Ewa Pawlikowska: Należało dać rodzicom możliwość wyboru - kto będzie dzieci uczyć pływać (aktualizacja) - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Rabka Zdrój
Snow
-1°
Wiatr: 5.472 km/h Wilgotność: 98 %
Snow
-1°
Wiatr: 5.724 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
-1°
Wiatr: 6.984 km/h Wilgotność: 97 %
Snow
-0°
Wiatr: 6.444 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 7.02 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-1°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 99 %
Jakość powietrza
38 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
18.07.2014, 22:11 | czytano: 5768

Ewa Pawlikowska: Należało dać rodzicom możliwość wyboru - kto będzie dzieci uczyć pływać (aktualizacja)

NOWY TARG. - Na jakiej jakiej podstawie, czy konkursu, czy znajomości - przy Miejskim Centrum Sportu i Rekreacji działa szkółka pływacka? Jakie kryteria należało spełnić by ją wybrano? - pytała podczas sesji Ewa Pawlikowska.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Interpelacja radnej dotyczyła kontrowersji jakie budzi decyzja dyrektora MCSiR, że pływać uczą na basenie konkretne osoby, a "samowolne próby uczenia pływania będą piętnowane".

- Basen jest dla mieszkańców, więc należało dać rodzicom możliwość wyboru - kto będzie dzieci indywidualnie uczyć pływać. Nie każdego rodzica stać na szkółkę. Jak ktoś ma znajomego który dobrze pływa, to dlaczego nie może go poprosić o naukę? Dlaczego wszystko jest ograniczane? Zwracam się z prośbą o zmianę regulaminu Centrum, żeby dopuścić do indywidualnej nauki pływania rodziców. To sprawa, z którą zwróciło się do mnie wielu mieszkańców. Są oburzeni takim postępowaniem. To miejska pływalnia i nie mam pojęcia dlatego takie rzeczy się dzieją - mówiła radna.

Odpowiedzi się nie doczekała, bowiem dyrektor Bartosz Ścisłowicz wyszedł wcześniej z Sali Obrad. Ewa Pawlikowska otrzymać ma odpowiedź na piśmie.

Przed miesiącem radny Gabriel Samolej zauważył, że "w regulaminie basenu zabrania się podmiotom z poza basenu uczyć pływać, jednocześnie basen ma na kilka miesięcy w przód wyczerpane możliwości uczenia pływania" i zapytał "dlaczego Basen nie może wystawiać płatnych licencji na naukę na obiekcie, dla zewnętrznych podmiotów i nie wykorzystuje tego w celu zwiększenia przychodów", w odpowiedzi usłyszał: "Aktualnie, zgodnie z regulaminem obiektu nie ma możliwości prowadzenia przez podmiot zewnętrzny zajęć nauki i doskonalenia pływania. Organizowanie takich zajęć stanowiłyby komercyjną działalność, konkurencyjną w stosunku do oferty Pływalni Miejskiej Nowy Targ. Niezależnie od tego informuję, że w chwili obecnej pływalnia nie dysponuje wolnymi torami do nauki pływania w celu ich najmu, we wskazanych przez zainteresowane firmy terminach. Ograniczenia w tym zakresie wynikają z bardzo dużego zainteresowania zajęciami nauki i doskonalenia pływania organizowanymi przez Pływalnię Miejską oraz względów bezpieczeństwa i pojemnością obiektu. Funkcjonowanie dodatkowych grup uczących się pływać mogłoby ograniczyć dostępności do basenu pływackiego dla osób indywidualnych".

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
:)21:06, 29 lipca 2014
Jestem Rodzicem i nie mam żadnych problemów z uczeniem pływania swojej córki - choć nieraz przy dużej ilości zarówno uczniów jak i zwykłych osób korzystających z basenu prywatne szkółki miały by problem sie wcisnąć (bo nie widzę takiej sytuacji iz jako osoba prywatna chcąca skorzystać z basenu (nie nauki pływania) musiałbym siedzieć na ławce i czekać na wolny tor , albo nie zostać wpuszczony na basen.

ps. swego czasu prywatna firma też miała pretensje głosami różnych ludzi ale o lotnisko i skoki i tu jest pewnie podobnie
stały bywalec pływalni16:41, 25 lipca 2014
To żeśmy się pocieszyli jeden dzień - co za sku....i naród - złodziej na złodzieju - jak ma być dobrze na pływalni, jak debile kradną węże z sauny.Do czego im to potrzebne - nie ogarniam. Proponuję w miejsce węża podstawić wiadro - też zda egzamin a wynieść się go w torbie nie da
stały bywalec pływalni08:26, 24 lipca 2014
Serdeczne dzięki za doposażenie sauny parowej we właściwy osprzęt. Jakby urządzenie parowe udało się ustawić w systemie większym niż 4-ro godzinny, to było by super - bo z chłodnej (wyłączonej) sauny nie da się korzystać
nt16:27, 20 lipca 2014
No wiadomo ze szkołki chcą zarobić. Teraz musza jezdzic do Zakopanego a tutaj mieliby raj więc musza teraz duzo szumu robic. Jest na basenie Wszystko oki. Mojej dzieci chodza i są zadowolone. A rodzicow uczacych swoje dzieci też widuje i nikt im nic nie utrudnial.
ten i tamten13:43, 20 lipca 2014
Bzdury piszecie...jakiego miejsca by brakło....miejsca jest full...od tego jest dyrekcja zeby to poukładać, po co jest wynajem torow w cenniku? Właśnie po to...ceny należy poukładać odpowiednio. Basen nie ma czekać na klientow mieszkańców, ktorzy czasem przyjda..musi stale zarabiać!!! Nie jesteście zainteresowani kto teraz uczy wasze dzieci i jak został wybrany?????
cudownie, że ten basen jest10:58, 20 lipca 2014
Temat już wiele razy się tutaj pojawia. Wiadomo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Widać Pani Rana Pawlikowska reprezentuje interesy podmiotów gospodarczych które nie mogą prowadzić tam działalności gospodarczej ( być może znajomi sportowcy pani Radnej) a nie Miasta. Pani Radna chyba pomyliła kogo interesy ma reprezentować. Jestem rodzicem 2 dzieci i do tej pory jeździliśmy do Zakopanego i płaciłam 40 zł na naukę a teraz 20 zł płacę. Ja jestem bardzo zadowolona. Komuś się poprostu interes urwał i chce w to jakoś ideologie dorobić. Walczą o swój chleb nie do końca fair. Pamiętam, też ze na Cosie ile razy chciałam popływać to tyle razy były wszystkie tory zajęte. Popieram to co napisał 8. Basen zatrudnił firmę i ona uczy. To tak jakby ogłosić przetarg na budowę autostrady i każdy kto nie wygrał też by chciał swój wkład wsadzić w jej budowę. No przecież mamy wolny rynek. Tego mniej więcej oczekują ci co chcą tak strasznie uczyć pływać
kkkkkkkkkkkkkk10:42, 20 lipca 2014
@8
W tym momencie przesadzasz. Jak można wyczytać z komentarzy jak są zajęcia aerobic wtedy specjalnie nie można popływać, jest tłok ale tym się nie przejmujesz. Widzisz tłok jedynie na razie hipotetyczny stworzony przez prywatne szkółki. Powiedz kto będzie i jak weryfikował czy coś jest nauką pływania prowadzoną przez rodziców czy przez podmioty prywatne. A co ze znajomymi którzy mają uprawnienia w ramach przyjaźni uczą innych dzieci pływać.
Jaka to jest konkurencja prywatne szkółki skoro kupują bilety i przychodzą na basen. Nie wiem czy ktoś chciałby się uczyć u osób których nie zna. Ewidentnie Ciebie boli głowa.
809:33, 20 lipca 2014
Pani Ewa Pawlikowska powinna przejść się na basen i przekonać się , że nikt nie zabrania rodzicom uczyć pływania swoich dzieci. Tu chodzi tylko o podmioty gospodarcze., których działalność biłaby w interes miasta,czyli nas podatników. Gdyby inni instruktorzy zewnętrzni, a tacy są i to wielu, mogliby prowadzić swoje szkółki to zabrakłoby szybko miejsca na basenie dla innych uczestników. Myślenie nie boli.
809:20, 20 lipca 2014
@ Chemia. A gdzie się te podmioty gospodarcze pomieszczą.?Też głosisz dziwna filozofię: budować basen za publiczne pieniądze, żeby zewnętrzne podmioty prywatne mogły sobie zbijać na tym kasę. No ciekawe, jakby się tacy dorwali do władzy jak ty , to szybko miasto poszłoby z torbami. Na basenie są zatrudnieni wykwalifikowani instruktorzy pływania i to oni mają uczyć. Na plażach zatrudnia się ratowników, w kotłowniach palaczy itp, a myśląc tak jak ty każdy prywatny mógłby na własną ręką tam działać? Nie ma tak . To dyrektor zakładu decyduje kto i ilu. Nie można na terenie danego zakładu stwarzać konkurencji dla niego , bo to byłoby działanie na szkodę tej firmy.
stały bywalec pływalni09:16, 20 lipca 2014
@slaby pływak
zapoznaj się co jest na wyposażeniu sauny PAROWEJ a później zabieraj głos - widzę, że nie korzystasz z tych saun i nie masz ZIELONEGO POJĘCIA do czego to służy
bbb22:55, 19 lipca 2014
Do zniesmaczonej
a co pracownicy obsługi nie poinformowali że tak jest
niepływak22:53, 19 lipca 2014
@pływak
Sam puściłeś bąka i tak za nie długo polecisz opozycja ma na Twoje miejsce kogoś
chemia22:25, 19 lipca 2014
Pan Ścisłowicz chyba nie zna praw rynku.....BASEN MUSI ZARABIAĆ bo miasto nie stać na jego utrzymanie. CHCE WIĘCEJ KLIENTÓW niech wpuści podmioty gospodarcze, wszyscy na tym skorzystają, im więcej podmiotów tym więcej klientów a przy okazji konkurencja prowadzi do zwiększenia jakości a tutaj wiadomo zostaną ci co będą mieć najwyższą jakości i najwięcej klientów! czy wtedy będą wszyscy zadowoleni? oczywiście!!! Będą ZADOWOLENI KLIENCI, PEŁNA INFORMACJA ORAZ NAPŁYW GOTÓWKI!!! W tej chwili to jest dziadostwo!
pływak21:40, 19 lipca 2014
WIERUTNE KŁAMSTWA wypisują tu niektórzy. Nie ma tak, że rodzic nie może uczyć pływać swoje dziecko. To podłość wymyślać takie kłamstwa. Ktoś puścił bąka, a inni się egzaltują smrodem i powielają te niedorzeczności.
slaby pływak21:12, 19 lipca 2014
@ do stałego bywalca.
Co ty facet chcesz w weza dmuchać? do czego ci w saunie wąż i do tego jeszcze strzelny?
Zniesmaczona20:50, 19 lipca 2014
Z innej beczki

To co się dzieje na naszym miejskim basenie to prawdziwy cyrk. W ostatni czwartek wykupiłam z dziećmi bilety na 2.5 h w czasie tego czasu na małym basenie dwa razy po 45 minut odbywał się aerobik , więc cały mały basen był niedostępny. To skandal ponad godzinę męczyliśmy się z tłumem na basenie rekreacyjnym gdyż dzieci dobrze nie pływają więc nie było możliwości skorzystać z dużego basenu. Powinna być jakaś informacjach o ewentualnych niedogodnościach albo tańsze bilety , bo przecież nie mieliśmy pełnego dostępu do basenu.
Jeśli chodzi o naukę prowadzoną przez ratowników to szkoda słów skandal i kpina .
zigzig19:22, 19 lipca 2014
Brawo . Mam nadzieje że za jakiś czas akcja z zakazem nauki przez mieszkańców swoich pociech na basenie który sami sfinansowali co więcej opłacają pensje dyrektora jednak spowoduje zmiany personalne i wprowadzenie poprawki do regulaminu . Mniemam że regulamin aktualny jednak można by zaskarżyć w centrum sportu .
Renata P-C16:19, 19 lipca 2014
Brawo Pani Ewo, więcej takich radnych!
Łaski bez16:17, 19 lipca 2014
Boże, jakie to głupoty jeszcze usłyszę, przeczytam? Jestem matką i idąc z dzieckiem na basen , mam prawo mówić do dziecka czyli uczyć go pływac, przekazywać mu swe umiejętności.Jestem wolnym człowiekiem i NIKT mi tego nie zabroni! W przeciwnym razie- ludzie opuszczą basen-" Chytry traci dwa razy"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Szaflary są bardzo blisko!
eryk13:46, 19 lipca 2014
Jedyne słuszne argumenty pana Bartka to JEGO ARGUMENTY. A wspłpraca nigdy nie ułoży się dobrze . Jak burmistrz tupnie nogą to ztuli uszy ,ale tak naprawdę to dobrze nie wygląda. Mamy basen ,czy basen ma ścisłowicz? A ścisłowicza to my mamy za karę ? A ta kara to za co? i na jak długo jesteśmy ukarani?
nowotarżanin11:59, 19 lipca 2014
No ludzie czytam i oczom nie wierzę!!!! Wynika z tego,że nie możemy uczyć naszych dzieci na państwowym basenie????? No to już jest przegięcie na maxa...W naszym kraju to urzędnikom się w głowach pomieszało.Kto ustanowił tak beznadziejny regulamin???Byłem na kilkudziesięciu basenach w kraju ale,żeby coś takiego... Przecież to jawna dyskryminacja rodziców,znajomych nas samych!!!!
stały bywalec pływalni11:11, 19 lipca 2014
Panie Ścisłowicz - jest okazja, to i po raz kolejny bardzo proszę o zainstalowanie w saunie parowej do kranu 1 m węża gumowego + opaska zaciskowa (można je kupić w Elmex-ie k.Urzędu Miasta - koszt ok 15 zł - to jest standardowe wyposażenie każdej sauny parowej
rozsądek10:30, 19 lipca 2014
Jeżeli szkółki prywatne będą odprowadzały do miasta odpowiednią kwotę od tego , że ktoś im wybudował zaplecze do ich działalności to niech sobie trenują, ale nie powinno być tak, że z publicznego basenu korzystają prywatni i łataja forsę nie inwestując wcześniej w pole swojej działalności. To tak jakby ktoś komuś za friko wybudował dom i niech sobie ten drugi tam mieszka nie płacąc czynszu tylko same media. Miasto ma pilnować własnego- czytaj naszego, publicznego interesu tak, jak każdy prywatny pilnuje swojego. Basen miejski ma zarabiać na siebie a nie być eldoradem dla prywatnych firm.
romek giełczyński10:30, 19 lipca 2014
kupuje bilet dla siebie i swoich dzieci i będę uczył ich sam, jeżeli nie podołam temu zadaniu to zakupie lekcje w szkółce która funkcjonuje na basenie , jeżeli nie będzie wolnych terminów to poproszę Pana Pawła Gąsiora o pomoc - i tyle
krowa10:16, 19 lipca 2014
Szanowni Czytelnicy Podhale24. to kolejna patologia związana z MOSIR Nowy Targ.
1. Wybór p. Scisłowicza, którego niekompetencja razi na kilometr. To jednak ujdzie przy takim zapleczu jakim jest urząd miasta.
2. Druga patologia to nabór na basen. Do dnia dzisiejszego nie wiadomo oficjalnie kogo przyjęto. Rekrutacja na basen była jedną wielką hucpą. Oszukano ponad sto osób które w dobrej wierze złożyły podania a przyjęto kogo przyjęto a osoby nieprzyjęte nawet nie dostały informacji o wyniku rekrutacji.
3. Ustalony Regulamin korzystania z basenu, który w jednym z punktów jest albo wynikiem kompletnej niekompetencji i braku wyobraźni Ścisłowicza albo efektem korupcji.
4. Patologia/machlojka 4 to już kuriozum. Przyjęcie Kubowicza do pracy w MOSIR Nowy Targ. Zazwyczaj jest tak że dopasowuje się ludzi do stanowisk. Tu odbyło się jednak odwrotnie. Dopasowano stanowisko do pracownika. Ruskie mogą się od nas uczyć.
5 Patologia 5 to aktualna sytuacja z pracownikami MHL. Niby wszystko jest OK, ale pozornie.
Ścisłowicz częściowo nie jest winien temu całemu dziadostwu. Nawet nie podpisywał umowy z piłkarzami o korzystanie z stadionu. Tak na prawdę tam tylko ?sprząta?.

Brawo Pani Ewo że ma Pani swoje zdanie i potrafi o to walczyć. Niech Pani poruszy też te kwestie które opisałam. Przynależność do pewnej wspólnoty samorządowej do niczego nie zobowiązuje a uczciwość trzeba walczyć.
kk09:24, 19 lipca 2014
Nie będziecie podskakiwać Ścisłowiczowi, a jak bedziecie to zamknie basen. On tam rządzi i będzie robił to co mu się podoba. Przecież to człowiek Fryźlewicza to co się dziwicie?
Edyta06:26, 19 lipca 2014
Jaki dyrektor taki regulamin,ciekawe czy pamięta kto jest dla kogo.Pan Paweł ma rację. Nareszcie niektórzy radni przypominają sobie komu zawdzięczają mandat radnego.
goldman sachs06:17, 19 lipca 2014
Stanowczej NIE dla radnej Pawlikowskiej. Na szczęście to ostatnia kadencja.
bongo06:12, 19 lipca 2014
chodze na basen i ucze swoje dzieci plywac i jakos sie nikt do mnie jeszcze nie przyczepil
paweł gasior00:14, 19 lipca 2014
Ja uczę swoje dziecko pływać na basenie i nie wyobrażam sobie żeby ktoś mi zabronił, płacę za dwa bilety i na tym koniec. Sam będę decydował kto będzie uczył pływać moje dzieci. Poza tym jakie jest kryterium kto może uczyć dzieci pływać a kto nie - bo chyba nie przygotowanie merytoryczne?!
Józek00:08, 19 lipca 2014
Moje dzieci uczą się pływać,wykupiłem im lekcje i jestem zadowolony. Ale uważam że gdyby wiecej firm działało byłoby może taniej, bo i konkurencja..
matka22:49, 18 lipca 2014
nareszcie ktoś się tym zajął, to jest kpina, że pan dyrektor będzie nam mówił kto ma uczyć dzieci pływać, jak sobie wybuduje basen prywatny za swoje pieniądze to będzie dzielił i rządził, to nie komuna że narzuca się ludziom jedyne słuszne rozwiązanie
ratio22:45, 18 lipca 2014
Super - w końcu ktoś ten temat poruszył - popieram Panią Radną Ewę P.
Czy basen jest bądź ma być dla wybranych, ...... nie wszystkich na takie rozwiązania stać !!!
kolega22:43, 18 lipca 2014
Brawo Ewa! Rób swoje i nie daj się. Masz poparcie wielu osób.
mario22:36, 18 lipca 2014
bo to jest PRYWATNY basen ścisłowicza, zapłacisz za bilet a i tak nie możesz korzystać np. z małego basenu bo ci się wepcha szkółka, choć rezerwacji żadnej nie ma.
anon22:36, 18 lipca 2014
Istne kuriozum! Nie zwróciłem na ten paragraf większej uwagi czytając regulamin, a tu taki numer. Ciekawe na czym polega owo piętnowanie? Czy może jest to delikatne podtapianie w celu wystudzenia zapału do nauki pływania? ;)
Rodzic22:21, 18 lipca 2014
Brawo. Popieram w 100% niech to będzie pływalnia dla Nas mieszkańców Nowego Targu a nie dla kogoś kto przyjedzie wykupi sobie lekcje i pojedzie za dwa tygodnie po turnusie turystycznym. Tu każdy ma jakiegoś znajomego co dobrze pływa i chętnie by go poprosił o naukę dla swojego dziecka. Tymczasem basen traci klientów poprzez takie zabiegi
ona22:21, 18 lipca 2014
Pani Ewo, tak trzymać, układy, układziki jak zawsze !!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas