Poseł Adam Kwiatkowski zwraca się do dyr. TPN: "wyrażam nadzieję na jak najszybszy powrót krzyża na Rysy" - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 8.604 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 9.972 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 5.04 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 6.624 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 12.996 km/h Wilgotność: 84 %
Rain
Wiatr: 11.592 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
09.02.2013, 21:15 | czytano: 2737

Poseł Adam Kwiatkowski zwraca się do dyr. TPN: "wyrażam nadzieję na jak najszybszy powrót krzyża na Rysy"

WARSZAWA. Podczas piątkowego posiedzenia Sejmu, poseł Adam Kwiatkowski wygłosił oświadczenie w sprawie usunięcia krzyża z Rysów.

zdj. Michał Bachulski
zdj. Michał Bachulski
Z mównicy sejmowej poseł powiedział: "Władze Tatrzańskiego Parku Narodowego pod koniec ubiegłego roku podjęły po raz kolejny działania, w wyniku których usunięty został krzyż z najwyższego polskiego szczytu – Rysów. Ten bulwersujący fakt spowodował wiele protestów ze strony organizacji społecznych, jak i osób fizycznych. Z tego miejsca, z sali plenarnej Sejmu wyrażam podziękowanie dla Związku Podhalan z panem prezesem Maciejem Motorem-Grelokiem na czele. Jestem wdzięczny za wasze oświadczenie, w którym, dbając o obronę góralskiej tożsamości, kultury, tradycji i wiary ojców, zwracacie uwagę na konieczność poszanowania krzyża jako symbolu cywilizacji europejskiej.

Wielki pielgrzym tatrzański, honorowy członek Związku Podhalan, bł. Ojciec Święty Jan Paweł II w Zakopanem wzywał wszystkich do obrony krzyża jako symbolu naszej tożsamości, mówiąc: niech przypomina kim jesteśmy i dokąd zmierzamy, i gdzie są nasze korzenie.

Dlatego zwracam się do władz Tatrzańskiego Parku Narodowego i nadzorującego park Ministerstwa Środowiska o uszanowanie oświadczenia Związku Podhalan w Polsce. Domagam się, tak jak Związek Podhalan, szacunku dla najważniejszego symbolu wiary – krzyża. Przede wszystkim wyrażam jednak nadzieję na jego jak najszybszy powrót na najwyższy polski szczyt, Rysy".

Przypomnijmy, że to nie pierwsze oświadczenie posła w sprawie dotyczącej naszego regionu. W ubiegłym roku apelował do władz Nowego Targu o pozostawienie pomnika Orkana na płycie Rynku. Pisaliśmy o tym tutaj.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
wywrotka21:13, 11 lutego 2013
@waksmen,

Ale wciąż zamiast pisać o krzyżu Chrystusa poruszasz się po tematach pobocznych próbując coś udowodnić. Rozczaruję Cię i powiem, iż mimo mojej religii chrześcijańskiej byłoby mi zupełnie obojętne umiejscawianie innych symboli religijnych w miejscach publicznych. To już zatem rozwiązaliśmy i nie ma potrzeby ciągłego gdybania co by było gdyby ponieważ mamy XXI wiek i w miejscach cywilizowanych poszanowanie mniejszości nie jest równoznaczne z poddaniem się dyktatowi mniejszości wobec większości. Jakość nikt nie ingerował i nie ingeruje w istnienie różnych wyznań i uzasadnionym wizerunkom ich kultu (o tym zresztą stanowi nasza obecna Konstytucja). Nie uogólniaj zatem bo nikt nie zawłaszcza każdego rogu ani nie zobowiązuje Cię do noszenia symboli Twojej wiary. Nikt też nie wiesza Ci krzyży, półksiężyców, heksagramów etc. na Twojej piersi ani w Twoim domu. O ca ta wrzawa? Stanowisko TPN jest jednoznaczne i nauczmy się szanować postanowienia tych, którzy są do czegoś powołani. Zawsze dla niezadowolonych pozostaje możliwość działań społecznych aby poprzeć swoje racje i wykazać, że nie są one odosobnione.

A teraz kilka faktów dla uporządkowania.

Menora , siedmioramienny kandelabr, którego geneza zakorzeniona jest w krzewie gorejącym na górze Synaj jest symbolem tak samo uprawnionym co gwiazda Dawida lecz to zostawmy wyznawcom judaizmu. Mógłbym również użyć innego symbolu tej samej wiary jakim jest dla narodu żydowskiego Arka Przymierza, lecz czy to dla Ciebie ma jakiekolwiek znaczenie? Jest tutaj najważniejszy aspekt, który odrzucasz z założenia. I nie jest ważne jaka to religia. To naród żydowski tak bardzo utożsamia się ze swoja religią, iż nie da się oddzielić wyznawanej przez nich religii od istniejącego narodu. Żadna liberalizacja w świecie nie niszczy ich poczucia wartości i przywiązania do tradycji.

Gwiazda Dawida pomimo, iż ma swoje korzenie w głębokiej starożytności to dla wielu ówczesnych narodów, w tym izraelskiego jest jednością Nieba i Ziemi. Zatem jest symbolem religijnym. Stąd te dwa przecinające się trójkąty ? Bóg i Człowiek. Według żydowskiej tradycji, żołnierze króla Dawida nosili na swoich tarczach heksagram, aby w ten sposób zapewnić sobie Bożą ochronę. Jako symbol narodowy został określony dopiero w końcu XVII wiek (wspólnota w Pradze). Dwa wieki później, w 1897 r. stała się ona znakiem Światowej Organizacji Syjonistycznej. Od tej pory Gwiazda Dawida pełni w judaizmie taką rolę, jaką krzyż w chrześcijaństwie (nawet jak Cię taki fakt bardzo irytuje:)). To dlatego Gwiazda Dawida znajduje się nie tylko w synagogach ale na żydowskich nagrobkach. Piszę to wszystko abyś miał pełną jasność o czym mówimy. Jeszcze innego znaczenia nabrała gwiazda Dawida jako stygmat piętnujący potomków Izraela w zbrodniczym procesie holokaustu.

Co do Targowicy to wybacz ale nie masz absolutnie pojęcia o czym mówisz i trudno spłaszczać tak skomplikowaną materię. Patrzysz jednokierunkowo. Zdrady narodowej dokonała niezadowolona część magnaterii i szlachty polskiej inspirowanej przez carycę Katarzynę II. To ona korzystała na tej naszej narodowej intrydze. Na czele konfederatów stanęli: Szczęsny Potocki ? generał artylerii konnej, Seweryn Rzewuski ? hetman polny koronny, Ksawery Branicki ? hetman wielki koronny oraz jak podajesz kilku biskupów: Józef Kossakowski, Ignacy Massalski, Wojciech Skarszewski i Michał Roman Sierakowski. To, że występowali pod nośnym hasłem obrony wiary katolickiej nie uprawnia nas do tego by uznać to za główny powód ich działania. Wsparcie papieża, ale dla Katarzyny II gwarantowało zabezpieczenie majątku kościelnego przed wyzwolonym nurtem rewolucji francuskiej, która rżnęła wszystko i wszystkich (władza ludu czyli bierz wszystko co nie Twoje bo ci się należy). Ot zwykła polityka. Chcieli targowiczanie natomiast na plecach katolików polskich podziału państwa na osobne województwa oraz powrotu rządów saskich bo to gwarantowało im władzę. Zwrócili się w tym celu do Katarzyny II o pomoc wojskową i uzyskali ją. Konfederacje targowicką potępiła jednak spora część społeczeństwa polskiego, która zmowę targowiczan uznała jako zdradę Rzeczypospolitej. Właściwa ocena. W konsekwencji podczas insurekcji kościuszkowskiej zabrano się za rozliczanie targowiczan... powieszono biskupa wileńskiego Ignacego Massalskiego, inflanckiego Józefa Kossakowskiego. Za wstawiennictwem Kościuszki stryczka cudem uniknął biskup Wojciech Skraszewski. Szubienica groziła także prymasowi Poniatowskiemu - śmierć (nie wyjaśniona do dziś) "uchroniła" go przed zawiśnięciem. Wszyscy pobierali pensję od Katarzyny II (!). Sam Kossakowski prowadził dodatkowo terror na Litwie. Z drugiej strony wszyscy oni mieli przecież spore zasługi gdy uczestniczyli w pracach Komisji Edukacji Narodowej. A zatem zwykła słabość i ludzka marność a pewnie i mierność, i nie ważne jakim kolorem kontusiki były podszywane.

Tylko co to wszystko ma wspólnego z krzyżem na Rysach, którego powtarzam nie jestem orędownikiem a krzyż ma łączyć ludzi lecz nie dzielić i to przyjmijmy za punkt wyjścia.
osioł17:38, 11 lutego 2013
dosc ''krzyzowania''teraz jeden meczet dla rownowagi
waksmen00:09, 11 lutego 2013
ok.@wywrotka do do meritum:
piszesz że stawianie krzyży nie jest zawłaszczaniem przestrzeni publicznej, a gdyby ktoś wywieszał na każdym kroku muzułmański półksięzyc,żydowską menorę(gwiazda Dawida nie jest symbolem religijnym tylko narodowości żydowskiej) czy nawet pentagram to oczywiście nie miałbyś nic przeciwko bo nie jest to przejaw agresji wobec osób posiadających inne przekonania?
a co do Konstytucji 3 Maja to konfederację targowicką założoną w celu jej obalenia(co się w efekcie udało) w dużej mierze stanowili biskupi, a sam ówczesny Papierz PiusVI ją pobłogosławił!
mix20:26, 10 lutego 2013
Jeśli postawić krzyż to również postawić należałoby obok również krzyż prawosławny, heksagram, hilal, róża Lutra, i jeszcze parę innych symboli wyznaniowych uznanych w Polsce. Przecież Rysy są dobrem narodowy tak jak i obywatele.
wywrotka19:57, 10 lutego 2013
@waksmen
A mógłbyś zachować odrobinę dyscypliny intelektualnej i nie zmieniać tematu. Nie mówimy o naszej państwowości i jej relacji z Kościołem. Widzę jednak, że masz z tym problem. Rzecz dotyczy innego tematu i nie mam zamiaru polemizować z Twoimi natręctwami. Ślizgasz się i czepiasz nie widząc meritum mojej wypowiedzi. Dałem przykład zachowań w aspekcie historycznym dotyczący Polski i jej społeczeństwa w określonym kontekście. To, że są przykłady ksenofobiczne to wcale nie oznacza, że wszyscy tak reagują. Spłycasz i relatywizujesz rzeczywistość. Zawsze tolerancja i solidarność z wykluczonymi była szczególną troską polskiego narodu czego najlepszym przykładem może być podana przez Ciebie (śmiem twierdzić, że zupełnie z przypadku) Konstytucja 3 Maja. Gdyby było prawdą to co sugerujesz to kler mając tak szerokie wpływy nigdy nie dopuściłby do jej uchwalenia. Stało się wszak inaczej. W konsekwencji straciliśmy suwerenność i znów ostoją państwowości był Kościół tracąc raz za razem swoich duchownych zsyłanych na Syberię lub zamykanych w pruskich kazamatach. Sprecyzuj także do czego dążysz propagując tę palikotową retorykę nienawiści do Kościoła.
pijak18:09, 10 lutego 2013
Może by tak zezłomowany motor grelok oraz Kwiatkowski poseł chyba po to wyborcy go wybrali by ogłosili z trybuny sejmowej że wywalczyli zlikwidowanie podatku dla wszystkich którzy zarabiają do 1250 zł netto miesięcznie czyli na rękę a nie zajmowali się krzyżami bo nie po to zostali powołani i na te stanowiska
góral16:39, 10 lutego 2013
A co ma Kwiatkowski do szukania Wam pracy.Przecież rządzi Tusk i jego rząd to od nich zależy byt Polaków w kraju,opozycja choćby chciała jak najlepiej to nie jest w stanie nic zrobić dla nas bo rząd powie nie.Miejcie pretensje do Mostowego i Marczulajtis (tej od związków gejowskich),zamiast pomagać swoim ,którzy ich wybrali woli żenić gejów.Czy teraz nie wstyd tym co wybrali to płone dziwce.Wybierzcie ją na drugą kadencję.
115KM14:43, 10 lutego 2013
Zwykła samowola budowlana. Gdyby każdy, kto tam wejdzie chciał wbić swój patyk, to byłoby zagrożenie. Ktoś przecież "rządzi" tymi Tatrami i i jego należy pytać o pozwolenie.
firek14:31, 10 lutego 2013
Związek Podhalan może sobie protestować ze skutkiem jak z przenosinami Orkana.Ich najważniejszą sprawą jest kogo wystawią na listach wyborczych.
kerr14:28, 10 lutego 2013
A ja proponuję żeby każdej wsi na Podhalu przydzielić jeden szczyt w Tatrach widziany z zakopianki i zobowiązać do wybudowania tam krzyża koniecznie oświetlonego.W końcu byłoby widać,że Górale oddają szacunek Stwórcy nie mówiąc o pięknym widoku wieczorem czy w nocy.
hp14:12, 10 lutego 2013
No cóż głupota nie zna granic. Może zamiast zajmowania sie jakimś krzyżem to zrobiłby Pan coś z bezrobociem ? Jakiś błyskotliwy pomysł w tym temacie ? Krzyż na każdym szczycie w tym nie pomoże.
witek14:06, 10 lutego 2013
Niech poseł Kwiatkowski szuka zajecia dla mlodziezy konczacej szkoły/ chyba ze mysli o tych ,którzy skonczyli mechanika i moga spawac krzyże.
gazda14:05, 10 lutego 2013
Popieram posła w 100%
Przeciwnicy ci od palikota i grockiego- granice są otwarte , karierę zrobicie na pewno , bo idziecie za trędami z Brukseli .
jantek_emigrant13:34, 10 lutego 2013
a może by się panowie posłowie zajęli krajem, który się sypie, a nie krzyżami w które tylko pioruny walą.
Oburzony13:28, 10 lutego 2013
Tatry należą tylko do katolików? panie pośle czy nie ma innych problemów?jak nie Smoleńsk to małżeństwa homo albo inne pierdoły,ludzie gdzie rozum.Bieda w kraju aż piszczy a wy zajmujecie się nie tym co trzeba!młodzi pracy nie mają,uciekają za granice lub schodzą na drogę przestępstwa.Taka prawda
waksmen13:00, 10 lutego 2013
brawo Michale,
w naszym wyznaniowym kraju trzeba dużo odwagi by publicznie powiedzieć coś co nie jest opinią większości.
do@wywrotka:
mylisz się że Kościół był zawsze obrońcą polskiej państwowości, poczytaj jakie było stanowisko Kościoła wobec Konstytucji 3 Maja (Kuria rzymska i polski kler obawiali się, że Polacy nie poprzestaną na Konstytucji 3 maja,
lecz pójdą dalej ? wzorem rewolucji francuskiej ? i zlikwidują przywileje kleru, położą rękę na jego majątku, a księży przeniosą na państwowe pensje. Zaborcy zaś gwarantowali Kościołowi nienaruszalność praw i dóbr)- to ci nieco rozjaśni sprawę że kościół wtedy bronił naszej państwowości jak miał w tym interes
MIX11:57, 10 lutego 2013
DO OLA, OLA TY NAJWYRAŹNIEJ NIE BŁYSZCZYSZ WIEDZĄ! DOWIEDZ SIĘ DOKŁADNIEJ ILE RYSY MAJĄ SZCZYTÓW! A PRZEZ TO, ŻE MAMY ZE SŁOWAKAMI JEDEN WSPÓLNY, TO JOLA JEST ROZSĄDNA, BO NIESTETY, JUŻ JAK CO, TO WYPADAŁOBY SŁOWAKÓW SPYTAĆ! OJ OLA OLA
Sebastian11:39, 10 lutego 2013
"Czy można odrzucić Chrystusa
i wszystko to, co On wniósł w dzieje
człowieka? Oczywiście, że można.
Człowiek jest wolny. Człowiek może
powiedzieć Bogu : Nie (...)
Ale pytanie zasadnicze:
Czy wolno?
I: W imię czego wolno? "

Jan Paweł II
Skała11:20, 10 lutego 2013
Proponuje posadzić posła Kwiatkowskiego na Rysach... Nie sobie tam siedzi, bo sam wygląda jak z krzyża zdjęty :) Czego to politycy nie zrobią dla rozgłosu?... Zapewne nie ma tutaj żadnych granic, nie ważne o co chodzi, byle o nim pisać, mówić dyskutować. W tym rzecz.
turystka11:13, 10 lutego 2013
Gdy będziesz w niebezpieczeństwie na Rysach westchniesz mimo woli "Jezus Maria" a tam Jezusa na krzyżu nie będzie i kto Cię usłyszy?
sym11:05, 10 lutego 2013
To jest ciekawe. Osoba, która broni krzyża, obraża kogoś, kto ma inne zdanie. I dlatego, "szanowna" Olu, pomyśl, co Ty piszesz. Nienawidzić w imię wiary?
lb10:28, 10 lutego 2013
no to sie wykazal pan posel, w koncu trzeba jakos zasluzyc na ta niemala pensje, prawda ?
waksmen10:26, 10 lutego 2013
postawić krzyż tylko po co?Co chwile w Polsce na każdym kroku przybywa krzyży i pomników (jak choćby w Świebodzinie, niedługo ma powstać w Częstochowie pomnik gigant JP2 ) i jakoś nie zauważyłem by poprawił się los Polski i Polaków.Wręcz przeciwnie jest coraz gorzej bo ludzie zamiast twardo chodzić po ziemi wolą wierzyć w cuda.
zniewlony polak09:47, 10 lutego 2013
domagam się usuwania posłów z sejmu którzy odciągają naród od ważnych spraw i zajmują się duperelami gdyż takie sprawy jak jak bieda i inne rzeczy powinny być nr.1 dla tego posła ale że to miernota która oszukała wyborców i dorwała się do żłoba powinna złożyć mandat i ustąpić miejsca ludziom dla których dobro narodu jest celem
Lauren09:46, 10 lutego 2013
Panie pośle tylko pomiatacie krzyżem, a gdzie Ojczyzna? w d...? Dla górali krzyż jest świętością i w uświęconym miejscu winien stać!
wywrotka09:45, 10 lutego 2013
@Michale,
nikt nie ma zamiaru walić Cię po głowie ale jak prowokujesz to licz się z tym, że wyzwalasz podobne reakcje emocjonalne co poseł Kwiatkowski i cała reszta politycznych celebrytów, którzy chcą się jakoś odnaleźć w trudnej rzeczywistości. Zawsze jednak wychodzi dużo gorzej niż oczekiwano. Nie masz zupełnie racji bo prawo do pewnych zachowań uwarunkowana jest w naszej historii oraz w naszych doświadczeniach. Nie powtarzaj tych bredni o braku tolerancji do wszelkich mniejszości bo to jest kłamstwo powtarzane od XVI w. przez całą ówczesną Europę, później skrzętnie wykorzystywane jako broń do dzielenia i tak rozebranej Polski przez zaborców i okupantów. Na sowieckich kończąc. Gdyby w okresie kontrreformacji nie Rzeczypospolita dzisiaj zapewne nie byłby mniejszości religijnych i większości religijnych innych niż katolicyzm. Mam niezbite wrażenie, że ten krzyż Chrystusa jest tylko po raz kolejny pretekstem, bo znów kogoś drażni poczucie wspólnoty. I żeby była jasność nie jestem zwolennikiem sytuowania i zawłaszczania sobie przestrzeni publicznej ale trudno zabronić ludziom artykułowania swoich przekonań bo nie jest to przejaw agresji wobec osób posiadających inne przekonania. Dla nich ten krzyż już nie jest tym samym symbolem. Podobnie dla mnie i dla Ciebie zupełnie obojętne jest użycie gwiazdy Dawida na fladze Izraela. A czy wywieszenie tej flagi w czymś Ci uwłacza? Zagraża? No chyba nie. Dlatego zanim zaczniesz coś podważać lub formułować jakieś uogólnione tezy- pomyśl a użycie nazwiska nie wpływa na podniesienie jakości komentarza :).
J.B.09:28, 10 lutego 2013
Panie Pośle Kwiatkowski
Dlaczego pan nie zwróci się do Narodu Polskiego tylko zwraca się pan do osób sprawujących władzę z wyboru lub nadania.
W demokracji decyduje większość.
turysta09:17, 10 lutego 2013
Z jakie opcji jest Kwiatkowski.Pewnie z pisu.Durnota,oni tam licytują się przed prezesem kto głośniej szczeknie.Ale mamy posłów.ŻADNEGO ale TO ŻADNEGO KRZYŻA NA Rysach ani innym szczycie w Tatrach.Stawiajcie sobie u siebie w ogródkach.
Stary glina09:00, 10 lutego 2013
Widać czym się posłowie zajmują , może by poseł załatwił aby wszystkie
te krzyże z Warszawy które stały na ulicy przed gmachem
prezydenta przenieść na Rysy to słuchacze RM i Rydzyk i posłowie PIS
mieli by gdzie pielgrzymować.
ola01:24, 10 lutego 2013
...widzę Jola że jesteś znawczynią topografii Tatr ale na Rysach nie byłaś ani razu bo Rysy składają się z dwóch szczytów
a z geografii Polski to mamusia załatwiła ci zaliczenie w podstawówce
A co do krzyża to jest na Giewoncie i tam zostanie do końca świata i jako symbol naszej wiary a postawiony był na pamiątkę 1900 rocznicy urodzin Jezusa i Giewont bez krzyża był by tylko kolejnym szczytem rzadko uczęszczanym, a tak jest to miejsce pielgrzymek i choć większość z tych co tam jest nie zdaje sobie sprawy czemu tu przyszli ,a przyszli tylko dla tego że jest tu krzyż ,a jest jeszcze okolicy dziesiątki szczytów na które nie wejdą nigdy bo nie przyciąga tam ich nic ...
A czy potrzebujemy na każdym szczycie krzyży , nie choc zdaję sobie sprawę że zginęli tam ludzie .
ewa223:12, 9 lutego 2013
Dość bezmyślnego stawiania byle gdzie krzyży. Posłowie myślą tylko o sobie i głupotach, niech lepiej pomyślą o milionach bezrobotnych, o coraz większej biedzie w Polsce,o ubóstwie dzieci, o umowach śmieciowych, niewolnictwie XXI wieku, o głodowych rentach i emeryturach - to są codzienne krzyże milionów polaków. Ale ich to nie dotyczy, oni mają wszystko i bawią się polityką, symbolami, co ich tam obchodzi zwykły polak, któremu nie starcza na skromne życie. Oni żyją Smoleńskiem, krzyżami, symbolami i innymi sprawami oderwani od szarej rzeczywistości polskiego narodu. Mam nadzieję,że że kiedyś to się skończy.
Jadwiga23:03, 9 lutego 2013
Tym którzy piszą o bezpieczeństwie - do przemyślenia:
skoro metalowy krzyż stwarza takie zagrożenie w górach to rozumiem, że zaczniecie postulować o usuwanie klamer, poręczy i łańcuchów na Orlej Perci.

Ludzie - pomyślcie trochę samodzielnie, zanim zaczniecie powtarzać cudze - głupie argumenty.
Jola22:51, 9 lutego 2013
Po pierwsze: najwyższym szczytem znajdującym się w całości w Polsce jest Kozi Wierch (2291 m) i na szczęście nikt nie wpadł na pomysł by tam postawić krzyż. Po drugie Rysy to szczyt graniczny ze Słowacją, więc wypadałoby zapytać Słowaków co oni w kwestii krzyża mają do powiedzenia. A po trzecie, na takich szczytach dla zwykłego bezpieczeństwa nie powinno się umieszczać żadnych pomników, krzyży itp. Czy u nas wiara musi być głównie na pokaz? A co z innymi wyznaniami - na szczycie Rysów trochę mało miejsca...
Michał Jamka22:23, 9 lutego 2013
Dlaczego krzyż ja się pytam? Dlaczego nie gwiazda dawida czy pentagram? Czy krzyż stał się wyznacznikiem nurtu politycznego i społecznego w Polsce? Czy nic do powiedzenia nie mają mniejszości religijne? Krzyczę krzyż jestem w mediach..... beznadzieja. Wiem, że jeśli ten komentarz zostanie puszczony to oberwę po głowie ale niech tam. Żeby potem nie było, że jestem "miernotą chowającą się za nickiem".....
góral22:07, 9 lutego 2013
Kwiatkowski postaw sobie w domu ile tylko będziesz chciał krzyży ale od Tatr i Rysów się o.......l
Góralka22:05, 9 lutego 2013
popieram wypowiedź posła krzyż powinien wrócić na szczyt Rysów :)
Izajasz21:54, 9 lutego 2013
Amerykanie na księżycu postawili swoją flagę, a Polacy pewnie postawiliby krzyż
ateista21:36, 9 lutego 2013
niech się zajmie sprawami naszych emerytur, bezrobocia, służby zdrowia. Dla niego nieważne jest to że stwarzał zagrożenie dla turystów- tę kwestię jakoś przemilczał. Ja wchodząc na Rysy nie chcę widzieć krzyża, związek to nie wszyscy.
I to by było na tyle21:28, 9 lutego 2013
Czy KRZYŻ, czy pomnik, wszystko jedno, byle zaistnieć w mediach, byle siać ferment, nawet wtedy gdy prawowita władza działa zgodnie z prawem, obowiązującym nas wszystkich - posłów też
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas