"Umowa z GDDKiA jest dla miasta skrajnie niekorzystna". Sprzeciw wobec budowy ronda przez UM - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Rabka Zdrój
Snow
Wiatr: 8.244 km/h Wilgotność: 98 %
Snow
Wiatr: 7.884 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 5.58 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
Wiatr: 5.58 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
Wiatr: 11.808 km/h Wilgotność: 84 %
Rain
Wiatr: 10.152 km/h Wilgotność: 96 %
Jakość powietrza
68 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 34 | 68 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
23.06.2014, 18:46 | czytano: 4524

"Umowa z GDDKiA jest dla miasta skrajnie niekorzystna". Sprzeciw wobec budowy ronda przez UM

NOWY TARG. Ani jeden z radnych nie podniósł ręki za podpisaniem porozumienia pomiędzy Gminą Miasto Nowy Targ, a Skarbem Państwa - Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przystąpienia Nowego Targu do realizacji budowy ronda na granicy miasta i Szaflar.

Przedstawiony projekt uchwały został ostro skrytykowany przez kilku radnych. Wśród nich - Janusza Kawkę, który mówił: - Niepokoi mnie ta umowa między gminą, a Generalną Dyrekcją. Ona jest dla nas skrajnie niekorzystna. Paragrafy 2 i 3 mówią wręcz o konieczności przeprowadzenia przez nas prac budowlanych, o naszej odpowiedzialności finansowej. Miasto jest tu inwestorem i w tej umowie oświadcza, że jest inicjatorem i zobowiązuje się do finansowania kosztów rozbudowy, kosztów związanych z odszkodowaniami. Zapłacimy za niedociągnięcia, za wady projektowe, za błędy wykonawcze - za wszystko. Wszystko na nas spada, bo jesteśmy pełnym inwestorem! Wszystko zostało zrzucone na nasze barki i na naszą odpowiedzialność. A co będzie jak się spółka-wykonawca wycofa? - pytał.

Obawy usiłował rozwiać naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego Wojciech Watycha, mówiąc o zabezpieczeniu jakim jest rachunek depozytowy na którym umieszczona będzie określona kwota pozwalająca w razie - np. wycofania się spółki z umowy, albo jej upadłości - dokończyć budowę.

Radnych to jednak nie przekonało. Jak mówili "Urząd Miasta nie jest przygotowany do prowadzenia tak wielkiej inwestycji. Rondo tworzone jest dla prywatnego inwestora, ale co w momencie gdy inwestor zacznie inwestycję, rozkopie teren i zostawi? To my będziemy musieli dokończyć inwestycję. Co z tego, że będziemy mieć pieniądze na dokończenie? To żadna pociecha. "Zakopianka" będzie rozkopana i kto poniesie za to odpowiedzialność?"

- My będziemy odpowiedzialni, bo to my, radni podjęliśmy taką decyzję - podsumował Paweł Liszka.

Wątpliwości miał też Janusz Tarnowski, który przypomniał, że wcześniej mówiono o budowie ronda obok baru McDonald's. - Czyli będzie tam już jedno rondo. Nie jestem przekonany, że w ogóle rondo to doby pomysł, może estakada byłaby lepsza. Poza tym nie wiemy tak na prawdę - jak będzie wyglądać w tym miejscu układ komunikacyjny. Czy zrobiono jakieś badania natężenia ruchu? - pytał.

- Styk środków publicznych i inwestycji prywatnych jest dość wrażliwy i wymaga pełnej transparentności. Myśmy dopiero się dowiedzieli, że jest jakaś gwarancja, iż miasto nie zostanie z ciężarem dokończenia inwestycji. Moje zdanie jest takie, że rola Miasta jest tu potrzebna, bo inwestor nie jest w stanie we własnym zakresie pozyskać terenu - i potrzebna jest specustawa i wywłaszczenia - podsumował radny Grzegorz Watycha.

Podczas głosowania - nikt nie był za podpisaniem porozumienia, przeciwko było 14 radnych, 5 - wstrzymało się od głosu.

Radny Kawka wyraźnie podkreślał, że jego wystąpienie wynika jedynie z troski o interesy miasta i nie ma na jego zdanie wpływu "żadna tocząca się dyskusja".

Przypomnijmy, że dziś przedsiębiorcy i kupcy skupieni w stowarzyszeniu Centrum skierowali do radnych list otwarty z prośbą o nieangażowanie się samorządu w wątpliwy projekt budowy ronda na "zakopiance".

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
correct13:20, 24 czerwca 2014
Droga @Mario, pomyliłaś chyba Radnego Grzegorza Watychę z Naczelnikiem Urzędu Miasta Wojciechem Watychą. Radny Watycha w sprawie samego ronda miał negatywne zdanie.
maria12:51, 24 czerwca 2014
Radny Grzegorz Watycha za właszczeniami, rondem, angażowaniem się w to miasta????? Wielkie, wielkie jest moje rozczarowanie!!!! Mam nadzieję, że miasto nie dołożydo tego ani grosza, żeby sobie obce firmy mogły zarabiać i wykańczać nasze rodzime środowisko kupieckie!!!
Nie Kupiec10:30, 24 czerwca 2014
Do Mądry
Co chciałeś udowodnić przez stwierdzenie " Liroy Merlin na powierzchni 10 tyś m2 ,( Castorama x 2,5) posprząta cały interes budowlany na Podhalu , składy budowlane ,narzędzia , opony i itp. interesy Podhalan rozwijane przez lata szlag trafi , podobnie z resztą Decathlon na pow 5 tyś załatwi sklepy sportowe ,wędkarskie ,myśliwskie, rowerowe i inne - Zakopiańskie oraz Nowo Tarskie a na koniec Auchan które dokończy dzieła ze sklepami spożywczymi "
Podejrzewam, że jesteś jednym z tych biednych kupców z Nowego Targu " zatroskanych " o nasz region i jego mieszkańców. Więc chcę Cię uspokoić, dla mieszkańców to same zyski - oprócz nowego bardzo dużego rynku pracy niższe ceny za towary. Niestety ale "przedsiębiorcy" z Naszego regionu myślą tylko i wyłącznie o sobie. Osobom zatrudnianym płacą grosze a ceny w sklepach są kosmiczne - mnie jak i wielu znajomym opłaca się rodzinny wyjazd na zakupy do Krakowa, to chyba o czymś świadczy - a na tym "Jarmarku", to już nie wspomnę.
Jedyne co może budzić w tym wszystkim niepokój to angażowanie się miasta na rzecz prywatnego przedsiębiorcy oraz "idea" ronda, które jest według mnie najgorszym rozwiązaniem i to jest jedyna rzecz z którą zgadzam się z Panem Mądrym że najkorzystniejszy byłby ewiadukt jak w Myślenicach, ale to tylko świadczy jakich mamy "mądrych" inżynierów drgowników.
PPP - ucz sie polski08:48, 24 czerwca 2014
"....Chcemy Nowego Centra Handlowego !!!..." - ech ręce opadają.
- A mnie wystarczy to co w Centrum Nowego targu jest !!!
Bolo07:34, 24 czerwca 2014
do@PPP ortografii się naucz!
gość02:10, 24 czerwca 2014
no to mamy pasztet, burmistrz umowę już podpisał żeby popchnąć rondo specustawą a radni dali STOP! ciekawe czy radni wystraszyli się protestu kupców, że nawet tych 11 niezłomnych się sprzeciwiło temu co już burmistrz podpisał w kwietniu??
Nie ślepy00:28, 24 czerwca 2014
No szkoda , że nie ma jakiegoś nagrania nielegalnego z rozmowy drogowców z biznesmenami w sprawie tego ronda...na pewno byłaby ciekawa...bo, żeby tam wymyślić rondo to trzeba mieć nie równo pod sufitem...po drugie spec ustawa do celów prywatnych?... od kiedy to? I cała ta kombinacja, żeby wciągnąć miasto w ten przekręt z wywłaszczaniem! Jeżeli tak to działa, to ja mam pole na środku "na czerwonym" i poproszę też tam drogę w trybie spec ustawy!
Andrzej.22:33, 23 czerwca 2014
No i dobrze po co jakiś obcy iwestor ma sie wyręczć miastem żeby zrobić biznes dla siebie ?
Jasiek22:28, 23 czerwca 2014
Doskonala decyzja radnych, brawo w końcu cos sensownego ustalono.
Po co miasto ma się angażować w prywtną inwestycję jakiejś obcej bogatej firmy.
Mądry21:42, 23 czerwca 2014
Cytat Świadomego zagrożenia Mądre słowa .
Oraz Brawa dla Radnych którzy dostrzegają zagrożenie .

" Najkorzystniejszy byłby wiadukt jak w Myślenicach !!!
Jest to jedyne korzystne rozwiązanie dla zakopianki !!!
Biorąc pod uwagę zagrożenie jakie niesie reszta obiektu
Liroy Merlin na powierzchni 10 tyś m2 ,( Castorama x 2,5)
posprząta cały interes budowlany na Podhalu , składy budowlane ,narzędzia , opony i itp. interesy Podhalan rozwijane przez lata szlag trafi , podobnie z resztą Decathlon na pow 5 tyś załatwi sklepy sportowe ,wędkarskie ,myśliwskie, rowerowe i inne - Zakopiańskie oraz Nowo Tarskie a na koniec Auchan które dokończy dzieła ze sklepami spożywczymi .
To są interesy jednej Francuskiej rodziny na całym Podhalu będą nie odwracalne straty !!!
To jest firma Która nie płaci podatków nawet w Europie tylko w rajach podatkowych !!!
Opamiętajcie się , Podhale zostanie wysadzone w powietrze !!!
Takiej powierzchni Handlowej nie mają Krupówki i Rynek razem wzięte . Głośno protestujcie !!! BO Jak reszta rodzimych przedsiębiorców zostaniecie wykończeni przez faworyzowaną i nie uczciwą konkurencje !!! "
Dość drenażu Polskiego kapitału !!!
Podsumowując i biorąc pod uwagę powyższe fakty była to jedyna mądra i słuszna decyzja PANOWIE GRATULACJE !!!
czadzik21:17, 23 czerwca 2014
Sprecyzujcie o którego Watychę wam chodzi. Wojciecha - urzędnika, który referował uchwałę i przekonywał do słuszności podpisania porozumienia, czy Grzegorza - radnego, który odsłonił kulisy działania naszych umiłowanych przywódców. Bo faktycznie szykowało się coś dziwnego: UM miał być gwarantem przeprowadzenia inwestycji, to UM może zastosować spec-ustawę a nie przedsiębiorca. Po to był inwestorowi potrzebny udział UM?
PPP20:44, 23 czerwca 2014
Zawsze tylko narzekacie ze u nas na Podhalu nic się nie dzieje ze jestesmy daleko z tyłu od innych miast , jak teraz chcą coś zmienic to znowu źle , że rodno chcą wybudowac źle , ze Color Park tez źle ,,, o co Wam chodzi ??? Nie nadąrzam .... Dlaczego nas mieszkańców i konsumentów nikt nie pyta o zdanie ! Mamy juz dosyc robienia zakupów u wiecznie niezadowolonych kupców ! Chcemy zmian ! Chcemy Nowego Centra Handlowego !!!
tZ20:32, 23 czerwca 2014
do bacioka
bez urazy ale śladzę twoje komentarze i tym dzisiaj pokazałeś kim jesteś do obory chłopcze a co do tego że maniek wszystkich wykiwał to jest takie powiedzenie "nosił wilk razy kilka...". raz już tego wilka ponieśli byle zaś go nie ponieśli
olo20:27, 23 czerwca 2014
Watycha coś Pan taki za prywatną inwestycją przecież zridu nie powinno stosować się dla prywaciarzy tym bardziej z poza Podhala może pora zrobić obwodnicę Sikorskiego i zlikwidować targowice
góral20:09, 23 czerwca 2014
wielcy radni im nic nie potrzeba bo siedza w rynku i dalej niz nowy targ nie jada tylko garną jak najwięcej dla siebie ale dla innych juz nic.. zobaczymy jak długo będą tacy mądrzy..
Mieszkaniec Kokoszkowa19:40, 23 czerwca 2014
Popieram budowę centrum handlowego Color Park.
baciok@19:25, 23 czerwca 2014
Panowie przedsiębiorcy i kupcy nie zatrzymacie tej machiny. Mieliście wszystkich wkolo w głębokim poważaniu.Miałem do czynienia z kupcem z Rynku. Prostak cham i słoma mu z butów wychodziła. Cieszę się że Maniek was załatwił, cieszę się że Burmistrz który nie jest z mojej bajki nie ulega Wam. CHCEMY TEJ GALERI. RADNI ZAWIEDLIŚCIE NAS ZWYKŁYCH MIESZKAŃCÓW.
Sędzia19:11, 23 czerwca 2014
Widze że Watycha namawiał do przestępstwa :
"Moje zdanie jest takie, że rola Miasta jest tu potrzebna, bo inwestor nie jest w stanie we własnym zakresie pozyskać terenu - i potrzebna jest specustawa i wywłaszczenia - podsumował radny Grzegorz Watycha.
Wywłaszczać pod prywatną inwestycje , pomoc Miasta ?
To powrót do przeszłości !
Specustawą w Górali to HAŃBA !!!
Swiadomy zagrożenia19:03, 23 czerwca 2014
Panowie Radni Mądra Decyzja Gratulacje !!!
mostowy z Czecho-Dziedzic18:57, 23 czerwca 2014
oj tam oj tam, dało sie most i skrzyżowanie w Klikuszowej to i da się to :)
STAŚ18:52, 23 czerwca 2014
Kto z radnych, oprócz, wymienionych, zabierał głos? Ciekawe?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas