- Światła do wymiany? Spotkanie ws. skarg na sygnalizację na Alejach Tysiąclecia w Nowym Targu (video)
Podczas spotkania podniesiono jednak argument, iż poprawa płynności na skrzyżowaniu al. Tysiąclecia i ul. Szaflarskiej odbyła się kosztem bezpieczeństwa, czego dowodem jest seria wypadków. W związku z tym przedstawiciele GDDKiA zgodzili się na dwie ważne zmiany. Jedna, która zostanie wprowadzona szybko i w pierwszej kolejności, dotyczyć będzie kierowców jadących od strony Waksmunda, którzy będą skręcać w lewo. Obecnie, opuszczając skrzyżowanie, napotykają na pieszych, którym na ul. Szaflarskiej zapala się zielone światło. W efekcie samochody, które przepuszczają przechodniów, utrudniają przejazd kierowcom jadącym alejami od strony dworca autobusowego. Bywało to też powodem kolizji. Teraz ta kolizyjność z pieszymi ma zniknąć.
Druga zapowiedziana zmiana jest dużo poważniejsza. GDDKiA przystała na propozycję, by dla jadących od strony Waksmunda wybudować dodatkowy pas do lewoskrętu, taki sam, z jakiego korzystają kierowcy jadący z naprzeciwka. Pozwoli to kierowcom skręcającym z alei na ul. Szaflarską bezkolizyjnie opuszczać skrzyżowanie na jednej fazie. Poprawi to bezpieczeństwo i w jeszcze większym stopniu upłynni ruch. Urzędnicy dyrekcji dróg zapowiedzieli pilne rozpoczęcie przygotować do przebudowy skrzyżowania pod tym kątem tak by nastąpiło to jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy, iż po skargach kierowców na sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ul. Szaflarskiej i Al. Tysiąclecia, do których przyłączyli się starosta nowotarski Krzysztof Faber i burmistrz Grzegorz Watycha, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie postanowiła zorganizować w Nowym Targu spotkanie w tej sprawie.
Nowa sygnalizacja świetlna na Alejach Tysiąclecia zaczęła działać w połowie grudnia. Na skrzyżowaniu z ul. Szaflarską zmienił się układ faz. Od tego momentu na skrzyżowaniu doszło do kilku wypadków i stłuczek.
W piśmie do GDDKiA w Krakowie burmistrz Grzegorz Watycha zasugerował rozważenie możliwości przywrócenia poprzedniego programu sygnalizacji. "Obecny układ świateł znacznie zagraża bezpieczeństwu kierowców, co może potwierdzać znaczna ilość kolizji od momentu wprowadzenia zmiany organizacji ruchu w tym rejonie. Dlatego, aby zapobiec sytuacjom, które mogą skończyć się w przyszłości tragicznym wypadkiem, proszę o potraktowanie sprawy jako pilnej" - napisał. Z podobnym pismem do dyrektora GDDKiA również zwrócił się również starosta nowotarski Krzysztof Faber.
r/