnicy, ale i zwolennicy wież widokowych.

źródło: UM Nowy Targ
źródło: UM Nowy Targ
Opinie co do postawienia w górach infrastruktury różnią się. - Wieża na Długiej Polanie zyskała przychylność, a ta nad Łapsową Polaną, gdzie jest potencjalna lokalizacja budzi kontrowersje - przypomina wiceburmistrz Krzysztof Trochimiuk.

Przeciwko budowie tej drugiej wieży widokowej protestowali m. in. radni na ostatniej sesji. Również w mediach społecznościowych zaroiło się od negatywnych opinii.

- Słuchałem tych głosów na sesji Rady Miasta, ale zauważam więcej pozytywnych atutów, przemawiających za realizacją inwestycji - przekonuje Grzegorz Watycha. - Wieże były planowane już w poprzedniej perspektywie finansowej, ale nie udało się wtedy pozyskać dofinansowania. To nie są drogie inwestycje, niemniej wstrzymujemy się z pracami do czasu pozyskania dofinansowania. I w tej perspektywie finansowej mamy przyznane dofinansowanie na budowę obu wież - w wysokości 85 procent. Tylko 15 procent pochodziłoby z budżetu miasta. W przypadku Łapsowej Polany wyżnej - dofinansowanie wynosi milion sto tysięcy, przy całkowitym koszcie rzędu miliona trzystu tysięcy. Wieża na Długiej Polanie - tu dofinansowanie to milion dwieście tysięcy, a nasz wkład to dwieście tysięcy zł. - wylicza burmistrz.

Jak dodaje - podczas projektowania obiektów "wysłuchano głosów o dominancie krajobrazowej". - Teraz te wieża będą niewiele wystawać ponad linię lasu, tak by nie zdominowały krajobrazu, a dały możliwość spojrzenia z innej perspektywy, nie tylko z wysokości człowieka - ale szerzej. Borykaliśmy się z zarzutami, że miasto się nie otwiera na Gorce - i to była nasza odpowiedź. Pierwszym krokiem było to otwarcie schroniska, a drugim infrastruktura - wyjaśnia.

- Mówimy o ingerencji w krajobraz. Teraz panuje moda na aktywność fizyczną. Popularne są i Gorce, i Tatry, i inne rejony Podhala - i tego nie zmienimy. Chodzi nam o uatrakcyjnienie pobytu w Gorcach - stąd pomysły na wieże widokowe. W rejonie Marfianej Góry powstają domki pod wynajem. Turyści tu przyjeżdżają i trzeba im coś zaproponować. /.../ To spowoduje, że wzrośnie ruch turystyczny, będzie sprzedawanych więcej noclegów, ale ofertę trzeba ubogacić. Nie mówimy o dużych inwestycjach w hotele, ale powstają małe pensjonaty. Także lokalna gastronomia na tym skorzysta. To będzie wsparcie lokalnych przedsiębiorców - przekonuje Grzegorz Watycha.

Odnosząc się do głosów, że już sama budowa grozi zniszczeniem krajobrazu, burmistrz mówi: - Żeby to zobrazować powiem tak: właściciele lasów ściągają drewno w dół, a ta budowa to będzie jak wciąganie elementów drewnianych pod górę i dopiero na miejscu będą one montowane. To nie spowoduje żadnego destrukcyjnego niszczenia. O wiele większym problemem są rajdy quadów - to dopiero jest ingerencja w przyrodę: hałas, spaliny, brak bezpieczeństwa na szlaku. Wieże będą spokojnym miejscem i będzie też motywacja by podejść wyżej, wspiąć się i zobaczyć panoramę w stronę Babiej Góry, Pienin, czy Turbacza.

- Ja jestem całym sercem przekonany do tej inwestycji. Słyszę głosy, które są przeciw, ale mam nadzieję, że wypowiedzą się również ci, którzy są "za". Często bardziej zmobilizowana jest ta grupa, która protestuję, a ci którzy chcą inwestycji - są przekonani, że "władza to zrobi" i nie zabierają głosu. /.../ Liczę na refleksję i czekam na głosy zarówno zwolenników jak i przeciwników inwestycji - zapewnia.

Na pytanie "gdzie będzie parking do wieży na Łapsowej Polanie", padła odpowiedź: "są prowadzone rozmowy z mieszkańcami, że jak będzie duży ruch turystyczny, który uzasadni nakłady to powstaną miejsca postojowe (przykładem ma być Obidowa), bo mieszkańcy sami przygotują swoje posesje". - Liczymy na przedsiębiorczość górali, którzy są zaradni. Właściciele nieruchomości odpowiedzą na zainteresowanie, jeśli takie zostanie wykreowanie przez wieżę. Nie chodzi tylko o Marfianą Górę. Wzorem Bramy w Gorce - parkingi mogą się znajdować niżej, a dla grup zorganizowanych przygotować dowóz np. kolejką - proponuje burmistrz i przypomina, że "chodzi jednak bardziej o aktywizowanie ludzi i zachęcanie ich do wędrówek, a nie wjechania samochodem na górę".

Urząd Miasta przedstawił wizualizację wież. W opisie czytamy: "Projektowane wieże mają być obiektami prostymi i skromnymi w formie. Ich konstrukcja to lekka, drewniana rama osadzona na betonowych fundamentach. Wysokość platformy widokowej - co najmniej 21 metrów - pozwoli spojrzeć na krajobraz z zupełnie nowej perspektywy. Nie są to obiekty wyposażone w zaplecze gastronomiczne ani stałe media. To tzw. "zimne wieże", których jedynym zadaniem jest umożliwienie kontaktu z naturą i podkreślenie jej walorów. Wpiszą się w otoczenie, nie wprowadzając nadmiernej ingerencji w górski krajobraz. Dodatkowo zastosowane zostaną ekologiczne rozwiązania - m.in. w postaci paneli fotowoltaicznych i generatorów wiatrowych - umożliwiające działanie kamerom, które będą transmitować online widok z platformy. To idealne rozwiązanie dla wszystkich miłośników górskich wędrówek, którzy z różnych przyczyn nie mogą odwiedzić Gorców fizycznie".

I dalej: "Nowe wieże to nie tylko element krajobrazu, ale także narzędzie rozwoju gospodarczego i promocyjnego. Można je traktować jako gotowy produkt turystyczny, który uzupełnia i odświeża ofertę Nowego Targu. Wieże mogą stać się nowymi symbolami miasta - charakterystycznymi obiektami, które będą rozpoznawalne w przewodnikach, w mediach branżowych i wśród turystów. /.../ Nowy Targ zyskuje w ten sposób coś więcej niż turystyczną atrakcję. To inwestycja, która będzie służyć kolejnym pokoleniom mieszkańców i odwiedzających. To również znak, że miasto potrafi łączyć rozwój z poszanowaniem przyrody i krajobrazu".

not. Sabina Palka
Ankieta
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
najlepiej oceniony
52
Autor 21:56, 14 października 2025
A ja jestem przeciw
najgorzej oceniony
199
wera 20:47, 14 października 2025
Budujcie super pomysł. Taka wieża zawsze daje poczucie celu w wędrówce. A nie każdy ma siłę wspinać się na szczyt góry. To świetna atrakcja dla rodzin z małymi dziećmi.
0
Waksmundziański sen12:39, 21 października 2025
Szlak na Turbacz jeszcze bardziej zamienić w błoto i poszerzyć do 10 metrów. Wylać asfalt a na przejętym schronisku przez bramę w Gorce zrobić parking i KFC
0
Swoj16:21, 20 października 2025
Jak dla mnie ta cała Brama w Gorce to totalna porażka!! Nie ma to już nic wspólnego z edukacją!! Nowa ?atrakcja? to catering produkowany w środku lasu!! To jest hipokryzja do kwadratu!! Dobrze, że mają ratrak, bo jak przysypie śniegiem, to prezes będzie woził do wsi korytko i burgery ratrakiem ????????
6
Dew09:55, 20 października 2025
Wieża przeszkadza ale nie przeszkadza budowa autostrady na Turbacz i rozjeżdżanie buldożerami całego zielonego szlaku.

Kogo chcecie w tych Gorcach? Turystów już na lekarstwo bo poszło w świat, że szlak zniknął. Nikt, żaden turysta nie ma zamiaru tonąć w błocie pomiędzy terenówkami!

To co się robi z Gorcami od strony Waksmunda to wstyd i hańba, totalna dewastacja
2
kozioł15:14, 18 października 2025
Najbardziej za wieżami są ci co potem płaczą nad losem biednych zwierzątek, że człowiek panoszy się i im miejsce do życia zabiera.
15
Spięty12:09, 17 października 2025
Do Mieszkaniec krainy smogu
Bo widzisz protestują przeciwko budowie wieży widokowej Ci co te wille i autostrady budują w Gorcach, wieża zasłoniłaby im widoki, a przecież nikt nie może być ponad nimi.
9
mieszkaniec krainy smogu06:26, 17 października 2025
Wielki sprzeciw gdy chcą wybudować wieżę widokową dla ludzi. Ale takich odważnych nie ma, gdy przy zielonym szlaku ktoś stawia sobie wille z dojazdem i nazywa to "bacówką"
46
Spięty13:50, 16 października 2025
Wieża widokowa nie, bo ingeruje w krajobraz i Gorce.
Brama Gorce tak, bo nie ingeruje w krajobraz i Gorce.
Czego nie rozumiecie ???

Gdzie byliście Wy wszystkie pierdoły jak Brama Gorce powstawała?
Co powoduje że teraz jesteście tak negatywnie nastawieni do wież a wtedy była cichosza?
Ciężko traktować te komentarze na poważnie bo czuć hipokryzję i antylobbowanie.

Widać że nikt z komentujących nie siedzi w turystyce pieszej, jest dość spora gałąź turystyczna związana z zdobywaniem wież widokowych w Polsce, co za tym idzie odznaki gadżety, pieczątki, wycieczki szkolne i rajdy turystyczne. Dziwię się że przewodnik Fatla o tym nie wie, temat szeroko znany w środowisku PTTK, bardzo wile stron www poświęconych temu tematowi. oto fragment wpisu jednej z nich:

Wieże widokowe w Gorcach już na Ciebie czekają! Gorce, malownicze pasmo górskie w południowej Polsce, są miejscem o wyjątkowej urodzie i bogactwie przyrodniczym. Te górzyste tereny przyciągają miłośników natury i turystyki górskiej nie tylko ze względu na swoje piękno, ale także dzięki trzem fajnym wieżom widokowym, które oferują niezapomniane panoramy na okoliczne krajobrazy. Wieże te znajdują się na szczytach Gorc 1228 m.n.p.m., Lubań 1211 m.n.p.m. i Magurki 1108 m n.p.m., stanowiąc atrakcje turystyczne, które pozwalają podziwiać wspaniałe widoki na Beskidy, Tatry oraz Pieniny.
2
Emeryt13:48, 16 października 2025
W gorcach wiezy ci dostatek chyba juz. Chyba ze oszokomy chca szlaki wieza co 15 minut marszu z parkingiem
3
J&P13:13, 16 października 2025
Witam , w góry ,do lasu czy nad rzekę idzie się wypoczywać , podziwiać nabrać sił i wiary - przynajmniej ja tak potrzebuje , ci co potrzebują szumu,chaosu czy karuzel powinni się wybrać do Disneylandu , nie dajmy się "mondrym inaczej" zapędzić w kozi róg - pozdrawiam - J
1
Obserwator12:47, 16 października 2025
Burmistrz trzyma z tymi którzy wynajmują schronisko na losowej,dla nich była by to jakaś atrakcją ściągnąć turystów! słabe to jest znajomości wszystko zrobią a jest tyle do zrobienia w mieście,na osiedlach,górce tego nie potrzebują tylko burmistrz i?
4
Włóczykij08:19, 16 października 2025
Kiedy wy w końcu zrozumiecie że góry same sobie są atrakcją! Najpierw proszę zrobić porządek z tym co się dzieje na szlaku czarnym z Klikuszowej żółtym z nowego targu i zielonym z nowego targu! Rozjeżdżone szlaki, poszerzane szlaki dla dojazdu aut, jakieś zakazy, tereny prywatne. Człowiek się boi że mu jakiś właściciel z siekierą wyskoczy jak będzie szedł w stronę Turbacza chociażby. Po co te wieże skoro przeganiani są turyści? Skarb Państwa powinien wykupić resztę Gorców i zrobić park. Jak do tego nie dojdzie to nic nam z naturalnych Gorców nie zostanie. Gorczański Park Narodowy to tylko 13% z całych Gorców. Proszę przestać patrzeć na własne interesy, tu się już toczy walka o to czy przyszłe pokolenia będą miały gdzie chodzić!
3
Centrum biegówek nielegalnych23:05, 15 października 2025
@PIOTREK głuszec był w Obidowej ale ta nielegalna trasa biegowa go wypędziła,może warto było by zglosic do Generanlej Durekcji Ochrony Środowiska tą Obidowianska trasę,która jest szkodnikiem tego rejonu Gorców,a jeszcze planują na Łapsową wytyczyć co zniszczy urok tego miejsca i ograniczy dostęp czarnym szlakiem dla mieszkańców bo poprostu zostanie zamknięty dla pieszych
5
Jasiek21:34, 15 października 2025
To wszystko tutaj pokazuje kompletne ignorowanie społeczności lokalnej. Bo ktoś sobie w głowie urodził projekt budowy wieży w mysl tego, że na takie projekty powstał program finansowy ze środków UE. Ale zamiast wcześniej poczynić jakieś lokalne konsultacje, przestawić mieszkańcom te możliwości - to jednostronnie założyli że wszyscy będą szczęśliwi z tego powodu i tej wieży/wieżom przyklasną. A teraz zachowują się tak jak obrażone dziecko któremu ktoś zabrał zabawkę. Bo okazuje się że społeczność lokalna ma inne priorytety. No ma i brawo może warto z mieszkańcami rozmawiać a nie wychodzić z założenia że wszystko wie się najlepiej!!! Zamiast tych wież można poprawić infrastrukturę turystyczną w mieście, na trasach rowerowych, może odmówić szlaki piesze, może przygotować jakieś tablice informacyjne na szlakach, może przygotować publikacje dla turystów w formie darmowych map, ulotek. Może poprawić funkcjonowanie centrum informacji turystycznej w mieście, albo stworzyć jakaś platformę łącząca promocje turystki miasta z lokalnymi atrakcjami, obiektami noclegowymi, restauracjami. Jest tyle podstawowych rzeczy, które trzeba zrobić w tym mieście (taka kompletna baza), mająca wlanie na celu aby turysta mógł się tutaj lepiej odnaleźć. A wymyśla się wieże - kiedy postawy pod tą turystykę są zupełnie nie przygotowane.
30
jan21:34, 15 października 2025
Budować, nic się nie przejmować. Wieża jest potrzebno bo wpłynie na wieksy napływ dutków. Jak tylko wbijo piyrso łopatę w ziymie to jo kupuje 100 łowiecek i bede ważył łoscypki. Zeby życ cza robić, a nie ino 800 +.
2
Piotrek20:46, 15 października 2025
Do wszystkich zainteresowanych tematem. Dwa lata temu końcem marca, na szczycie Bukowiny Obidowskiej, natknąłem sie na pięknego samca głuszca. Z tego co wiem ten gatunek jest zagrożony wyginięciem w Polsce i jest pod ścisłą ochroną. Przełom marca i kwietnia to okres toków tego gatunku. Znajomy myśliwy potwierdził, że na trasie biegowej z Obidowej na Turbacz też był widywany i jest nawet filmik z tego zdarzenia. Nie wiem czy dobrym pomysłem jest budowa wieży widokowej, w miejscu bytowania tak rzadkiego ptaka. Pozdrawiam wszystkich odwiedzających Podhale24.
2
Turystyka19:09, 15 października 2025
W Gorcach i tak już mało co turystów. Poszła fama że szlaki tak jak zielony znikają. Zrobiły się z nich szerokie błotniste drogi dla aut
7
gazda18:46, 15 października 2025
Stanowcze nie dla zaśmiecania takimi budowlami środowiska naturalnego. Nikomu to nie jest potrzebne. Środowisko naturalne góry pola , lasy polany są tak piękne że nie potrzebne są żadne takie bzdety. Po za tym w większości to są polany ,lasy prywatne więc nie właściciele nie powinni się plątać po tych terenach. wejscie na teren prywatny, wszędzie,skoro w mieście, w górach też, jest wzbroniony bez zgody własciciela.
3
gast18:13, 15 października 2025
Ten amok destrukcji naturalnego krajobrazu skierowany do weekendowych wojownikow z telefono-szlakami dosiega jakiegos obledu. Jesli nie widzisz teraz piekna tej ziemi, to tony betonu stali i rozjechane drogi/parkingi maja ci je przyblizyc ?
Urosles juz do takiego bezmozgowia i tempoty ?
Ps. Oczywiscie w tle rece zacieraja zaradni, ktorzy jak szmalcownicy na naturze wyciagaja lapy po grajcary new wave of turism czyli oglupiala tluszcze.
W tej samej grupie sa miejscowi wlodarze, ktorzy kupcza dobrostanem i pieknem natury, zamiast byc jej odpowiedzialnym kustoszem.
1
niestety18:08, 15 października 2025
Widzący w tym kasę dla siebie są za a widzący konkurencje są przeciwko . Nie wiadomo o co chodzi to na pewno o pieniądze chodzi.Tu sentymentów nie ma
28
Wieża18:08, 15 października 2025
Czytam teksty przeciwników budowy wieży na Łapsowej. Że zniszczą, że zostawić dziewiczy teren, że ma pozostać taką jaka jest,że cieszy się wielką popularnością bez wieży więc po co budować itp,itd. Wypowiadają się radni, jedni za drudzy przeciwników, no i tak wszyscy gadają, piszą i nagle dziwnie zainteresowali się tym terenem. Przeciwnikom przypominam, że za panowania poprzedniego Burmistrza Łapsowa była terenem niedostępnym dla turystów i tubylców też. Stała się właściwie prywatną bacówką dyrektora jednej ze spółek miejskich. Jakoś nie było przez lata słychać głosów, że to prawdziwy skandal. Po latach Burmistrz Grzegorz Watycha i radni postanowili Łapsową oddać mieszkańcom i turystom. I był to bardzo dobry i pomysł i ruch. Dzisiaj Łapsowa tętni życiem i stanowi atrakcję Nowego Targu. Uważam, że dodatkową atrakcję dla tego terenu będzie stanowić wzniesiona właśnie tam wieża widokowa. Niektórym dzisiejszym radnym pomysł budowy krytykującym przypominam ,że dziwne nie walczyli z ówczesnym szefem czy związanym rodzinnie a odpowiedzialnym za "sprywatyzowanie" Łapsowej Polany. Lepiej milczeć Panie M.J czy Panie M.F. zresztą wy wszyscy z tzw rządzącej opozycji jesteście siebie warci. Mam wrażenie, że potraficie tylko i wyłącznie pokrzykiwać i torpedować pomysły Watychy. Nie, bo nie. Tak dla wieży na Łapsowej.
5
Franek Z17:57, 15 października 2025
Forsowanie na siłę, czy ktokolwiek z radnych razem z Burmistrzem ma kontakt z rzeczywistością? Czy ktokolwiek z tych osób tam zasiadających w ogóle dopuszcza do siebie głosy społeczne. Nikt nie chce tej wieży jednej czy drugiej. Nie róbmy z Nowego Targu przeinwestowanej miejscówki jak Białka, Zakopane, czy tragicznie wyglądające okolice półwyspy Stychlin nad Zalewem. NIE DLA WIEŻY.
24
Agnieszka17:22, 15 października 2025
Im więcej atrakcji dla turystów w Nowym Targu tym bardziej będziemy miastem a nie miejscem koło Białki Tatrzańskiej. Wieże nic nie zaszkodzą przyrodzie a pewno przyciągną wielu turystów którzy będą często wracać i promować to nasze zacofane miasto. Ludzie którzy tego nie rozumieją niech siedzą przed telewizorem i nie wtrącają się życie miasta które chciało by się rozwijać a zacofane buraki wszystko chcieliby zablokować chociaż są pieniądze z dofinansowania. Już Waksmund jest półkę wyżej niż Nowy Targ.
3
Osiol16:11, 15 października 2025
Wieża Babel???
0
nie mąciciel15:15, 15 października 2025
~kamil, profesor
Jesteście geniuszami na odwrót! Bezpodstawne straszenie ludzi i sianie zamętu wśród mieszkańców.
~hydraulik
Zgadzam się z Tobą w 100%
14
Żartowniś14:48, 15 października 2025
@Hania
Nie dotarło to do Ciebie, jak i wielu innych, że to chodzi o Łapsową Wyżną? Przecież jest załączone zdjęcie poglądowe do artykułu. Czy myślenie boli?
2
Kola12:07, 15 października 2025
A czy plan zagospodarowania dopuszcza budowe takich wież?
17
Miejscowy10:21, 15 października 2025
Wieża przyciągnie turystów do miasta co jest sprzeczne z interesem zako i sąsiednich wiosek. Dlatego jest taki ból d...y...
4
kuku09:22, 15 października 2025
Burmistrz zapomina, że miejscowy plan nie dopuszcza budowy parkingów na Marfianej Górze. Ale może znowu zapomniał albo nie wie.
14
guru09:20, 15 października 2025
/.../ takie piękne miejsce jak Łapsowa zespute przez jednorazową atrakcję?
8
H2O09:20, 15 października 2025
cóż szkodzi wydać publiczne pieniądze!
10
Kinga09:19, 15 października 2025
Nie marnujcie pieniędzy na takie głupoty.
11
Emilia09:15, 15 października 2025
Cały urok Łapsowej Polany polega na jej kameralnym klimacie. Mieszkańcy Miasta chętnie tu odpoczywają. Nie potrzebujemy większej ilości turystów w tym miejscu i większej ilości samochodów na, i tak już małym, parkingu. To ostatnie takie miejsce bez dzikich tłumów. Może lepiej przeznaczyć te pieniądze na mały remont ławeczek, na uprzyjemnienie życia mieszkańcom, a nie turystom.
48
mak09:08, 15 października 2025
Bardzo dobry pomysł! Ale nowotarżanie to stan umysłu. Im nigdy nic nie pasuje. Ponure miasto i mieszkańcy. Koncertu za głośne. Nikt się nie bawi. Samoloty też za głośno latają. Obwodnica źle. Tylko kopciuchami dymić i galerie handlowe budować....
40
Wice wójt09:01, 15 października 2025
Podoba mi się ta opcja, budujcie wieżę.
Pomysł jest bojkotowany przez słynną 11, bo nie jest od nich. Czepiacie się budowy wieży, ale jak Wasi po bratańcy budowali Bramę Gorce, tony betonu i potężna ingerencja w Gorce to było w porządku i to była słuszna idea. Tam nie przeszkadzało że nie było infrastruktury parkingowej od strony kowańca. O co tak naprawdę chodzi? Konflikty insertów? bo jak można być tak nie stałym w poglądach i działaniach.
15
Mieszkanka08:20, 15 października 2025
Stanowcze Nie dla wieży na Łapsowej !
Zostawcie to miejsce w spokoju
Ono ma swój urok i piękne widoki bez jakiejś wieży
Moje nie nie i nie
Reklama
14
Mieszkanka08:20, 15 października 2025
Stanowcze Nie dla wieży na Łapsowej !
Zostawcie to miejsce w spokoju
Ono ma swój urok i piękne widoki bez jakiejś wieży
Moje nie nie i nie
11
Bartek08:09, 15 października 2025
Nie dla wież widokowych, Gorce tym się różnią od Białki czy Zakopanego że natura jest najważniejsza. Uznajecie że ten walor turystyczny jest już wystarczający aby przyciągnąć turystów. Ten kto uważa inaczej po prostu nie zna się na obecnych trendach turystycznych.
10
Łapsowa07:56, 15 października 2025
cnb Klikuszowa planuje zniszczyć i wyciąć las robiąc trasę na Łapsową, oczywiście tylko dla biegaczy, nikt więcej, nawet niektóre kamienie chcą usunąć aby ratrak mógł przejechać, w Obidowej trasa się sypie to planują znowu namieszać, Nowotarzanie jak wierza będzie a obok poprowadzą trasę to zazdroszczę Wam oglądania widoków w czasie chaosu zimowego, jeszcze nie wiem czy wam pozwolą przejść po trasie bo będziecie niszczyć
1
żużel07:35, 15 października 2025
Postawić wieżę za szpitalem przy słynnej drodze z destruktu asfaltowego
24
Leśny.07:19, 15 października 2025
Dla mnie super. Już planuję zrobić z części swojej działki na Marfianej miejsca postojowe.
1
Karaluch07:05, 15 października 2025
Obidowa to nie najlepszy przykład. Tam wszystko się robi aby zniechęcić biegaczy zimowych do poruszania się po ich gruntach
17
Partyzant10206:44, 15 października 2025
A może zrobić tor dla tych męczących quadowców ? Wy lubicie ciszę spokój a inni potrzebują adrenaliny i zapachu paliwa ! Nie jesteście sami w swoim świecie, pamiętajcie , coś za coś .

PS: Chodzę po górach i lubię ciszę ale na Boga gdybym miał quada to chciałbym mieć gdzie nim jeździć
24
Wież06:03, 15 października 2025
Ja uważam, że na Łapsowej powinna stanąć wieża a Koliba doposażona. Na samej polanie także dobrze byłoby wykonać dodatkowe miejsca dla turystów. Problemem jest parking, który powinien powstawać równocześnie z wieżą. Wszystko jedno w którym miejscu, czy wyżej czy niżej z możliwością dowozu ale powinien od razu funkcjonować.
8
Bllokers05:48, 15 października 2025
Przeciez kolo lapsowej ma isc obwodnica kowaniec niwa!
1
Rumcajs01:26, 15 października 2025
Na Długiej Polanie u samej gory już metalowe ogrodzenie robią od strony Waksmunda bez obrazy ale ktoś ma n...e w głowie tak piękne miejsce niszczyć a co z sarenkami co często tamtędy przechodzą?Betonem zalać wszystko najlepiej !!
59
Żartowniś00:50, 15 października 2025
Budowanie takich wież widokowych jest bardzo dobrym pomysłem. Ludzie, którzy chodzą po górach uwielbiają takie miejsca widokowe, z których można rozglądnąć się na wszystkie strony świata z dużej wysokości. Są nawet tacy, którzy kolekcjonują ich zdobywanie. Fotografowie również zadowoleni są z takich punktów widokowych. Lokalizacja wieży nad schroniskiem na Łapsowej, może przyczynić się do zwiększonego ruchu turystycznego, ale i tak moim zdaniem najodpowiedniejszym miejscem w granicach Nowego Targu byłby Miejski Wierch.
15
Hania00:01, 15 października 2025
Piękna Łapsowa Polana, cudowna natura, piękny las, idealny widok na Tatry (bez żadnej wieży). Dlaczego ktoś sobie wymyślił że teraz czas zniszczyć to miejsce? Nie budujcie tej wieży, może lepiej po prostu wyremontować rozwalające się ławki na polanie koło Koliby?
8
Adam23:58, 14 października 2025
Skoro nie chcecie forsować na siłę to NIE FORSUJCIE, już wystarczająco dużo osób stwierdziło że nie chcą wieży na Łapsowej Polanie!!!
14
Jola23:50, 14 października 2025
Nie niszczyć Łapsowej - NIE dla wieży.
10
jolka23:47, 14 października 2025
Jak czytam wypowiedź Pana Burmistrza to jakbym słyszał właściciela długiej polany który tyle chodził ze wychodził tą wieżę. Tragedia to mało powiedziane. Wieża plus brama super maszynka do zarabiania kasy.
30
pz23:25, 14 października 2025
Uważam, iż bardziej atrakcyjnym miejscem na budowę wieży widokowej niż szczyt Długiej Polany ?Czarnotówka? jest Bukowina Waksmundzka oraz Turbacz, ponieważ oba te miejsca oferują znacznie szersze i bardziej spektakularne panoramy oraz większe walory turystyczne. Bukowina Waksmundzka to rozległa, bezleśna polana na wysokości około 1103 m n.p.m., która słynie z pięknych widoków nie tylko na Tatry, ale także na pobliskie Pieniny, Kotlinę Nowotarską i okoliczne grzbiety Gorców. Szczyt ten stanowi naturalny punkt widokowy z dużą przestrzenią, co umożliwia komfortowe oglądanie okolicy i organizowanie atrakcji turystycznych.
Z kolei Turbacz będący najwyższym szczytem Gorców (1310 m n.p.m.) to miejsce o wyjątkowej atrakcyjności turystycznej, z dobrze rozwiniętą siecią szlaków pieszych i rowerowych oraz możliwością obserwacji rozległych panoram górskich. Turbacz cieszy się dużą popularnością wśród turystów i jest już sprawdzonym terenem, gdzie wieża widokowa mogłaby wzbogacić doznania turystyczne, dostarczając jeszcze bardziej rozległych i atrakcyjnych widoków na Tatry, Pieniny i Beskidy.
Natomiast szczyt Długiej Polany ?Czarnotówka? może być postrzegany jako miejsce dublujące atrakcje już oferowane przez kompleks Brama Gorczańska, a jego potencjał widokowy i turystyczny jest mniej imponujący wobec bogactwa krajobrazowego i dostępności Bukowiny Waksmundzkiej i Turbacza. Dlatego z punktu widzenia rozwoju turystyki i wykorzystania unikalnych walorów przyrodniczych regionu, Bukowina Waksmundzka i Turbacz są korzystniejszymi lokalizacjami na budowę wieży widokowej.
5
Jacek23:20, 14 października 2025
Wieża na długiej Polanie za nisko , lepiej by było powiększyć wyciąg narciarski i zjazd o to właśnie wzniesienie narciarze na samej górze mieli by piękne widoki i dłuższy zjazd a w lecie altana gril ławki itp.
12
Nieznany23:20, 14 października 2025
A może zrobić wieże obok domu Pana Burmistrza i parking na posesji;)
6
z tąd23:05, 14 października 2025
Bez wierz są piękne widoki w Gorcach.Teraz z ,,łysego,, Turbacza piękne widoki.Korniki zeżarły drzewa na szczycie,odsłoniły widoki ze szczytu dzięki nadleśnictwu i współpracującymi z nadleśnictwem ,,ekologami,,. Dwadzieścia lat i Gorce będą,dzięki nimi łyso górami.Po co wierze widokowe,chyba ze stali bo kornik drewniane wieże zeżre po paru latach. Robaczek,szkodnik, kornik z nimi na razie wygrywa.
9
Janek W23:04, 14 października 2025
Czy w Gorcach nie wystarczą cztery wieże widokowe, i jedna Brama w Gorce. Konieczne jest budowanie kolejnych dwóch wieży? Czy turyści przyjeżdżający do Nowego Targu muszą mieć wieże pod nosem i nie mogą podjechać pod wieże na Lubań czy do pobliskiego Waksmunda do Bramy w Gorce. Mylicie że dlatego że nie ma tu wież to nie będzie tj turystów. Ja wynajmuje noclegi i mam non stop obłożenie - nie potrzeba mi tych wież żeby przyjeżdżali turyści. Wręcz obawiam się, że jak zniszczy się krajobraz i za bardzo zurbanizuje Gorce to tych turystów będzie mniej. Te budowy nie mają sensu.
7
Miejscowa23:04, 14 października 2025
Pan Burmistrz proponuje, żeby mieszkańcy osiedli zostali parkingowymi hehe. A co stanie się ze spokojnymi osiedlami? Gdzie każdy będzie chciał zajechać najbliżej wieży i nie płacić za parking...Panie Burmistrzu nie dla każdego pieniądze są najważniejsze..mieszkamy daleko od centrum i cieszymy się spokojem a Pan chce nas na siłę "uszczęśliwić". Jesteśmy przeciwko wieży na Łapsowej.
9
Edek22:54, 14 października 2025
Gorce póki co są atrakcyjne bo nie są przeinwestowanie i zawalone sztuczną infrastrukturą. Zdecydowanie nie powinno budować się tych wież. Zdecydowanie nie na Łapsowej.
15
pz22:49, 14 października 2025
Szczyt Bukowiny Obidowskiej (913 m n.p.m.) to jedno z najbardziej malowniczych miejsc w rejonie Łapsowej Polany. Panorama rozciągająca się z tego miejsca obejmuje Tatry, Pieniny, Gorce oraz Podhale, tworząc widok o wyjątkowych walorach krajobrazowych. Na szczyt można dojść ze Schroniska na Łapsowej Polanie w około 30 minut pieszo. Budowa wieży widokowej na Bukowinie byłaby doskonałym pomysłem, który pozwoliłby w pełni wykorzystać turystyczny potencjał tego miejsca. Każdy, kto raz odwiedził Bukowinę Obidowską, z chęcią tu wraca.
6
?22:12, 14 października 2025
Koliba na Łapsowej jest jyz magnesem, jeszcze jakby bardziej popracować nad promocją w mediach. Dawniej bywały klimatyczne koncerty... nie potrzeba tam jednorazowej "atrakcji".
Wieże to "atrakcja" dla turysty jednorazowego. Wejść, przybić pieczątkę i pojechać dalej. Zadbajmy o tych, co wrócą za rok i kolejny, o tych, co szukają tzw. klimatu gór, górskiej Chaty i dobrych ludzi.
65
Viki22:01, 14 października 2025
Świetny pomysł. Większość Miasta jest za. Komentuje negatywnie tylko kilka osób plus radni anty Burmistrzowi. Ale oni wiadomo czemu...
59
Jędrek21:58, 14 października 2025
Jasne że powinny powstać. To atrakcja i możliwość zarobienia kasy. Niech radni spróbują zdjąć to z budżetu jak mówią. Taczki już dla nich szykujemy w północnej części Miasta.
52
Autor21:56, 14 października 2025
A ja jestem przeciw
60
Marfi.21:52, 14 października 2025
Jeśli jest dofinansowanie to jedyna dobra decyzja budować na Łapsowej.
13
Z bramy gorce21:41, 14 października 2025
Nasz były wice do tego nie dopuści bo ma rodzinkę w ministerstwie a to konkurencja dla nas
8
z tąd21:38, 14 października 2025
Wieża widokowa na terenie niedokończonej(ruinie) ciepłowni pod Szaflarami na kominie.Może ogarnąć ten teren ciepłowni,jakieś atrakcje jak na kombinacie po budynku montowni rowerów(IB),trampoliny,sale zabaw ?Widać komin z całego Podhala to i będzie widać z niego całe Podhale.,,Lunapark,, w pobliżu już jest.Mc.kaczka,kura,galerie się buduje w pobliżu.
34
Waks21:11, 14 października 2025
Fajnie, będzie można popatrzeć na Tatry i opowiedzieć resztką zwiedzających Bramę w Gorce o widokach.
29
Koks21:09, 14 października 2025
Jak popiera burmistrz to część rady ta wielka będzie przeciw, na 200%
199
wera20:47, 14 października 2025
Budujcie super pomysł. Taka wieża zawsze daje poczucie celu w wędrówce. A nie każdy ma siłę wspinać się na szczyt góry. To świetna atrakcja dla rodzin z małymi dziećmi.
73
KNT20:32, 14 października 2025
Popieram budowę wieży na Łapsowej Polanie! Pomysł ma poparcie wielu osób które znam i z którymi o tym rozmawiałem. TAK dla rozwoju turystycznej infrastruktury w Nowym Targu!!!
52
Pijawka20:11, 14 października 2025
Tylko jeśli będzie się dało dojechać samochodem inaczej bez sensu
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
31
12.2025
Nie przegap!
27
02.2026
Nie przegap!
10
01.2026
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
16
Wtorek
Imieniny:Albiny, Zdzisławy, Adelajdy
Kliknij po więcej