Burmistrz Watycha: to radni podejmą decyzję ws. utworzenia w Nowym Targu nowej szkoły podstawowej - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Szczawnica
Snow
Wiatr: 9.324 km/h Wilgotność: 95 %
Snow
Wiatr: 9.18 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 6.3 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 7.668 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 10.512 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 10.404 km/h Wilgotność: 96 %
Jakość powietrza
102 %
Nowy Targ
84 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 51 | 102 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 42 | 84 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
12.12.2016, 09:34 | czytano: 4548

Burmistrz Watycha: to radni podejmą decyzję ws. utworzenia w Nowym Targu nowej szkoły podstawowej

Burmistrz Grzegorz Watycha mówi w rozmowie z Podhale24.pl, że pozytywnie odnosi się do inicjatywy mieszkańców w sprawie utworzenia w budynku obecnego Gimnazjum nr 1 przy placu Słowackiego 14 - Szkoły Podstawowej nr 1. Pod petycją w tej sprawie podpisało się 1,7 tysiąca osób.

Fot. Michał Adamowski
Fot. Michał Adamowski
O inicjatywie tej pisaliśmy 6 grudnia w artykule pt. "Petycja ws. utworzenia szkoły podstawowej w budynku gimnazjum. Podpisało się pod nią 1,7 tys. osób".

- Temat jest do dyskusji - mówi burmistrz. - Powołany został zespół, który ma przygotować analizę i założenia wdrożenia reformy oświatowej. Skoro taka jest wola środowiska, by przywrócić w budynku gimnazjum dawną szkołę podstawową nr 1, to będziemy ten temat analizować. Byłaby potrzeba utworzenia nowego obwodu szkolnego i analiza tego, jak to wpłynie na funkcjonowanie innych szkół, którym wtedy ubędzie uczniów. Trzeba sprawdzić jakie będą negatywne konsekwencje tych działań. Ja jednak pozytywnie odnoszę się do tej inicjatywy. Decyzję podejmie w tej sprawie rada miasta - dodaje Grzegorz Watycha.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
do rozhahanej Doroty22:39, 13 grudnia 2016
Ja rozumiem, że dla kobiet w twoim wieku szkoła już jest niepotrzebna.
Bardzo, no naprawdę bardzo cenna jest twoja wypowiedź.
eko22:24, 13 grudnia 2016
1751/189=9,26 wyrazów poparcia na 1 stronę - tzn. nie są pro ekologiczni i jakoś tak marnie wypada statystyka :-(
animatkaaniojciec22:19, 13 grudnia 2016
do "Tyt." - tylko trzeba wiedzieć, że obecnie w jedynce nie ma podstawówki :-), więc nie ma 6 klasy!
dorota10:16, 13 grudnia 2016
Ha ha ha. Radni zdecydują. JAk opozycji w radzie nie ma. Pan każe rada przegłosuje. Durnota totalna.Ale zatwierdzą. MAMY nikomu niepotrzebną kolejną szkołę !!!
Potrzebne bezpieczeństwo!00:47, 13 grudnia 2016
Światła napraw na alejach o Panie i Władco
@20:48, 12 grudnia 2016
We wszystkich szkołach podstawowych w Nowym Targu jest ok 2 tyś dzieciaków, czyżby wszyscy rodzice chcieli prznieść je do nowej jedynki?
Coś mi tu nie pasuje.Kto i gdzie zbierał te podpisy?
Góral zaściankowy18:57, 12 grudnia 2016
Przeciwnicy mają rację. Wyrzucić wszystkich nauczycieli na bruk. Nowy Targ stać na kolejne zasiłki dla bezrobotnych. Sklepy jakoś przeżyją, kupią grubsze zeszyty. Zresztą górale sami i lepiej nauczą swoje dzieci. A subwencja oświatowa z naszych podatków niech idzie do innych rejonów Polski. Tam jest głupi naród to niech się uczy.
kaczor18:53, 12 grudnia 2016
Wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że w tym miejscu, powinna być
SP 1, posiada wg. mnie dobre warunki do nauki, do uprawiania sportu, dobra lokalizacja, blisko kościół.
PS. Będziemy obserwować co zrobi w tej sprawie nasz radny, pan Zapiórkowski. Liczę na pozytywną decyzję pana burmistrza.
haker18:40, 12 grudnia 2016
Lepiej p. Watycha powiedzieć orazu, że to radni podejmują wszystkie decyzje w tym urzędzie a Pan tylko siedzi cicho i się nie wtronca
.18:33, 12 grudnia 2016
Jakież to znamienne w tej małej mieścinie, że 2000 osób jest za utworzeniem szkoły a kilku "światłych górali co to Internet poznali" mówi nie, bo nie!
Tyt.18:19, 12 grudnia 2016
Aż dziw bierze, że do tych wszystkich pieniaczy przeciwnych utworzeniu szkoły nie dociera fakt, że dzieci chodzące do 6 klas pozostaną w tej szkole na kolejne dwa lata a szkoła co roku przyjmuje nowe dzieci. Co więcej tych nowych dzieci wcale nie jest tak mało. Tak trudno sobie wyobrazić obecne szkoły pracujące na trzy zmiany i w salkach zupełnie do tego nieprzystosowanych. Kto zaprowadzi te małe dzieci do szkoły? Kiedy rodzice będą mieli czas dla dzieci skoro one wrócą o 19-tej do domu. Z jakiej racji mieszkaniec ul Kr. Jadwigi ma zawozić dzieci do SP 4. W jaki sposób dziecko ma bezpiecznie dojść do tej szkoły? Władza w założeniu reformy chce poprawić stan edukacji, więc nauka ma odbywać się w klasach nie liczniejszych niż 24 dzieci i w systemie jednozmianowym. Dzięki temu zyskają na tym rodzice i dzieci. A ci którzy, troszczą się tak bardzo o pieniądze publiczne, niech się zastanowią jak wykorzystać najlepiej budynek z dobrze wyposażonymi salami lekcyjnymi, gabinetami w który przez wiele lat włożono masę pieniędzy. A z drugiej strony, po co wybudowano na obrzeżach miasta z fatalnym i niebezpiecznym dojściem (zakopianka) dużą szkołę.
Matka przyszłego ucznia18:13, 12 grudnia 2016
Oczywiście, że powinna wrócić "Jedynka". Ja do niej chodziłam, mój mąż do niej chodził, nasi rodzice i bardzo bym chciała, żeby moje dziecko do niej uczęszczało. A co do pustej szkoły na Niwie to nie ma się co dziwić, że mało dzieci, bo znajduje się przy tak niebezpiecznej drodze, że sama wolałabym już wozić dziecko do "Piątki" niż pomyśleć, że mogłoby na piechotę Niwą wracać.
Hyrny17:44, 12 grudnia 2016
Szkoda że nie będzie już gimnazjów
Bronek17:44, 12 grudnia 2016
Niech żyje Rada Miasta
Kuku17:43, 12 grudnia 2016
Szkół nigdy nie jest za wiele
velvet17:43, 12 grudnia 2016
Ja jestem za szkołą
zygf17:06, 12 grudnia 2016
A dlaczego zmuszać dzieci do chodzenia przez Karkowska do nowej szkoły? Może rodzice wolą posyłać dzieci dalej do szkoły i mieć spokój , bo nie trzeba wtedy pokonywać Zakopianki. Jak dzieci w piątce zaczną chodzić na trzecią zmianę to wtedy, może jakiś ęteligent pomyśli że jednak potrzebna szkoła. .
Ojciec17:02, 12 grudnia 2016
Podpisywałem wniosek, bo nie wyobrażam sobie, że moje dziecko będzie się gniotło w 30 osobowej klasie, a lekcje skończy po 18. A już tym bardziej nie będzie z centrum dojeżdżać na Niwę- swoją drogą, po co było budować taki budynek dla garstki dzieci? W SP 5 już jest ciasno, sala gimnastyczna do niczego się nie nadaje, a w Gim1 wszystko jest gotowe.
STAŚ16:58, 12 grudnia 2016
Dobrze, jeżeli w tym budynku, zakładamy , nie będzie Szkoły, to niby co tam ma być ??!!!
baciok@16:36, 12 grudnia 2016
Szkoła Podstawowa jak najbardziej, Pan Burmistrz rządzi chyba mając większość Rady. Więc nie nie mówi że zadecyduje Rada. On decyduje Rada przegłosowuje.
bazyl16:32, 12 grudnia 2016
Jestem na NIE Po co komu kolejna szkoła. No chyba żeby kolesie mieli pracę. Wiadomo kolejny dyrektor jego zastępca sekretariat itd.
NIE DLA JEDYNKI16:23, 12 grudnia 2016
na cholere tworzyć nową szkołę. Nowa szkoła - więcej etatów- więcej pieniędzy wydanych. Prawda jest taka że ok 50% nauczycieli gimnazjów straci pracę. Trudno. Patrząc przez pryzmat finansów miasta - ta szkoła potrzebna jest jak łysemu grzebień.
zainteresowany16:11, 12 grudnia 2016
Zamieszanie zwiazane ze szkolami to kolejny efekt dobrej zmany.Sami sie przekonamy do czego to wszystko doprowadzi.Wykorzystajny ten moment do racjonalizacji sieci szkol.Jest okazja odchudzenia miejskich placowek oswiatowych,niektore z nich pekaja w szwach.To Rodzice powinni sami wybierac miejsca(szkoly),w ktorych beda sie uczyc ich pociechy.
a_to_ciekawe15:00, 12 grudnia 2016
Do "też kiedyś rodzic (i nauczyciel)"
Jak to nauczyciele nie stracą pracy - czyżby wszyscy mieli kwalifikacje do nauczania początkowego?
Wydaje mi się, że siatka godzin podstawówki jest rożny od gimnazjum, więc godzin raczej mniej i klas chyba też będzie mniej - 1 góra na poziomie!
też kiedyś rodzic (i nauczyciel)14:30, 12 grudnia 2016
Oczywiście, że szkoła podstawowa powinna powrócić na stare miejsce. Nauczyciele nie stracą pracy, tylko zmieni się ich miejsce pracy w tym samym Nowym Targu. Te głosy przeciw są chyba po to, aby utrzymać godziny ponadwymiarowe, dzięki którym pobory nauczycielskie znacząco rosną. To nie o dobro dzieci w tym całym zamieszaniu chodzi, bowiem lepiej uczy się w mniejszych szkołach. To wiedzą wszyscy ci, którzy pracowali lub pracują obecnie w zawodzie nauczyciela. Mniej liczne klasy stwarzają lepsze warunki do pracy z każdym uczniem. Niech rodzice o tym pamiętają!
tata14:25, 12 grudnia 2016
Ja jestem na "TAK". Chyba nikt nie będzie zadowolony, gdy jego dzieci będą się uczyć w systemie 3-zmianowym, wracać późno do domu, a kiedy nauka, lekcje, przygotowanie "na jutro?" A Niwą się nie ma co martwić. Chyba, że zamiast JEDYNKI chcemy wozić dzieci do czwórki? Czysta kosmolnielogika.
referendum14:08, 12 grudnia 2016
Antywatychan, a to ciekawe co mówisz, bo sam zbierałem podpisy pod referendum i nigdy nikt z nas nie miał żadnej dodatkowej karty przy sobie. Zdajesz sobie sprawę z tego, ze jeden już próbował oczernić organizatora tamtej akcji i potem kajał się jak małe dziecko w sądzie, bo gdyby zapadł wyrok to żegnałby się z mandatem radnego? W internecie nikt nie jest anonimowy, nie zdziw się jak dostaniesz niedługo pismo z wiadomej instytucji na Ludźmierskiej
Podatnik14:00, 12 grudnia 2016
Oszukują rodziców istniejących szkół a podpisy o nową szkołę są ludzi którzy nie mają dzieci do tej szkoły. Radni jeśli zagłosują za nową szkołą powinni powoli się pakować z ciepłych stołków. My wyborcy zapamiętamy jak głosowali i jak wydadzą publiczne pieniądze. Kto porozmawiał z rodzicami istniejących podstawówek jaki skutek w ich szkołach spowoduje nowa szkoła? Może referendum w sprawie rady miasta spowoduje rozsądniejsze gospodarowanie naszymi pieniędzmi
?
ewa13:41, 12 grudnia 2016
po co komu ta szkoła? Szkoła na Niwie jest w połowie pusta. Burmistrz nie widzi absurdu tego pomysłu? Skrajna niegospodarność. Co na to radni?
Antywatychan12:57, 12 grudnia 2016
Tak samo zbierali podpisy jak w czasie akcji o zorganizowanie referendum o likwidacji Straży Miejskiej. Podpis poparcia dla kandydata na radnego , a podsuwano też listę poparcia dla referendum przeważnie bez wiedzy mieszkańca. Resztę zrobił skuteczny negatywny hejt związany z mieszaniem z błotem pracowników SM powielany kilkadziesiąt , a nawet kilkasetkrotnie na zasadzie starej zarysowanej płyty. Oszustwo w które wciągnięto mieszkańców miasta.
anty-lewak12:19, 12 grudnia 2016
Oczywiście, że prędzej czy później któraś szkoła/klasa zostanie zlikwidowana. To są efekty postępującego niżu demograficznego, będącego skutkiem "państwa opiekuńczego", które wytworzyło w głowach co głupszych wyborców poczucie, że kluczem na każdy kryzys w życiu będzie pomoc państwa opierająca się o grabież zarobionych pieniędzy. Macie, co chcieliście - teraz nasz system emerytalny dorżnie cofnięcie wieku emerytalnego oraz utrzymywanie 50 letnich emerytów z sądów, prokuratury, MON, MSWiA oraz kopalni. A nauczycielom polecam się przekwalifikowywać. IT jest obecnie w cenie.
Mieszkaniec NT11:32, 12 grudnia 2016
Po co nowa szkoła podstawowa to jakiś absurd. Dzieci nie ma-szkoły puste. Braknie uczniów w innych istniejących już szkołach jeśli zabiorą dzieci z ich obwodów. Rodzice dzieci z istniejących szkół powinni wiedzieć że nowa szkoła może grozić likwidacją klas lub nawet ich szkoły. Niwa pusta a tu z ich obwodu mogą stracić dzieci do jedynki. Radni nie mogą utworzyć nowej szkoły bo to skrajna niegospodarność i nieuzasadnione wydatkowanie środków publicznych.
Dżordż10:01, 12 grudnia 2016
Do szkoły chodzić będzie może 200 dzieci, a podpisów 1700. Tak samo pewnie zbierali jak podpisy o budowę basenu.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas