O trudnych warunkach mówiło się już od dobrych kilku lat. Dotychczasowe pomieszczenia przy ul. Szalaya, w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej stanowiły utrudnienie dla petentów MGOPS-u, szczególnie osób starszych czy też niepełnosprawnych. Wdrapywanie’ się klatką schodową na trzecie piętro do MGOPS-u było uciążliwe również dla niepełnosprawnych.
W 2009 roku burmistrz Grzegorz Niezgoda złożył wniosek do Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego o pozyskanie środków na poprawę warunków pracy szczawnickiego MGOPS-u. W 2010 roku wniosek przez Małopolski Urząd Marszałkowski został pozytywnie zaopiniowany, ale realizacje wniosku pozostawiono na liście rezerwowej. Pieniądze przyznano w tym roku.
- Wiemy, że mieszkańcy Szczawnicy, patrząc na obecną rozbudowę budynku UMiG zastanawiają się nad tym, czy nie ma innych, bardziej ważnych inwestycji, choćby związanych z sytuacją popowodziową. Biorąc jednak pod uwagę poprawę jakości obsługi petentów MGOPS zwłaszcza w okresie zimowym oraz pozyskane bardzo wysokie dofinansowanie w wysokości 85% wyłącznie na tą inwestycję, a które drugi raz się już nie zdarzy, podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu budowy. Nie jest to decyzja popularna, zwłaszcza przed zbliżającymi się wyborami, którą wielu mieszkańców może nam zarzucić, jednak ważniejsze dla nas jest wykorzystanie pozyskanych środków finansowych i poprawa jakości świadczonych usług aniżeli przedwyborcze rozgrywki - mówi Tomasz Hurkała, sekretarz miasta.
Koszt rozbudowy budynku UMiG w Szczawnicy to milion sto pięćdziesiąt tysięcy zł. W wyniku ogłoszonego przetargu na wykonawstwo rozbudowy urzędu wyłoniono szczawnicką firmę Roberta Szczepaniaka. Planowane zakończenie budowy to pierwsza połowa przyszłego roku.
Henryk Janusz Olkiewicz
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
Panowie burmistrzowie naprawdę nie macie na co kasy wydawać?
Mało wam salonów???
Bogu dziękować że na jesień możemy zmienić burmistrza i trzeba koniecznie to zrobić!!!