Jan Sięka: Nowy Targ to jest "moja Ameryka" - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Zakopane
Clouds
Wiatr: 14.148 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 10.548 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 18.036 km/h Wilgotność: 74 %
Rain
Wiatr: 13.968 km/h Wilgotność: 81 %
Rain
10°
Wiatr: 3.564 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 10.764 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
8 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
12.10.2018, 09:52 | czytano: 3486

Jan Sięka: Nowy Targ to jest "moja Ameryka"

NOWY TARG. Jan Sięka od kilku sezonów zimowych namawia nowotarżan do zmiany nawyków palenia w piecach. Nie chodzi tylko o to "co palić", ale przede wszystkim "jak". Czy od góry. Teraz postanowił zawalczyć o mandat radnego miejskiego z listy KWW Dobra Zmiana w Mieście. Do wyborów samorządowych stanął pierwszy raz.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Pomyślał Pan "będę dobrym radnym, bo...

- Bo startuje po to, żeby działać dla dobra swojej społeczności. Będę dobrym radnym, bo kocham moje miasto. Może to zabrzmi pretensjonalnie, ale tak jest. Mieszkałem w Krakowie w czasie studiów, ale zawsze powtarzałem, że "jestem na 5-dniowej delegacji". Zawsze mówiłem, że Nowy Targ to moje miasto, moje miejsce na ziemi, tak pięknie położone jak żadne inne na świecie, tu jest "moja Ameryka". Byłem w USA, więc na prawdę to tutaj jest "moja Ameryka", moja rodzina. Widzę potencjał w naszym mieście, czy to przez Gorce, czy piękne położenie. Jesteśmy stosunkowo blisko Krakowa - jeszcze jak nam wybudują zakopiankę i linię kolejową Podłęże - Piekiełko, to wtedy dojazd do Krakowa to będzie godzina, 70 minut. Moim marzeniem jest, że ludzie z Krakowa będą przyjeżdżać do nas mieszkać.

Kandydatów-debiutantów pytam - na czym się znają.

- Znam się na ochronie powietrza - z tytułu promowania metody czystego palenia. To mi pozwoliło poznać, gdzie leży główny problem kopcących kominów, z czego on wynika i wiem, że to jest nieprawidłowe palenie. Tego poprawnego palenia chcę nauczyć ludzi, pomóc im właściwie palić, żeby natychmiastowo polepszyć jakość powietrza. Rozpoznałem też sprawy dofinansowań dla mieszkańców w zakresie termomodernizacją, wymiany kotłów i wiem, że są takie projekty w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i jak ich użyć. Nad tym chcę trzymać pieczę w Radzie Miasta.

Świadomie wybrał Pan komitet?

- Tak. Dlatego, że znam Pawła Liszkę osobiście. Wiele z nim rozmawiałem i jest to sensowny człowiek, który ma doświadczenie w działalności biznesowej. Jak z nim rozmawiałem, to mówił: "to trzeba zrobić, trzeba wziąć ludzi, zrealizować, zgłosić projekt". Widać, że jest to człowiek, który chce - to co nasz komitet głosi w swoim programie - zrealizować. Nie tylko o tym mówić. Poza tym jestem członkiem Prawa i Sprawiedliwości.

Pana Tata ma za sobą długą karierę samorządowca. Widząc, że nie jest to łatwe zajęcie - nie zniechęciło to Pana?

- Wręcz mnie zachęciło. Jak tata był radnym i przewodniczącym Rady Miasta przynosił do domu materiały na sesję, to ja pierwszy je czytałem i mówiłem z nim o wielu rzeczach. Pytałem: "tato a dlaczego to, a dlaczego takie wydatki, dlaczego te pieniądze zostały tam przesunięte"... więc jakby ta działalność na rzecz samorządu była obecna w mojej rodzinie od dawna, i jakby - naturalną koleją rzeczy było dla mnie, że chcę się zaangażować w pracę na rzecz mojego Miasta.

SPalka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Niepisior21:49, 14 października 2018
No i widzisz @Grace, ludzie tłumaczą Ci tu kulturalnie, ze znajomością rzeczy, a Ty ich wyzywasz od niewykształconych tępaków, karierowiczów, populistów itp. I to jest właśnie cały KOD i kultura w ich wydaniu.
Pokaz mi jeden tylko kraj na świecie, który ma zasoby węgla i go nie wydobywa. Chiny, USA, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Australia, Indie, to tylko kilka największych eksporterów węgla. Są wśród nich kraje wysoko rozwinięte i mniej, i nie przejmują się zbytnio raportami ONZ. Gdybyśmy mieli takie złoża gazu jak Norwegia, albo ropy jak Kuwejt, to moglibyśmy zasypać te kopalnie. Niestety jednak nie mamy.
Poniżej już Ci ktoś odpowiedział, że nawet Niemcy inwestują w energetykę węgla brunatnego, a my mamy redukować górnictwo węglowe? Surowce energetyczne są surowcami strategicznymi na całym świecie. Rozumie to każdy niekoniecznie wysoko wykształcony człowiek, chociaż wychodzi na to, że inteligencja z KODu niekoniecznie. Podajesz Słowację jako przykład, ale zastanowiłas się dlaczego tak jest? Poszukaj ile kopalni węgla ma Słowacja, i jakie jest wydobycie. Jak się nie ma własnych i trzeba kupić surowce energetyczne, to wtedy podejmujesz decyzję, o oni zdecydowali się na gaz. Pewnie z różnych względów. Aż 77 proc. energii elektrycznej na Słowacji produkują elektrownie jądrowe, 10 proc. w elektrownie wodne. Z gazu korzysta 87 proc. gospodarstw domowych a u nas coś powyżej 50%. Nie wolno handlować węglem niskiej jakości i mułem węglowym. Tylko zauważ, że jak wprowadzasz węgiel zza granicy to łatwiej takie ograniczenie nałożyć.
I można by tak długo jeszcze.... ale po co. Do Twojego postrzegania świata i tak to nie dotrze, bo PiS to ciemnota i zacofanie, które chce udusić Polaków w smogu. Tylko odpowiedz Sobie, bo mnie nie musisz, jakie masowe programy walki ze smogiem, trafiające do tych ograniczonych (wg Ciebie) zwolenników PiSu, wdrożyły rządy poprzedniej, tej superdemokratycznej ekipy rządzącej.
I jeszcze o wzorach demokracji.
XIX wieczny polityk brytyjski Temple powiedział słynne zdanie, które dobitnie pokazuje czym się kieruje jedna z największych demokracji Wielka Brytania:
?Wielka Brytania nie ma wiecznych sojuszników, ani wiecznych wrogów; wieczne są tylko interesy Wielkiej Brytanii i obowiązek ich ochrony?.
Jak widać po czynach, także i inne kraje demokratycznego zachodu, traktują to jako swoje motto. Niemiecka, francuzka i hiszpańska policja leje różnych demonstrantów aż dudni, ale to "brutalność" polskiej policji, która wynosi demonstrantów tak żeby im kwiatków nie połamać, i bez żadnej reakcji słucha obelg, wg niemieckiej fundacji Bertelsmanna, jest jednym z powodów upadku demokracji w Polsce. Podobnie wygląda sprawa sądownictwa, na które to rzekomo wg KODu, PiS zrobił zamach. Ciekawskim polecam artykuł w Deutsche Welle (Jak wybierani są niemieccy sędziowie. "Dość zadziwiające"), super przejrzysty i doskonale demokratyczny system. Raport ONZ, krytykujący reformę sądownictwa w Polsce, wyraźnie pokazuje, że pierwsze manipulacje z TK zrobiła PO. A nie słyszałem by ONZ tak ochoczo krytykowała wymiar sprawiedliwości w takich krajach jak Rosja, Chiny, Arabia Saudyjska itp.
Narracja międzynarodowa, wywołana przez histeryczne reakcje totalnej opozycji, wsparta przez bliskie im ideowo środowiska polityczne UE ,spowodowała takie reakcje, bo jest to na rękę i w interesie krajów zachodu.
Zachód uważał, że Polska powinna siedzieć cicho i z otwartą gębą słuchać co mądrego powiadają demokraci. Gdy Polska przestała się zgadzać nacwszystkie głupoty serwowane przez zachód to już nie było to w ich interesie.
Ale komu ja to pisze @Grace, przecież Ciebie nie może przekonać ciemny zwolennik przaśnego PiSu, tylko intelektualista z francuskim akcentem.
Grace17:12, 14 października 2018
@Podhale Sam Pan/i przyznaje , że wśród paliw kopalnianych węgiel stanowi aż 23%,-25% energii, czyli dużo i należy to systematycznie redukować, takie są zalecenia ekspertów ONZ, a nie pchać się jeszcze w poszerzanie jego wydobywania .Kiedyś węgiel stanowił aż 80 % PK Skoro udało się go zredukować do poziomu 25%, to w najbliższych latach proporcjonalnie trzeba go zredukować do 10% i to pozytywnie odczujemy,a nic się nie zawali . Oczywiście, że z roku na rok nie jesteśmy w stanie tego zrobić, ale mówimy o perspektywie kilkunastu lat. Nie są to stereotypy,mity, kamuflaże jak Pan to nazwał, ale badania światowej czołówki naukowców. Hasło "Polska węglem stoi "powstało za Gierka czyli ponad 40 lat temu i kontynuacja tego jest szkodliwym przeżytkiem. Dalej upieram się , że gazyfikacja, jest celem do którego powinniśmy dążyć . Na Słowacji i w wielu innych krajach to się udało. Dlaczego u nas miałoby się nie udać??
Grace14:10, 14 października 2018
@??? Potrafię odróżnić budowlę od wspólnoty. Do KOD-u nie należę, ale popieram z całego serca i szczycę się tym. Powiem krótko; Kiedyś był KOR, a dzisiaj KOD. Poczytaj o KOR-e to zrozumiesz przesłanki , którymi kieruje się KOD i o co walczy.
Podhale bez dymu13:07, 14 października 2018
@grace
Niestety uległa Pani propagandzie ( czyli mitom , kamuflażom , plotkom i stereotypom ) mainstream'owej. Światowy mix energetyczny to głównie paliwa kopalne (PK) circa 86% pozostałe 14% to tzw źródła odnawialne OZE do których wlicza się biomasę ( czyli też spalanie ) circa 11% , pozostałe 3% OZE rozkłada się na hydro , geotermię , wiatr i słońce . Węgiel wsród PK stanowi wg różnych źródeł od 23-25% energii , proszę teraz Sobie wyobrazić zdjęcie z rynku takiej ilości energii ? Automatycznie cofamy się cywilizacyjnie jakieś 150 lat . Niestety aby utrzymać jakość życia do której się przyzwyczailiśmy ( rozpasana konsumpcja ; tipsy , srajfony , SUV-dła i inne smartgadżety ) musimy spalać PK w tym uran . Totem postępu w którym dzisiejsze zurbanizowane społeczności pokładają nadzieję , zawiódł a od 1986r do dzisiaj czyli prawie po 33 latach zdołał zmniejszyć udział PK 89 do 86% .
Obecnie w OZE zaczynają się pojawiać wąskie gardła w postaci deficytów np. metali ziem rzadkich , nie wspominam już o miedzi aluminium i kobalcie . Do tego dochodzą jeszcze różne wskaźniki zwrotowe np. EROEI czy ECoE po uwzględnieniu których OZE zaczynają przypominać napędzanie wiatraka wentylatorem albo prądnicy silnikiem elektrycznym .
???11:15, 14 października 2018
Grace a wiesz jaka jest różnica między Kościołem, a kościołem?
I proszę Kościoła raczej nie mieszaj w tę dyskusję... światły człowieku (ależ mi to KODem zalatuje).
Grace10:18, 14 października 2018
Q@ Jan Sięka. Nie przekonał mnie Pan. Broni Pan ogrzewania węglem, podczas gdy świat od tego. już odchodzi i jeżeli tego nie zrobi w przeciągu najbliższych 12 lat, to grozi nam ekologiczna katastrofa. Proszę przeczytać najnowszy raport ONZ, to nie są jakieś bajdurzenia, to praca naukowa ponad setki naukowców z całego świata. Tylko przejscie na całkowicie ekologiczne ogrzewanie ma sens. Trudno, żeby nie bronił Pan partii do której Pan należy, ale dla mnie jest to partia szkodników i populistów. Niestety, to nie PiS, ale PO dążyło do redukcji starych, nierentownych kopalń za co zapłaciło. Dlatego były rozruchy z górnikami, którzy najechali Warszawę z łańcuchami, paląc opony i dewastowali chodniki wyrywając z nich kostki. Tego się władza PiS- owska boi i gra pod dyktando górników, ze szkodą dla naszego zdrowia. O łamaniu konstytucji już nawet nie mówię, bo do elektoratu pisowskiego takie argumenty nie docierają, no chyba ze za jakie inne obietnice finansowe dotarłoby to. Trójpodział władzy w Polsce został rozwalony, Naród polski jak nigdy dotąd został okrutnie podzielony na wrogie obozy i zrobił to nie kto inny, tylko Kaczyński " tańcząć na trumnach" w czasie każdej miesięcznicy i wpajając niewykształconym Polakom, starszym ludziom rzekomy zamach. Oczywiście wielka też w tym była zasługa Kościoła - tego co z Wami trzyma i ma z tego profity.Te Wasze martyrologie, mesjanizmy i źle pojęty patriotyzm i duma narodowa z którego PiS zrobił wyświechtany frazes napawają mnie wstrętem do partii, która Pan reprezentuje, bo to partia dla nieświatłych ludzi albo dla karierowiczów. W ciągu zaledwie trzech lat z przodownika państw postkomunistycznych, które było wzorem dla innych młodych demokracji spadliśmy na jedno z ostatnich miejsc w Europie i staliśmy się niechlubnym przykładem w demokratycznym świecie.
Jan Sięka03:23, 14 października 2018
@wkurzony: Dziękuję za ten wpis, będący głosem rozsądku w tej dyskusji. I dziękuję za poparcie. Do zobaczenia przy urnach :)!
Jan Sięka03:22, 14 października 2018
@Grace i besala:
1. Proszę dokształcić się z sortymentów węgla. Flotokoncentrat jest bardzo czystym węglem, tylko że ma granulację na poziomie mąki. Paliwem zanieczyszczonym jest muł, który absolutnie nie powinien być spalany. Jeśli chodzi o flotokoncentrat - jego spalanie w domowym kotle jest bardzo problematyczne, więc z punktu widzenia wygody nie ma to sensu. Ale już np. energetyka zawodowa może to spalać. Z flotu powstaje również pellet węglowy, który może służyć do zasilania kotłów podajnikowych.

2. Jeśli palenie od góry jest mitem, to ja u siebie w domu od 4 lata uprawiam mitologię. Proszę zapytać ludzi, którzy palą od góry, znaleźć sąsiada/znajomego i pójść z nimi do kotłowni i zobaczyć, że to nie mit. Były pokazy na Rynku, na plebani, można było zobaczyć na własne oczy, że to działa. Badania naukowe potwierdzają to, co wielu praktyków widzi u siebie w kotłowanich. No ale jeśli ktoś nie chce ufać szkiełku i oku, tylko własnemu odczuciu, no to ja na to nic nie poradzę. Mogę tylko zalecić wtedy wizytę u terapeuty.

3. W zawiązku z moim doświadczeniem i wiedzą jestem daleki od stawiania kategorycznych tez typu "tylko jakość węgla i kotły umożliwają...". Stawianie takich tez świadczy o braku wiedzy. Im więcej ktoś wie, tym rzadziej generalizuje.

4. Prawo i Sprawiedliwość nie jest partią antyekologiczną, tylko partią prawidłowo patrzącą na człowieka jako część środowiska. Nie jesteśmy jako ludzie rakiem żerującym na matce Naturze, ale jesteśmy jej częścią i mamy prawo z niej korzystać. A co do kornika, to proszę poczytać co się dzieje z niemieckimi drzewami zarażonymi kornikiem.
Wkurzony21:36, 13 października 2018
@besala i @ Grace
nie opowiadajcie głupot, że PiS jest partią nieekologiczną, chociaż z pewnością nie jest ekoterrorystyczą. Wycinka puszczy białowieskiej, wolne żarty. Opozycja wraz z ekooszołomami zrobili z tego burzę w szklance wody i szopkę na całą Europę. A tymczasem nawet przeciwne PiSowi media podawały z oburzeniem, ze w Bawarii wycinają puszczę bo ..... kornik, a starożytny las Hambach, wycięli prawie cały, by zrobić kopalnię węgla. Niemieckiego kornika w Niemczech trzeba tępić, a polskiego kornika w Polsce mamy chronić i hodować.
Obejrzyj sobie filmiki jak policja niemiecka potraktowała ekologów w ww. miejscach. Ale to polska policja podobno jest tak brutalna, że nawet Niemcy twierdzą że przez upada u nas demokracja. Nie widziałem świętego oburzenia całej Europy i TSUE. Niemcy mogą, a Polska nie.
Niemcy rozwijają górnictwo węgla brunatnego, które jest dużo gorszym paliwem niż węgiel kamienny, ale Niemcy to ja, naturlich, a w Polsce powinni zamknąć kopalnie.
Jesteście hipokrytami.
Parametry wegla które podałaś, podał resort energii, a twoim zdaniem, energetyka ma używać antracytu?
Na Słowacji owszem jest gaz, jednak oni nie mają tyle węgla co my, więc alternatywą jest tylko drewno, którego mają dość, albo kupno węgla czy gazu. Postawili na gaz. Ale dziwne, że nie postawili na geotermię, chociaż baseny mają od kilkudziesięciu lat.
Wam nie chodzi o to czy PiS coś zrobił, czy czegoś nie zrobił. Wam chodzi obto, że wg was PiS, to partia prawicowych chamów w gumiakach, z nacjonalistycznym zabarwieniem. A przeciez poprzednicy to tacy intelektualiści byli, ośmiorniczki i bułkę przez bibułkę, tacy światowi internacjonalisci w modnych garniakach.
Jan grzecznie wam napisal o pewnej możliwości palenia, którą sam stosuje z powodzeniem.
Was nie interesuje, co ma wam do powiedzenia i to jakim jest człowiekiem, bo sam fakt że startuje z PiSu jest dla was problemem.
Janie, trzymam za Ciebie kciuki, powodzenia w wyborach.
Podhale bez dymu20:56, 13 października 2018
@besala
Mit i stereotyp nalężą do szerszego pojęcia zwanego propagandą ( to są pewne deficyty - są jeszcze dwa a mianowicie ; plotka i kamuflaż ) , jak Pani/Pan widzi wiemy co to jest i potrafimy się przed tym bronić :-)
besala19:53, 13 października 2018
do Jan Sięka
Na temat tzw. spalania od góry powstały mity, z którymi trudno walczyć. Wyłącznie jakość węgla i piec wysokiej klasy umożliwiają możliwie niską emisję szkodliwych substancji. Rosjanie wierzą, że najzdrowsze jest picie czystego spirytusu i im też trudno jest wytłumaczyć, że to kłamliwy stereotyp. Ponadto utożsamianie się z partią antyekologiczną, której jeden minister zniszczył Puszczę Białowieską a inny obiecuje górnikom zbyt na wszystko, co wydobędą i mówienie o skutecznej walce ze smogiem jest i obłudne i paradoksalne.
Grace17:57, 13 października 2018
Panie Janie. Normy zaproponowane przez resort energii zezwalają na spalanie węgla o bardzo wysokiej zawartości wilgoci (nawet 24 proc.), siarki (nawet 1,8 proc.), popiołu (nawet 28 proc.) i niskiej wartości opałowej (18 MJ/kg). Co więcej rozporządzenie umożliwia wprowadzanie do obrotu handlowego odpadów węglowych tj. flotokoncentratów czyli na rynku nadal będzie dostępny opał najgorszej jakości. Reprezentuje Pan partię, która obiecała wycofać z rynku tej jakości węgiel, a tego nie zrobiła, mimo zapowiedzi. Wszyscy wiemy, że Rząd pcha się w nierentowne już górnictwo, zamiast postawić na ekologiczne źródła ciepła. Czemu nad Słowacją nie ma smogu ? Bo 90% domów , nawet po małych wioskach, ogrzewanych jest gazem, który tam nie jest drogi, bo słowacki rząd zmniejszył akcyzę i trzeba iść tym tropem. Palenie od góry jest półśrodkiem, bardzo czasochłonnym i pracochłonnym. PiS populistycznie wspiera nierentowne kopalnie, także te, które wydobywają fatalnej jakości węgiel, a wszystko po to, żeby mieć wsparcie górniczej solidarności. Taka jest prawda. PiS boi się protestów górniczych, a dlaczego one były za czasów
rządów PO , proszę sobie samemu odpowiedzieć
Niepisior15:08, 13 października 2018
Bravo Panie Janie i powodzenia.
@Xyz a czemu nie z PIS?
Jan Sięka14:27, 13 października 2018
@xyz: A dlaczego nie z PiS? Czy poprzednia władza uruchomiła program na miarę "Czystego powietrza"? Czy poprzednia władza wyeliminowała z produkcji kotły nieekologiczne? Smog i czyste powietrze nie mają barw partyjnych, ale skuteczność działań jednak jest po stronie Prawa i Sprawiedliwości.

Pozdrawiam.
Xyz10:33, 13 października 2018
Wszystko dobrze PanieJanie tylko czemu z PIS
Jan Sięka01:11, 13 października 2018
@ciekawy: W kuchniach węglowych powinno się palić w sposób "kroczący", czyli rozpalić, a później, gdy będzie żar, dokładać tak, że się przesuwa żar do tyłu i dosypuje węgla z przodu. Wszystko jest opisane na stronie Czysteogrzewaniepl. Trzeba tylko chcieć.

@Opop: zmiana sposobu rozpalania pozwala zmniejszyć emisję o 80%. Warto się o to bić, bo, zgodnie z zasadą Pareto, angażując 20% środków, uzyskamy bardzo dużą redukcję. Przy czym jest to etap pośredni, ale dający NATYCHMIASTOWĄ poprawę. Ja nie chcę, aby moje dzieci czekały jeszcze 5 lat na wymianę kotłów i w tym czasie oddychały smogiem. Chcę efektów już, teraz. A zmiana sposobu rozpalania daje efekty na już. Natomiast docelowo kotły trzeba wymienić i to mamy w programie. Zresztą niektórych się nie przekona, choćby im wyłożyć jak krowie na rowie, więc pozostańmy przy swoim, a po wyborach zobaczymy, kto miał rację.

@Stanisław: zacząłem właśnie od siebie. Dzięki temu jestem przekonany do tego co mówię i pokazuję.

@besala: To jest nieprawda, co Pan/Pani pisze. Sposób spalania jest kluczowy! Ekogroszkowe palniki retortowe w kotłach 5 klasy spalają węgiel właśnie "od góry".

@bruno: Ja widzę po sobie, że od 4 lat mniej czasu spędzam w kotłowni właśnie dzięki zmianie sposobu rozpalania. No ale ja na siłę dobrego do głowy nie wtłoczę. Kto chce, niech czyta/słucha i próbuje. Co do rozporządzeń, to Prawo i Sprawiedliwość wprowadziło zakaz produkcji kotłów niższej niż 5 klasa emisyjna. Więc proszę nie pisać, że nic w tej sprawie się nie robi. Poza tym każdy średnio rozsądny człowiek, który jeden sezon palił mułem, czy flotem już potem chce normalnego węgla, bo zaoszczędzone pieniądze przy zakupie musi wydać na zapłacenie za ogromne ilości popiołu.
Podhale bez dymu22:14, 12 października 2018
Inicjatywa prowadząca do polepszenia jakości powietrza i to praktycznie bez kosztowa zasługuje na uznanie .Metoda rozpalania " od góry " taką jest i tutaj Jasiu zapunktował . co daje argument aby na niego zagłosować .
Niepisior17:41, 12 października 2018
A Grace znowu swoje, i pod kolejnym już artykułem tylko antyPiS i antyPiS. W PO i jego klonach i przystawkach, to są sami mądrzy ludzie, tylko jakoś chyba mądrzy inaczej. I nie przeszkadzały Ci za ichniej poprzedniej władzy różne przekręty, bo wg Ciebie wszystkie byly zgodne z prawem i konstytucją.
Słychać wycie? Znakomicie :)
Grace17:31, 12 października 2018
Nie zagłosuję na nikogo z PiS-u, bo to partia, która niszczy praworządność w Polsce, łamie konstytucję i każdy kto do tej partii należy i ją popiera mądry nie jest i działa na szkodę Polski
@ zbych, toys ,fan, ??? itp16:55, 12 października 2018
to coś Go nie dał na pierwsze miejsce u pisiorów
a teraz dopiero piszesz peany
toys16:24, 12 października 2018
Jan to mądry i wykształcony człowiek. Dodatkowo bardzo skromny i uczciwy. Głosuje na Jana.
@Opop16:09, 12 października 2018
Opop ty to masz pojecie o spalaniu wogóle!!! chyba od czegoś trzeba zacząć i uswiadamiać jak mozna palić nawet w starym kotle nie wyrzucając z komina tony pyłów i siary... ty pewnie wolisz sobie rozpalic butami starymi albo butelkami PET,,,
zawsze znajdzie sie jakiś malkontent któremu nic nie pasuje.
Brawo Jasiek!!! tzrzmam kciuki!
romek15:25, 12 października 2018
niestety Panie Janie gdyby nie komitet który ma dopięty znaczek PIS miałby Pan mój głos .
bruno13:49, 12 października 2018
Nic nie da palenie od góry. Ludzie nie maja czasu stać przy piecu i rozpalać go codziennie. PiS , partia z którą się pan identyfikuje i z ramienia której pan kandyduje, nadal dopuszcza do sprzedaży najgorszej jakości, zasiarczony węgiel, miał i inne zawarte w tym szkodliwe, śmiercionośne toksyny, które nas trują, a wszystko po to, że PiS wcale nie dba o zdrowie Polaków, a o interesy spółek węglowych, nierentownych kopalń zamiast postawić na gaz, ale cóż w górnikach siła i PiS boi się rozrób w Warszawie, palenia opon , bo przecież górnicy wymietliby ten cały pisowski rząd , jak nic. Nie przekonał mnie Pan.Miasto powinno iść całkowicie w gazyfikację.
Zbych12:48, 12 października 2018
Pan Jan mówi dobrze. Chyba to odpowiedni kandydat na radnego. A przede wszystkim nie ma w tym żadnego parcia biznesowego i będzie działał dla społeczności lokalnej.
Hmm12:46, 12 października 2018
Opop, to po co nam Rada Miasta, skoro mamy Radę seniorów, starych, doświadczonych, z osiągnięciami itd.
Niech oni radzą.
besala12:30, 12 października 2018
Stare kopciuchy będą kopcić bez względu na to, czy pali się z dołu, z góry, czy na ukos. Odpowiedni piec i węgiel możliwie najwyższej jakości to podstawowe warunki względnie niskiej emisji szkodliwych substancji. Pana kandydata wyczulonego ekologicznie nie razi brak działań rządzącej partii mających na celu wyeliminowanie z rynku mułów, flotów i innego węglowego badziewia. Coś ta wrażliwość ekologiczna taka chroma jakaś, bo czyni ślepym na antyekologiczne działania partii, z której się kandyduje!
Kuma12:24, 12 października 2018
Do Jola
A o co chodzi ? Masz jakieś żale to je wylej, bo anonimowo wszystko wolno. Nie podcinajcie skrzydeł młodym, do Rady powinni dostać się ludzie z pasją, reszty się douczą, nabiorą doświadczenie. Za autentyczne ukochanie Nowego Targu ma Pan plusa choć nie znoszę PiS. Zresztą nieważne skąd kto przychodzi tylko jakie ma zamiary i kwalifikacje.
Stanislaw12:15, 12 października 2018
Zacznlij pan od siebie i nie truj
pniok12:13, 12 października 2018
@ciekawy
Kontrola składów opałowych - jak najbardziej popieram . Ale kuchnia węglowa - żeby ugotować obiad ??? ( i przy okazji zjarać wszystkie śmieci z domu ) . Wiesz co to takiego kuchenka gazowa ?
Złej jakości węgiel to jedna sprawa , a głupota niektórych to druga.
Opop12:10, 12 października 2018
Już widać jakie pojęcia ma ktoś o życiu jeżeli twierdzi ze spalanie z góry czy tam dołu zmieni jakość powietrza w Nowym Targu. Może z boku będzie lepiej na całym świecie odchodzi się od tego typu wiejskich kombinacji od tego jest gaz, pompy ciepła, geotermia generalnie oze. A takie ględzenie to właśnie robienie Ameryki w nowym targu. A jeżeli na podstawie rozmów ktoś stwierdza ze ma pojęcie o biznesie to ręce opadają. Powinno być w takim mieście góra 3 radnych którzy coś w życiu osiągnaeli a nie tylko są młodzi. Jak ktos jest młody to niech pracuje aby coś osiągnąć a nie radzi bo nie ma o tym pojęcia. Argumentacja ze czytałem taty czy wujka sprawozdania z posiedzeń świadczy jasno o tym ze jest jął jest.
wolę JOWy11:59, 12 października 2018
Jasiu konkurencja dla Siaśkiewicza ,Łapsy i Waligórskiego ?
Ale zła formuła wyborów zaproponowana przez PIS do skłócania ludzi .
cugmajster11:58, 12 października 2018
Pan Watycha tylko zatrudnił "eko-doradcę" , miejmy nadzieję , że pan Sięka zmusi go do zapracowania na swoje wynagrodzenie . No i tłumaczenie opętanym alarmo-smogowcom ,że nie trzeba straszyć zakazywać tylko edukować też niesie jakąś wartość .
Ania11:22, 12 października 2018
jakoś mnie nie przekonał. i jeszcze ten komitet , ehhh
???11:20, 12 października 2018
No i brawo!
Człowiek sprawiedliwy i uczciwy. Ambitny i pracowity. Trzymam kciuki.
Fan11:04, 12 października 2018
Brawo Jan Sięka, takich młodych ludzi z pasją trzeba w Radzie Miasta.
xxx11:01, 12 października 2018
troche biedna ta jego mala ameryka....
byznes is byznes10:57, 12 października 2018
"- Tak. Dlatego, że znam Pawła Liszkę osobiście. Wiele z nim rozmawiałem i jest to sensowny człowiek, który ma doświadczenie w działalności biznesowej."

Haha.... o jakim my doświadczeniu mówimy dotacje, projekciki ? Niech Pan szanowny założy działalność i utrzyma się na rynku kilka lat to będzie można używać takich sformułowań.
STAŚ10:49, 12 października 2018
No, to do dzieła !
A cha, tylko czy wybiorą ?
ciekawy10:44, 12 października 2018
Panie Sięka - spróbuj Pan zapalić od góry pod kuchnią węglową - a takich są setki - i ugotować na niej obiad. W pierwszej kolejności należy poddać kontroli składy opałowe pod kątem - jakim węglem handlują - źródło zaopatrzenia.
Jola10:40, 12 października 2018
Jeśli to prawda, że jabłko pada nie daleko od jabłoni to miej Nas Panie w. opiece przed takim radnym
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas