Narodowcy protestują przeciwko ingerencji Słowaków w Światowy Zjazd Orawian - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Zakopane
Clouds
-1°
Wiatr: 4.284 km/h Wilgotność: 96 %
Clear
-1°
Wiatr: 4.032 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
-1°
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 6.192 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 4.284 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-2°
Wiatr: 5.688 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
48 %
Zakopane
20 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 24 | 48 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
21.05.2011, 10:01 | czytano: 7601

Narodowcy protestują przeciwko ingerencji Słowaków w Światowy Zjazd Orawian

W Jabłonce i Chyżnem narodowi aktywiści rozwiesili transparenty z hasłami "Światowy Zjazd Orawian! Polskie sprawy w polskich rękach!" i "Zjazd Orawian dla Polaków! Ręce precz od polskiej Orawy!".

Arch. ONR Podhale
Arch. ONR Podhale
W ten sposób sympatycy Obozu Narodowo-Radykalnego Podhale zaprotestowali przeciwko próbie ingerencji mniejszości słowackiej w Polsce w organizację przyszłorocznego I Światowego Zjazdu Orawian przez władze gminy Jabłonka. Przypomnijmy, iż przedstawiciele władz Towarzystwa Słowaków w Polsce mocno skrytykowali organizatorów, że nie zaprosili Słowaków do udziału w imprezie. Potem wycofali się ze swoich słów, gdy okazało się, że orawski oddział TS jest współorganizatorem tej imprezy. Konflikt odbił się jednak szerokim echem. Głos w tej sprawie zabierał m.in. poseł Andrzej Gut-Mostowy. Teraz do dyskusji przystąpiły organizacje skupiające narodowców.

"Działacze organizacji reprezentującej mniejszość słowacką w Polsce raczą zapominać, że przywilejem gospodarza, a w tym wypadku organizatora imprezy jest w pełni suwerenna decyzja dotycząca jej zasięgu terytorialnego, listy zaproszonych gości, a także samego programu. Pewnym nieporozumieniem jest - zresztą nie po raz pierwszy - próba ingerencji Towarzystwa Słowaków w Polsce w wewnętrzne sprawy niezależnych podtatrzańskich organizacji. Dlatego też, 18 maja br. młodzi sympatycy Stowarzyszenia Obóz Narodowo-Radykalny Podhale z terenu Orawy postanowili wyrazić swój sprzeciw wobec coraz częstszych prób ingerencji mniejszości słowackiej w suwerenne decyzje Orawian polskiego pochodzenia. Tego dnia narodowi aktywiści rozwiesili na terenie orawskich miejscowości - Jabłonka i Chyżne- transparenty o treści "Światowy Zjazd Orawian! Polskie sprawy w polskich rękach!" i "Zjazd Orawian dla Polaków! Ręce precz od polskiej Orawy!" - czytamy w oświadczeniu rozesłanym do mediów przez Obóz Narodowo-Radykalny Podhale.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
paso15:08, 26 października 2012
TAK JEST!!! Mniejszość Słowacka i tak za bardzo się panoszy. Zniżki na zakup świetlic, kasa z MSW i gmin. Jeszcze im mało????

Wpierniczać z Polski. Razem ze zdrajacami z Gazety Wyborczej!
HARKABUZ23:34, 17 marca 2012
Slowacki nacjonalizm jest straszny.Do czego on idzie.
Taki pan Molitoris to nacjonalista.Polacy nie ingeruja
w imprezy na Slowacji.Nie szukaja potomkow hlinkowcow
i inych podlych ludzi.Niech sobie Slowacy zrobia swoj zjazd.
Polacy im nie bronia.tylko jaka gwara beda mowic,skoro gwara orawska jest dmiana jezyka polskiego.I kto tu kogo polonizuje.
Juz wszystko co moglo byc zeslowaczone zostalo dokone/.WSTDZ SIE SLOWAKU WSTYDZ..ALBO IDZ DO SPOWIEDZI.Bezzczelnosc wielka,za malo pokory i checi porozumienia.
alojz00:10, 31 maja 2011
Do Leona Zawodowca
Ależ Leonie, co ty opowiadasz, skoro Słowacy płacą podatki, to przecież są pełnoprawnymi uczestnikami debaty publicznej i nie można im odmawiać prawa do wypowiedzi w sprawach dotyczących kwestii publicznych. To nie jest ingerowanie w sprawy publiczne, gdyż ? jak ustaliliśmy - są oni mieszkańcami gminy Jabłonka. Jeśli chodzi o wypowiedzi w sprawie nazywania przez władze Towarzystwa Słowaków w Polsce pewnych osób, które Słowaków mordowały, to sprawa jest prosta. Mordy Kurasia ?Ognia? potępiają również Polacy. Jest to zresztą zasadnicze przykazanie Dekalogu! Ogień nie walczył o niepodległość Polski, lecz okradał i mordował tych, którzy przeżyli. Je zatem zdecydowanie uzasadnione stwierdzenie, iż miano ?zbrodniarz i morderca? jest pojęciem uzasadnionym. Nie przyklaskuję im, nie muszę, gdyż podobne oceny można nader często usłyszeć w polskim środowisku Podhalan. Oceny te nie dotyczą AK, gdyż ta na Spiszu nic wspólnego z mordami nie miała, lecz J. Kurasia Ognia, który bezprawnie wydawał wyroki śmierci w imieniu AK, choć ta już nie istniała. Nie są to niestety kaczki dziennikarskie, lecz fakty.
Wracając do samego Zjazdu informuję, iż Urząd Gminy nie może organizować Zjazd Orawian wyłącznie dla osób polskiego pochodzenia. Sprzeczne jest to z ustawą o samorządzie gminnym, gdyż winien działać na rzecz wszystkich obywateli.
Odnosząc się do tego, kto jest gospodarzem na Orawie, muszę stwierdzić, że są nimi wszyscy mieszkający tam obywatele, niezależnie od narodowości, również Słowacy. Stawianie ich poza nawias jest naruszeniem prawa. Słowacy tylko zapytali i burza się rozpętała. Pytam dlatego, czy w Polsce nie można już w publicznej debacie postawić pytania?

Jakież to działania Towarzystwa Słowaków w Polsce są tak wielce kontrowersyjne i powodują tak wiele nieporozumień pomiędzy Polakami i Słowakami? Czekam na odpowiedź.
Leon Zawodowiec09:48, 29 maja 2011
@Alojz
Ależ nic podobnego. Odniosłem się tylko do funduszy unijnych, które UE tak łaskawie nam daje i to ponoć za friko. Jak niżej stwierdziłem, to są nasze pieniądze, które i tak odzyskujemy z unijnego biurokratycznego molocha w bardzo nikłej części. I co najważniejsze, pisząc "nasze" miałem na myśli wszystkich podatników w Polsce, a nie tylko tych stricte narodowości polskiej? Tak ciężko to było zrozumieć? Prościej już nie potrafię wyrazić własnych myśli.

Nikt Słowakom nie zabiera prawa zabierania głosu w sprawach publicznych jednak już pewnym nieporozumieniem jest ingerowanie tej mniejszości w wewnętrzne sprawy innych lokalnych organizacji. Nie mówiąc już o nazywaniu przez władze Towarzystwa Słowaków w Polsce osób walczących o niepodległość Polski mianem zbrodniarzy i morderców, czemu Ty skwapliwie raczysz przyklaskiwać. Zadziwiającym jest, że w podobnym tonie chociażby o AK wypowiadają się Litwini, Ukraińcu i co ciekawe nawet Niemcy. Ale co tam, pozwalajmy nadal pluć na ludzi, którzy przelewali krew walcząc o niepodległość naszej Ojczyzny. Nie wiem, ale chyba w wyniku poprzedniego systemu nabyliśmy ciekawej przypadłości. Inni wprost plują nam w twarz, a my uparcie twierdzimy, że to deszcz pada. Przykre, ale jakże prawdziwe. I gwoli ścisłości, 2-3 lata temu było mi dane uczestniczyć w uroczystościach upamiętniających śmierć Ognia i jego podkomendnych. I o ile Ogień niestety po dziś dzień budzi wiele kontrowersji o tyle w uroczystościach tych uczestniczyli wbrew temu co twierdzisz kombatanci AK z Nowego Targu z którymi miałem osobiście przyjemność rozmawiać na temat Ognia i którzy wprost stwierdzili, że medialne doniesienia o ich negatywnym stosunku do tej postaci jest najzwyklejszą kaczką dziennikarską. W uroczystościach tych uczestniczyło naprawdę sporo mieszkańców Waksmundu, więc z tą większością negatywnie ustosunkowaną do gorczańskich partyzantów byłbym tu ostrożny.

Wracając do samego Zjazdu, organizator ma prawo organizować Zjazd Orawian wyłącznie polskiego pochodzenia czy się to Słowakom podoba czy też nie. Tak samo zresztą Słowacy mają prawo zorganizować sobie swój własny spęd. Osobiście nie mam powodu nie wierzyć Wójtowi Jabłonki Antoniemu Karlakowi, inicjatorowi Zjazdu, który twierdzi, że cyt.: "Chcemy zorganizować zjazd tylko polskich Orawian, tych mieszkających w naszym kraju i na emigracji. Dlatego przygotowaliśmy zaproszenie tylko po polsku i angielsku. Jeśli to tak wzburzyło Słowaków, to jeszcze zastanowimy się nad formułą zjazdu. Nie może być jednak tak, że Towarzystwo Słowaków będzie rządziło polską Orawą. Zresztą zapraszaliśmy przedstawicieli Towarzystwa Słowaków z Orawy do współorganizacji zjazdu".

Nie, Słowacy, tak jak i inne mniejszości narodowe nie są gospodarzami w Polsce, tylko gośćmi mieszkającymi w naszym jakże pięknym kraju. Gospodarzem będącym suwerenem jest tu Naród Polski o czym warto pamiętać. Co zaś się tyczy polskiej tolerancji, skoro ona taka zaściankowa to dlaczego tyule mniejszości narodowych i religijnych od wieków uciekała z ponoć tolerancyjnej Europy na nasze ziemie? Może warto się na tym zastanowić?

I aby nie było, nie mam nic przeciwko Słowakom, uważam ich za bratni nam naród, wielu moich przyjaciół jest Słowakami i to zarówno mieszkającymi w Polsce jak i na Słowacji, i co ważne nawet oni twierdzą, że niektóre działania Towarzystwa Słowaków w Polsce są wielce kontrowersyjne i powodują wiele nieporozumień pomiędzy Polakami i Słowakami.
alojz09:30, 27 maja 2011
Do Leona Zawodowca,
cos mi sie wydaje chlopie, ze Ci sie porzadnie poplatalo. Slowacy zyjacy w Jablonce rowniez przeciez placa podatki i naleza sie im one dokladnie tak samo, jak obywatelom narodowosci polskiej. Nie jest to zatem z Waszych podatkow, lecz z ich wlasnych... Chyba proste, co?
Publiczne zabieranie glosu nie jest wysuwaniem roszczen, lecz udzialem w duskursie publicznym, do ktorego obywatele maja zwyczajne prawo. Maja go tez Slowacy zyjacy na Orawie w Polsce. Dotyczy to rowniez kwesti upamietnien domniemanego polskiego bohatera Ognia, ktory Slowakow mordowal. Zbrodniarzom nie buduje sie bowiem pomnikow, i to Slowacy maja racje. Protestowali zreszta rowniez Polacy, w szczgolnosci ze stowarzyszenia kombatantow AK z Nowego Targu i wiekszosc mieszkancow Waksmundu.
Jesli jest prawda, iz Gmina Jablonka dokonala uzgodnien w sprawie Zjazdu Orawian z lokalnym oddział mniejszości słowackiej na Orawie, to dziwie sie dlaczego do tej pory nie opublikowala stosownaj umowey w tej sprawie, byc moze wszystko by sie udalo wyjasnic. Czy oby problem na pewno lezy po stronie Slowakow, ktorzy, wedlug Gminy w Jablonce, nie potrafią się dogadać miedzy sobą? Cy czasem jest to informacja bez pokrycia w dokumentach gminy Jablonka?
Slowacy zyjacy na Orawie sa wspolgospodarzami na swoim terenia i nie sa u nikogo w goscinie.

Sparafrazowane przyslowie: "Gość w dom, to Bóg w dom, - jednak pamiętajmy, że gość nie może bezrefleksyjnie ingerować w sprawy gospodarza!" jest typowym pojmowaniem polskiej tolerancji. Toleruje tylko to, co jest daleko, sasiada Slowaka, niestety nie. Czy tak powinno być ?
Leon Zawodowiec08:56, 25 maja 2011
Moment, jakich unijnych pieniędzy??? Przecież RP więcej wpłaca do Unii niż z niej otrzymujemy! Tak więc nie są do żadne unijne pieniądze, tylko najzwyczajniej odzyskujemy tu z niej własne, które idą wprost z naszych podatków. Proste?

Problem w tym, że były to najzwyklejsze roszczenie Towarzystwa Słowaków w Polsce. Z resztą nie po raz pierwszy. Podobną sytuację mieliśmy już w Nowym Targu w związku z konferencją dotyczącą "Ognia" i jego podkomendnych, czy też w Zakopanem przy odsłonięciu pomnika poświęconego pamięci żołnierzom "Ognia". Przykładów można tu mnożyć. Kto mieszka na Orawie ten wie co i jak. Poza tym, czy czasem nie okazało się, że współorganizatorem Zjazdu jest lokalny oddział mniejszości słowackiej? Więc do kogo te pretensje? Skoro Słowacy nie potrafią się dogadać miedzy sobą to już ich problem. A swoje roszczeniowe żądania najzwyczajniej niech schowają do kapelusza, w przeciwnym razie niech nie dziwią się, że Polacy, w tym również górale orawscy będą niechętnie odnosić się do podobnych zachowań. Przecież Słowacy nie są żadnymi świętymi krowami.
Gość w dom, to Bóg w dom, jednak pamiętajmy, że gość nie może bezrefleksyjnie ingerować w sprawy gospodarza. Tak powinno być i w tym przypadku.
alojz22:32, 24 maja 2011
Do Orawianina i innych podobnie myslacych
Nie rozumiem dlaczego Orawianin chce odbierac prawo innym Orawianinom narodowosci slowackiej do zajmowania sie sprawami publicznymi, skoro zyja od zawsze na tej samej ziemi, ktora obecnie jest w Polsce. Przeciez jest to jawna dyskryminacja i jest to kontunuacja rozpoczetej antyslowackiej krucjaty Urzedu Gminy w Jablonce. Przeciez Slowacy z Jablonki i okolic tulko zapytali, dlaczego ich gmina Jablonka, samorzadowy urzad publiczny, niechce zaprosic na impreze, ktora organizuje dla wlasnych mieszkancow. I w tym wlasnie lezy cale sedno problemu. Nie rozumiem dlatego z jakiego powodu na tym portalu wieszeja psy na Slowakach mieszkajacych na czesci Orawy nalezacej do Polski. Nie mozna tez zrozumiec dlaczego Urzad Gminy Jablonka, pelna garscia cerpiacy z polsko=slowackich funduszy przeznaczonych na integracje, dyskryminuje swoich obywateli narodowosci niepolskiej. Z przykroscia jednak zauwazyc rowniez trzeba, wykazala to niniejsza dyskusja, ze na poludniu Polski nie funkcjonuja zadne programy wspierajace wielokulturowosc, i to pomimo faktu, iz Unia Europejska wydaje na ten cel ogromne srodki. Srodki te, niestety, nie sa dostepne do dla polskich Slowakow i to jest kolejny wymiar ich dyskryminacji i wyklucznia spolecznego
Orawian15:24, 24 maja 2011
I jeszcze do Śmiecha. Przecież w Austii legalnie można pracować wspierając przy tym gospodarkę w Polsce - bo gdzie będą wydawać te pieniądze? Oczywiście, że w przeważającej ilości w Polsce. Nie jestem narodowcem, ale gdzie jest powiedziane, że narodowcom nie wolno pracować poza granicami naszego kraju? Przecież jedno nie wyklucza drugiego. I co do tego ma dorabianie się na Słowalkach? Czy to, że robią u nas zakupy upoważnia ich i innych do ingerowania w nasze wewnetrzne sprawy? Nie wydaje mi się. Ale rozumiem, że Ty swojemu sąsiadowi przyzwalasz na mieszanie się w Twoje sprawy rodzinne tylko dlatego, że być może daje Ci on zarobić ;).
Orawian15:17, 24 maja 2011
Chyż, ale nie oszukujmy się, członkostwo w UE mamy kosztem utraty niepodległosci i to bez walki, bo czym jest Traktak Lizboński skoro nie oddaniem atrybutów władzy państwa niepodległego? Skoro walka o polskość Orawy i Spisza postaci wymienionych przez kogoś niżej jest dla Ciebie płytkim myśleniem to brak mi słów.
Integracja w obecnej formie, to niestety, jak pokazuje przykład Europy Zachodniej utrata tożsamości i dziedzictwa narodowego, nie mówiąc już o sprzeniewierzeniu wiary ojców. Czy o taka Polskę raczyli walczyć nasi dziadowie? Śmiem wątpć.
śmiech01:16, 24 maja 2011
Przypuszczam, że 80% Narodowców robi w Austrii nie wspierając legalną pracą polskiej gospodarki. "Pokrzyczą, pokrzyczą a w niedziele wieczór już będą w drodze za granice".

Swoją drogą, skoro mowa o gospodarce - ile osób teraz się dorabia za Słowaków pieniądze, które w każdą środę, czwartek i sobotę przywożą do PL.?!
chyż01:12, 24 maja 2011
Dla mnie walka w takich sprawach jest tylko i wyłącznie pokazywaniem swojego płytkiego myślenia. Integracja nie jest oddawaniem swojego mienia a raczej aktem pojednania. Tej ich Polskości i patriotyzmu nikt im nie odbierze ani nikt im niczego w tym temacie nie ma zamiaru wmawiać i zmieniać.

Porównałbym to do tego co działo się w głowach starszych ludzi Radia M. którzy bali się o swoje dachy nad głową przed wejściem do UE. Krzyczeli, przeklinali a teraz pieniążki ciągną od Unii na rolnictwo, którego nie widać a wnuki na działalność gosp.
Leon Zawodowiec15:15, 23 maja 2011
oczywiście, zdelegalizujmy wszystkie partie polityczne, a jak, tylko pytanie w którym momencie obudzimy się w kraju totalitarnym. Zresztą co do tego ma jakiś tam NOP? A kaptury? Cóż, ubiór ten jest popularny wśród całej młodzieży, więc co w tym takiego dziwnego?
Odnośnie zaś historii: już wcześniej pozwoliłem sobie wymienić nazwiska takich osób jak dr Jan Bednaeski, ks. Ferdynand Machay, Piotr Borowy, Wojciech Halczyn, Władysław Orkan, Kazimierz Krotoski, Wacław Olszewicz, Feliks Gwiżdż, Juliusz Zborowski itd. - osób walczących przecież o polskość Orawy i Spisza... Mówią Ci one coś? Pewnie nie, więc może jednak samemu doczytasz zanim kogoś odeślesz do nauki? Szacun Kolego, jak mawia młodzież ;).

do nauki
delegalizaować NOP. a ci pseudo-bohaterowie w kapturach to są śmieszni...do nauki historii a potem do prezentowania racji swoich
do nauki13:38, 23 maja 2011
delegalizaować NOP. a ci pseudo-bohaterowie w kapturach to są śmieszni...do nauki historii a potem do prezentowania racji swoich
Leon Zawodowiec09:57, 23 maja 2011
@Chyż, ale te banery wisiały u Ciebie za miedzą. A odwagą samą w sobie jest już fakt, że owi młodzi ludzie zdecydowali się wywiesić hasła tak bardzo obiegające od poprawności politycznej, przeciwko której jak mniemam występują.
chyż23:53, 22 maja 2011
Cóż to chłopcy za odwaga nie pokazywanie twarzy i wywieszanie transparentu u siebie w "błojsku". chopaki rispekt :/ godom wom!
Tak jest!19:44, 22 maja 2011
Brawko Panowie!
Tak trzymać !
Nie dajcie się ogłupić i zmanipulować !
loco08:51, 22 maja 2011
Jeśli mniejszości nie podobają się decyzje polskich władz, niechże w końcu wyniosą się do swoich za granicę i dadzą nam spokój - nikt ich tutaj pod pistoletem nie trzyma! Dlaczego nie wyciągają swoich łap po euro do słowackiego rządu? Jakoś dziwnym trafem Polska jest be, ale nasze polskie gdube pieniądze na działalność ich mniejszościowej organizacji są OK!
Orawian08:01, 22 maja 2011
Des, ale przecież część nazwisk, ba nawet jego dość spora część, które wymienił Leon Zawodowiec była związana z obozem narodowym :P.
ludo07:48, 22 maja 2011
"A" ty dalej rżniesz głupa. Twój poprzedni post odnosiłby się do takiej właśnie sytuacji, którą ja przedstawiłem. A pro po, dlaczego Hamerski nie zapraszał górali z Lendaku, Żdiaru, z czadeckiego na Światowy Zjazd Górali?
A01:14, 22 maja 2011
ludo. cieszę się, że się zgadzasz iż te hasła ONR to czysta głupota.

P.S Bardzo dobry transfer, a teraz zastąp słowa Słowacja, słowacy, słowackie itp. na Orawa, orawcy itd.
Zakładam oczywiście iż wiesz co to takiego ta Orawa. A jak nie, to polecam encyklopedię.
Pollak00:11, 22 maja 2011
Kiedy Słowacy zaczynają mącić w Polsce, to znaczy, że na Słowacji byt ziomków jest lepszy od ich w Polsce. I wtedy wznawiają marzenia o oderwaniu Spiszu i Orawy od Polski, by przyłączyć do Słowacji. Na takich ich głupich zagrywkach najwięcej cierpią Polacy. Każde swoje niepowodzenie przypisują Polakom, a zwłaszcza komuś z Polski, kto zamieszkał w regionie, ma swoje zdanie. Taka osoba jest najwięcej obwiniana za to, że jest z Polski, a oni żyją w Polsce i chcą być Słowakami. Gdy na Słowacji jest bieda, wtedy wszyscy są Spisokami, nie Polokami i nie Słowiokami. To jest ich największy problem narodowościowy.
pa23:59, 21 maja 2011
Towarzystwo Czechów i Słowaków w Polsce, gdy organizowało spotkania w latach 80-tych - przed rozpadem Czechosłowacji, w wynajętych salach instytucji państwowych państwa polskiego zdejmowali krzyże i godło Polski, zawieszali swoje godło oraz wywieszali flagę Słowacką - polską zdejmowali. Swój hymn śpiewali z ręką wysuniętą do przodu, co kojarzyło się z metodą hitlerowską. Nie ma się co dziwić, bo ten obyczaj otrzymali w spadku po kolaboracji z Niemcami od 1938 roku.
TheMoon23:59, 21 maja 2011
@des i reszta idiotów mówiących o wieśniakach... Co najwyzej was tak mozna okreslic bo wiesniak to ktos kto sie nie potrafi zachowac a nie ten co mieszka na wsi... W tym przypadku to Ty sie nie potrafisz zachowac... wiec ogarnij sie bo sam bys nie mial na tyle odwagi abi rozumu zeby cos takiego zrobic... przeprowadz sie na slowacje i rob sobie z nimi jakies zjazdy i parady gejowskie... Nawet bys sie nie odwazyl temu sprzeciwic... No to tyle ode mnie i nie licz na odpowiedz na te Twoje durne posty bo jestes WIESNIAKIEM!!! a z takimi nie rozmawiam :) pozdro
pa23:50, 21 maja 2011
W żadnym państwie nie ma tak, jak w Polsce, że mniejszość rządzi większością i większe prawa ma! Na Spiszu np.w kościołach w niedziele są 3 msze święte, to niby "mniejszość słowacka" za zgodą bpa K. Nycza otrzymała 1,5 mszy po słowacku, i strona polska też 1,5 mszy św. po polsku. Bo musi być po równo, mimo, że największych przekrztów "słowackich" policzyłby na palcach jednej ręki. Do obecnego spisu powszechnego Molitorys rozdawał ulotki wszystkim mieszkańcom Spiszu, nakazujące pisać narodowość słowacką. Ulotki były pisane po słowacku i po polsku, bo niby "Słowak", a czytać po słowacku nie umie. Muszą wykazać dużą liczebność, bo od tego zależą dla nich dotacje z naszych podatków. Dotacje oczywiście potrzebne im przede wszystkim na negowanie polskości i wszystkich, którzy zamieszkali w regionie. Tutaj ujawnia się ta ich prawdziwa "gościnność" i "życzliwość".
des23:10, 21 maja 2011
Leon Zawodowiec szkoda że porównujesz narodowców do ludzi takich jak Władysław Orkan itp. ale zobacz jaką to wszystko ma formę i komentarze typu 'Polska dla Polaków' pokazują ile w tym wszystkim jakiejś nienawiści bądź ograniczenia.
ludo22:51, 21 maja 2011
A, czy ty widzisz co ty piszesz? Namotałeś kokocie. Napisałeś tak: Polacy słowackiego pochodzenia zrobili Światowy dzień Słowaków, oczywiście pomijając Słowaków na Słowacji i krzyczeli, że "Światowy Zjazd Słowaków. Polskie sprawy w polskich rękach." Czysta głupota.
gilda22:28, 21 maja 2011
ktoś powinien Molitorysa wysłać tam gdzie jego miejsce tz. na SŁOWCJE bo w POLSCE ino miesza i miesza. Niech ktoś zrobi z nim pożądek!
Orawa22:12, 21 maja 2011
Brawo dla tych chłopaków!

Polska dla Polaków, Zjazd Orawian bez Słowaków!
Leon Zawodowiec22:03, 21 maja 2011
@Des, ależ ta forma wiejska jak to "pięknie" raczyłeś ująć, jest podobna do tej którą swego czasu popierali dr Jan Bednaeski, ks. Ferdynand Machay, Piotr Borowy, Wojciech Halczyn, Władysław Orkan, Kazimierz Krotoski, Wacław Olszewicz, Feliks Gwiżdż, Juliusz Zborowski itd. walczący przecież o polskość Orawy i Spisza... Wybacz, ale te nazwiska i ich "wiejska forma" w walce o polskie południowe kresy są dla mnie pewnym wyznacznikiem. Przykre, że dla jednak Ciebie nie... :(
On z Daleka21:22, 21 maja 2011
Ziemia dla ziemniakow
des20:03, 21 maja 2011
'Leon Zawodowiec' a jak inaczej nazwać to wszystko ? O formie już nie wspomnę tego przedsięwzięcia.
Bobo19:56, 21 maja 2011
Do tej pory było tak - my z Orawy lub my z LO w Jabłonce musimy się wszędzie popierać. I popieraliśmy się i profesorowie na krakowskich uczelniach i Biskup z Chyżnego, i ksiądz Morawa w Seminarium i kierowniczy lub kadrowe Orawianki z firm na całym Podhalu. I Jęruś Dziubek tyż, o jego Mamie sznowanej Orawiance nie wspomnę. Czy coś się zmieniło? Parę osób z Harkabuza, jakieś mniejszości po co to komu. Jakieś podziały na działy i gbeły. My Orawianie musimy trzmać się razem.Za Orawian uważam również absolwentów LO. Zróbcie cos, poprzyjcie mnie.Marcin, Krzysiek i inni.Do Was mówię.
Leon Zawodowiec19:19, 21 maja 2011
@Des, a wiejskie to niby gorsze? Szczerze wątpię :).
des18:56, 21 maja 2011
wprost wiejskie zachowanie
max18:05, 21 maja 2011
Popieram Obóz Narodowo Radykalny,brońcie to co polskie ,póżniej będzie tak jak ze Steinbach,że Niemcy będą sobie rościć prawa do ziem polskich.
Leon Zawodowiec18:02, 21 maja 2011
@Orawiak na ich stronie internetowej masz od likui odkrytych twarzy :)
@A, mylisz się. Warto zapoznać się z historią osób walczących o polskość Orawy.
jan16:39, 21 maja 2011
...na drzwiach od stodoły!!!
A16:31, 21 maja 2011
hehe. O ile się nie mylę to większość Orawy jest na Słowacji, i więkdzość orawiaków to słowacy.
To tak samo jakby Litwini polskiego pochodzenia zrobili "ŚWIATOWY ZJAZD POLAKÓW", oczywiście pomijając Polaków w Polsce i krzyczeli że: "Światowy Zjazd Polaków! Litewskie sprawy w litewskich rękach!"., . Czysta głupota.
Ale chłopcy lubią/muszą się wykazywać. Jak to chłpocy, szkoda tylko że berozumnie.
jankiel016:19, 21 maja 2011
Polska dla Polaków !!! Nie może być tak jak obecnie że mniejszości rządzą Polską, a zwłaszcza Postkomunistyczny Rząd "Nocnej Zmiany" Donaldinia składający się w większej części z Żydokomuchów potomków UBeków i rożnego rodzaju SPECÓW OD PROPAGANDY takich jak Michnik (Szechter). Won z Polski. kłamcy i złodzieje Won !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dziwne to15:41, 21 maja 2011
A dla mnie to jest jakieś sztuczne podsycanie konfliktów i problemów tylko po to żeby ktoś pisał o tym zjeździe...
F/x14:55, 21 maja 2011
Coraz częsciej wszyscy chcą w tym kraju domagać się swoich prawZe wschodu i zachodu teraz południe się wtrąca.A romowie? Czyja to wina?
Myślę że nasze władze więcej boją się owych mniejszości aniżeli rodowitych Polaków. Orawiacy ci starsi powinni dostać wizy na wjazd do np.Nowego Targu jesli mówią że jadą Polski.
qwerty14:52, 21 maja 2011
Omasz trafiłeś w dziesiątkę. Ta mniejszość narodowa słowacka to i tak niedługo zaniknie bo już teraz w szkołach mają problem z dziećmi chcącymi uczyć się języka słowackiego. Na siłę agituje się dzieci i rodziców aby jako tako sklecić klasę.
jagielończyk14:42, 21 maja 2011
Kolejna grupa oszołomów, która próbuje przy tej Sprawie narobić wokół siebie szumu. W spokojnym czasie odeszliby w niebyt społeczny i medialny.
ogniowiec13:43, 21 maja 2011
brawo panowie!
xdc13:09, 21 maja 2011
zacofanie i brak rozumu ze strony tych narodowców..
orawiak12:21, 21 maja 2011
Strasznie odważni ci patrioci. W kapturach i placami do obiektywu.
rechot żab i kaczorów11:23, 21 maja 2011
I o to chodziło niejakiemu Molitorysowi
Molitorys górą?
Leon Zawodowiec10:43, 21 maja 2011
przynajmniej w przeciwieństwie do innych mają odwagę coś robić i wprost wyrażać własne zdanie. I zupełnie nie rozumiem co do rzeczy ma, gdzie były wykonane transparenty. W garażu, oborze, pokoju, co za różnica? Wielki plus dla młodych narodowców za pomysł i chęci.

@Omasz, dla kogóż powinna być Polska skoro przede wszystkim nie dla Polaków?
Darek10:34, 21 maja 2011
Brawo chłopcy!
egon10:26, 21 maja 2011
bojówka wójta...
nieprawdziwy polak10:22, 21 maja 2011
no tak, nie ulega watpliwosci, ze na zdjeciu aktywisci narodowcow wraz ze swoim pieknym transparentem prezentuja sie okazale, godnie i dumnie. Transparent jest pieknie wykonany, jest schludny i czytelny, do tego jakby nie patrzej jest nawet kolazem, no i to godlo. Wydaje mi sie ze na uwage zasluguje tez drugi plan, a mianowicie drzwi od jakiejs obory, na prawde pysznie, i tak swojsko-polsko. No a sam protest, to juz jest kwintesencja calej tej organizacji
Omasz10:09, 21 maja 2011
POLSKA DLA POLAKÓW ZIEMIA DLA ZIEMNIAKÓW hehehehehe
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas