Mieszkańcy na sesji. Przyszli prosić o budowę wieży widokowej oraz kładki łączącej Niwę z centrum Miasta - podhale24.pl
Czarny Dunajec
Snow
-2°C
Clouds
-2°C
Clouds
-0°C
Clouds
1°C
Clouds
-0°C
Snow
-2°C
Kartka z kalendarza
03.11.2025, 17:26 | czytano: 7667

Mieszkańcy na sesji. Przyszli prosić o budowę wieży widokowej oraz kładki łączącej Niwę z centrum Miasta

NOWY TARG. W trakcie poniedziałkowej sesji na sali obrad pojawili się mieszkańcy. Zabierali głos w dwóch sprawach - przede wszystkim chodziło o kładkę pieszo-rowerową. Był też głos wsparcia budowy wieży widokowej na Łapsowej Polanie. Uwagę zwróciło m. in. wystąpienie 6-letniej dziewczynki.

kadr z sesji /NTvK
kadr z sesji /NTvK
Pierwszy głos zabrał Wojciech Rajski, który wystąpił jako "przedstawiciel branży turystycznej i hotelarskiej". - Jestem tu by poprzeć inicjatywę jaką jest budowa wieży widokowej na Łapsowej Polanie. Chcę podziękować za taki rozwój branży turystycznej w Mieście. Żeby radni i burmistrz mieli świadomość, że jak trzeba im wsparcia to w pełni popieram takie działania. Dziękuję za to, że podejmowane są takie inicjatywy - mówił.

Sprawa jest o tyle skomplikowana, że większość radnych jest przeciwna wnioskowi burmistrza o postawienie tam wieży widokowej. Pisaliśmy o tym m. in. w artykule Wieże widokowe w Gorcach. Burmistrz: - Nie zamierzamy forsować rozwiązań na siłę

Wieża przepadła

Pomysł dotyczy postawienia dwóch wież w Gorcach - jednej na szczycie Długiej Polany, drugiej na Łapsowej Polanie. Projekty gotowe są od 2017 roku. O ile w poprzedniej kadencji w Radzie Miasta panowała zgoda co do realizacji tego pomysłu, to teraz - opozycyjni radni argumentują, że jedna wystarczy. Jest mowa o tym, że nie ma parkingów na Marfianej Górze i brak jest drogi do Łapsowej Polany. Takiego problemu w przypadku Długiej Polany nie ma.

- Głos mieszkańców, który do nas dociera jest taki, że mieszkańcy chcą obu wież. Liczymy, że radni zmienią zdanie /.../ Taka wieża na Łapsowej powstanie i będzie atrakcyjnym elementem nie tylko dla nowotarżan, ale i turystów - tłumaczył wiceburmistrz Krzysztof Trochimiuk.

Na inwestycje Miasto otrzymało dofinansowanie w wysokości 85% wartości.

Radni większością głosów dziś usunęli z Wieloletniej Prognozy Finansowej zapis dotyczący budowy wieży widokowej na Łapsowej Polanie. Zrobiono to mimo prośby burmistrza Grzegorza Watychy o to, by radni się zastanowili nad tą decyzją i nie działali wbrew woli mieszkańców.

- Nie będziemy się powtarzać, poza tym nie zawsze pieniądze, które spadają z nieba są dobre - przewał burmistrzowi przewodniczący RM Jan Sięka.

"Prosimy o kładkę, nie o most"

Pozostali mieszkańcy zapisani do głosu apelowali o budowę kładki pieszo-rowerowej.

Szymon Bachula, mieszkający na Grelu uczeń 4 klasy Technikum Weterynaryjnego mówił, że on i jego sąsiedzi czekają na tę kładkę bardzo długo. Argumentował, że taka inwestycja potrzebna jest także po to, by uaktywnić młodych ludzi, odciągając ich od spędzania wolnego czasu jedynie z telefonem w ręku. - Burmistrza i Radę Miasta prosimy o szybkie rozwiązanie problemu - zakończył swoje wystąpienie.

- Proszę o kładkę pieszo-rowerową dla mojej siostry, dla mojej babci i dla nas wszystkich. Panie i panowie, panie burmistrzu prosimy - mówiła 6-letnia Anita Bednarska. Wystąpienie dziecka wywołało oklaski i pochwały radnych - odwagi i rezolutności dziecka.

- Nie czarujmy się, ta kładka połączy Niwę i Grel nie tylko z centrum, ale i z rejonem ulicy Ludźmierskiej. Wielu mieszkańców musi codziennie przedostawać się przez Czarny Dunajec - do pracy, do szkoły, na zakupy, czy na inne aktywności - mówił Rafał Choroba, uczeń Technikum Ekonomicznego. W rejonie Ludźmierskiej są centra handlowe i usługi, z których korzystamy, a nie ma bezpiecznego połączenia dla pieszych i rowerzystów. Nadrabiamy codzienni kilka kilometrów jadąc samochodami. Potrzebne jest bezpieczne i szybkie połączenie dwóch rejonów Miasta. Ta kładka to inwestycja w bezpieczeństwo i mobilność. Kładka zachęcać będzie do aktywności i zmniejszy ruch samochodowy. Znajdujemy się miedzy dwiema zakopiankami. Zabrano nam pod inwestycje zielone miejsca. My, mieszkańcy Grela czujemy się niejako odcięci od miasta. Budowa kładki to symbol, że Miasto o nas pamięta. Miasto które łączy brzegi, łączy też swoich ludzi - podsumował.

Gościem na sesji był także niepełnosprawny Karol Bryniarski. - Dzięki kładce rowerowej łatwiej mi będzie przejechać do parku, czy do centrum Nowego Targu. Teraz chcąc odpocząć w parku muszę jechać samochodem. Kładka ułatwiła by mi poruszanie się - argumentował.

- W tym rejonie jest szereg innych problemów komunikacyjnych, które trzeba rozwiązać, by ludzie bez samochodów mogli się przemieszczać - zauważył radny Szymon Fatla.

Stanisława Czubernat mówiła, że jest matką niepełnosprawnej córki. - Ma specjalny rower, ale ulica która łączy nas z miastem jest bardzo ruchliwa i nie mamy jak nią bezpiecznie jechać. Kładkę mamy obiecaną od ośmiu lat. Po naszej stronie Dunajca nie mamy ścieżek rowerowych. Płacimy tak samo podatki, a nie mamy nic - dodała, kończąc swoją wypowiedź prośbą o szybką budowę kładki.

- My też chcemy w tym miejscu przeprawy - tłumaczył Jan Sięka. Przewodniczący dodał, że radni widzą tam rozwiązanie kompleksowe, nie tylko w postaci kładki, ale szerzej - by powstał tam most.

- Pan mówi o moście, a my - mieszkańcy mostu nie chcemy. Chcemy kładki - wtrąciła radna Danuta Szokalska-Stefaniak. - Przyjmuję wasz głos do wiadomości - przerwał radnej przewodniczący RM, udzielając głosu Maciejowi Tokarzowi.

- Przeprawa mostowa jest w dokumentach od ponad 10 lat. Jest przewidziane połączenie z ulicą Bohaterów Tobruku, więc dlaczego w tej sprawie nie było żadnych ruchów, skoro to było obowiązujące od dawna - pytał radny.

Burmistrz tłumaczył, że zapisy, na które powołuje się radny dotyczą tzw. zachodniej obwodnicy. - To jest jednak melodia przyszłości i oznacza też duże koszty. Dlatego przystąpiliśmy do budowy kładki. Mamy też duże zapewnienie, że województwo małopolskie wesprze budowę kładki wraz z dojazdami i będzie to możliwe do wykonania ze wsparciem finansowym. Prace projektowe nieco się przeciągają ze względów technicznych. Jest już pozwolenie wodno-prawne na wykonanie tej kładki, mamy też pozyskane grunty od mieszkańców. Teraz jest etap projektowania kładki pieszo-rowerowej. Działamy i pracujemy nad tym projektem - zapewnił Grzegorz Watycha.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
najlepiej oceniony
32
Edward 19:12, 3 listopada 2025
Całe szczęście wieży na Łapsowej nie będzie - dziękujemy radnym że posłuchali głosu mieszkańców.
najgorzej oceniony
82
MM 18:21, 3 listopada 2025
Jest też od lat rezerwacja terenu pod obowodnice południowa i tam jakoś Tokarz tego nie widzi
3
Danusia18:08, 6 listopada 2025
@ Mieszkaniec Grela
Nic dodać nic ująć. Zimą cały Grel zasypany a paniusie co tylko w SUVach tam i z powrotem nagle na spacer pójdą? Kto na Grelu pieszo chodzi? Chodniki i tak pełne aut. Most bardziej potrzebny!
18
Mieszkaniec Grela09:36, 6 listopada 2025
Róbcie kładki, a później płaczecie że duży ruch i ciężko na Grel wjechać. Most ułatwi dojazd i sprawi że ruch się rozłoży bez jeżdżenia cała ulicą od początku do końca żeby do centrum dojechać.

Most na te same funkcje co kładka i służy cały rok.

Mieszkam tuż obok i już widzę jak będziecie zima z kładki korzystać - jak śnieg pada wszystkie chodniki na Grelu zasypane bo każdy autem jeździ.

Kładka to wymysł chyba nie myślących ludzi. Przyjdzie zima, wszystko zasypane bo mało kto odśnieża chodniki i tyle z kładki będzie. Każdy autem ale robi z siebie teraz wielkiego miłośnika roweru.

Jakoś tych rowerow i pieszych nie widać. Wszystko autem nawet 300-400 metrów do sklepu! Widać co się pod osiedlowych dzieje!

I sobie moje słowa przypominacie zima, kto ldsznieza chodniki np od Partyzantów do zakopianki. Może 2-3 osoby, reszta to wielka zaspa śniegu.
0
Xxxx17:49, 5 listopada 2025
Widac kto za kim stoi i u kogo w kieszeni głowa siedzi i za tych kadencji lody kręci...
0
FK11:54, 5 listopada 2025
Do wieży widokowej na Łapsowej dorzuciłbym jeszcze drogę asfaltową i duży, darmowy parking, na dole zwykle nie ma gdzie zaparkować. Niech się ludzie nie męczą i dojadą spokojnie popatrzeć z góry na smog.
19
wicewójt11:49, 5 listopada 2025
Grel nie chce mostu, bo zwiększy się im ruch na ulicy.
Grel lubi korkować inne drogi i jeździć innym poprzed okna. (zwłaszcza sw Anna)
czego tu nie rozumiecie?
Ja bym im zrobił ta kładkę, zamknął drogę z Grela do sw anny i niech popier...... na rowerach albo pieszo jak tacy mądrzy.
Hipokryzja i nic więcej.
4
Łukasz22:51, 4 listopada 2025
Jako znany i ceniony architekt z okolic inwestycji muszę zaproponować rozwiązanie które spełni oczekiwania każdego. Wybudujmy most z funkcją kładki. W pierwszym etapie otworzymy kładkę pieszo rowerową. Po zbudowaniu odpowiedniej infrastruktury lądowej otworzony zostanie ruch dla zmotoryzowanych. Funkcja pierwsza powstanie szybko a druga w odpowiednim czasie.
1
Anka22:38, 4 listopada 2025
Jestem mieszkanką Nowego Targu, nikt mnie nie pytał czy chcę aby wybudować 2 wieże widokowe. Nie chcę
4
Mieszkanka Grela21:27, 4 listopada 2025
Xxx no z pewnością koszta budowy mostu są zbliżone do do kosztu kładki. Całkowity brak orientacji . A gdzie zjazd z mostu?? Na łąki???? Gdzie droga po drugiej stronie Dunajca???? O czym w ogóle mowa. Ludzie którzy piszą te komentarze to chyba nie osoby z okolicy Grela. My na kładkę czekamy już parę dobrych lat, a tu toczy się rozmowa o most, na który jest perspektywa w przciagu następnych kilkunastu lat.
0
zmień zawieszenie lub MZK21:13, 4 listopada 2025
I jeszcze jeden,i jeszcze raz,progi,i progi wybawią nas,a przed Mostowym nawet i trzy.
9
Mery20:28, 4 listopada 2025
Nie kładka a most! 90% mieszkańców Grela chce most dla pojazdów a nie kładkę dla rowerów. A temu kto wymyślił te progi to niech go.... Najpierw hamują z piskiem a potem rozpędzają auto z urwanym wydechem. Oszaleć idzie zwłaszcza w ciepłe noce. Myślenie nie boli, słuchanie tym bardziej.
8
Mieszanka Grela18:22, 4 listopada 2025
Czy któraś z osób, która się tutaj wypowiadała w sprawie mostu faktycznie mieszka na Grelu? Mieszkańcy Grela widzą co dzieje się na ulicy, jaki jest ruch samochodowy w sezonie i jakie mamy zaplecze na aktywność na świeżym powietrzu. Ciekawa jestem, kto chciałby jeszcze większego zwiększenia ruchu samochodowego na naszej i sąsiednich ulicach?? Chyba tylko i wyłącznie osoby przejeżdżające przez Nowy Targ w stronę Zakopanego. Ulica Grel nie jest żadną obwodnicą, jesteśmy w środku dwóch "zakopianek" i nie potrzebujemy jeszcze dodatkowej drogi i mostu, który jeszcze bardziej spotęguje ruch na naszej ulicy. Wyjazdy na zakopianke są dwa, most nie wygeneruje jeszcze jednego zjazdu na zakopiankę. Osoby, które tak optują za mostem chyba nie zdają sobie sprawy, że żeby powstał most po drugiej stronie Dunajca musi znajdować się odpowiednia infrastruktura. Gdzie jest droga którą prowdzialaby na ten most??? Jak na razie ja ze swojego okna widzę tylko pola, łąki i ścieżkę rowerową. My mieszkańcy chcemy chcemy kładkę, aby właśnie dostać się na ścieżki rowerowe. I jest to teraz już bardzo realne. Most póki co bardzo daleka przyszłość, na którą składają się i powstanie nowych planów, drogi i przede wszystkim ogromnych nakładów finansowych.
4
Andrzejx4817:23, 4 listopada 2025
Po raz kolejny przewodniczący rady miasta pokazał swoją butność nie omylność a może tak pan przewodniczący przedstawi nam co przez te dwa lata zrobił dobrego dla miasta wraz ze swoim ugrupowaniem które to ugrupowanie tak jak on myśli że tylko oni mają rację znamy przeciez pewne ugrupowanie polityczne które tak jak oni uważają ze tylko oni mają rację
13
Setny próg zwalniający na Grelu16:53, 4 listopada 2025
Most niewiele drożdży a każdemu będzie służył. Kilku nawiedzonych drze się o kładkę a później narzekają że na Grel nie ma normalnego dojazdu i duzu ruch. Jak ma być mniejszy skoro nie ma alternatywnego dojazdu żeby się ruch rozłożył?
10
no p14:45, 4 listopada 2025
przez nowy most łączący Kowaniec z Waksmundzką, mimo ścieżki rowerowej ciągle jeżdżą rowerzyści,hulajnogi,itp...Poza tym żyjemy miedzy górami i bywa ,że mamy możliwość jazdy na rowerze tylko 2 miesiące .miasto się starzeje i starsi nie będą korzystać z kładki.Lepszy most z chodnikiem pieszo rowerowym . Inaczej będziemy tkwić w korkach cały rok ,a kładki będą puste.
12
xxx14:21, 4 listopada 2025
lepiej most wybudowac koszta budowy i utrzymana podobne a skorzystają wszyscy
11
żenada13:38, 4 listopada 2025
@apel masz całkowitą rację. zresztą nie tylko pan fatla nie wie, z czego żyje na sesji, bo zamiast zająć się jej tematami, lajkuje i komentuje posty swojego mentora tokarza, który również podczas sesji zajmuje się szczuciem na FB. żenujące
11
Mostowa13:16, 4 listopada 2025
Most pełni te same funkcje co kładka a dodatkowo poprawi dojazd. Kładka będzie dla paru osób na rowerze a zimą bezużyteczna. Lepiej budować most niż sama kładkę!
9
Mieszkanka Grela13:14, 4 listopada 2025
Jak powstanie kładka to mostu już nigdy nie będzie bo nie będzie miejsca. I dalej będzie dojazd wąskimi zawijasami na Grel. Domów coraz więcej a dojazd coraz gorszy!
14
Żartowniś12:42, 4 listopada 2025
W Nowym Targu nie ma szans na rozwijanie turystyki poprzez budowę wieży na Łapsowej Polanie Wyżnej, bo tu ludzie są bogaci, chcą mieć spokój i jedynymi atrakcjami ma być chodzenie do kościoła i na zakupy.
14
Dżejkop10:03, 4 listopada 2025
Jestem za kładka. Mieszkam na Partyzantów i uważam że jest bardzo potrzebna. Most w przyszłości też jak najbardziej uważam za dobry pomysł. Jeśli nie da się go teraz zrobić , należy zacząć od kładki. Mieszkańcy Greka Partyzantów Starokrakowskiej, Niwy itd są pomijani. Mam wrażenie że się o nich zapomina. Proszę zobaczyć jak wiele nowych domów powstało na ul Miodowej np. Mnóstwo nowych mieszkańców którzy chcą być skomunikowani z centrum. Kładka da nam możliwość ciekawego spędzania wolnego czasu. Nie rozumiem sprzeciwu radnych.
15
Szakal09:04, 4 listopada 2025
Dziecko powiedziało co wiedziało. Mamusia kazała jej to powiedzieć i cała filozofia. Nie wiem czym się podniecać bo sama tego nie wymyśliła.
9
super wybór08:16, 4 listopada 2025
I każdemu gwiazdkę z nieba , najlepiej bardzo młodą?
20
WS08:01, 4 listopada 2025
Nie kładka rowerowa tylko most! Mamy już dwie kładki rowerowe, a tylko trzy mosty łączące oba brzegi Czarnego Dunajca. Czy w mieście mamy większy ruch samochodowy czy rowerowy?
11
apel07:52, 4 listopada 2025
Proszę zwrócić uwagę Panu Fatli jak pracuje w trakcie sesji. Pstryka na komórce, co powoduje, że nieprzygotowany jest a później musi przepraszać występujących (1 h 45 s.), zazwyczaj nie podnosi ręki do głosowania. Jakieś niepoważne interpelacje wnosi (dot. oznakowania dróg). Nie chcemy takiego radnego
4
tomek23:10, 3 listopada 2025
to w końcu ludzie chcieli tej wieży czy nie,
bo na sesję przyszłli i mowili że chcą a w komentarzach pisza że nie chcą.
4
co do wieży21:40, 3 listopada 2025
To nie żadna "wola mieszkańców", tylko wola kilku byznesmenów
3
Ola21:35, 3 listopada 2025
Jestem przeciw tym wieżom, nie chce żeby to szło z moich pieniędzy, ja inaczej pojmuje przyrodę, a jak jakiś prywaciarz chce sobie postawić to na swoim za swoje-dziekuje
Reklama
32
Iga21:34, 3 listopada 2025
Parę osób zrobilo ferment na necie w sprawie wież i już gadają ze ludzie nie chcą. Większość NT chce wież . Tak samo jak obwodnicy. Porą na referendum. Koniec xla większości MJ MT i JS
17
Most21:17, 3 listopada 2025
Może niech radna z Grela zamiast robić szopkę na sesji postawi kolejny próg zwalniający. To jej najlepiej wychodzi.
3
@Edward20:55, 3 listopada 2025
Ta druga wieże tez by mogli odpuścić skoro dofinansowania i tak nie bedzie. Teraz to tym bardziej bezsensowna inwestycja. Niech lepiej kasę wydają na co innego
36
Mieszkaniec Nowego Targu20:53, 3 listopada 2025
Radny Tokarz nic jeszcze nie zrobił dla tego miasta tylko wszystko mu się niepodoba wszystko blokuje jak południową obwodnicę a swoje inicjatywy jak przebudową skrzyżowania Hańby nie potrafi skończyć żałuję że oddałem na Pana głos
17
Cyrk na kolkach20:52, 3 listopada 2025
Ja tam nie chce żadnych wiez. A to ze dla prywaciarza robią to juz w ogóle parodia
28
Dyktatorzy20:51, 3 listopada 2025
Obwodnica tez miała byc od dawna i byly zapisy w dokumentach, a jakos opozycja była przeciwko. Teraz usilnie chcą ludziom wepchnąć most, tam gdzie wolą mieć kladke
13
Nt20:19, 3 listopada 2025
Najpierw zrobcie drogi i obwodnicę a poznie zapraszajcie biedakow
18
No20:17, 3 listopada 2025
Turystom won z tego
22
Mieszkaniec Grela20:15, 3 listopada 2025
Radna Szokalska zamiast poprawić zjazd ze św.Anny na Grel forsuje kładkę dla swojej rodziny, a przyprowadzenie swojej wnuczki na sesję rady miasta jest żenujące.
23
Baba20:01, 3 listopada 2025
Radna Danuta Szokalska-Stefaniak mówi za mieszkańców? To niech zlikwiduje progi zwalniające które nam sprezentowała! I zrobi most dla normalnego dojazdu bi jakaś śmieszna kładka to zabawa dla kilku osób. Na Grelu chodniki pełne aut i nie wiem kto tam rowerem będzie jeździł. Chyba że sama radna zamiast bajdurzuć po okolicy
16
blokers20:00, 3 listopada 2025
Poprosze o obwodnice ktora jest w planach Kowaniec Niwa!
23
Most19:54, 3 listopada 2025
Mieszkam na Grelu tuż obok i chce tam most! Nromany dojazd do domu a nie jak teraz, dziwne wjazdu k wąskie przejazdy na starą zakopiankę albo św. Anny!

Kładka to droga zabawa dla pary osób na krzyż tylko latem a zimą będzie stała psuta! Most służy wszystkim!
26
Marfian19:47, 3 listopada 2025
Zdradzieccy radni-konieczne referendum i rada do odwołania
7
Sami swoi19:43, 3 listopada 2025
Wieżę widokowe już są licznie.Małpujecie w inwestowaniu w infrastrukturę,i nic nowego, innowacyjności zero.Łapsowa nie potrzebuje wiezy tylko tarasu widokowgo częściowo zadaszonego z ławeczkami, leżakami jest tam piękny widok na cały Nowy Targ, zrobić ludzie chcą parkingi na Marchwianej to dlaczego nie trzeba z mieszkańcami przegadać temat i do działania "Nie usztuczniajcie natury" . Radni są przez ludzi i dla ludzi i najwyższy czas pochylić się nad potrzebami-codziennością mieszkańców i racjonalnie myśleć i rozwijać miasto A nie blokować potrzebnej i praktycznej infrastruktury Pozdrawiam.
19
kawka19:33, 3 listopada 2025
Co to dziecko tam robiło? I wzbudziło oklaski im pochwały radnych??? A radni czytali o przypadku Sary? Rodzice tego dziecka powinni się mocno walnąć w łeb, zanim je wepchnęli na sesję.
32
Edward19:12, 3 listopada 2025
Całe szczęście wieży na Łapsowej nie będzie - dziękujemy radnym że posłuchali głosu mieszkańców.
20
Michał19:00, 3 listopada 2025
Po co ta wieża na Łapsowej lepiej wymienić zgnite lampy boofiar odszkodowań może być napeczki,mamy władze jaką mamy,nieporadni,oby nigdy więcej takiego burmistrza
13
Osiol18:50, 3 listopada 2025
Żadnej tandetnej wieży, niech sobie jeden z drugim lornetkę kupi
Zróbcie to co jest potrzebne mieszkańcom czyli woda, kanalizacja , chodniki, oświetlenie, rozladujcie korki, parkingi,i wiele innych potrzebnych rzeczy
20
Mieszkaniec ul. Grel18:49, 3 listopada 2025
Prosimy o kładkę. Z Grela do centrum na piechotę trudno jest dotrzeć gdyż chodniki są wąskie i szczególnie w zimie jest to problem. Taka kładka z Grela do centrum spowoduje że mniej ludzi będzie korzystało z samochodów. W lecie natomiast można rowerem szybko i bezpiecznie będzie się dostać się w kierunku kolejowej i dalej. To naprawdę jest proste i nie trzeba tęgich umysłów aby to sobie wyobrazić i wdrożyć. Zmieniajmy to miasto na lepsze :)
42
Hełdak18:36, 3 listopada 2025
Znowu radni opozycyjni robią wbrew mieszkańcom? Tokarz i Sięka zapamiętamy wam to.
8
Góral18:36, 3 listopada 2025
Antrochirurgia jest taki mądry a nie chcesz zorganizuje od razu ekipę która będzie sprzątała drogę między machnianą górą a łapsową polaną do tej wieży bo na razie jest taki syf że się w ogóle mieści a właściciel lasu nie mają zamiaru sprzątać co tydzień po jego kochanych turystach
5
Pijawka18:30, 3 listopada 2025
Wszystko na sprzedaż jak w zakopcu

Jeszcze dojazd dobry do wieży widokowej od razu(na początek do celów budowlanych i technicznych)

Kto ma działki po drodze tego bieda nie ubodzie
82
MM18:21, 3 listopada 2025
Jest też od lat rezerwacja terenu pod obowodnice południowa i tam jakoś Tokarz tego nie widzi
10
Heniek18:15, 3 listopada 2025
Jakie głosy docierają?, że mieszkańcy chcą obu wież? Przecież była ogromna krytyka tych pomysłów i teraz nagle pojawiają się "jacyś mieszkańcy". To jest chory pomysł... forsowany przez ludzi zaślepionych przez $ i branżę dla której nic się nie liczy, ani przyroda, ani zwierzęta ani natura. Proszę zrobić ankietę na Buflaku, Marfianej, os. Nowym czy w innych pobliskich osiedlach. Zobaczymy czy będzie takie poparcie. Burmistrz może się przeraził, że aż tyle negatywnych było głosów.
3
Oficial18:11, 3 listopada 2025
Nooo ktos ma chrapkę na Łapsową.
19
PTR17:43, 3 listopada 2025
Kładka na Grel potrzebna na szybko.
Po stronie Grela potrzebne ścieżki rowerowe co najmniej od mostu kolejowego (a może i od Ludźmierza) do samego Lasku.
Tereny nad Czarnym Dunajcem są wspaniałym miejscem aktywności i wypoczynku. Trzeba im tylko delikatnie pomóc w rozwoju.
Jesli nie dacie razy z mostem i drogą (a nie dajecie i nie chcą tego jak słychać mieszkańcy tych rejonów), to róbcie szybko kładkę i dorzućcie ścieżki rowerowe.
57
Monika17:38, 3 listopada 2025
Zauważyliście jakie to chamy, wszystko wiedzą lepiej Łapsowa nie, chociaż turystycznie interesująco, ludzie na Marfianej przygotowują miejsca parkingowe, rozwój był by dla mieszkańców, ale lepiej dla Glonka tak dla prywaciarza. Pierniczyc pieniądze z nieba . Sięka już przegrałeś szansę na burmistrza- bufonada.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
27
02.2026
Nie przegap!
07
12.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
18
Wtorek
Imieniny:Klaudyny, Romana, Filipiny
Kliknij po więcej