Robert Furca i Bolesław Bara - klamra nowotarskiej listy KWW Prawica Powiatu Nowotarskiego - podhale24.pl
Wtorek, 23 kwietnia
Imieniny: Jerzego, Wojciecha, Adalberta
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 7.776 km/h Wilgotność: 59 %
Clouds
Wiatr: 8.892 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
Wiatr: 9.036 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
Wiatr: 5.796 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
Wiatr: 4.752 km/h Wilgotność: 60 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
32 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
01.10.2018, 18:42 | czytano: 7250

Robert Furca i Bolesław Bara - klamra nowotarskiej listy KWW Prawica Powiatu Nowotarskiego

NOWY TARG. W okręgu nr 1, czyli z Miasta, z numerem 1 na liście KWW Prawica Powiatu Nowotarskiego do rady powiatu staruje Robert Furca, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 11. Miejsce 7, czyli ostatnie zajmuje dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury Bolesław Bara.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
To wasz pierwszy start w wyborach samorządowych?

Robert Furca: Mój drugi. Cztery lata temu startowałem do Rady Powiatu Nowotarskiego z listy Podhale Spisz Orawa. Teraz po rozmowach ze starostą, zaproponowano mi, żebym wystartował z KWW Prawica Powiatu Nowotarskiego z numerem 1. Po zastanowieniu, zdecydowałem się kandydować, żeby coś zdziałać w powiecie dla edukacji, sportu i przede wszystkim turystyki. Tym chciałbym się zająć.

Bolesław Bara: - Dla mnie to pierwszy raz, aczkolwiek ja bardzo lubię działać i z reguły, jak coś postanowię, to potem staram się absolutnie to wypełnić. Po otrzymaniu propozycji starowania do Rady Powiatu Nowotarskiego uznałem, że potrzebne są osoby, które działają, mają na jakimś polu doświadczenie, osoby których nie interesuje polityka, tylko współdziałanie z innymi. Jestem człowiekiem dialogu i każdy kto mnie bliżej zna, wie że ja robie wszystko, żeby inicjować i kreować pomysły wespół w zespół z innymi i uważam, że powiat to jest najlepsze miejsce do tego, żeby Miasto wraz z innymi gminami wspólnie ułożyło pewien kalendarz dotyczący kultury, edukacji i sportu. To są te tematy na których ja chciałbym się skupić, jako że doświadczenie pewne mam. Chciałbym, żeby dalej działo się dużo dobrego i w samym Mieście i całym powiecie.

Możecie o sobie powiedzieć, że znacie potrzeby naszego powiatu?

Robert Furca: Skupmy się na przykładzie edukacji. Przyszły rok szkolny powoduje wejście dwóch roczników do szkół średnich. Tu trzeba wzmocnić przede wszystkim środowisko szkół średnich i dyrektorów i nauczycieli, aby z tymi nowymi podstawami programowymi, z którymi wchodzi klasa ósma, jak i ze starą podstawą programową sobie poradzić. Trzeba środowisku szkolnemu pomóc w tych działaniach. No i żeby dzieci, które chcą się dostać do swoich wymarzonych szkół średnich - miały taką możliwość. Z pozycji powiatu można te sprawy koordynować, bo powiat jest jednostką organizacyjna dla szkół średnich.

Bolesław Bara: W przypadku powiatu, jeśli chodzi o kulturę, to główną bolączką jest ułożenie odpowiedniego kalendarza i koordynacji poszczególnych gmin, tak żeby imprezy, na które wydatkuje się środki publiczne - nie były dublowane, powielane, tylko żeby był trafny wybór co do imprez i wydarzeń. Żeby zarówno mieszkańcy Miasta, jak i okolicznych gmin mięli szansę i możliwość wzięcia w nich udziału - nie tylko jako widzowie, ale często jako aktywnie biorący udział. Zależy mi na tej aktywności, na przygotowywaniu oferty związanej z rekreacją i turystyką dla szerokiego grona odbiorców. Pamiętajmy, że chcemy bardzo by powiat nowotarski stał się mekką turystyki. Uważam, że to jest potencjał, którego nie jesteśmy jeszcze w stanie wykorzystać. A poprzez współdziałanie, rozmowy z odpowiednimi ludźmi i gminami i chęci do tego, oby znaleźć wspólny złoty środek spowodujemy, że rzeczywiście nasz powiat stanie się wspaniałą atrakcją turystyczną.

Robert Furca: Takim największym potencjałem jest Jezioro Czorsztyńskie, które mogłoby bardziej przyciągać turystów. Przełożyłoby się to na większą liczbę turystów zostawiających środki finansowe w okolicznych gminach.

Łączy was nie tylko wspólna lista, ale i to że jesteście obaj aktywni i zawodowo, i poza czasem oficjalnej pracy. Poradzicie sobie z nowymi obowiązkami?

Robert Furca: No tak, jestem człowiekiem, który swój czas wolny poświęca na różne sprawy i pomaganie innym ludziom. Z domu wyniosłem naukę, że jeśli decyduję się coś zrobić, to muszę to zrobić dobrze. Te wszystkie obowiązki są do pogodzenia oczywiście czasem kosztem czasu do rodziny, ale to przede wszystkim kwestia dobrej organizacji.

Bolesław Bara: Dziękujemy za tę opinię. Rzeczywiście, dla mnie nie ma tygodnia, nie ma dnia, żebym czegoś nie wykonywał. I z tego jestem dumny. Mam wsparcie mojej rodziny, moja żona i synowie często biorą aktywny udział w tych wydarzeniach. To także jest możliwość pokazania innym, że warto być aktywnym, warto działać. Jest wśród nas wielu ludzi, wiele stowarzyszeń, które ma pomysły tylko trzeba się z nimi spotkać i wspólnie ustalić jakiś cel i strategię działania. Spotykając się z tymi osobami wiem czego brakuje i co trzeba zrobić, by z pozycji powiatu móc lepiej wykorzystać ten potencjał.

SPalka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Seler11:54, 5 października 2018
@ feler znajdziesz odpowiedź na foto Podhale cytuję? Podhale, głównie Zakopane, rozwijało się dzięki ludziom przyjezdnym, takim jak Chałubiński, Zamoyski, czy Witkiewicz - powiedział Bara nawiązując do swojego pochodzenia spoza Nowego Targu. - To dzięki ich kontaktom i otwartości górali na tych wielkich ludzi Zakopane mogło się tak rozwinąć - dodał dyrektor. Bara, którego koledzy ze studiów są obecnie prezesami wielkich korporacji mówi, że patrzą oni na niego jak na doktora Judyma, z racji jego pasji i dzielenia się nimi z najmłodszymi. ? chciał rozwijać miasto
feler11:00, 5 października 2018
mam pewne wątpliwości dotyczące kandydatury pana Bolesława Bary do rady powiatu. te same wątpliwości budziły się we mnie w momencie objęcia przez zacnego Bolesława funkcji dyrektora MOK. A biorą się one stąd, że Pan Bolesław jest przede wszystkim (Wujek Google prawdę wam powie) "choreografem, organizatorem turniejów tańca, konferansjerem imprez (...) jest światowej sławy wodzirejem i absolwentem Królewskiej Akademii Tańca w Londynie". Ciekawe, co spowodowało, że tej sławy Człowiek przeprowadził się z wielkiego miasta do zaściankowego Miasta przy drodze, gdyż gdzie indziej możemy znaleźć jego wypowiedź: " Chciałbym aby moje odejście z Centrum Tańca nie było kojarzone z nieporozumieniami, kłótniami, czy zawiścią". coś...? ktoś...?
@do Kogitator18:03, 3 października 2018
Piszę wolno, bo wiem, że wolno czytasz... a i tak nic nie rozumiesz:):)
Przeczytaj jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz... aż do skutku.. to może pojmiesz, że nie pisałem o tym, że można zawrzeć korzystną umowę, dzięki której nie będzie cię skubał zus a jedynie, że przez swoją nieumiejętność czytania ze zrozumieniem, ryzykujesz podpisanie jakiejś niekorzystnej dla siebie umowy (dodam teraz np. z jakimś kontrahentem albo dostawcą Internetu czy sprzedawcą mebli).
polityczny walczyk14:45, 3 października 2018
Zatańczysz? Z pijanym nie tańczę. Trzeźwi nie proszą.
do @ Kogitator10:26, 3 października 2018
Podpowiedz twardzielu jaką to korzystną umowę trzeba podpisać żeby nie być krojonym przez ZUS? I koniecznie napisz z kim.
wybór08:53, 3 października 2018
Prawica Powiatu to Solidarna Polska,, czyli PiS w najgorszym wydaniu
popierając ich popierasz PiS
więc głosuj na PiS od razu
lub na pozostałych na liście
człowiek dialogu07:44, 3 października 2018
wpadajcie na kawę
dobra zmiana21:31, 2 października 2018
Największe dotychczasowe sukcesy Dyrektora człowieka dialogu to organizacja turniejów szachowych w Parku i dyskredytowanie w środowisku jego dużo lepszej poprzedniczki, oraz nabijanie się z PiS-u.
słabiutko19:49, 2 października 2018
słaba klamra bez poparcia w mieście
@do Kogitator16:31, 2 października 2018
Nie żebym się zgadzał z kogitatorem, ale jeżeli jesteś biznesmenem, to powinieneś koniecznie zapisać się na kurs czytania ze zrozumieniem. Bo poza tym, ze cię łupią US, ZUSy i inne podatki, to nie rozumiejąc co czytasz możesz podpisać jakąś niekorzystną umowę.
Ale póki nie skończysz kursu to ci pomogę - ten cały Kogitatir to twierdził, że niedużo pracy w biznesie to PROPAGANDA a nie prawda :)
Maria16:05, 2 października 2018
Bolesław to człowiek dialogu i ponad podziałami. Jako człowiek G.
Watychy na spotkaniu Szydlo i Paluch, które firmowały P. Liszkę nagłaśniał wraz z Lupim, tak przynajmniej muzyk pisze na swoim profilu. Pokazał ze nie ma co się kłócić i rywalizować. Trzeba działać Razem.
biskupin14:29, 2 października 2018
cyt. Rzeczywiście, dla mnie nie ma tygodnia, nie ma dnia, żebym czegoś nie wykonywał. I z tego jestem dumny.

prawdziwy mitoman
górol12:43, 2 października 2018
Kiedyś Bolek podczas meczu hokejowego opowiadał mi, że być dyrektorem to funkcja łatwiejsza niż sobie wyobrażał. Wszystko robią za niego pracownicy, on tylko podpisuje pisma i chodzi po miejskich imprezach
tak z boku11:05, 2 października 2018
Przeciez pan Furca sam powiedział ze po rozmowach ze starostą zdecydował sie kandydowac. Wniosek prosty - starosta chce miec swoich ludzi. Ludziska głosujcie na pana dyrektora , a pan starosta bedzie wam bardzo wdzieczny.
Powodzenia!!!10:22, 2 października 2018
Do Rodzic popieram w 100 % Dyrektor Furca to człowiek,który jak najbardziej powinien znaleźć się w Radzie Powiatu to człowiek sumienny,przede wszystkim szczery i wypełniający obowiązki jak przystało na prawdziwego Dyrektora .Życzę powodzenia panie Dyrektorze!!!!
do Kogitator10:19, 2 października 2018
Nie wiem kogo masz na myśli pisząc prywatny biznesmen ,ale jak masz na mysli prywatnych przedsiębiorców to otwórz kaprawe oczęta a nie pisz głupot. Prywaciarza w tym kraju łupią ZUSY podatki ,wat,brak pracowników , dni wolne od pracy /których mamy najwięcej w Europie/ cena paliwa wyśrubowana ponad zdrowy rozsądek i kodeks pracy z którego jasno wynika że pracownik ma więcej praw niż powinien. Do tego biurokracja i garbate prawo które w razie jakiegokolwiek sporu prędzej pozbawi cię środków do życia i naśle komornika niż przyspieszy proces. a to nie wszystko. Urlop zobaczysz jak świnia niebo! Dlaczego nie prowadzisz działalności panie mądralo jak to taka prosta sprawa i lukratywne zyski??????? No chyba ze masz na myśli rolników. Tu pełna zgoda. Tym się powodzi. Nawet jak nic nie robią .
salsa10:00, 2 października 2018
Bolesław jako dyrektor nie ma dużo pracy. Duzo to on gada.Goni po mieście na kawki i ciasteczka. W moku bywa rzadko to pewnie będzie mieć czas aby powiatować.
kulturoznawca08:09, 2 października 2018
oj, Bolusia poniosła wyobraźnia. cóż za samokrytyka, hehehehe. Dobre, dobre!
Wyborca22:56, 1 października 2018
Do "JJ". Tak na serio. Nie wyobrażam sobie , aby Dyrektor Szkoły miał czas na poświęcenie paru dni w miesiącu na bycie Radnym Powiatowym. Poza tym zgadzam się z "kogitator" , że Dyrektor tkwi w jakimś powiatowym układzie. Jakby to była jego prywatna szkoła to niechby był sobie radnym. Ale jak podlega samorządowi to niech zajmie się szkołą.
kogitator22:00, 1 października 2018
@ Wyborca:
Bycie dyrektorem to oczywiście wcale nie jest żadna dużo praca, tak samo jak bycie prywatnym biznesmenem - to wszędobylska propaganda otumaniła nas do tego stopnia że zaczęliśmy w to wierzyć że tak jest, dokładnie na tej samej zasadzie jak kobiety w Seksmisji J. Machulskiego uwierzyły, że na powierzchni ziemi jest wciąż zagrażające życiu skażenie radioaktywne. To są wszystko bajki.
A na dyrektora szkoły odradzałbym ludziom głosować, z tego względu że chociaż szkoła podstawowa nie podlega starostwu, to jednak tkwi on w całym tym układzie; dla przykładu pan Furca zanim został dyrektorem szkoły, był przez wiele lat nauczycielem WF w jednej ze szkół średnich w Nowym Targu. Poza tym kwestionowałbym raczej te rzekome zdolności organizacyjne u nauczycieli WF - mają oni bardzo osobliwe wyobrażenie o tym jak powinna wyglądać oświata, a ja nie jestem po prostu entuzjastą tego modelu zarządzania szkolnictwem wywodzącego się z kantorka WF.
nooo21:59, 1 października 2018
@wyborca to prawda.... lepiej żeby skupili się na pracy w szkole
Rodzic21:57, 1 października 2018
Jeżeli pan Furca zrobi w powiecie takie porządki jak w 11 to jestem spokojny o nasza przyszłość!
JJ21:49, 1 października 2018
do Wyborca
Po pierwsze: Jeśli nie wiesz jak taka praca wygląda to lepiej nie komentuj. Chyba, że chcesz być wierny polskiej tradycji "Nie znam się, to się wypowiem". Niektórzy wolą poświęcić wolny czas i zrobić coś pożytecznego, a nie marnować czas na kanapie albo pisząc "mega inteligentne" komentarze myśląc, że zjedli wszystkie mózgi. Jeśli jesteś kolejną osobą, która siedzi bezczynnie z założonymi rękami, nic sama nie działa tylko krytykuje innych to sory, ale nic znaczącego w życiu raczej nie osiągnąłeś i już nie osiągniesz.
Po drugie: Znasz takie powiedzenie: "Im więcej masz rzeczy do zrobienia tym więcej masz czasu"? Sądząc po Twoim komentarzu raczej nie. Twoim jedynym celem jest narzekanie i krytykowanie innych. Ciekawe czy Ty znajdziesz w swoim życiu czas na ciekawsze sprawy.
Wyborca20:55, 1 października 2018
Zawsze Dyrektorzy Szkół mówią, że maja ogromnie dużo pracy, a tu się okazuje, że Pan Robert Furca stwierdza, że ma na tyle wolnego czau aby zostać Radnym Powiatowym. Z tego wynika,że bycie Dyrektorem Szkoły to widocznie nie jest jakaś ciężka praca ! !
mesjekonrad20:21, 1 października 2018
Nie interesuje cię polityka? Nie interesujesz się polityką? Ale polityka interesuje się tobą.
analiza20:04, 1 października 2018
Robert Furca ma duże szanse na mandat. Do tego efekt jedynki. Pytanie na ile ludzie maja dość Fabera po tylu latach i jego ?osiągnięciach?

Bolesław Bara - człowiek nie stad. Sympatyczny ale bez szerokiego grona znajomych i rodziny w NT. Wróżę nie więcej niż 100 głosów

PiS dwa mandaty (Borzecki, Tylka), Razem Podhale Spisz Orawa dwa mandaty (Tarnowski, Wcislo) i Prawica jeden mandat (Furca)
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas