PKL chce zbudować w Nowym Targu park rozrywki - podhale24.pl
Wtorek, 16 kwietnia
Imieniny: Bernadetty, Cecyliana, Kseni
Nowy Targ
Rain
Wiatr: 16.38 km/h Wilgotność: 62 %
Rain
Wiatr: 17.208 km/h Wilgotność: 79 %
Rain
Wiatr: 18.54 km/h Wilgotność: 62 %
Rain
Wiatr: 17.892 km/h Wilgotność: 58 %
Rain
Wiatr: 18.072 km/h Wilgotność: 60 %
Rain
Wiatr: 10.908 km/h Wilgotność: 72 %
Jakość powietrza
16 %
Nowy Targ
4 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 2 | 4 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
21.02.2018, 21:20 | czytano: 14088

PKL chce zbudować w Nowym Targu park rozrywki

NOWY TARG. Spółka Polskie Koleje Linowe zaproponowała Miastu, że w rejonie tzw. "centralnej ciepłowni" na Równi Szaflarskiej zbuduje Park Rekreacyjny. Inwestycja kosztująca 15 mln złotych miałaby być gotowa w 2020 roku.

arch. M. Adamowskiego
arch. M. Adamowskiego
Na wniosek zarządu spółki Polskie Koleje Linowe, nowotarscy radni mają podjąć decyzję o zmianie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Nowy Targ i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Nowy Targ 26 (Równia Szaflarska).

Chodzi o zmianę dotyczącą terenu (między zakopianką, a torami kolejowymi), na którym znajdują się budynki i komin - nigdy nie wykorzystanej ciepłowni. Wniosek zakłada wykorzystanie istniejących budowli i ich adaptacje dla potrzeb na Parku Rekreacyjnego oraz hali o przeznaczeniu sportowym ukierunkowanym na uprawianie sportów górskich.

- Projekt będzie bardzo atrakcyjnym przedsięwzięciem, które w zasadniczy sposób zmieni postrzeganie Miasta, a także stanowić będzie interesującą ofertę dla mieszkańców i turystów. W obecnej chwili teren ten nie spełnia swojego przeznaczenia, a istniejące obiekty są niewykorzystywane i ulegają degradacji - argumentuje wiceburmistrz Waldemar Wojtaszek.

Burmistrzowi Nowego Targu także pomysł spółki się podoba. Jak mówi - "wpisuje się on w ogólną koncepcję wykorzystania Równi Szaflarskiej dla celów rekreacyjnych". - To decyzja strategiczna. Ten teren był kiedyś zablokowany pod budowę ciepłowni, dziś jesteśmy ukierunkowani na geotermię i teren możemy uwolnić. Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej nie przewiduje wykorzystania obiektów na cele związane z ciepłownictwem. Zgodnie z założeniami - jeżeli do miasta zostanie doprowadzona geotermia, to kotłownia szczytowa będzie się znajdować w miejscu istniejącej kotłowni przy ul. Szaflarskiej - tłumaczy Grzegorz Watycha.

Pytany o formę oddania terenu mówi, że "w grę wchodzi wieloletnia dzierżawa". - Optymalną formą jest "użytkowanie wieczyste". Można też ten teren sprzedać, ale wtedy nie będziemy mieli wpływu na to, co tam powstanie - dodaje burmistrz.

PKL zainteresowany jest terenem o powierzchni ok. 4 hektarów, będącym własnością Miasta. Ale ziemię uzyskano wskutek wywłaszczeń pod cel związany z budową kotłowni centralnej. Teraz, gdy cel się zmienia - byli właściciele gruntów mogą wystąpić o odszkodowania.

- Już raz powiadamialiśmy mieszkańców o możliwości wykorzystania tego terenu i wtedy kilku było zainteresowanych odszkodowaniami - przyznaje Wojciech Watycha. - Teraz trzeba będzie rozpocząć całą procedurę raz jeszcze i poinformować ludzi, że mogą wystąpić o stosowne odszkodowania - dodaje naczelnik Wydziału Rozwoju i Urbanistyki nowotarskiego Urzędu Miasta.

- Niepokoją nas sprawy własnościowe, ale jesteśmy gotowi do wypłaty odszkodowań tym ludziom na warunkach rynkowych - mówi Jan Lasyk, reprezentujący PKL. Spółka na inwestycje przeznacza 15 mln zł.

Pytany o szczegóły projektu, przedstawiciel PKL tłumaczy: - Burmistrz jest zobowiązany do ogłoszenia konkursu - trudno wymagać, by spółka już teraz zdradziła swoje plany przed konkurentami. Mogę powiedzieć, że będzie to park inny, niż inne parki rozrywki. To nie będzie jakaś hala gier, ale atrakcje ogólnorozwojowe, miejsce dla osób w każdym wieku, gdzie będą mogli spędzić czas.

Dopytywany, Jan Lasyk zdradza jedynie, że "istniejący komin zostanie wykorzystany".

Jeśli procedury związane ze zmianami w planie zagospodarowania przestrzennego, kwestie własnościowe, ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu będą przebiegać sprawnie, to Park Rozrywki mógłby być oddany do użytku w 2020 roku.

Sabina Palka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Nt16:19, 4 marca 2020
2 ulice na krzyz i parki chca budowac smiechu warte
ola14:31, 25 lutego 2018
Baseny termalne tam i taras widokowy na wieży, jak ktos tu wspominał, to by był nawet lepszy pomysł wg mnie. Starczy się przejechać do Szaflar i innych takich miejsc w czasie weekendu - w basenach czlowiek na człowieku. Tak że na pewno klienci by byli i taki biznes by zarobił. Jeszcze by tam autobus miejski miał przystanek, to już w ogóle, tabuny ludzi :-)
JJ18:02, 24 lutego 2018
Pomysł z kotłownią jak dla mnie dobry. Stoi i niszczeje, a mogłaby sie jeszcze przydać. Natomiast od Turbacza sie odpier***! Jeszcze by asfalt najchetniej wylali w sercu gór co poniektórzy! Bo jak przyroda jest jeszcze gdzieś ładna, to trza ją zniszczyć, dutki najważniejsze... :-(
Primka10:39, 24 lutego 2018
Kasia, będzie...już leją wodę.
Kasia10:26, 24 lutego 2018
Fajnie byloby zrobictam odkryty basen jakis maly jak w Rabce - super pomysl na upalne letnie dni. Moze jakis ba, restauracje mala, budke z jedzeniem ale to mnie wazne...
krzok19:56, 23 lutego 2018
@pniok. Spróbuj,zadziałaj.Pierdzisz i bijesz pianę od 40 lat.
lux18:49, 23 lutego 2018
Po pierwsze idą wybory, po drugie geotermia w NT będzie potrzebować wymiennikowni i kotłowni szczytowej podobnie jak w Zakopanem przy ul. Nowotarskiej, po trzecie goście chcą chapnąć kolejne wartościowe tereny za dziwną stawkę lub tylko za obietnicę, po czwarte warto zobaczyć jak rozwija się Szczyrk narciarsko, a jak Zakopane i po piąte Lesio obiecał odzyskać Kasprowy i co i nic.
Miejski16:04, 23 lutego 2018
Do besaj

zgadzam się w 100 % w tobą!
Nic dodać, nic ująć.
pniok15:16, 23 lutego 2018
15 mln. to ma być jakiś żart ? Niewiele mniej wart jest sam teren tj. 4 ha. w jednym kawałku. Co do terminu- 2020 rok???
O czym mowa ? Pierwsza konieczna zmiana to Studium , dalej plan przestrzenny - wg.mnie co najmniej rok ( te procedury ciągną się w nieskończoność ) Następna sprawa to właściciele tych gruntów wywłaszczeni kiedyś przez państwo, zmuszeni do oddania za psie pieniądze - dzisiaj upomną się o swoje.To następny rok - jak nie więcej . A gdzie sama budowa? Kto to planował ? Jakiś marzyciel - optymista ??? Można by pomyśleć że to jakieś przedwyborcze bicie piany ... Mylę się ?
Kasia14:41, 23 lutego 2018
Tylko budowac! To genialny pomysl! Ciekawe tylko co bedzie w Parku? Czy to cos ze sportem zwiazane? Ja bym chciala może coś z wodą zwiazane.
z N.T.14:37, 23 lutego 2018
Na dole baseny a na kominie obrotowa kawiarnia widokowa(widać ,,cygaro,, z całego Podhala).Już dawno powinno tam tak być.
kiki12:58, 23 lutego 2018
Za 15 mln to sobie można HA HA !
wierny x11:02, 23 lutego 2018
Najlepsze wykorzystanie istniejącego komina to wieża kościelna z dzwonem o nazwie ,, ? ,, propozycje a wybudowania dookoła kościoła to już pestka dla ambitnego księdza i parafian.
besaj09:20, 23 lutego 2018
Myśl i patrz w przyszłość.
...................................
Miasto się rozrasta i potrzebuje w najbliższej przyszłości centralnej ciepłowni zaslilającej całe miasto nie, tylko osiedla bloków, jeżeli myślimy poważnie o ekologii.
To tam miała być centralna ciepłownia dla miasta z podgrzewaniem wody geotermalnej. I tego projektu trzeba sie trzymać.
Bo za parę lat będziemy szukać terenu pod budowę ciepłowni.
..........................................
Rekreacja na stronie północnej N.Targu.

.................................................................................
GR23:06, 22 lutego 2018
ZAKOPIAN ma rację, TYLKO TRANSPARENTNY PRZETARG - KONKURS. W NT i okolicach jest sporo inwestorów, dla których wyłożenie 15mln nie stanowi problemu. Po co mamy wspierać spółkę, która polska jest tylko z nazwy.
LKP19:41, 22 lutego 2018
Pomysł dobry.1 kwietnia miał być news jak co rok.
Miastowy18:15, 22 lutego 2018
Ciekawa propozycja. Na pewno warto coś z tym terenem zrobić, jakoś go zagospodarować, a utworzenie takiego parku wydaje się dobrym pomysłem. No i wpisuje się w strategię rozwoju Miasta.

Swoją drogą to pięknieje nam Nowy Targ. Jeszcze kilka lat temu w centrum straszył nieczynny hotel, jarmark nie bez kozery nazywany był Bangladeszem... A teraz nie dość, że to się zmieniło, to jeszcze w tym roku rewitalizację przejdzie inne straszydło - dworzec PKP.
jaga216:55, 22 lutego 2018
Byli właściciele gruntów skoro miasto wykupiło od nich ziemię tzn. że pieniądze dostali. Tak można w kółko wypłacać odszkodowania od coraz to innego projektu
kk14:28, 22 lutego 2018
ta kotłownia w centrum miasta to porażka, komin zawsze kojarzy się z dymem i truciem
kolo14:03, 22 lutego 2018
Oj, widać że idą wybory! Teraz będzie ogłaszany sukces za sukcesem. Burmistrz spełnia obietnice wyborcze stworzenia z NT turystycznego imperium.
koscieliscan12:28, 22 lutego 2018
W Kościelisku miała być tyrolka...i co gów..
PKL skierowany na zysk!!!!!!!!!!!
Ludzie niech oni się juz sprzedadzą...
A pan L...to tak ciagle się pojawia...
Skoro z pisu to szpieg...chyba że pkl juz pisu....?
Kowalski Jan11:59, 22 lutego 2018
To kolejny pomysl na kradziez kiku milionow. Tym razem z Nowego Targu.
Kowalski Jan11:25, 22 lutego 2018
To kolejny pomysl na kradziez kiku milionow. Tym razem z Nowego Targu.
Zakopian11:24, 22 lutego 2018
Zrobcie konkurs na ten teren. Nie brakuje inwestorow. Ale jesli wezmie to PKL to ewidetnie bedzie to walek i uklad jak w Zakopanem podczas sprzedazy. Chetnych do zainwestowania 15 mln jest wielu. PKL to spolka zydowska i pchac im kase w tylek to zdrada narodowa.
Szymek11:18, 22 lutego 2018
PKL mogło by się zainteresować pięknymi długimi trasami i wyciągami w Gorcach z których NT mógłby żyć i w zimie i lecie. Jednocześnie pozyskując środki na modernizacje infrastruktury i inwestycji na terenie miasta. Taki potencjał a tak marnowany...
maja10:56, 22 lutego 2018
Do s. Nowy Targ zawsze był miastem turystycznym,ale skąd możesz wiedzieć jak mieszkasz na Kowańcu?zapewne też wiele po mieście się nie poruszałeś.tylko nikomu tutaj na tej turystyce nie zależało ,porobiono puste place nie wiadomo pod co .
z Podhala...10:11, 22 lutego 2018
Do ocenka z Krakowa
Czy na prawdę wiesz o czym piszesz ?.
Przeczytaj ze zrozumieniem ( popatrz na datę ) i nie kłam że PiS sprzedał PKL , bo to twój bul Bronek i Ryży Donald sprzedali ruskim przez jakieś konsorcjum luksemburskie prawa do PKL i dzięki Bogu nie zdążyli sprzedać spółki Polskie Lasy i całe Tatry .

Tak o tym pisało Podhale 24 :


22.08.2014, 12:35 | czytano: 2940
Jan Lasyk nie jest już szefem PiS w Nowym Targu
Jan Lasyk, były starosta nowotarski, a obecnie wiceprezes Polskich Kolei Linowych, nie jest już szefem struktur Prawa i Sprawiedliwości w Nowym Targu - informuje "Gazeta Krakowska".

- Nie został wyrzucony ze struktur partii. Złożył rezygnację, która została przyjęta. W uzasadnieniu stwierdził, że nie chce, aby zamieszanie wokół jego osoby rzutowało na PiS - poinformowała gazetę Anna Paluch, szefowa PiS w powiecie nowotarskim.

Nieoficjalnie, jak podaje "GK" mówi się, że rozeszło się o pracę Lasyka w zakopiańskim Urzędzie Miasta i PKL. Lasyk pracował przy sprzedaży Polskich Kolei Linowych - Polskim Kolejom Górskim. A transakcji tej głośno sprzeciwiał się PiS.
zbig09:54, 22 lutego 2018
Super!!!!a marudy i tak zawsze będą marudzić bo zawsze jest źle....
s.09:49, 22 lutego 2018
Nowy Targ nie jest i nie będzie nigdy miastem turystycznym. Był może trochę, zanim NT się rozrósł w latach 60. Kowaniec jest turystyczny, ale to nie rozciąga się na całe miasto. NT jakby nie mógł się zdecydować czy być centrum gospodarczym, turystycznym, czy może kulturalnym. Nie można inwestować we wszystko na raz, trzymać wszystkich srok za ogon. Mamy tu duże zakłady produkcyjne, niedawno otwarta Strefa Aktywności Gospodarczej - notabene, w pięknym turystycznie miejscu, sklepy wielkopowierzchniowe. Chcielibyśmy być od strony wschodniej potęgą gospodarczą, od południowej centru rekreacji, a od pólnocnej turystyki górskiej i narciarskiej. centrum to z kolei królestwo hokeja i kultury. nie da się. trzeba obrać jeden kierunek i w to iść. jeśli turystyka, to nie strefa aktywności gospodarczej. to się wyklucza.
miejscowy09:10, 22 lutego 2018
zróbcie coś na Kowańcu bo to miejsce zapomniane przez władze NT a mające duży potencjał turystyczny - droga na Turbacz ale jak władza ma gdzieś takie miejsce jak prewentorium na kowańcu to trudno wymagać by zrobiła tu coś rekreacyjnego..chyba że nowa władza..?
jko08:47, 22 lutego 2018
jak komin ma być wykorzystany to pewnie scianka wspinaczkowa , a mogli by sie zainteresować wyciągiem na Turbacz bo tam też jest potecjał , tylko białcany by sie zapłakali że dutków nie będzie .
narciarka08:26, 22 lutego 2018
@ntman na Kowańcu i w Gorcach były by dużo lepsze trasy, długie, ze świetnymi widokami a śnieg zalega dłużej. Gdyby się pojawili turyści jak grzyby po deszczu wyrosło by masę pubów, knajp i innych atrakcji.
memory08:22, 22 lutego 2018
ciekawa informacja ale :
-nazwisko Jana Lasyka (+ jego kolegi obecnego senatora Hamerskiego) kojarzy się z rekordowym zadłużeniem szpitala nowotarskiego oraz tragicznymi rządami w powiecie
-15 mln to kwota jak na park rozrywki mikroskopijna
- burmistrz Fryźlewicz też miał inwestora z Kanady tuż przed wyborami, który na tym terenie miał budować termy wg. oficjalnej wersji wszystko rozbiło się o odszkodowania (inwestora nikt nie widział:))
Oby obecnego burmistrza nie chcieli wpuścić w maliny
:)08:17, 22 lutego 2018
Jestem za!!!!!!!!!!
kuba08:05, 22 lutego 2018
tak było też z zajezdnią autobusową na ul ludzmierskiej;
ludzie wywłaszczeni pod pks,następnie reprywatyzacja sprzedaż i....
wiadomo 4ha.
antypis08:04, 22 lutego 2018
Dobre, ale jeśli to partyjna, zakamuflowana inicjatywa pisowska, to niedobrze, bo ich wszystkie działania prowadza do stopniowego upadku kraju. Wielu ma jeszcze klapki na oczach, wierząc w "dobrą zmianę", ale już wkrótce się przekonamy.
107:59, 22 lutego 2018
Co Wy tak niektórzy z ta kolejką na Turbacz. Po co? Na współczesne narciarstwo nie nadaje si.ę, bo zjazd jest momentami nawet pod górkę. 600 m różnicy wzniesień na 5 - 6 km to żadna konkurencja dla istniejących stacji narciarskich, a jeśli chodzi o wyjazdy letnie, tym bardziej nie. Z buta proszę...wszędzie by tyłek wozili.
yes yes yes05:02, 22 lutego 2018
Brawo cos sie dzieje :)
miastowy23:57, 21 lutego 2018
ocenka z Krakowa - ale porównanie - puknij się w czółko .
ntman23:09, 21 lutego 2018
mydlenie oczu ... aby NT sie rozwinał konieczny jest porządny wyciąg narciarski na turbacz . ale niestety PKL nie ma w tym interesu . A kłody pod nogi przez wykupywanie działek robia białcany bo każdy wie że jakby w NT było narciarstwo to nikt z Polski dalej by nie pojechał.
baciok@22:38, 21 lutego 2018
Może i pomysł niegłupi. Jak chcą wchodzić w takie przedsięwzięcie to pewnie zrobili biznes plan.
MMi22:19, 21 lutego 2018
PKL niech się zajmie budową kolei linowych np. na Turbacz
Kraken22:16, 21 lutego 2018
3mam kciuki
fan hokeja21:59, 21 lutego 2018
tam zróbcie hale widowiskową
Łoscipek hejjj21:58, 21 lutego 2018
Pierdu, pierdu. To miasto słynie tylko z korków pod Niwą i Chrystusa na Lodowisku. N.T. Goooo!
pinokio21:55, 21 lutego 2018
"Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej nie przewiduje wykorzystania obiektów na cele związane z ciepłownictwem" - taaa? A w czasie kampanii ludzie byli ćmieni, że ciepło dla miasta ruszy. Że będzie zdrowiej, że będzie taniej, a i że wyciągi w Gorcach będą. Mojego głosu ten gość już nie dostanie.
Mmk21:50, 21 lutego 2018
Oby się udało! Jeszcze nowa hala widowiskowa i jest suoer!
Julek21:47, 21 lutego 2018
Jasiek Lasyk jest ok. Park rozrywki - super miejsce. Trzeba zrobić. A burmistrze niech tylko nie skorzystają z oferty PKL to będzie świadczyć, żę Nowy Targ mają daleko i głęboko. Sam biznes wpada im w ręce - bo sami nic ciekawego ni wymyślą
sympatyk21:43, 21 lutego 2018
Ale fajnie!!!
ocenka z Krakowa21:34, 21 lutego 2018
Jan Lasyk człowiek PiS, który doprowadził do sprzedaży PKL
a PiS mówi ze to robota PO
PiS=PZPR to świeta partia ?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas