Wolnościowe Podhale zapowiada audyt MZK i oczekuje dymisji od dyrektora zakładu - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Rabka Zdrój
Clouds
-1°
Wiatr: 5.472 km/h Wilgotność: 98 %
Snow
-1°
Wiatr: 5.724 km/h Wilgotność: 92 %
Snow
-1°
Wiatr: 6.984 km/h Wilgotność: 97 %
Snow
-0°
Wiatr: 6.444 km/h Wilgotność: 98 %
Rain
Wiatr: 7.02 km/h Wilgotność: 94 %
Snow
-1°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 99 %
Jakość powietrza
38 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
05.02.2016, 12:50 | czytano: 6769

Wolnościowe Podhale zapowiada audyt MZK i oczekuje dymisji od dyrektora zakładu

"Nowotarżanie zasługują na sprawną komunikację miejską. W końcu płacą za nią niebotyczne sumy. Tym razem sprawa nie ucichnie. Skoro zarząd spółki nie jest w stanie przeprowadzić badań rynku i audytu jej działalności, zrobimy to sami" - zapowiadają członkowie Wolnościowego Podhala w przesłanym naszej Redakcji liście otwartym do nowotarżan.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
"List otwarty Stowarzyszenia „Wolnościowe Podhale” ws. funkcjonowania MZK w Nowym Targu

Szanowni nowotarżanie!

W ostatnim czasie w naszym mieście ma miejsce zamieszanie związane z funkcjonowaniem Miejskiego Zakładu Komunikacji, a wraz z nim pojawiają się propozycje jego reform. Liczne zarzuty ze strony mieszkańców Nowego Targu a także przyjezdnych pozwalają twierdzić, że komunikacja miejska nie spełnia w należytym stopniu swojej funkcji. Trudno się z tym nie zgodzić, jednak naszym zdaniem bardziej właściwe słowa opisujące funkcjonowanie i stan zakładu budżetowego o którym mowa, to: tragiczny, opłakany i przykry.

Ze zdziwieniem czytamy informacje prasowe związane z MZK. Miejski Zakład Komunikacji po raz kolejny wyciąga ręce po coraz większe dotacje. Liczba pasażerów spada, linie skracają swoje trasy, kursów jest coraz mniej, a pan dyrektor Antos nawołuje władze miasta do walki z „nieuczciwą konkurencją”. Jak to możliwe, że prywatne firmy przewozowe świadczące te same usługi zarabiają tym „na chleb”, a MZK do utrzymania kursów wymaga corocznej dotacji równej 1 300 000 zł? Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie, kto w takim razie jest nieuczciwą konkurencją? Ten, kto działa samodzielnie, czy ten, który co miesiąc wyciąga ręce po pieniądze odebrane nam w podatkach?

Ceny biletów komunikacji miejskiej dzięki dotacjom są niższe niż u prywatnych przewoźników, realizowane są także wszystkie ulgi ustawowe i gminne. To wszystko ma zachęcić mieszkańców do korzystania z usług MZK. Jak pokazuje praktyka, mimo tych wszystkich zachęt miejski przewoźnik w konkurencji z droższymi busami przegrywa! Dlaczego? Ponieważ nie realizuje podstawowej funkcji - KOMUNIKACYJNEJ.

Sprawnie funkcjonująca komunikacja miejska to ważne ogniwo każdego miasta. Jesteśmy świadomi, że warunki rynkowe wymuszają finansowanie jej z budżetu miasta. Jest ona niezbędnym środkiem komunikacji osób starszych, nie posiadających własnego samochodu, młodzieży szkolnej, czy niepełnosprawnych. Poza funkcją komunikacyjną spełnia zadania pomocy społecznej oraz funkcję ekologiczną (redukuje liczbę samochodów). Natomiast sytuacja w naszym mieście sprawa zakrawa o kuriozum. Nasza komunikacja mimo ogromnych kosztów nie spełnia swojej roli. Każdy kto choć raz z niej skorzystał, bez przymusu nie zrobi tego ponownie. By nie być gołosłownym zaprezentujemy kilka przykładów:
1. Chaos komunikacyjny w okolicy Dworca Autobusowego „Dekada” – brak przystanku w kierunku Ludźmierza, najbliższy jest dopiero przy MOK lub dworcu PKP. Najważniejszy węzeł komunikacyjny jest źle rozwiązany. Panie dyrektorze, jest pan zdziwiony, że ludzie wolą skorzystać z prywatnych przewoźników niż szukać, gdzie jest najbliższy przystanek? Dlatego pomysłem na rozwiązanie problemu jest przystanek na dworcu, generujący kolejne koszty (opłaty za wjazd na dworzec), a nie na zatokach przy ulicy Kilińskiego oraz na przeciwko istniejącego przy Alei Tysiąclecia? Ostatnio usłyszeliśmy mityczne “nie da się”.
2. Nieregularność przejazdów - brak podstawowej cechy dobrego przewoźnika komunalnego.
3. Cztery strefy komunikacyjne – jest ktoś w stanie wskazać logiczne uzasadnienie dla takiego stanu rzeczy? Rozbicie działalności na 4 strefy, także biletowe, zwiększa chaos i nieczytelność rozkładów jazdy. Jak to jest, że w wielkiej krakowskiej aglomeracji zupełnie wystarczają dwie?
4. Kosmiczny koszt biletu miesięcznego 78 zł na jedną linię w strefie I, a tymczasem w Krakowie taki bilet kosztuje 48 zł. 78 zł może kosztować miesięczna rata kredytu na używany samochód, ale nie bilet okresowy.
5. Chaos rozkładu jazdy. Oznaczenia dla każdej linii powinny być jednolite. (od pon. do pt. oraz dla sobót i niedziel). Osoby zainteresowane zapraszamy na najbliższy przystanek MZK, aby przeczytać oznaczenie literowe i przypisy informujące o skróceniach kursu itp. Polecamy mieć odrobinę więcej czasu i kawę w termosie.
6. Kurs skrócony do Rynku – najczęstsza informacja dla osoby próbującej dotrzeć z jednego punktu miasta do drugiego. Całe szczęście, że lukę zaczynają wypełniać prywatni przewoźnicy. Podobnie rzecz się ma w godzinach wieczornych, gdzie autobusy MZK w zasadzie nie kursują.
7. Brak jakichkolwiek map na przystankach określających schemat działania MZK – przydatnych osobom rzadko korzystającym z MZK lub przyjezdnym. Tak samo wygląda sprawa nazw przystanków, które często w autobusach są wyświetlane błędnie, a napisy na przystankach są nieczytelne (granatowe napisy na przezroczystym tle).
8. Ponad godzinne odstępy pomiędzy poszczególnymi kursami sprawiają, że nagle bardziej opłaca się chodzić. Dziękujemy MZK za niespotykaną troskę o środowisko i zdrowie mieszkańców.
9. Biletomaty w autobusach są bardzo awaryjne, a bilety sprzedają kierowcy, przez co autobusy jeżdżą spóźnione. Normą są kilkuminutowe “poślizgi” już na pierwszym przystanku.
10. Podobnie rzecz wygląda w przypadku biletomatów stacjonarnych. Ten na Rynku bardzo często nie działa, a na przystanku Krzywa MOK biletomat jest pod budynkiem MOK zamiast pod wiatą przystankową.
11. Linie autobusowe są poprowadzone w sposób, który nie odpowiada potrzebom pasażerów. Trasy linii są mieszane jak w przypadku linii 4, która jeździ z różnych punktów - McDonald lub Alma, przez Szpital, bądź omijając go. Lepszym rozwiązaniem będzie mniejsza liczba linii, a jeżdżąca często w sposób regularny bez skracania kursu.
12. Dwa rodzaje biletów ulgowych - gminnych i ustawowych co powoduje, że pasażerowie nie do końca wiedzą jaką ulgę wybrać, do tego znów dochodzą 4 strefy biletowe. Powoduje to również brak zaokrąglenia cen do części dziesiętnych. Biletomaty często są “zapchane” monetami o nominale 5 gr i nie działają.

Rozwiązaniem na brak wpływów do kasy MZK wg ostatnich wypowiedzi pana dyrektora Antosa jest zwiększenie liczby kontroli w autobusach. Może byłoby to skuteczne gdyby najczęstszy pasażer MZK w Nowym Targu, czyli powietrze, też płacił za bilet. Oczywiście zdarzają się też kursy pełne, a nawet przepełnione np. po skończeniu zajęć przez uczniów w szkołach na terenie miasta. Może gdyby stworzyć więcej kursów dopasowanych do rozkładów zajęć, więcej osób mogłoby skorzystać z komunikacji miejskiej.

MZK w Nowym Targu jest żywym pomnikiem poprzedniego systemu (mimo, że powstał w 1991r.) i ma się w tym względzie dobrze. Pan dyrektor Antos i pan radny Swałtek wygłaszają tezy o działaniu komunikacji, jakby czasy minionej epoki ciągle się nie skończyły - aż dziwne, że mieszkańcy nie łapią się za głowę. Chcą dostosowywać ludzi do komunikacji miejskiej, a nie odwrotnie! Czytając ich wypowiedzi i kierując się ich logiką, można odnieść wrażenie, że prywatne sklepiki są nieuczciwą konkurencją dla obiektów PSS Społem, a przewoźnicy prywatni na trasach ogólnopolskich są nieuczciwą konkurencją dla PKS-ów. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, dlaczego przytoczone powyżej podmioty wygrywają z usługami dostarczanymi przez sektor publiczny. Wie o tym również każdy, kto w swoim życiu skorzystał z usług stomatologicznych bądź okulistycznych w prywatnej placówce.

Nowotarżanie zasługują na sprawną komunikację miejską. W końcu płacą za nią niebotyczne sumy. Tym razem sprawa nie ucichnie. Skoro zarząd spółki nie jest w stanie przeprowadzić badań rynku i audytu jej działalności, zrobimy to sami. Dzięki, mamy nadzieję, Państwa wsparciu powstanie raport nt. działalność MZK i sugerowanych kierunków zmian. Prosimy wszystkich mieszkańców o nadsyłanie swoich opinii, sugestii i zażaleń na adres wolnosciowepodhale@gmail.com. Powyższy list jest dopiero początkiem sprawy i walki o reformę. Jest on również wezwaniem do ogólnomiejskiej dyskusji na ten temat, do której zapraszamy Pana Burmistrza, Pana Dyrektora MZK, a także wszystkich zainteresowanych.

Na zakończenie życzymy mieszkańcom sprawnej komunikacji miejskiej, radnym chęci działania na rzecz zmian w MZK, burmistrzowi męstwa do radykalnych decyzji personalnych oraz dyrektorowi MZK odwagi cywilnej do ustąpienia ze stanowiska.

Stowarzyszenie „Wolnościowe Podhale”

opr. s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
absolwent19:56, 9 lutego 2016
popieram inicjatywę,
ceny koszmar,
trasy i godziny bez sensu jedna wielka porażka:P
Bolo14:42, 8 lutego 2016
Wolnościowe Podhale nie zamierza (tak mniemam) likwidować MZK. jeśli dobrze zrozumiałem ma zamiar przy pomocy Nowotarżan zrobić przegląd tej firmy po zewnętrznych objawach i odczuciach pasażerów nazywając to szumnie audytem. Jeżeli Rada Miasta zaleci Burmistrzowi wykonanie audytu fachowcom (nie Komisji rewizyjnej) to zsumują się działania i może się coś urodzi. Na pewno nie można MZK sprywatyzować, ani zastąpić busami gdyż te ustawione są wyłącznie na zysk ponad wszystko, a nie o to chodzi.
Dobromir14:38, 8 lutego 2016
Najłatwiej jest napluć na WP.Zamieszać polityką, libertarianizmem, a przecież nie o to chodzi. Chodzi mianowicie o to, że od dawna mówi się, że w MZK dzieje się źle. Złe są trasy, złe godziny jazdy, nie można się np przesiąść w Rynku zresztą nigdzie bo nic ze sobą nie gra. Faktem jest, że bardzo dużo pasażerów posiada uprawnienia do bezpłatnych i zniżkowych przejazdów w tym uczniowie ale oni też mają prawo podróżować MZK, zwłaszcza oni. W mieście jest bardzo dużo emerytów i rencistów oraz uczniów. UM płaci dotację do MZK a czy ona jest wystarczająca to już Pan Antos powinien policzyć. Zawsze na niego stawiałam uważając,że jest mądrym i obrotnym facetem, ale zmieniłam zadanie. Nic nie zmienił od kilku lat, na uwagi pasażerów odpowiada niegrzecznie, z tego co wiem nie przedstawił w UM żadnych miarodajnych wyliczeń ani propozycji. Nie ma już przyjaciół dobrze ustawionych i broniących go jak niepodległości. Koniec balu.....
adam11:00, 8 lutego 2016
Co po niektórych jeszcze widać boli tylna część ciała po likwidacji SM... I gdziekolwiek nie pojawia się Wolnościowe Podhale, tam i lecą hejty. ;)
Zibi2210:36, 8 lutego 2016
~Liberta
To, ze prywatne usługi zawsze można zwinąć w każdej chwili i miasto zostanie bez komunikacji. Poza tym co zrobisz z pozostałą infrastrukturą po MZK, sprzedasz swoim kolesiom za grosze? (każde miasto dopłaca do komunikacji zbiorowej czy to Warszawa czy pipidówa).
Powinieneś zamieszkać w którejś wsi np na Orawie i zacząć dojeżdżać tym wspaniałym transportem prywatnym najlepiej w święta i Niedziele do pracy.
miejski07:55, 8 lutego 2016
Moderator powinien podawać IP komentujących bo negatywne wpisy dziwnym trafem mają w zasadzie identyczny styl.

Dziwni Ci ludzie w NT, ktoś chce aby coś lepiej funkcjonowało a oni nie. Może ci oni to parę osób piszących na zmianę? Retoryka taka sama czyli brak argumentów oraz fanatyczne bronienie straży miejskiej, która jest zbędna.
rekin06:51, 8 lutego 2016
do Adamek:
Rozumiesz, większość z komentujących na nie to pracownicy MZK :)
'Prawda was wyzwoli (...)'
Adamek19:12, 7 lutego 2016
Jak rozumiem większość komentujących nie chce, żeby MZK w Nowym Targu działa lepiej, sprawniej, była bardziej dopasowana do ludzi i do ich potrzeb ? Dziwni ludzie...
łatwo jest krytykować jednak trudniej jest coś zro18:52, 7 lutego 2016
MZK w porównaniu ze służba zdrowia to super zarządzany zakład, czemu Wolnościowe Podhale nie zajmie się np służbą zdrowia, sanepidem itd... a może tym, że chorzy przyjeżdżając na SOR nie mają gdzie zaparkować, itd
Może nowotarski Smog...... pójdą od domu do domu i przekonywać będą że nie warto palić śmieci, a może jakoś imprezę w mieście zrobią np Św. Walenty w Nowym Targu -- cokolwiek,........... Skupiliby się na jakiejkolwiek inicjatywie, a nie na krytyce...
Aleeeeee nieeeeeee..... bo oni stworzeni są jedynie do krytykowania .......
Nelly18:44, 7 lutego 2016
@12345 sanepid ;)
1234517:33, 7 lutego 2016
Panowie z Wolnościowego Podhala niech się lepiej już nie wychylają z żadnymi inicjatywami... Dzięki ich "determinacji", Straż Miejska została zlikwidowana, co nam wszystkim odbije się jeszcze głęboką czkawką. Kwestia czasu. Pomijam kwestię moralną i etyczną tej "inicjatywy", bo mężowie i ojcowie rodzin zostali pozbawieni chleba, przez kaprys niedorośniętych chłystków, poparty głosami ślepego i głuchego nowotarskiego społeczeństwa, któremu uległ Włodarz Miasta. Cynthia ma rację - stwórzcie coś sami. I weźcie się za audytowanie najbardziej skorumpowanej instytucji jaką jest Sanepid.
Cynthia14:33, 7 lutego 2016
Wolnosciowe Podhale powinno sie nazywac Swawolne Podhale.Ambicje do wielkiego skoku na kase publiczna przez polityke mocno widoczne. Maskujcie sie lepiej to moze sie wam uda ten numer. Zamiast rozwalac co sie da (zbudowane przez innych) stworzcie cos sami, a ludzie to wtedy ocenia. I zobaczymy na co was stac.
Analityk12:34, 7 lutego 2016
Niech zrobią audyt w sanepidzie, największym hamulcowym rozwoju przedsiębiorczości w tym mieście. Tego nikt nie ruszy, bo na tym już jak widać politykę ktoś inny robi.
WP niedługo sobie slogan wyborczy napisze, zastali Nowy Targ cywilizowany, zostawią r..........
miastowy12:12, 7 lutego 2016
POPIERAM,Popieram, A. Swałtek prowadzi własną działalność gospodarczą Sklep kajtek przy bloku Podhalańska 8 i jeszcze dodatkowo pracuje w MZK to dlatego ma gdzies MZK bo dba o własny interes nawet samochodem dostawczym VW Transporter kolor BORDO - własność MZK przyjeżdża do swojego sklepu w godzinach jego pracy w MZK i mysli że ludzie tego nie widzą a w jego sklepie mażna pić piwo ,jego nie obowiązuje zakaz !!!!!
Czasemjezdzacy08:18, 7 lutego 2016
Ciekawe, pisze juz trzeci komentarz pozytywny dla mzk. Moze tem sie przepcha, czy muszę ukrywac teksry jak za komunistycznej cenzury. To sie nazywa dziennikarstwo według p24.

Proszę sprawdzić pocztę. Moderator.
Alee Francee23:38, 6 lutego 2016
"Wolność ,Równość ,Braterstwo-Albo Śmierć"
Dobrze zawsze rację mieć
Na Podhalu mamy- guru
Robi czystki szuru-buru

Gilotyna już gotowa
Spadnie głowa też Dantona
To jest urok REWOLUCJI
Pragnie krwi ,krwi i krwi

Sentencja nas nie ominie
Kto mieczem wojuje
Od miecza ginie
CZYŻ NIE ?

Jest też rada nie od dziada
Kto pod kim dołki kopie
Sam w nie WPADA
Mieszko17:24, 6 lutego 2016
@adam - naiwny jesteś i tyle
@ciekawski - super komentarz
miescon15:08, 6 lutego 2016
Popieram WP
Tawarisz14:17, 6 lutego 2016
Niektórych pewnie ciągle piecze po utracie stołków, a Ci którzy mają za uszami próbują dyskredytować robiących porządek.

Stare, dobre, bezpieczniackie metody.
adam13:49, 6 lutego 2016
Ale lecą masowo hejty. Dziwne, że styl niektórych kolejnych po sobie wypowiedzi jest taki sam. Jak ja się cieszę, że jest takie Wolnościowe Podhale w Nowym Targu, chłopaki, którzy nie boją się krytyki tylko działają. I chcą coś zmienić, bo nie zadowala ich obecna rzeczywistość...
aaa12:09, 6 lutego 2016
do ama.
zgadzam sie
klu11:26, 6 lutego 2016
Miasto wprowadziło darmowe przewozy dla 70 latków, obcięło zakładowi dotacje, jest ogromna konkurencja busów a i zwiększyła sie ilość prywatnych samochodów, co widać po zakorkowanym miescie, bo kazdy woli wsiąść do swojego autkai zajechać pod same drzwi, niż jechać autobusem i z tych powodów MZK kuleje. Wolnościowe Podhale niech nas już nie uszczęśliwia, bo razem z ekipą Watychy rujnują wszystko co zbudowano w tym mieście.
xyz11:25, 6 lutego 2016
Zgadzam się z czytelnikiem w kwestii autobusów nocnych. Po godzinie 21 jest do wyboru spacer lub powrót taksówką.
eda11:12, 6 lutego 2016
Do xyz no to nie chodź, nikt Cie nie zmusza. Zwykła wymówka i żaden argument.
blokówka10:25, 6 lutego 2016
1. Autobusy brudne juz na porannych trasach.
2. Kierowcy swoim ubiorem nie zachęcają podróżnych do wsiadania - jakieś zasady jednolite?
3. Zachowanie części kierowców też woła o pomstę do nieba - czy arogancja i głupie docinki podniosą rangę Pana Kierowcy?
Kierowcy palący, też powinni chyba palić na postojach na zewnątrz autobusu, bo wsiadając potem cały smród na ubraniach osiada.
4. Zazwyczaj kilkuminutowe opóźnienia juz na porannych kursach - miasto tak rozległe, że nie można przewidzieć korków, torów kolejowych i jarmarków? toż to tylko Nowy Targ, nie Nowy York.
5. Cena biletów - po strefie miejskiej BUS tańszy; bilet miesięczny - po przeliczeniu spalania paliwa, samochód wychodzi mi taniej po mieście.A może tak całkowicie zlikwidować sprzedaż biletów przez kierowcę?
6. Brak kursów z południa miasta na zachód, jedna "0" nie załatwia tematu.
7.Wieczorne i nocne jazdy MZK - nie ma o czym pisać, bo nie istnieją.
TO tak ogólnie, co nasunęło mi sie krytycznego pod palce.
Jedynym pozytywnym aspektem póki co jest to, że MZK w ogóle .......istnieje w Mieście. I pozdrowienia do Pani Kierowcy, bo wg mnie i wygląd, i kultura jazdy i kultura wobec pasażera nie budzi żadnych zastrzeżeń.
Nowotarżanin10:05, 6 lutego 2016
Szalenie zabawnie wyglądają wpisy osób oskarżających WP o rozwiązanie Straży Miejskiej. Czy ja czegoś nie wiem? Czy ta instytucja została rozwiązania decyzją członków Wolnościowego Podhala?
Przypomnę więc, że organizacja ta zebrała jedynie podpisy pod pomysłem przeprowadzenia referendum, w którym to nowotarżanie miażdżącą większością głosów posłali Straż Miejska w diabły. I bardzo dobrze.
Oburzenie towarzyszące konkluzjom typu: "To co, może należałoby MZK sprywatyzować, co?" również wygląda dość komicznie. No bo jeśli transport prywatny jest szybszy, bardziej regularny i - summa summarum - tańszy, to co w takim razie broni ten drugi?
Chłopaki z Wolnościowego niech dalej tropią absurdy naszej rzeczywistości. Mają się gdzie wykazać.
marcl09:20, 6 lutego 2016
Panowie i Panie z Wolnościowego zaczęli kampanię wyborczą. Nic nie zmienią .Ale zwrócą na siebie uwagę. Za dwa i pół roku wybory. I tu ich piecze.
xyz09:16, 6 lutego 2016
"eda" a ty myslisz, że normalny, pracujący człowiek nie ma nic innego do roboty, tylko chodzić od gabinetu do gabinetu i pytać o ceny?

Do" negatywnych" - odczepcie się od WP. To są ludzie, którym na czymś zależy- wy konformiści. Wyście już przywykli do bałaganu, machloj, korupcji - oni dzięki Bogu nie. Chcą posprzątać, bo się nie boją nikogo i niczego jak wy. To są wykształceni, młodzi ludzie mający więcej oleju w głowach od was i odwagi!
Obserwator07:58, 6 lutego 2016
Do @ I niestety masz racje co do wyglądu kierowców, niektórzy janosików przypominają(zarost), strój pozostawiający wiele do życzenia, opryskliwość, choć są i tacy którzy dobrze spełniają swój obowiązek i nie odwalają lipy.
Zako07:29, 6 lutego 2016
Zli, zle ubrani, niegrzeczni kierowcy jak byscie zarabiali 1500 miesiecznie tez buscie mieli wszystko w 4literach. A likwidujcie niech maja prywatni juz babcie nie beda jezdzily 4x dziennie na cmentaz czy do apteki za l a w niedziele i swieta? To dopiero bedzie ekologicznie jak sie z buta przejdziecie . A najlepiej jak wam mily kierowca busa odpowie : nie pasuje to sp***.
Qwerty06:12, 6 lutego 2016
Nowy targ . Najwyższe po odatki,opłaty itd itp przewóz osób powinien być gratis .
SDSSSS00:25, 6 lutego 2016
MZK miałem nieprzyjemność "używać" w drodze na ekonoma, lata 2008-20011 - na 7:30 były dwa autobusy - bodajże jak dobrze pamiętam to 2-ka z Ludźmierza i 4-ka z Szaflarskiej. Oba zawsze przepełnione, ścisk, duchota, a jak kanar wszedł sprawdzać bilety to już totalny sajgon się robił. W lecie nie było źle, skuterkiem sobie pyrkałem i było OK, w zimie to już nie raz wolałem z buta gnać te 30 min niż jechać w tej mordowni. Z wielką przyjemnością powitałem prawo jazdy.
ŻADNA komunikacja miejska nie zastąpi wygody użytkowania samochodu. W ciągu godziny jestem w stanie zrobić zakupy i w rajskim, almie i leclercu (w godzinach wieczornych, gdy nie ma korków). Używając MZK musiałbym pół dnia spędzić na mieście, albo zaopatrywać się w jednym sklepie, a wiadomo jak to jest - w jednym jest to, czego nie ma w innym. Nie muszę dochodzić do przystanku, czekać na mrozie, a co więcej - płacić dodatkowo, jeżeli mam zbyt dużo "bagażu". Dawniej za głupie narty, snowboard musiał być dodatkowy bilet, za duży plecak - płać dodatkowo. Także po takich przygodach żadna siła, nawet darmowa jazda nie zmusi mnie, ani mnie nie zachęci do korzystania z MZK.
eda22:41, 5 lutego 2016
Ciekawski z tym stomotologiem to tylko twoja wina ze takiego wybrałes i nie zainteresowałeś sie za co płacisz. Zawsze mogłeś iść do kilku stomatologów i zapytać o cene.

A co do reszty twoich wypocin, to dawno większych bredni nie czytałem.
Orka22:41, 5 lutego 2016
Totalne zaoranie podwórka Antosa.
Liberta22:26, 5 lutego 2016
Do Zibi22 : a w czym to przeszkadza że miałoby być prywatne? To lepiej żeby z naszych podatków szło 1,300,000 co roku na MZK? Zastanów się co piszesz
miastowa22:25, 5 lutego 2016
MZK będzie zakładem budżetowym do 2018 roku bo dostał kasę z UE na modernizację taboru , lepiej szybciej wprowadzić strefy parkowania to ludzie sami przesiądą się do komunikacji miejskiej oraz zakaz jazdy busów po mieście
sys22:21, 5 lutego 2016
popieram !
Miki22:09, 5 lutego 2016
proponuje wprowadzić riksze na ulice miasta a wolnościowe podhale jak takie mądre to niech jeszcze zlikwiduje szkoły będzie konsekwentnie i z wizją
ciekawski22:00, 5 lutego 2016
Nie twierdzę, że MZK jest idealne, bo też widzę sporo problemów. Rozumiem także uzasadnioną krytykę, która niestety miejscami tylko wygląda z tego manifestu, reszta zaś szkoda gadać. Aż ciśnie się pytanie, czy wolnościowcom zależy na dobru mieszkańców i publicznych pieniądzach czy może zależy im na zlikwidowaniu MZK. Identyczna argumentacja padała w odniesieniu do Straży Miejskiej. Co będzie następne może szpital, bo przecież w prywatnym to nosiliby pacjentów od samych drzwi na rekach a teraz trzeba chodzić, może MZWiK czy MPC, bo prywatni dostarczą nam wodę i ciepło pół taniej. Co jeszcze trzeba zlikwidować, żeby libertarianom uczynić zadość, zaorać wszystko oddać w prywatne ręce, przecież ich guru uważał że /system kapitalistyczny godny swojej nazwy to system oparty na konkurencyjnej gospodarce, wolnej od paraliżującego państwowego planowania i kontroli/, czyli takie obecne /róbta co chceta/. Jeżeli chcecie być wiarygodni wobec mieszkańców przedstawcie rozwiązania, które polepszą im życie i powiększą ich przestrzeń wolności.

Może przy okazji w trosce o bezpieczeństwo i wygodę mieszkańców wolnościowcy podhalanie, którzy tak promują prywatna przedsiębiorczość, zainteresowaliby się dlaczego prywatna komunikacja na terenie Podhala wygrywa z publiczna?
Niech obejrzą stan busów, popytają kierowców ile zarabiają i jakie maja umowy o prace /czy są wolni/, zobaczą godziny odjazdów, gdzie w jakich godzinach można odjechać a dokąd albo skąd, za żadne skarby w niektórych godzinach czy dniach, dojechać się nie da. Może, przy okazji, ich libertariańska myśl ekonomiczna czegoś się jeszcze nauczy. Póki co, żeby nabrać więcej wiarygodności, douczcie się trochę o samorządzie terytorialnym i jego jednostkach organizacyjnych.

Apropos usług stomatologicznych. Miałem okazję skorzystać z prywatnej usługi stomatologicznej (w gabinecie wyposażonym chyba jak w NASA) za którą zapłaciłem kilkaset zł, tylko po to by przyjść jeszcze i wydać kilka tysięcy, podczas gdy stary dentysta z publicznego gabinetu, i wykształcony za komuny, stwierdził, że tak się robiło 30 lat temu a nie teraz. Wytłumacz mi zatem jak pięciolatkowi albo licealiście, którym wbijacie do głowy swoje hasła, ile zyskałem korzystając z tego prywatnego nieuczciwego stomatologa, co zyskałem z wyjątkiem pięknego otoczenia usługi, uśmiechów i pseudo serdeczności. Za taką kasę to powinni jeszcze serwować mycie podwozia.

Na koniec dodam, że nie jestem totalnym przeciwnikiem wolnościowców i idei wolnościowych /cyt. Jeffrey A. Tucker'a - Czy znasz kogokolwiek, kto naprawdę sprzeciwia się ludzkiej wolności? Ja nie znam. Ludzie różnią się jedynie tym, jak rozumieją wolność, oraz konsekwencją w jej stosowaniu./, jednak sposób w jaki to robią jest dla mnie osobiście niezbyt akceptowalny. Może i nawet macie racje, może jej nie macie ale jak widać chcą na siłę przekonać społeczeństwo że tylko oni mają rację i receptę na wolność i dobrobyt społeczny. Co nam, mieszkańcom Nowego Targu, dało zlikwidowanie Straży Miejskiej, tylko nie mówcie, że zmniejszenie kosztów, bo te pieniądze poszły do prywatnych firm ochroniarskich, policji i do innych służb miejskich (ktoś tę robotę musi zrobić i nie zrobi tego za darmo).

Polecam wolnościowcom poczytanie lub przypomnienie sobie słów
Leonarda Read'a: /jedną z najważniejszych cech idei wolnościowej jest jej pokora. Wstrzymuje się ona od projektowania i planowania ludzkich działań. Wolność to nie system rządów libertarian wiedzących wszystko lepiej od innych ludzi/. A jak na razie wolnościowcy chcą nam mieszkańcom zaprojektować Nowy Targ po swojemu. Czy to będzie wolność ?
I.21:58, 5 lutego 2016
MZK Nowy Targ to kompletna porażka! Autobusy obskurne, brudne, na siedzeniu strach usiąśc bo warstwa brudu odstrasza. Kierowcy opryskliwi, niemili zawsze mają jakiś problem jakby za kare tam pracowali.
Jeżdzą jak im się podoba bo nie dość że się spóźniają to jeszcze nieraz jadą za wcześnie niż jest napisane w rozkładzie.
W ogóle ich wygląd- już nie wymagam mundurku służbowego, ale jakaś koszula byłaby wskazana. Porażka! Proponuję się przyjrzeć jak wygląda komunikacja w innych miastach bo naprawdę wstyd!
wolny obywatel miasta królewskiego21:48, 5 lutego 2016
Skoro nieudaczny burmistrz tego nie robi , mimo ,że obiecywał/przed wyborami, a po wyborach nie zrobił/ to zrobią za niego inni.Chłopaki jak szczęśliwie skończycie to bierzcie się za resztę koni trojańskich Marka Obłudnego czyli MCSR , zielonych i MOK. Już czas , a może pociągną i burmistrza na dno , tego nieroba , co miał nie mieć zastępców , a naprzyjmował trzech i to za jakie pieniądze.?
często podróżująca21:19, 5 lutego 2016
A niektórzy kierowcy w MZK są opryskliwi a do tego jeżdżą, jak chcą... nie tylko za późno ale czasem dużo za wcześnie... Porażka!
Antek20:36, 5 lutego 2016
Już widzę jak Busy prywaciarzy wożą za darmo bez dopłat z gminy emerytów i rencistów.
jik20:29, 5 lutego 2016
chłopaki z wolnościowego podhala jak skończycie z MZK bierzcie się za MCSiR zwłaszcza nabór na basen oj tym zaplusujecvie u nowotarżan
swój nie do końca20:13, 5 lutego 2016
Panowie z Wolnościowego Podhala. W niektórych kwestiach może macie rację, ale o niektórych rzeczach nie macie po prostu pojęcia. I dlatego życzę wam miłego i owocnego audytu a także usprawnienia działalności MZK. Będę obserwatorem z boku.
ll20:07, 5 lutego 2016
Panie burmistrzu! Nie wstyd panu? To przecież pan powinien zrobić porządek we wszystkich miejskich spółkach. Cóż , widać jest pan albo za słaby albo za leniwy
kierowca19:42, 5 lutego 2016
Najlepszą linią jest 12. 12 to przykład rozsądnego zarządzania rozkładem jazdy dla generowania jak największych strat w budżecie MZK.
mieszkaniec18:40, 5 lutego 2016
Niedoszły poseł wraz z kolegami po raz kolejny chcą zabłysnąć, już Panowie wymyśliliście idiotyzm w postaci likwidacji SM, może teraz zaproponujecie zlikwidowanie MZK. Trochę się dziwię, bo ostatecznie jest wśród Was księgowy, a nie potraficie zrozumieć podstawowej rzeczy, że bilety w MZK są znacznie tańsze niż w prywatnych busach, o taborze niektórych przewoźników już nie będę wspominał, zwróćcie też uwagę czy prywatny przewoźnik każdego pasażera ujmuje w kasie fiskalnej. Jedno jest pewne, funkcjonowanie MZK można poprawić i to jest bezsporne, ale teraz widzę macie kolejnego wroga i kolejny postulat zwolnić Dyrektora MZK, a ja Wam przypomnę, że MZK jest zakładem budżetowym miasta, a więc może odwołać Burmistrza skoro przez rok rządów nie zauważył tych niedociągnięć, które Wy tak skutecznie piętnujecie. Panowie do roboty, organizować kolejne referendum.
sound of jamaica18:38, 5 lutego 2016
Mareczku, to rusz *** sprzed kompa, zrób research i dawaj rezultaty swojej pracy nt powiązań personalnych.

Łatwo się krytykuje, samemu siedząc przez ekranem, zażerając chipsikami.
Więcej pokory my man! Pis joł!
Lokj18:29, 5 lutego 2016
To może jeszcze wspomne o jeździe tych autobusów z prędkością 15 no może max 20 kmh na pustej drodze .... A później wszystkie korki najlepiej zwalic na samochody " L "
Analityk18:21, 5 lutego 2016
Komunikacja miejska to podstawowe zadanie Miasta, po pierwsze, nie widzę za specjalnie możliwości korzystania z przewoźników prywatnych po Nowym Targu. Dwa w Krakowie bilet jest o połowę tańszy, ale niech Wolnościowe Świry sprawdzą w ilu procentach Kraków finansuje komunikację miejską a w ilu Nowy Targ. Znam Nowy Targ od 10 Lat, progres w komunikacji miejskiej jest niesamowity, nowe autobusy, nowe linie - czuje że wkroczyliśmy w XXI wiek i nagle pojawia się grupa osób która chce to r........... tak jak zrobiła z Strażą Miejską. Wole żeby Miasto dotowało MZK nawet w 80%, niż hokeistów w wieku przedemerytalnym, stare lodowisko, czy nierentowną pływalnie.
Mikołaj17:57, 5 lutego 2016
Wolnościowe Podhale takie mądre a nie wie że zakład budżetowy w swej strukturze nie ma zarządu i to nie jest spółka. Panowie tacy mądrzy ale na podstawowych rzeczach się wykładają ( nie spełnione wymagania formalne jeśli chodzi o referendum), ... i nic tylko mędrkują. Nie mówię że MZK funkcjonuje cudownie. Pamiętam w przeciwieństwie do Panów z Wolnościowego Podhala, że PKS kiedyś też miał problemy z prywatnymi przewoźnikami. Pamiętam też, iż nie zawsze panowie z busów oferowali mi bilet za przewóz a kasę brali. To jak PKS miał być konkurencyjny.??? Przystanki, wiaty autobusowe musieli utrzymywać a prywatni przewoźnicy często za to nie płacili, bo mówili wysiadaj Pan szybciej bo tu nie mogę stawać !!!!. I co teraz Busy jeżdżą jak im pasuje a wszyscy okoliczni mieszkańcy aby dojechać do pracy muszą mieć samochody.
Komunikacja publiczna jak mamy problem z takim smogiem to KONIECZNOŚĆ czy komuś się to podoba czy nie !!!!
Zastanowienie się może nad bardziej przemyślanym rozkładem jazdy rozumiem , ale audyt ????? Cóż ten audyt pokaże ....??? Ktoś weźmie tylko kasę i nic mądrego obawiam się nie wniesie do dyskusji. Jest w urzędzie parę nie głupich ludzi niech przez 3 tygodnie jeżdżą MZK codziennie do pracy anonimowo i z pracy, z różnych kierunków miasta i po 3 tygodniach niech siądą i wspólnie zastanowią się jakie były minusy takiego przemieszczania się. Jestem przekonany, że tani to będzie audyt, bo autobus i tak jeździ i z takiej dyskusji może naprawdę coś zaowocować. I wierzę, że grupa ludzi jest w stanie coś wymyślić niż jakiś audytor. Najlepiej żeby to były osoby które nie korzystają z komunikacji bo wtedy nie znają na pamięć jak się trzeba poruszać.
Proszę pamiętać że łatwo coś zlikwidować zniszczyć ale później odbudować to już nie takie proste !!!!!!
AMA17:54, 5 lutego 2016
Miesiąc temu przesiadłam się na komunikację miejską. Jeżdżę 5 dni w tygodniu. Ani raz nie zdarzyło się, żeby autobus przyjechał o czasie. 2 razy nie przyjechał w ogóle. (Linie z rynku na Kowaniec).
bb17:47, 5 lutego 2016
miasto jest tak małe ze można na piechtę wszystko obejść, a jak nie to jest rowe i wystrczy. szkoda mi kasy na bilet, zeby przejechać z boru do rynku, na piechotę przeje, a zajmnie mi to może 5 minut dłużej niż jazda MZK w godzinach szczytu
chłopcy znowu krzyczą17:46, 5 lutego 2016
ogólniki i slogany bez jakichkolwiek konkretów i pomysłów na poprawę. Znów chłopcy populistycznie krzyczą, nie mając pojęcia o zarządzaniu. Ale przecież tak najłatwiej. Widzę wiele wad MZK ale samo krytykowanie bez poprzedzenia tego konkretną analizą nic nie da. A do komunikacji publiczne dopłaca się na całym świecie, a rożni się ona tym od prywatnych przewoźników że jeździ zawsze a nie wtedy kiedy są ludzie i to niestety generuje koszty.
Sufit17:40, 5 lutego 2016
czy wy ludzie macie jakiekolwiek pojęcie co to jest audyt i kto go może przeprowadzać?
Boże widzisz i nie grzmisz. taka propaganda że się w pale nie mieści ...ludzie opamiętajcie się trochę
oskar5117:23, 5 lutego 2016
Wszystko wam sie nie podoba a co wy zrobiliscie dla tego miasta, potraficie tylko narzekać i jątrzyć. Trzeba samodzielnie wygrać wybory samorzadowe i mieć własnego burmistrza. Tylko że wy niczego nie potraficie budować natomiast rozwalać to tak. Tylko się wam wydaje że wszystko wiecie i na wszystkim sie znacie.
MW.17:20, 5 lutego 2016
MZK to jest miasta nie musi być dyrektora, księgowej kadrowej tylko kasjerka i pani Halinka resztę miasto ogarnie. Swałtek tylko chce dla siebie podwyżki ,bo tyle ma pracy że w pracy jest po parę godzin reszta to kiosk dowóz towaru albo ćwiczenie kulturysty,sportowiec za piątkę.
Tekla17:20, 5 lutego 2016
Nie czepiajcie się Wolnościowego Podhala tylko dyskutujcie o meritum, mają rację czy nie? ja sądzę, że nie we wszystkim i nie da się zrównać MZK z busami ale jest wiele do zrobienia i trzeba to ruszyć. Jeżeli władza jest niezdecydowana to musimy naciskać. Brawo WP.
czytelnik17:20, 5 lutego 2016
1. Najbliższy przystanek jest naprzeciwko dworca PKS! Nie walcie ściemy ! Od Ludźmierskiej w stronę Al.Tysiąclecia jest, w drugą stronę nie.
2. Brak nocnych autobusów (przynajmniej 1xna godzinę w weekend)
3. Złe nazwy przystanków. Np Szaflarska CPN czy Szaflarska Ośrodek Zdrowia
4. Brak trasy Szaflarska - E.leclerc
Zatroskany17:18, 5 lutego 2016
Absolutna racja. Mógł Pan Antos trochę się wysilić i zrobić inne rozkłady jazdy, gdyż autobusy się dublują, a później jest duża przerwa np ze szpitala o godz. 9.04 - nr 12, 9,02 - nr 6,oraz o ile się nie mylę w tym czasie nr 9, a później do 10 z minutami już nic nie jedzie. To samo rano 8,15- 12, 8,24 nr 6 itp Ważne są również soboty i niedziele zwłaszcza po południu, bo ludzie jeżdżą z wizytami do chorych, na cmentarz itp. Pan Antos złośliwie się uśmiechał, a dzwoniących z uwagami traktował arogancko zamiast próbować coś usprawnić radził by ludzie jeździli busami. To samo dotyczy tras do Ludźmierza, Zaskala itp. Zmienić na bardziej chętnego do pracy i współpracy. Krzysiowi wydawało się,że nadal jest Pan Fryźlewicz i wszyscy mogą mu nadmuchać. Otóż nie.
kwk17:16, 5 lutego 2016
MZK to tragedia. Raz w sobotę chciałam się dostać z Kowańca do Lecklerka, na przystanku na rozkładzie o 10,10 miała jechać 2-ka do Ludźmierza. Autobus pokazał się na przystanku pół godziny, gdy wsiadłam i skasowałam bilet kierowca oznajmił, że autobus jedzie tylko do Rynku. Myślałam, że mnie cholera weźmie. Za to pół godziny o które autobus był spóźniony, to na czworakach zaszłabym do Rynku a stamtąd jest wiele autobusów. Po drugie skasowałam bilet chcąc jechać na dłuższej trasie, a nie dwa przystanki, a przy wsiadaniu nikt mi tego nie uświadomił. MZK to tragedia. Ile też już było postulatów by w kierunku Ludźmierskiej gdzie jest Prokuratura i Sąd było więcej autobusów , gdyz ludzie nie mający samochodu nie maja się tam jak dostać, ale MZK ma to gdzieś. Lepiej sie nie starać, bo i tak pieniądze się weźmie z miasta.
zibi2217:06, 5 lutego 2016
Popierajcie. Obudzicie się z sprywatyzowanym MZK za 2 grosze przez znajomego wolnościowych króliczków za psie pieniądze pod przykrywką dbałości o was (mieszkańców). Oczywiście MZK trzeba zreformować itp ale jak czytam ten list to wyraźnie widać w nim podteksty, że będzie lepiej jak będzie "prywatne".
ta ruda16:43, 5 lutego 2016
Popieram, dużo cześciej zamiast jechać wolę iść piechotką . Kursy i linie są wzięte z księżyca. Inna sprawa biletomaty, zawodne i obsługa bardzo problematyczna dla starszych osób.
adam16:40, 5 lutego 2016
Brawo Panowie. Oby mieszkańcy pomogli w zrobieniu porządku z MZK.
puzon16:14, 5 lutego 2016
To prawda że burmistrz i jego vicki mają nową limuzynę służbową? Miało być skromnie to niech się się wożą MZK.
Obserwator16:08, 5 lutego 2016
Linia4,6,i inne do np.sądu, powinny kursować co 20 min a nie co 1 lub 2 godziny, częściej kursują busy. Skoro prezes nie umie zarządzać albo go zwolnić albo zlikwidować MZK i dać bursiarzom zarobić bo i tak taniej jest dojechać z sądu do szpitala i cmentarza busem niż MZK
VIKI15:56, 5 lutego 2016
zeby cos sie zmieniło w komunikacji miejskiej to trzeba rozwiazania na zasadzie miasto i powiat, ponieważ busy robia ogromna konkurencje cenową , trzeba zrobic tak jak w Wadowicach , 2 lub 3 miejsca wyznaczone w mieście gdzie moga zatrzymać sie busy a wszystkie inne linie tylko miejska komunikacja ale na to musi zgodzić sie powiat nowotarski
korwin4,615:45, 5 lutego 2016
Oho, będzie halny.
him15:12, 5 lutego 2016
chłopcy jak was nie lubię tak tu macie rację!
straszy długość waszego pisma, ale dobrze wyliczacie "nie da się". a właśnie, że się da tylko trzeba od nowa usiąść nad tym wszystkim (punkty wolnościowców będą idealnym drogowskazem) i pokolei rozwiązać te PRZECIEŻ WCALE NIE TAKIE DUŻE "nie da się".
ctrl14:16, 5 lutego 2016
Radny Swałtek pewnie broni swojej posady dyspozytora w MZK.

Radze przeczytać oświadczenia majątkowe radnych. Można wyciągnąć ciekawe wnioski.
wkurzony na WP13:52, 5 lutego 2016
A weźcie się **. Juz nam Straż Miejską zlikwidowaliście. Zlikwidujcie jeszcze MZK,, MPEC, Szpital,Policję,MZWiK, Schronisko dla zwierząt, Straż Pożarną i pójdziemy wszyscy na drzweo banany prostować.Podobno burmistrz kupił sobie niezłą służbowa limuzynkę. Może tam trzeba zrobić audyt.Miały być oszczędności.
miki13:51, 5 lutego 2016
Brawo jestem za:)
---13:40, 5 lutego 2016
Zainteresujcie się gruntami gdzie budowana jest nowa targowica.
Marek13:28, 5 lutego 2016
Mocno się wysilili. O tych rzeczach wszyscy dobrze wiedzą i ameryki nikt nie odkrył z tego wolnościowego. Tutaj chodzi tylko i wyłącznie o układ personalny, który nie wiedzieć dlaczego musi trwać. Może na to pytanie odpowiedzą fachowcy z wolnościowego.
Liberta13:25, 5 lutego 2016
Brawo Panowie!! Oby więcej takich inicjatyw...
ariwederczi13:02, 5 lutego 2016
Baj Baj radny Swałtek :) trzeba będzie nowy biznes plan dla Kajtka
Nt13:01, 5 lutego 2016
A te linie są bez sensu. Niech ktoś postara się dotrzeć z "bloków" na Osiedle Bór nie ma szans.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas