Strategia to jeden z najważniejszych dokumentów dla samorządu. Określa priorytety i cele polityki rozwoju prowadzonej na terenie Nowego Targu. W przygotowanej strategii określono wizję rozwoju miasta, czyli stan w jakim Nowy Targ powinien znaleźć się za dziesięć lat i do którego wszyscy powinni dążyć. Oto główne założenia:
* Nowy Targ jest bardzo ważnym węzłem komunikacyjno-logistycznym, obsługującym cały subregion Podhala oraz związany z nim ruch turystyczny, oferując dogodną dostępność komunikacyjną przy pomocy dobrze zorganizowanej sieci drogowej oraz transportu lotniczego,
* Nowy Targ jest dynamicznie rozwijającym się ośrodkiem handlowo-usługowym oraz administracyjnym, obsługującym cały subregion Podhala, oferując dobrze skomunikowane i uzbrojone tereny inwestycyjne oraz profesjonalną jakość obsługi klientów i mieszkańców,
* Nowy Targ jest ważnym ośrodkiem edukacyjnym, naukowym i akademickim na skalę ponadregionalną, podejmującym działania w zakresie inicjowania
i lokowania kapitału innowacyjnego,
* Nowy Targ skutecznie wykorzystuje funkcję ośrodka komunikacyjno-logistycznego do tworzenia i promowania własnej, oryginalnej oferty turystycznej, rekreacyjnej i sportowej;
* Nowy Targ kontynuuje tradycje kulturalnej stolicy Podhala, pielęgnując dorobek społeczności lokalnej subregionu oraz zapewniając wysoki standard życia mieszkańców.
Wśród silnych stron miasta wymieniane są: dobre położenie komunikacyjne, rozwinięta komunikacja lokalna, posiadanie siedzib ważnych instytucji, tradycje handlowe i administracyjne, przedsiębiorczość mieszkańców, regionalizm, baza sportowa, brak uciążliwych przedsiębiorstw czy też rozwinięta infrastruktura mieszkaniowa.
Ale są też słabe strony: trudność w pozyskiwaniu gruntów pod inwestycje, prymitywne warunki handlu na jarmarku, brak lidera w środowisku przedsiębiorców, brak firm z branży wysokich technologii, niska aktywność społeczna i i świadomość ekologiczna mieszkańców, brak wyraźnej wizytówki miasta, brak parkingów i miejsc hotelowych.
Co należy zrobić, żeby osiągnąć te cele? Autorzy projektu strategii szanse dla rozwoju Nowego Targu widzą m.in. w budowie nowej zakopianki, rozbudowie lotniska, zainteresowaniu turystyką kwalifikowaną, promocji i sprzedaży produktów regionalnych i rozwoju terenów rekreacyjnych.
Jakie zadania stoją przed miastem? Odpowiedzi jest dużo: stworzenie terenów pod inwestycje, preferencje podatkowe dla przedsiębiorców, współpraca z biznesem, wsparcie samorządu dla inwestycji drogowych, ale także działania na rzecz powstawania sieci szerokopasmowych, dobry punkt informacji turystycznej, lepsze oznakowanie atrakcji miasta, zagospodarowanie bulwarów, stworzenie nowych terenów rekreacyjnych, udział w targach turystycznych i wykreowanie symbolu turystycznego Nowego Targu.
Cała strategia z jej głównymi założeniami, celami i zadaniami do wykonania, jest dostępna TUTAJ
Aktualnie projekt strategii jest poddawany konsultacjom społecznym. Dokument jest dostępny w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego, pokój nr 229 na II piętrze budynku Urzędu Miasta oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta. Do 16 lipca można zgłaszać do niego wnioski i uwagi - w formie pisemnej w Biurze Obsługi Mieszkańców lub pocztą e-mail sekretariat@um.nowytarg.pl. 14 lipca o godz. 16.00 w sali obrad Urzędu Miasta odbędzie się również spotkanie z mieszkańcami Nowego Targu w sprawie projektu strategii.
r/
Skontaktuj się z nami
+48 796 024 024
+48 18 52 11 355redakcja@podhale24.pl
m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas