Film "Kler" podzielił także Szczawnicę - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Jabłonka
Clouds
11°
Wiatr: 18.36 km/h Wilgotność: 50 %
Clouds
12°
Wiatr: 20.124 km/h Wilgotność: 50 %
Clouds
15°
Wiatr: 15.912 km/h Wilgotność: 43 %
Clouds
14°
Wiatr: 16.38 km/h Wilgotność: 39 %
Clouds
15°
Wiatr: 21.852 km/h Wilgotność: 43 %
Clouds
13°
Wiatr: 19.44 km/h Wilgotność: 63 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
04.10.2018, 09:42 | czytano: 6606

Film "Kler" podzielił także Szczawnicę

Parafialny Oddział Akcji Katolickiej w Szczawnicy sprzeciwia się emisji najnowszego filmu w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego pt.: "Kler"

Seans kontrowersyjnego filmu w uzdrowisku planowany jest na 28 października z Dworku Gościnnym. Przeciwko jego emisji wystąpił Parafialny Oddział Akcji Katolickiej w Szczawnicy. Do rodziny Mańkowskich - właścicieli obiektu - zostało wystosowane pismo wyrażające kategoryczny sprzeciw wobec planowanej emisji filmu, jako kłamliwego i propagandowego paszkwila oczerniającego polski kościół katolicki. Autorzy listu zwracają także uwagę na nieprzypadkową datę seansu - zaraz przed drugą turą wyborów samorządowych.

Jednak zdania mieszkańców Szczawnicy są podzielone. Przeciwnicy filmu podkreślają, że film jest nieprawdziwy, szkalujący i obrażający katolików. Podkreślają także, że nie znają takiego kościoła jaki przedstawia Smarzowski. Przeciwnicy petycji podkreślają, że jest to zamach na wolność słowa i prawo wyboru oraz pierwszy krok do wprowadzenia cenzury.

Zwaśnione strony może pogodzić głos rozsądku ojca Adama Szustaka wypowiedziany w jego vlogu pt.: "Poszedłem w habicie na Kler", który można obejrzeć na youtube.

jd/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Zenek00:25, 8 października 2018
Świetny film, jestem katolikiem i powiem tak to jest film dla myślących. Idealne cytaty z wypowiedzi hierarchów kościelnych. Księża to grupa zawodowa jak każda inna - tylko uprzywilejowana - o co chodzi? Skąd ten protest, muluczcy ludzie to nic nie da machina ruszyła - koniec państwa wyznaniowego i PISU
gość21:09, 7 października 2018
Autorzy listu jeszcze nie widzieli filmu a już go ocenili? A czy wiedzą autorzy listu, że film nie jest wymierzony w kościół tylko w jego czarne owce? W każdym zawodzie jest margines do napiętnowania. Ale czy za błąd lekarza odpowie cały personel medyczny świta? Albo, czy za kucharkę, co spieprzyła za mocno rosół wszystkie restauracje na świecie mają zostać zamknięte? Ludzie! Zastanówcie się trochę! Co do filmu, byłam w kinie, obejrzałam i tyle. Sami kręcicie reklamę dla KLERU.
E219:42, 7 października 2018
Do "Mada" Bardzo Pana/Panią przepraszam, jeżeli uraziłam, lub obraziłam uczucia religijne. Każdy ma prawo do swoich poglądów, w moich wypowiedziach nikogo nie chciałam uraźić, a tym bardziej nie było moim zamiarem kogokolwiek obrażać! Jeszcze raz bardzo przepraszam i życzę wszystkiego dobrego!!
Mada17:20, 7 października 2018
Nie jestem księdzem, jestem papieżem - tyle samo w tym prawdy, co w Pana/Pani oszczerstwach. I proszę mnie nie tykać, bo nie jesteśmy znajomymi - wśród moich znajomych nie mam oszczerców i napędzających nagonkę./.../

Ostrożnie z oskarżeniami. Moderator
e219:15, 6 października 2018
Do "Mada" Ty dalej nie rozumiesz ;że "zamiatanie pod dywan" tz. przenoszenie do innych parafii, na kapelanów do szpitali, domów pomocy itp nic nie daje. Po prostu tacy księża czują się bezkarni i to właśnie oni "rozwalają" KK od środka.Takich przykładów patologii w KK mamy pełno wokoło,to nie są sporadyczne przypadki. Podejrzewam,że albo jesteś kapłanem, albo zakręconym człowiekiem na punkcie KK. Każdy normalny katolik wie ,że wiara i Pan Bóg i kościół, a patologia w KK to dwie rożne sprawy. Przetaczanie cytatów nie uzdrowi sytuacji jaka panuje w KK. To nie średniowiecze aby opowiadać bajeczki, mamić i oszukiwać ludzi.
Mada11:12, 6 października 2018
Umknął mi wczoraj cytat we wpisie, a brzmi on: "Kto wami gardzi, Mną gardzi; lecz kto Mną gardzi, gardzi Tym, który Mnie posłał" (Łk 10,16). Jezus mówi tu o Apostołach i ich następcach -biskupach i kapłanach. Krzywda, którą im wyrządza ten film i wy, polega na tym, że te marginalne przypadki wy odnosicie do wszystkich księży, którzy są w zdecydowanej większości uczciwi i oddani. A najchętniej napadają na nich ci, którzy są z życiem religijnym czy moralnym na bakier. Kto z was jest bez grzechu? Naprawdę nie potrzeba tu przytaczać tych jednostkowych przykładów, bo to margines i tylko margines. Przenoszenie tego na wszystkich księży było zamierzeniem reżysera (wojującego ateisty) i poszliście na ten lep, zamiast rozsądnie i uczciwie pomyśleć. Ale i wy kiedyś będziecie musieli się rozliczyć przed Bogiem - chcecie czy nie, spotkacie się z Nim - za sianie tych oszczerstw. Smarzowski pragnie, by nie było już Kościoła w Polsce i wy z nim współpracujecie przerzucając winę nielicznych na wszystkich. I jak widać macie w tym satysfakcję - pogratulować poziomu - nie tylko intelektu, ale i człowieczeństwa. Gdyby na waszą rodzinę rozpowszechniał ktoś podobne oskarżenia, dlatego, że trafił się w niej jeden zwyrodnialec, to jak wtedy reagowalibyście, bo przecież i na was tak by mówiono... To bardzo nieuczciwe i oczywiście niezgodne z Ewangelią, ale zdaje się, że nie zależy wam na niej i niewiele was łączy ze wspólnotą Kościoła. Idźcie się bawić gdzie indziej. Złośliwie i nieuczciwie bawić... To także ma swój kres. Ale wyraźnie też widać, jak bardzo jesteście podatni na manipulację. Poza tym "kogitator" sam też tutaj feruje oszczerstwa - a przykład z nastolatką nie jest jasny, a nawet gdyby był, to jest to pojedynczy przypadek na tle długiej historii naszej parafii, poza tym żaden ksiądz ze Szczawnicy nie uciekł z pieniędzmi. Rozpowszechnia Pan pogłoski, co obrazuje Pana osobowość - gratuluję przyjemności z nurzania się w brudach. W dodatku, zdaniemPana, nasza parafia miałby być odpowiedzialna za to, co działo się gdzieś w Polsce - no co? zabrrakło przykładów, że trzeba je ściągać gdzieś tam skądś tam... Nigdzie nie napisałam, że nie ma złych przypadków w Kościele w Polsce. Ale wbijcie sobie wreszcie do głowy, że jest mało - to niewielki MARGINES i nie macie prawa z tego powodu obrzucać błotem wszystkich księży, a tym samym współpracować ze Smarzowskim w niszczeniu Kościoła w Polsce! A tym samym również Polski, której bez Kościoła po prostu nie będzie, zostanie tylko nazwa teoretycznego państwa. Lepiej więc zajmijcie się sobę - przypatrzcie się dobrze temu, co sami nosicie w swoich sercach i jak wyglada wasze życie.
do Mada10:01, 6 października 2018
Komuś tu berecik uciska i wywołuje wizje i haluny za chwile nam zakomunikujesz ze rozmawiasz z dychami. Kobieto. Jaki ksiądz jest każdy widzi. Każdy ma prawo do wyboru i oceny. Kościoły i plebanie kapiące zbyt
Don Juan08:28, 6 października 2018
Podejścia owego zupełnie nie rozumiem - dajecie wyraz i obraz katolika durnego, bez jakiejkolwiek krytyki oraz podejscia rozsądnego do tematu !
Sam jako osoba wierząca oraz praktykująca idę ! Zobaczę - zmierzę się z tym, zobaczę , ocenię !
Jesteś księdzem ? Jesteś członkiem kościoła ? Załóż koloratkę do koszuli i idz do kina ! Po seansie wyjdz do ludzi i powiedz im

<< ,,Witam - nazywam się ksiądz taki i taki - jestem w parafii takiej i takiej - nie mam dzieci, nie piję , nie ćpam, nie jestem hazardzistą, nie jeżdżę drogimi samochodami - film ten nie jest o Mnie ! Dziękuję "

Tyle w temacie drodzy komentujący - dla człowieka myślącego i oświeconego wcale takie coś nie powinno być podłe - wręcz przeciwnie - powinno być to przedmiotem debaty i samokrytyki !
kogitator23:11, 5 października 2018
@ Mada:
Piszesz żeby nie zabawiać się kosztem Szczawniczan. A czy to nie było tak, że pewien ksiądz ze Szczawnicy parę lat temu stanął przed sądem za romans z nastolatką? Czy nie było tak, że pewien ksiądz ze Szczawnicy pobrał na parafię ogromną pożyczkę, po czym uciekł gdzieś z pieniędzmi? To tylko dwa pierwsze z brzegu przykłady z tego jednego miejsca, a takich rzeczy w wykonaniu księży jest ogromna masa jak Polska długa i szeroka (np. syn pobił proboszcza, ksiądz przegrał w karty nieruchomości należące do parafii, ksiądz nie był w stanie odprawić mszy bo za dużo wypił, ksiądz zamieszany w aferę z nielegalnym importem samochodów, itd. itp.).
Mada22:00, 5 października 2018
Do E2. Nie zrozumiał Pan, o czym piszę. Własnie wyjaśniałam, jaki związek ma atakowanie księży z Kosciołem i Jezusem. Problem w tym, że film nie jest sądem nad nielicznymi winowajcami, ale tworzy fałszywy obraz całego duchowieństwa - fałszywy i krzywdzący. Jezus mówi do apostołów i ich następców (kapłanów): "
E221:30, 5 października 2018
Do "Mada" widać po Twojej wypowiedzi,że zupełnie nie wiesz o czym jest film, radzę obejrzeć film i potem pisać. W filmie nic nie ma o wierze, o Panu Jezusie to jest film ukazujący patologię i hipokryzję w środowisku KK. A problem jest ogromny i nie można go dalej zamiatać pod dywan - to nie te czasy. Nikt nie neguje,że większość to wspaniali księża; ale należy oddzielić "plewy od dobrego ziarna"Bo dalsze przemilczenie patologi niszczy KK.
sasiad11:41, 5 października 2018
Panie Prezesie Akcji Katolickiej w Szczawnicy zrobi Pan trochę porządku wokół własnego domu przy parku, bo syf tam totalny i tego nie chcą oglądać mieszkańcy Szczawnicy, a nie filmu! I niech Pan obejrzy ten film, żeby Pan wiedział o czym pisze, bo ja widziałem i widzę że zabiera Pan głos w nieznanej Panu sprawie Pozdrawiam
Mada11:17, 5 października 2018
I jeszcze słowo: nie robicie łaski Panu Bogu, że chodzicie do koscioła. Jest przeciwnie - to dla was wielka łaska, że możecie się spowiadać i otrzymać rozgrzeszenie, że możecie przyjmować Komunię św. - Ciało Chrystusa - Pokarm na życie wieczne, jak go określił Jezus. Ale nie znacie Ewangelii, wolicie znać różne kłamstwa i wszelkiego rodzaju badziewie filmowe i inne. Zaś ktoś, kto uważa, że skoro jest dużo religii na świecie, więc jest w czym przebierać, niech sobie uświadomi, że nie jest wierzącym. Jest tylko jedna religia objawiona przez Boga, prawdziwa. Jest nią chrześcijaństwo. Wasz wybór dotyczy tylko wiary - tak albo nie; za własny zbawieniem czy nie. Jezus powiedział: "Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie, a kto nie zbiera ze Mną, rozprasza" (Łk 11,23). Dodam jeszcze, że każdy ksiądz mógłby sobie odprawić Mszę św. w kaplicy na plebanii i nie potrzebuje do tego budynku koscioła. To my go potrzebujemy i mamy obowiązek go utrzymać (taca). To my potrzebujemy oświetlenia, ogrzewania, posprzątania, organisty, kościelnego itd. Kościół nie otrzymuje dotacji państwowej na utrzymanie kościoła (a płaci podatek od każdego ochrzczonego - czy ten przychodzi i daje na tacę czy nie) ani nie jest "firmą produkcyjną" - ma tyle środków, ile zbierze na tacę. Ksiądz też wydaje na bęzynę, gdy jedzie do chorych. I najwięcej buntują się na tacę ci, którzy na nią nie dają. Jest właśnie czas, gdy trzeba opowiedzieć się czy się jest w Kościele czynie; czy się jest wierzącym czy nie. Lepiej jest wyjść z Kościoła niż udawać wierzącego. Przemyślcie to sobie.
Mada10:42, 5 października 2018
Poza tym, na ile mi wiadomo, protest ten był rozprowadzany między znajomymi, bez publicznego ujawniania. Wobec tego nie mógł podzielić Szczawnicy - co sugeruje tytuł artykułu - z tezą. Wszyscy, którzy uczestniczą w nagonce na księży, są wspólnikami kłamców i ciekawe czy sami chodzą do kościoła albo jak się będą zachowywać w godzinie śmierci. Teraz łatwo chojrakować - na łozu śmierci łamią się nawet tacy jak Jaruzelski czy Kiszczak (choć żona nie spełniła jego prośby, by przyprowadzić mu księdza). Kto uderza w księży, uderza w Kościół, czyli Mistyczne Ciało Chrystusa, zatem uderza w Chrystusa. A na napastliwe pytania we wpisach jest odpowiedź w samym tekście protestu. Proszę czytać ze zrozumieniem - tego wymaga się już w szkole podstawowej. I nie wierzę, że wszystkie atakujące wpisy pochodzą od szczawniczan. Nie zabawiajcie się Państwo naszym kosztem w imię poprawności politycznej. Księża nie mogą sami się bronić, więc łatwo napadać. To żadne bohaterstwo. A ucierpią tylko uczciwi księża. Wiemy, ile krzywdy powodują fałszywe oskarżenia w sądach i jak wsadza się do więzień niewinnych ludzi. Czy również ten wasz sąd nad księżmi nie przypomina wam pewnego procesu... przed Piłatem? Zastanówcie się trochę.
Scigacz10:07, 5 października 2018
W naszej historii mamy tysiące bohaterów w sutannach.....dobre a prezes wie za co Kościuszko ich wieszał ?Hitler też miał układ z Watykanem
e223:02, 4 października 2018
Drodzy Parafianie: nikt Was nie zmusza do oglądania tego filmu! To nie średniowiecze, mamy demokrację i dlaczego jakaś grupka ludzi ma decydować o tym ; jaki film mam oglądać!,a jaki nie!Wspaniały film i nic w nim nie ma o czym ogólnie byśmy nie wiedzieli, takie są fakty i dobrze,że się o tym głośno mówi bo coś z tym trzeba zrobić Celibat jest wbrew naturze i trzeba skończyć z hipokryzją w naszym KK!!!! A takie głupie zakazy jeszcze bardziej pogłębiają problem, a problem jest i to ogromny!!!
kogitator22:48, 4 października 2018
@ Bond:
Czy Ty naprawdę nie widzisz w tym filmie ataku na państwo polskie? A co w takim razie powiesz na następujące słowa biskupa granego w filmie przez Janusza Gajosa: głowa państwa musi się stawić na mszy, bo tego wymaga interes kościoła?
Mada22:11, 4 października 2018
Te obraźliwe wpisy demaskują niski poziom intelektualny autorów i nieznajomość Polskiej historii ani też otaczającej rzeczywistości. W proteście jest napisane, że film uwłacza dobremu imieniu uczciwych księży, którzy są w większości. Jest zatem niegodziwy i zakłamany, zaś Smarzowski to wojujący ateista, któremu pogratulował Urban. Ale możecie tego w ogóle nie kojarzyć, bo, jak się zdaje, nie macie pojęcia o polskiej historii i represji komuny wobec Koscioła. W proteście jest wspomniane o tysiącach bohaterskich księży, ale jakoś to umknęło waszej uwadze. To zwyrodnialcem był według was Jan Paweł II? Ks. Jerzy Popiełuszko, ks. Niedzielak, ks. Gurgacz, kard. Wyszyńkski - to kilka nazwisk z najnowszej historii. Ilu znacie księży zwyrodnialców osobiście? Widzieliście kiedykolwiek, żeby chlali wódkę? I, choć niektórzy z was przyznają się do katolicyzmu, czy nie przeszkadza wam, że film profanuje Ostatnią Wieczerzę, Euchareystię? I nie przeszkadza wam oszczerstwo? Moim zdaniem, Kościół powinien podać do sądu Smarzowskiego za ten kłamliwy obraz. A nawiasem mówiąc, jak się Państwo mądrujecie, to przynajmniej nie róbcie błędów ortograficznych. Ale to wasz poziom i intelekt. Swoją drogą jestem ciekawa czy podpisany pod tym protestem zezwolił redakcji na jego publikację - przecież jest RODO.
górale za22:06, 4 października 2018
w Szczawnicy nie będzie drugiej tury - więc będziemy oglądać :)
gaz21:54, 4 października 2018
Najbardziej domagają się ci co w Rabce nie mieszkają !
Krzychu20:34, 4 października 2018
Są dwa aspekty sprawy. Po pierwsze: nie trzeba wejść do szamba, żeby wiedzieć, że nie ma się ochoty do niego wchodzić. Nie muszę być zgwałcony przez księdza, żeby wiedzieć, że to jest złe. Czyli nie muszę oglądać filmu, żeby wiedzieć, że jest szkalujący kościół i kłamliwy. A drugi aspekt: walczyliśmy o demokrację i wolność słowa i przeciw cenzurze. I to też jest święte. Więc nie narzucajmy nikomu, kto co ma oglądać
Obserwator20:34, 4 października 2018
Nie widzieli, nie słyszeli ale się czepiają jak nietoperze... ot i cała mentalność. Film opowiada, sygnalizuje to o co jest tajemnicą poliszynela. Cóż kler to święte krowy? niech popatrzą owieczki jak traktuje ich pasterz, jakie ma o nich mniemanie... o to tajemnica wiary..... Inkwizycja wraca?
cichy20:29, 4 października 2018
film bardzo dobry - każdy powinien go obejrzeć !!!
Bond20:05, 4 października 2018
Czyżby znowu indeks ksiąg zakazanych? Jestem katolikiem i chodzę do kościoła. Nie widzę w tym filmie ataku na moją osobę i państwo polskie. A fakt, że film obnaża obłudę i zakłamanie urzędników kościelnych powinien ich zmobilizować do zastanowienia się nad swoim postępowaniem i do pokuty. Niestety prawda boli. Osobiście znam księdza, który przytacza wiernym słowa papieża Franciszka jak twierdzi, żeby ich wkurzać.
katoliczka19:47, 4 października 2018
Film nie podzielił Szczawnicę , to tylko kilka nawiedzonych osób robi niepotrzebnie zamieszanie. Szczawniczanie wiedzą kto należy do akcji i niektórzy nie są tacy święci jak się malują.Chyba jest demokracja więc nie muszę być jak nawiedzona grupka ludzi która chce mi zabronić oglądania filmu. Nie chcą niech nie oglądają. Kościół to kościół a ludzie to ludzie i o ludziach i ich słabościach jest ten film.
sea19:41, 4 października 2018
Przecież to kino nie jest na garnuszku samorządowym.
GG19:20, 4 października 2018
Po tych wpisach sadze można zdradzać jest to ok.Albo nie wybór należy do Ciebie.
kogitator19:17, 4 października 2018
Bardzo dużo Katolików będzie miało problem z przełknięciem tego filmu.
INKWIZYCJA19:11, 4 października 2018
Chroncie dalej księży pedofilow,ciemnogrod pisowski...
wiktor17:51, 4 października 2018
Czy Szanowni Państwo z Akcji Katolickiej w Szczawnicy widzieli film ?? jeśli tak to czemu zabraniają innym a jeśli nie to mordy w kubeł i cenzurę niech sobie w domu uprawiają
kler17:49, 4 października 2018
co to ma być ? państwo watykańskie czy kraj w którym rządzi demokracja ? popipkało się w główkach tym z akcji katolickiej nie tylko oni fanatycy żyją w tym kraju
dziadek17:01, 4 października 2018
Wszelkie tego typu działania różnych "akcji katolickich" robią doskonałą darmową reklamę filmowi. Producenci i dystrybutorzy zacierają ręce. Człowiek z natury jest przekorny. Nie byłem z 20 lat w kinie i właśnie na "Kler" poszedłem. Nic tam nie obraża wiary katolickiej.
Pablo15:06, 4 października 2018
Czy Szanowni Państwo z Akcji Katolickiej w Szczawnicy nie maja się czym zajmować, tylko bawić się w recenzenta średniej jakości filmu, którego zresztą nie widzieli? Gdybyście widzieli to dowiedzielibyście się, że jest to ogólna historia o przywarach ludzkich, osobistych upadkach i dramatach. Nic na temat wiary, nic na temat Kościoła Katolickiego jako grupy wiernych (bo sam Kler to nie jest Kościół). Ktoś lubi upić się i tęskni za rodziną, ktoś kocha pieniądze i jest dla nich i władzy zrobić każdą podłość, a inny zmaga się z demonami przeszłości. Taki prostolinijny i pozbawiony subtelności opis patologi oraz nieszczęść występujących w każdym środowisku i w każdym okresie rozwoju cywilizacji. Zdjęcia średnie, dialogi czasami dobre a czasami nie, muzyka dobra, role jak na Smarzowskiego ogładzone i nie przerysowane. Ot kolejny film, który jest a mogło by go nie być i światowa kinomatografia by jakoś przetrwała. A tu nagle........... SRUUUU, gwałtu rety, obrażają naszych, zamach na naszą narodową religię, bojkot, cenzura "Boże Coś Polskę" no i lewacy, Żydzi i masoni . Puknijcie się z tymi waszymi fobiami w głowę. Pan Smarzowski i producenci tego filmu powinni Episkopatowi i Wam wypłacać procent od zysków za najskuteczniejszą reklamę w historii polskiego kina. A Wielce Szanowna Akcja Katolicka niech raczy zajmować się zadaniami określonymi w statucie, a nie szukać taniego sposobu na promowanie swojej organizacji w mediach - bo o to chyba chodziło, nie ;)
baciok@14:37, 4 października 2018
Cenzura wraca. Każdy ma wolność wyboru i własne sumienie. Chce obejrzeć to pójdzie, nie chce to nie pójdzie. Tyle w temacie.
do janosik13:52, 4 października 2018
Tak w skrócie. Kościół w 1962 zakazuje ujawniania pedofilii w kosciele pod groźbą klątwy dla ujawniającego i równocześnie nakazuje nakłanianie ofiar do milczenia obawia się filmu KLER? Naprawdę tak myślisz? w tym samym roku nakazuje otaczać opieką księży oskarżonych o molestowanie nieletnich i przenosić ich do innych parafii. To kto tu jest agresorem? Bo chyba nie środowiska lewackie które tak atakujesz. Co do ciemnoty to przypomnę tylko że PiusIX wydał encyklikę w której potępił postęp, liberalizm i nowoczesne cywilizacje . O jakim ty ataku na kościół piszesz? W tym filmie nie ma grama antykościelnej propagandy na rzecz środowisk lewicowych. Polecam obejrzeć a nie pisać bzdury.
TJ13:46, 4 października 2018
Jeśli Akcja Katolicka nie życzy sobie filmu, to niech na niego nie idzie, nic prostszego! Ale łapy precz od wolności wyboru, na cenzurę nie ma i nie będzie zgody.
Do tego intelygenta, co o lewakach pisze: sto razy wole mieć do czynienia z lewakami niż z zakutymi łbami z pod dowolnego znaku, sierpa i młota, swastyki, falangi, krzyża, czy półksiężyca. Przy najmniej nie siedzą księdzu pod sutanną jak wy i nie próbują mnie na siłę uszczęśliwiać.
bucupiękny13:02, 4 października 2018
Przypominacie sobie Ostatnie kuszenie Chrystusa? czy też Ptaki ciernistych krzewów i oneteż przeszkadzły księżom i kościołowi. Tak naprawdę nagonka i krytyka filmów na taką skalę napędza widzów do kina. Człowiek dostał rozum i wolną wolę ale nie wszyscy z tych darów korzystają.
Janosik12:43, 4 października 2018
Każde środowisko można ośmieszać i krytykować.
Ale zawsze uderza się w to niewygodne.
Ludzie są tylko ludźmi. Czy to ksiądz, Żyd, sędzia czy muzułmanin.
Atak na kościół ma swój cel. Bo czemu ma ten film służyć?
Ma wspierać i umacniać w umysłach przeciętnych obywateli lewacki światopogląd.
LEWAK - pogląd naturalistyczny, zrodził się z wszelkich prostych form religijnych już w czasach animizmu i szamanizmu. W świecie tym świat zmarłych jest "gdzieś tutaj", ludzka dusza to rodzaj "energii", celem człowieka jest "równowaga przyrody", równowaga dwóch przeciwstawnych światów dobra i zła, nie ma nic pewnego (relatywizm), każdy jest samotnym atomem ze swoją wewnętrzną wolnością i nie powinien zaburzać wolności drugiej osoby, logika jest obiektywna, wynika z obserwacji świata natury, małżeństwo to kwestia umowy.
Lewactwo wyróżnia się materializmem i kłamstwem, które prowadzą do hipokryzji. Widzimy go w terroryzmie migracyjnym, rzekomej równości, manipulacjach gospodarczych, zabijaniu niewinnych i uniewinnianiu morderców.
Dla lewaków patriotyzm i katolicyzm są zagrożeniem istnienia ich bytu.
Lewackie grupy zapraszają do Polski Islamistów. Skupione np. w KOD-zie sieją strach wśród Polaków przed jakoby brakiem demokracji i wolności, co jest totalną bzdurą, sami zaś walczą o swoje partykularne interesy i sowitą kasę.
Atakują kościół, bo chcą uderzyć we wspólnotę chrześcijańską i rozwalić ją od środka.
Już Adolf Hitler, który gardził chrześcijaństwem zapowiadał, że po rozprawieniu się z Żydami, przyjdzie kolej na chrześcijaństwo.

Kościół Katolicki oczywiście nie jest bez winy i ma problemy, z którymi musi się zmierzyć. Jednym z tych problemów są przypadki pedofilii (które nie są liczniejsze niż w innych organizacjach i grupach społecznych).
Ludzie wierzący, a także porządni ludzie niewierzący, którzy nie pałają do kleru nienawiścią, zrobią dobrze, jeśli zbojkotują film "Kler".
Jak twórcy dostaną po kieszeni, może dotrze do nich, że pewnych rzeczy się nie robi

"Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież Żydem.
Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież komunistą.
Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież socjaldemokratą.
Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem.
Nie byłem przecież związkowcem.
Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było."
Martin Niemöller, 1892-1984
tomasz12:18, 4 października 2018
hola hola mam prawie 60 lat byłem z zona na filmie i bardzo mi się podobał pokazuje prawde co prawie wszyscy w kinie wiedzieli i słychac było po ich komentarzach i reakcji pan z Akcji katolickiej udaje że problemu nie ma musiał slono nagrzeszyć w młodości że teraz zaklina rzeczywistość
ppf12:16, 4 października 2018
Przez takie akcje niepotrzebnie robi się filmowi reklamę Te same środowiska które wychwalają Kler przy Wołyniu rzucały kłody doszło do tego że Smarzowski ,,żebrał'' aby dokończyć film Teraz czekam na film o Sędziach kradnących wiertarki , pendrive'y ,kiełbase itp
Góral12:08, 4 października 2018
Nie wierzę w to co czytam. Ciemnogród na całego, jak bym się cofną w czasie do czasów inkwizycji. Czy ktoś z autorów tego paszkwila widział chociaż film?
Daro12:06, 4 października 2018
Pozdrowienie z Ciemnogrodu Rabka dla Szczawnicy, witamy w klubie. Chore czasy żeby narzucać ludziom wybór.
księciunio12:00, 4 października 2018
Jest w tym piśmie ziarnko ironii, które mnie rozbawiło. Autorzy nawiązują do czasów komunizmu i propagandy systemowej, jednocześnie jawnie żądając wprowadzenia cenzury :)
Demokracja polega na wolności i prawie wyboru dla każdego w każdym aspekcie życia. Nie chcę żeby POAK decydował co mogę obejrzeć a co nie. Ja ich do niczego nie zmuszam ani nie zakazuje im uczestniczyć w coniedzielnej mszy nawet jak uważam, że to jawna propaganda kościoła katolickiego połączona z dogłębnym praniem mózgów (zreszta jak widać w wysłanym piśmie, bardzo skuteczna :).
Kozina11:57, 4 października 2018
Kasy nie dawać na tace to sami w kościele będą puszczać takie filmy żeby tylko ludzi przyciągnąć i kasę na zbierać
Rufio11:17, 4 października 2018
Jak to pozbawiony oparcia w rzeczywistości ? przecież tam aż roi się od dosłownych cytatów z wypowiedzi biskupów i księży i autentycznych sytuacji znanych choćby z mediów. Cała patologia kościelna mocno pokazana. Mocno- bo to co jest rozproszone w wielu miejscach i czasem trudne do zauważenia skoncentrowano na kilku osobach. Ale tym bardziej widać to zło. Zamiast się oburzać i zakazywać oglądania lepiej pomyśleć co zrobić aby to zło wykorzenić, bo to również świeccy przyczyniają się do tego, że zło jest bezkarne . To też widać w tym filmie. Pan prezes Majerczak niech sobie to przemyśli.
Gdyby autorzy tego protestu widzieli film, to by wiedzieli, że cytują dosłownie to co mówi w filmie biskup i jego otoczenie. Wiedzieli by w jakim podłym celu i kontekście padają te słowa o walce z kościołem, może by nie używali takich sformułowań i choć trochę się zawstydzili.
Dla mnie film nie jest antykościelny, raczej o dramatach ludzi uwikłanych w system/korporację/układy. Trochę pocieszające jest to że przynajmniej niektórzy znajdują dość siły aby próbować się z tego wyrwać.
I tak jak ktoś poniżej polecam poszukanie na YouTubie komentarzy ks. Klocha, Szustaka, Kramera, Baranczaka i innych. Przywracają wiarę że porządnych księży jest naprawdę większość, a patologią są takie poglądy jak prezentuje prezes Akcji Katolickiej w Szczawnicy.
zero logiki !11:13, 4 października 2018
Gdzie władza tam i pieniądze ! Nie rozumiem autora tego pisma , czy on naprawde jest az tak ślepy . Czasami ludzie maja oczy a niczego nie widzą , jesli autora cos szokuje i irytuje ma prawo do tego ale nie ma prawa bojkotowac i siac propagandy do ludzi którzy jeszcze filmu nie obejrzeli .
do ja11:10, 4 października 2018
Błagam, litości. Papież nie papierz, Szczawnica nie szczawnica.. Szanujmy język polski :-)
k11:04, 4 października 2018
ja nie rozumiem tej sraczki i paniki w oczach wszystkich tych co sprzeciwiają się emisji filmu KLER. Co tam takiego pokazano ,o czym byśmy już nie wiedzieli? Dla mnie film trochę rozlazły bez szybkich zwrotów akcji no tak żeby widza nie zanudzić ani nie zaskoczyć. Ma powstać film zatytułowany Breżniew Watykanu nie trudno zgadnąć o kim mowa to wtedy panikę zrozumiem. Teraz nie ma powodu do lamentu.
NT11:00, 4 października 2018
Chore pismo, ale film "Drogówka" to pewnie oglądali i nie przeszkadzało im że stawia on policjantów w negatywnym świetle i generalizuje negatywne zachowania.
pik10:58, 4 października 2018
prymitywny lud to i daje się dzielić, ten film nie ma nic w sobie co może dzielić, widocznie ci ludzie nie doznali w życiu żadnych krzywd i myślą że życie to na ziemi to kraina cudów
Mieszkanka Szczawnicy10:48, 4 października 2018
Jeszcze jest troche demokracji w tym kraju i kazdy ma prawo wyboru co bedzie ogladal w kinie .Panie i Panowie z Akcji Katolickiej niech nie ida ale nie maja zadnego prawa a zwlaszcza moralnego zakazywac ogladania tego filmu i wyswietlania. No i polecam obejrzec wywiad ktory byl wczoraj z ks. Kloch ktory film widzial i powiedziala ze jest tam prawda choc troche jaskrawo przedstawiona. No i na koniec nie zgadzam sie na ciemnogrod w Szczawnicy .
wielebny10:41, 4 października 2018
jeżeli autorzy tego listu wiedzą co znajduje się w filmie i co pokazuje to musieli go oglądać . Hipokryzja przez nich przemawia
klero-widz10:36, 4 października 2018
Film dobry i wcale nie atakujący Kościoła, tylko pokazujący patalogie jakie są we wszystkich środowiska. A po co protestują Ci, którzy filmu nie widzieli, przecież to jest bez sensu. Najpierw trzeba zobaczyć a potem dopiero krytykować i wypisywać głupoty.
:)10:34, 4 października 2018
Celem filmu ma być "oderwać młodych od Kościoła".
Kościołów i religii jest na świecie bardzo dużo.
Boga ma się w sercu . Jest tylko katolicki Bóg?
Co za myślenie.
obiektwyny10:34, 4 października 2018
jeden za wszystkich wszyscy za jednego. Nie jest tak ?
zwyczajny człowiek , nie z ciemnogrodu10:24, 4 października 2018
Taki film powinien powstać o środowisku aktorskim,ciekawy jestem jaka by była reakcja tego środowiska i fanów tego środowiska . Oczywiście to nie to samo co uderzenie w środowisko światopoglądowe , religijne , chrześcijańskie . To wolno i można robić , nawet na tym można budować swoją popularność . Gajos nie jest dla większości społeczeństwa żadnym autorytetem.
chrze4ścijanin10:18, 4 października 2018
Te działania popieram w pełni.Tak powinien postąpić każdy chrześcijanin, nie tylko katolik.
ja10:09, 4 października 2018
sam papierz przeprasza za pedofilie w kościele a szczawnica twierdzi że to nie ma poparcia w rzeczywistości ???
Wii10:07, 4 października 2018
Dobrze Gajos powiedział, że to jest film dla ludzi MYŚLĄCYCH, ale ciemnogród upatruje tylko jednego........
gorcowy10:06, 4 października 2018
Też chciałem polecić słowo o. Szustaka. Ja też byłem, widziałem: myślę samodzielnie, nie utraciłem wiary. Film jakich wiele, temat "atrakcyjny"- jak widać i słychać zewsząd. To tyle, październik - miesiąc różańcowy, pomódlmy się za nas samych i za wszystkich, którzy popadają w skrajności. I tych co "za" i tych co "przeciw"- i tak ostatecznie stanowimy pewną jedność. Mimo wszystko...
Pewien Pan09:57, 4 października 2018
Nie ma oparcia w rzeczywistości??? he he dobre sobie gdzie oni żyją??
kler09:52, 4 października 2018
prawda w oczy kole
katol oszołom09:45, 4 października 2018
wyswietlmy kolejny raz superprodukcje pt. Smoleńsk !!!! prawda i tylko prawda
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas