Szaflary: spór między wójtem a radnymi - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Nowy Targ
Clear
Wiatr: 11.952 km/h Wilgotność: 45 %
Clear
Wiatr: 14.724 km/h Wilgotność: 48 %
Clear
12°
Wiatr: 8.136 km/h Wilgotność: 41 %
Clear
10°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 43 %
Clear
11°
Wiatr: 18.216 km/h Wilgotność: 52 %
Clear
10°
Wiatr: 13.392 km/h Wilgotność: 46 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
8 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
24.10.2017, 12:40 | czytano: 5884

Szaflary: spór między wójtem a radnymi

Wójt Rafał Szkaradziński nie rozumie, dlaczego radni opóźniają przyjęcie uchwały o statutach sołeckich. Przypuszcza, że może chodzić o zmianę wprowadzającą powszechne wybory na sołtysa i całodzienne głosowanie do urny. Większość radnych Rady Gminy Szaflary uważa, że działania wójta są pochopne i należy spokojnie przedyskutować temat.

Kadr z sesji Rady Gminy Szaflary / szaflary.pl
Kadr z sesji Rady Gminy Szaflary / szaflary.pl
Wójt poinformował, że dostał pismo podpisane przez ponad 30 mieszkańców, w którym pytają go, dlaczego nie zostały jeszcze wprowadzone przepisy umożliwiające całodzienne głosowanie, za pomocą kart do głosowania, w wyborach na sołtysa i do rady sołeckiej, tak jak w innych gminach. Teraz są oni wybieraniy w głosowaniu na zebraniu wiejskim.

- Główną zmianą zaproponowaną w statucie jest modyfikacja przeprowadzania wyborów na sołtysa i do rad sołeckich - wyjaśnia Rafał Szkaradziński. - Zgodnie z nimi wyboru można byłoby dokonywać przez cały dzień, poprzez wrzucenie wypełnionych kart do głosowania do urny, tak jak ma to miejsce przy wyborach powszechnych, a nie jak jest to obecnie praktycznie przez niewielką grupę mieszkańców jedynie podczas trwania zebrania wiejskiego. Wydaje się, że z praktycznego punktu widzenia to bardzo korzystna zmiana dla mieszkańców, którzy w dogodnym dla siebie czasie w ciągu całego dnia mogliby przyjść i zagłosować, zwiększyłoby to zapewne również frekwencję wyborczą. Ponadto prawie wszystkie okoliczne gminy takimi właśnie rozwiązaniami się kierują - tłumaczy.

Projekt uchwały o statutach sołectw, który zawiera te zmiany, już dwukrotnie trafiał pod obrady Rady Gminy Szaflary i dwukrotnie był odrzucany. Ostatnio aż 13 radnych zagłosowało za wycofaniem uchwały i skierowaniem projektu do dalszych dyskusji.

Wójt Szkaradziński nie rozumie tego. - Niestety po dwukrotnym zaproponowaniu radnym podjęcia uchwały w tym właśnie zakresie, pojawiały się wnioski, aby tego tematu nie podejmować i uchwała została na dwóch kolejno następujących po sobie sesjach zdjęta z porządku obrad - relacjonuje. - Na ostatniej sesji jeden z radnych zaproponował stworzenie zespołu, składającego się z przedstawicieli sołectw i pracowników urzędu, który debatował by nad statutami. Nie wydaje się, aby to było celowe, gdyż ustawa nie przewiduje takich wymogów, a projekt statutu został już przygotowany i zweryfikowany przez prawników. Co więcej statuty zostały poddane konsultacjom społecznym, które nie cieszyły się dużym zainteresowaniem. Poza dwoma radnymi, nikt z mieszkańców nie wniósł uwag do projektu statutów - podkreśla.

Przewodniczący rady Stanisław Wąsik rozkłada ręce. - Ja głosowałem za uchwałą o statutach, ale większość radnych uznała, że trzeba nad tym jeszcze popracować. Osobiście jestem za zmianą, by głosowanie na sołtysa było takie jak przy wyborach powszechnych - podkreśla i dodaje, żeby pytania, dlaczego projekt został wycofany, kierować do radnych, którzy byli przeciw.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Szaflary Janusz Jurzec uważa, że nad całą uchwałą o statutach trzeba spokojnie popracować, bo jest to uchwała, która ma służyć gminie przez lata. - Nie będziemy przecież co chwilę go poprawiać, więc trzeba zadbać o to, by był dobrze zrobiony - zaznacza. - Nie jest tak, że nie chcemy przyjąć statutów. Przecież została wyznaczona data, że uchwała ma być przyjęta do lutego 2018 roku. Do tego czasu nie ma planowanych żadnych wyborów na sołtysa w naszej gminie, czyli nie ma pośpiechu. Nie rozumiem skąd pośpiech ze strony wójta, skoro przygotowywanie projektu statutów trwało półtora roku.

Wiceprzewodniczący dziwi się, że wójt eksponuje właśnie zapis o wyborach powszechnych na sołtysa, skoro nikt z radnych tej propozycji nie kwestionuje. - Nie ma tu negatywnych opinii i wątpliwości co do tego - podkreśla. Jednak, jak dodaje, statut wymaga dopracowania. - Sam złożyłem z 20 wniosków o zmiany i zdecydowana większość nie została uwzględniona. Po drodze pojawiło się wiele wątpliwości, które trzeba dokładnie przeanalizować. Wola rady jest taka, żeby statuty były dobrze omówione i opracowane. 13 radnych tak zdecydowało, więc to chyba też o czymś świadczy - przekonuje.

Niebawem ma powstać specjalny zespół - komisja, która zajmie się pracami nad statutem. Radny Jurzec mówi, że wierzy, iż uchwała zostanie przyjęta jeszcze w tym roku. - Nie widzę sporu między radnymi a wójtem. Przecież zdecydowana większość projektów uchwał składanych przez wójta jest przez nas przyjmowanych. W tym przypadku chodzi o względy merytoryczne - zapewnia.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
rowerzysta11:36, 27 października 2017
Mam nadzieje ze te fałszywe urzedniczki odejdą wraz z W i F.
~~pamietliwy21:48, 26 października 2017
O jakiej Rodzinie myslisz? Większa od Rodziny Sz.? jest Rodzina pod ochroną prawna i finansową. Sa w tej sprawie zaniechania W. Pozdrawiam
swój20:19, 26 października 2017
@mieszkanka
Spotkania na poziomie, bo mało kto przychodzi. Do nich gadanie to jak grochem o ścianę.
swój20:18, 26 października 2017
@ Gal Anonim
E tam, doradca jeszcze lepszy!
mieszkanka19:15, 26 października 2017
zebrania wiejskie teraz sa na poziomie nawet w Maruszynie bylo spokojnie nie bylo radnego
Gal Anonim18:29, 26 października 2017
Szkapa ty cwany lisie, nieźle się ułożyłeś w tych Szaflarach. Mydlenie oczu to już w podstawówce uprawiałeś.
Do pamiętliwego i swojoka15:28, 26 października 2017
Takich urzędników, którzy dla tej gminy serce dali i nadal by dawali, było co najmniej trzech. Nie należało się ich pozbywać. Byli bowiem emocjonalnie związani z gminą, a więc zawsze lepsi niż ci spoza gminy. Zresztą innych też należało pozostawić. Byli o niebo lepsi aniżeli ci nowi, niekompetentni praktykanci. Apeluję o mądrość do tych co się dali oszukać przy urnach.
swój13:57, 26 października 2017
Interesy to się teraz w gminie kręcą, a nie za dawnej władzy. A ile z inwestycji to buble, to ludzie wiedzą. Kultura bycia i traktowania ludzi przez obecną ekipę to temat na długą opowieść.
swojok10:47, 26 października 2017
~do pamiętliwy
A o którym to urzędniku mówisz? Ten, który pochodził z "jednej wielkiej rodziny"?
do pamiętliwy06:55, 26 października 2017
Innego pracownika z 17 - letnim stażem pozbawił stanowiska i obnizył mu wynagrodzenie, bo tworzył Centrum Usług. Minęły 2 lata i nic.
Marek00:03, 26 października 2017
To przecież dobrze gada ci co głosować chcą będą mieli cały dzień na to
Anna22:20, 25 października 2017
A costo siy im tak poli dyc przeciy wybory chyba siy narazie nie ryktujom. Lepiej ta sycko przemyśleć i nie stanowić prawa takiego coby ino pote problemy dlo mieszkańców były. Pomalucku wójcie, to rada decyduje.
Jakitaki22:14, 25 października 2017
Jak wójt nie wie o co chodzi radnym to może niech ich po prostu zapyta. Niby takie proste a takie trudne. Media chyba nie są od tego żeby być mediatorem. No wstyd.
były belfer15:16, 25 października 2017
Wójtowi jest potrzebny DOBRY DORADCA w sprawie OŚWIATY, bo decyzje dot. oświaty - czytaj nauczycieli, jakie Wójt podjął niebawem odbiją mu się utratą wielu głosów w nadchodzących wyborach. Porównując z ościennymi gminami - Gmina Szaflary jest metr poniżej dna. Tak nie można traktować nauczycieli.
antyperspirant13:56, 25 października 2017
Niech Pan hrabia-Wójt i jego dzielny lokaj cieszą się, ze ma Radnych jakich ma, bo nie jedna już Rada pozbawiła krzesełka nie jednego Wójta i burmistrza (przykład zza miedzy). Tak więc niech nie szuka sporu z Radnymi i nie wypisuje bzdur do mediów tylko dalej ciężko pracuje i zbiera Glorie za cieżka prace na rzecz społeczności gminnej, a naród będzie mu wdzięczny, może kiedyś bedziemy obchodzić świeto urodzin wodza, dzięń przyjaźni......
Antyhipokrytes09:45, 25 października 2017
Rozkoszną lekturą czytanie g*wnoburzy komentarzy ludzi wylewających swój ból d*py, którą z coraz większym wysiłkiem próbują utrzymać na cieplutkim, "społecznym" stołku. Panika niczym wśród myszy na tonącym statku. Czyżbyście czuli Państwo (czyli te wszystkie 4 czy 5 osób piszących komentarze ze sobą nawzajem pod różnymi ksywkami) koniec ery nepotyzmu i kumoterstwa, które karmiły Was i te kilkadziesiąt osób z Państwa kręgu zabawnych wiejskich interesów przez ostatnie lata? ;) Czy nagle, kiedy to wypadałoby powiedzieć cokolwiek, co zdradziłoby jakieś minimum zainteresowania tematem i szczątków kompetencji na jakiejkolwiek płaszczyźnie związanej z tym, do czego Państwa wybrano, jedyne na co Państwo są w stanie się zdobyć to siedzenie przed komputerem i próba skłócenia ludzi ze sobą? Do których swoją drogą Państwa strumień "cennych uwag i trafnych przemyśleń" najprawdopodobniej nie dociera, bo mają w życiu do robienia rzeczy o wiele ważniejsze niż czytanie anonimowych komentarzy pisanych "przez zainteresowanych dla zainteresowanych". Gdyby Państwo poświęcili
chociaż ułamek czasu (który tu bezowocnie tracicie) na czytanie uchwał które Państwo głosują, zapoznanie się z zagadnieniami które Państwo poruszają, nie mielibyśmy problemów tak śmiesznych jak wiejskie intrygi, kanalizacja, wodociąg, chodnik albo dziurawa droga w świecie cywilizacji wysyłającej ludzi w kosmos i leczącej jedna po drugiej kolejne śmiertelne choroby...
wtajemniczony09:43, 25 października 2017
DO: @baciok
Właśnie z zewnątrz to ładnie wygląda, szkoda że rozmawiasz tylko z ludźmi, którzy chwalą Wójta, więc jak możesz pisać że patrzysz bezstronnie??? szkoda że ze mna nie pogadałeś.... Nie interesuje mnie życie w gminie gdzie człowiek jest na drugim miejscu, bo inwestycje, bo biznes, bo promocja, bo turystyka .... każda gmina ma swoje problemy i tego nie zrozumiesz, bo przejechanie z pkt A do B przez gmine tego nie zmieni. Skoro kilka środowisk może nie otwarcie ale mówi ze już dość to znaczy ze jest coś na rzeczy. Zapraszam na sesje, na posiedzenia Komisji, na zebrania....
Robo09:24, 25 października 2017
Ale ruch się zrobił, wybory się zbliżają, chyba tym elitom, co za poprzedniej władzy miały za dobrze żal, że wszystko ukrócił nowy wójt i się skończył dobrobyt. Ale za to tyle rzeczy nowych powstaje a przecież pieniędzy w gminie nie przybyło to ja się pytam na co te pieniądze wcześniej szły jak teraz i boiska i sale gimnastyczne i chodniki i drogi wszystko na co czekaliśmy tyle lat i się nie dało wcześniej. Tak tak lepiej żeby nic nie powstawało bo po co nam to, jak ktoś tak mówi to nie działa dla dobra wsi. Ludzie nie są ślepi i zmiany na lepsze widzą! a pisanie bzdur przez kilka tych samych osób tego nie zmieni.
baciok@08:57, 25 października 2017
Oj zaczęły sie harce przedwyborcze w Gminie Szaflary. Patrząc z boku Wójt tchnął w Gmine nowy impuls. Panie Wójcie mieszkańcy chwalą Pana, a mam dużo znajomych w Szaflarach. Nie mieszkam w Szaflarach więc patrzę bezstronnie.
szaflarzo z krwi i kości08:34, 25 października 2017
Radny Jurzec na wójta !
z bliska07:51, 25 października 2017
Radni, obudzcie się, bo za rok bedzie za późno. Zacznijcie myśleć, bo po to was wybralismy. Zawze można odwołac Przewodniczącego Gminy, bo to on jest gospodarzem sesji i widać ze chłop nie ma swojego zdania. To on udziela głosu na sesji i jakim prawem pan doradca (wszystko wiedzący) może zabierac głos. Część tych inwestycji w gminie jest tak potrzebnych jak "dzwoneczek zajączkowi na polowaniu". I te delegacje do Warszawy, kto to płaci? Oczywiście zaraz jest konferencja, media i polityka się kreci. A te pseudo filmy promocyjne?? Czy nikt tego nie widzi ile kasy idzie, a przy okazji co i kogo mozna reklamować? Przecież nie wszyscy z gminy żyja z turystyki. Działajcie Radni działajcie, bo widze ze kontakt z Wójtem już dawno zatraciliście. To wy jesteście władzą a nie ludzie z przypadku. Daliśmy się nabrać, ale od czego sa wybory...
Swoj ale zboj21:43, 24 października 2017
"Wójt Rafał Szkaradziński nie rozumie, dlaczego radni opóźniają przyjęcie uchwały o statutach sołeckich".
Wojt jest wladza wykonawcza i Radni nie sa " klakierami"-no moze nie wszyscy. Wezcie Radni przepedzcie to towarzystwo nowotarskie, mamy swoich ludzi to damy rade rzadzic. A pseudo vicewojta to ustawa niedlugo sama pozbawi stolka-oby!! Nikt nie zasluguje na takie traktowanie jakie jest teraz? Czy to nauczyciel, czy dyrektor, czy urzednik, czy Radny? Tyle negatywnych emocji to ta gmina przez ostatnie 20lat nie miala. I jeszcze te pisma kto gdzie pracuje, szkoda slow.
Jest pomysl? A moze by tak do sejmu startowali z takimi haslami wielkich inwestycji? Tam to dopiero jest gdzie pracowac i zalapac sie na cieple fuchy :)
Pamietliwy21:26, 24 października 2017
Radni nie sa od tego aby Wojta sluchac, trwalo to 3lata ale w koncu mowia dosc takiej polityce i traktowaniu. Co sie w tym urzedzie dzieje, Czemu wojt nie pisze do mediow jak za dlugoletnim pracownikiem na L4 wyslal komisje sledcza, czemu Wojt nie pisze ze na 2ostatnich sesjach Radni nie przyjeli uchwaly o stworzeniu stanowiska Za-pcy kierownika GCKPiT? Co sie dziee w GCK to juz osobny rzdzial. Czemu Wojt nie pisze co zrobi z doradca jak wejdzie ustawa o likwidacji asystentow i doradcow w samorzadach? Czemu Wojt nie pisze iz w ciagu 3lat mamy 5tego inspektora os OC.
Pamietacie 3kandydatow na Wojta ktorzy go poparli w IIturze w 2014? Jeden od razu sie odcial, drugi tez szybko zrozumial ze z tym czlowiekiem sie nie da i jako Radny w poprzedniej kadencji tak i teraz ma odwage powiedziec co mu sie nie podoba. A 3kandydat? Popracowal w urzedzie ok rok i nie przedluzyl umowy, bo? z tymi ludzmi sie nie da pracowac. To o czyms swiadczy.Tylko media, blyski fleszy i lansowanie. Nawet ostatnio slyszalem z sasiedniej gminy haslo-moze przez zazdrosc, iz nasz wojt to czlowiek niedokonczonych projektow. Ile srodowisk zostalo podzielonych w tej kadencji. Nie dajmy sie zniewolic, czujnosc przede wszystkim
Gminny wsiok21:06, 24 października 2017
Mieszkancy obudzcie sie, nie widzicie co sie w gminie dzieje,inwestycje to nie wszystko.ile razy zostaliscie w tej kadencji oszukani? Najpierw usunieto vicewojta a zatrudniono doradce ktory bierze kase za niewiadomo co i jeszcze bezczelnie poucza radnych i mieszkancow na zebraniach, wojt lansuje sie z poslami byleby tylko zaistniec, Radca prawna odeszla, a teraz nie ma kto udzielic fachowej porady bo raz w miesiacu to smieszne, Wojt pod przykrywka mediow wychodzi na podhalanskiego bohatera: kolej, geotermia, park krajobrazowy, uzdrowisko-tylko komu to ma sluzyc? Wiekszosc czlowiek dowiaduje sie z mediow i jeszcze "gazeta Wojta" -serce podhala, gdzie wojt wyskakuje na kazdej stronie, nie wspominajac o innych mediach oplacanych z budzetu gminy. Szaflarzanie wlaczcie myslenie
Szaflarzanin20:53, 24 października 2017
Mam nadzieję że ludzie a przede wszystkim wyborcy dostrzegą pokazy naszego wójta.Wszystko na pokaz żeby inni widzieli a jakość tych inwestycji, zmian to tak sobie. Traktowanie pracowników........byle do wyborów.Oby stał się cud i nie przeszedł...... Jak taki butny to niech w mieście rządzi,aspiracje ma avw mieście szukają kandydata i doradca miałby jakąś posadkę.A my se sołtysa wybierzemy i nie musimy cały dzień głosować.A kto zapłaci tym co będą te wybory finansować?????
narciarnia20:00, 24 października 2017
@Waluska. Brawo!!! Może zaś normalnie do miasta żółtymi autobusami będziemy jeżdzić.
Do waluśka18:19, 24 października 2017
Waluśka jesteś wielka. Gratuluję.
Rada stanowi-Wójt wykonuje17:18, 24 października 2017
Prawo stanowi,że wybory na sołtysa odbywają się po wyborach
parlamentarnych,czyli w 2019 roku !!!!-zatem,jest jeszcze sporo czasu
na określenie sposobu wyboru sołtysa ! Wszyscy radni są za zmianą
sposobu głosowania-przez cały dzięń.Zatem są inne przesłanki,niż wybór
sołtysa,które każą radnym odrzucić projekt statutu proponowany przez
Wójta.Należy wiedzieć ,że prawo w gminie ustanawia Rada Gminy.
baciok@15:36, 24 października 2017
Nick Qrczaczek bardzo ładnie to skomentował
Cytat ,, Najlepszy zawód świata - społecznik. Zasiada w radzie gminy, jest sołtysem lub członkiem rady sołeckiej, do tego tu jakieś stowarzyszenie, tam jakieś stowarzyszenie i hajs się sam kręci. Jest dobrze!"

Nick do @mieszkanka skomentował
Cytat ,,Gmina Szaflary jest fenomenem chyba w Polsce gdzie sołtysi maja diety po 1tys zł+ zbieranie opłat za podatki+zbieranie opłat za smieci".

Czyli już wiemy o co chodzi.
Mnie zawsze zastanawiało po sołtysi zbieraja podatki i inne opłaty. Gruby szmal ucieka Gminom na boki. Przeciez jest kasa w Gminie, przelewy elektroniczne.Mają płacone diety i to niemałe.
Waluska15:19, 24 października 2017
Statut sołectw to nie tylko wybory sołtysa. Chociaż popieram całodzienne wybory, bo te zebrania z wyborami to cyrk na kółkach. Popieram radnych. Trzeba przedyskutować, a nie machać rekami, kiedy się wójtowi zapragnie. Myślę, że za rok będzie inny wójt i powietrze nad Szaflarami się oczyści. Mam prośbę do radnych. Zróbcie wszystko, żeby furca nie zahaczył sie w gminie. To jest zło, które rozpiernicza gminę. Zwykły Bunc. radni tak trzymać!!!!!
A co na to przewodniczący?15:05, 24 października 2017
A co na to Stasek w okulorak? Jesce nic, dopóki se nie wyrobi zdania przy kawie w pensjonacie. Chorągiewka. Byłby nikim kieby nie ślimak.
Szkoda gadać.14:43, 24 października 2017
Bo z tym człekiem się nie da współpracować. Taki mądraś, że aż guptok.
do @mieszkanka14:39, 24 października 2017
określ proszę o co ci chodzi? Za co te brawa? Z tego co się orientuje to w obecnej Radzie na 15radnych jest tylko jeden sołtys, który jest zarówno Radnym. Ten człowiek przynajmniej potrafi wyrazic swoje zdanie i stoi po stronie mieszkańców. Proszę cie żebys zainteresowała się ustawa o wyborach do samorządów co chce zaserwować nam partia rządząca, bo może nie być ciekawie tylko okropnie, a statuty sołectw nie mają tu nic do wyborów Radnych. Gmina Szaflary jest fenomenem chyba w Polsce gdzie sołtysi maja diety po 1tys zł+ zbieranie opłat za podatki+zbieranie opłat za smieci. Radni mają dużo mniej. A wójt nie się weźmie za prawdziwą robote a nie wykorzystuje mediów do głupot, ciekawe o co sie jeszcze poskarzy? jak trwoga to do mediów
baciok@14:26, 24 października 2017
Popieram głosowania na sołtysów w wyborach powszechnych podobnie jak na Wójta i radnych. Na zebraniach wiejskich można wszystko niejednokrotnie ustawić kilkoma głosami.
mieszkanka14:15, 24 października 2017
brawo WOJCIE potrzebne zmiany niektorzy radni pozegnaja sie ze stolkiem
wnikliwy czytelnik14:03, 24 października 2017
jaki spór? I po co Pan Wójt leci od razu do mediów, a zasłania się mieszkańcami? Żeby Pan Wójt we wszystkich sprawach gminnych był taki szybki i tak zawsze słuchał mieszkańców. Ej więcej pokory w tym wójtowaniu aż sie prosi
Qrczaczek14:03, 24 października 2017
Obecny statut pozwala by skrzyknąć swoich znajomych strażaków i tym sposobem ma się zapewnione sołtysowanie - po co to zmieniać jak jest dobrze?

Najlepszy zawód świata - społecznik. Zasiada w radzie gminy, jest sołtysem lub członkiem rady sołeckiej, do tego tu jakieś stowarzyszenie, tam jakieś stowarzyszenie i hajs się sam kręci. Jest dobrze!
oj13:00, 24 października 2017
Niektórzy chcą ażeby było tak jak było!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas