Południowa obwodnica Miasta nie powstanie tak szybko. Ministerstwo Infrastruktury odrzuciło apel radnych - podhale24.pl
Wtorek, 16 kwietnia
Imieniny: Bernadetty, Cecyliana, Kseni
Jabłonka
Rain
Wiatr: 13.536 km/h Wilgotność: 93 %
Rain
Wiatr: 15.048 km/h Wilgotność: 90 %
Rain
Wiatr: 14.148 km/h Wilgotność: 91 %
Rain
Wiatr: 13.5 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
11°
Wiatr: 5.004 km/h Wilgotność: 85 %
Rain
Wiatr: 8.568 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
16 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
09.11.2018, 14:11 | czytano: 7880

Południowa obwodnica Miasta nie powstanie tak szybko. Ministerstwo Infrastruktury odrzuciło apel radnych

NOWY TARG. Przesłany przed miesiącem do Ministra Infrastruktury apel radnych nowotarskich w sprawie "działań zmierzających do realizacji inwestycji drogowej tj. południowej obwodnicy Nowego Targu łączącej drogę krajową nr 47 z drogą krajową nr 49" doczekał się odpowiedzi. Resort mówi "nie". Ale daje nadzieję, że może po 2020 roku sprawa będzie ponownie rozpatrywana.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
W trakcie październikowej sesji Rady Miasta, radni przez aklamację przyjęli apel do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Projekt apelu zgłosił radny Paweł Liszka, który zobowiązał się osobiście wręczyć ministrowi pismo. Dokument dostarczył, niemniej resort prośbę odrzucił.

W piśmie do Rady Miasta, dyrektor Departamentu Dróg Publicznych Jarosław Waszkiewicz powołuje się na to, iż plany inwestycyjne dotyczące rozbudowy infrastruktury dróg krajowych na najbliższe lata zostały ujęte w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, który "określa krajowe priorytety inwestycyjne, strategiczne dla właściwego funkcjonowania transportu drogowego w skali całej Polski", a "Ministerstwo rozumiejąc sytuacę na drodze krajowej 47 oraz 49 musi mieć na uwadze potrzeby całego kraju".

Urzędnik wyjaśnia, iż w "Programie" określony został limit finansowy dla zadań inwestycyjnych na poziomie 135 mld zł. Tymczasem zgodnie z kosztorysami - "wydatki na wybudowanie ich wszystkich sięgają prawie 200 mld zł i aktualnie na realizacje inwestycji umieszczonych w Programie brakuje już około 65 mld zł, nie mówiąc o kolejnych nowych inwestycjach".

Dyrektor Departamentu Dróg Publicznych dodaje, iż "ministerstwo skierowało do realizacji zadania polegające na rozbudowie drogi krajowej nr 47 do Nowego Targu, co stanowi wyraźne zaangażowanie Ministerstwa na rzecz poprawy warunków komunikacyjnych na Podhalu. Nie można też zapomnieć o bardzo ważnym odcinku drogi ekspresowej S7 koło Rabki-Zdroju".

Na końcu czytamy: "Dalsze decyzje Ministerstwa Infrastruktury będą podejmowane w miarę postępu trwających prac, których rezultaty są obecnie trudne do przewidzenia, szczególnie w wymiarze finansowym. Realizacja przedmiotowej inwestycji będzie mogła być rozpatrywana nie wcześniej, niż w następnej perspektywie finansowej po roku 2020."

Oto cała odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury:

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
duch Orkana Władysława18:30, 11 listopada 2018
Do @pniok. Raczej to ludzie tacy, jak ty, są zagrożeniem. I to nie tylko lokalnym, ale w skali całej planety. Chciwość, rządza zysku i patrzenie na cały świat wyłącznie pod kątem "z tego może być kasa". Dla takich ludzi nie istnieje wartość typu: łąka, kwiaty, zwierzęta, cisza, piękny widok, zapach skoszonego siana... Jest tylko "teren leżący odłogiem". I żal ściskający tyłek, że nie można z każdego skrawka świata wydusić czegoś dla siebie. Żal mi takich ludzi, bo to musi być bardzo ubogie takie życie. Materialnie może nie, ale duchowo ubogie ogromnie...
"Świat jest dość zasobny, aby zaspokoić potrzeby wszystkich, lecz nie dość zasobny, by zaspokoić chciwość każdego."
obiektywny12:05, 11 listopada 2018
Kiełbasa wyborcza była skażona jadem kiełbasianym.
swiatowid22:01, 10 listopada 2018
Gdyby krzyżacki kościół oddał Polsce cały majątek, który nam ukradł- to mielibyśmy w NT metro i lotnisko międzynarodowe...A tak to mamy pisowca na lodowisku...
Stary góral10:46, 10 listopada 2018
Dla Rydzyka miliardy dla ludzi nic. Tak pisowcy traktuja szarych obywateli.
nie ślepy10:21, 10 listopada 2018
stanisław: jak się budowało za PO to wszyscy wiemy, szczególnie polscy POdwykonawcy, co PObankrutowali przez nie wypłacone im pieniądze!Teraz to tylko prokuratorzy mają masę z tym roboty!
stanisław09:50, 10 listopada 2018
za PO duzo więcej sie budowało dróg .
pniok23:22, 9 listopada 2018
I znowu kilka lat w plecy. Szkoda , bo obwodnice powiny być priorytetem , miasto już dzisiaj się dusi i pilnie potrzebuje odważnych , przyszlościowych rozwiązań . Nie zapominajmy też o setkach hektarów w okolicach nowotarskiego lotniska , które leżą odłogiem i nie zostaną szybko zagospodarowane bez właściwego systemu drogowego . Następny problem to tacy jak np. @Miastowy . Dopuścić ich do głosu , a cały Nowy Targ zostanie jednym wielkim rezerwatem ...
OLo21:45, 9 listopada 2018
do miasto
22 czerwca 1346 zapamiętaj tą datę, a później pisz o tworach komuny i rzekomym mieście od lat 70 dwudziestego wieku
Miasto20:28, 9 listopada 2018
"Miasto"... Gdyby za komuny nie wymyślono sobie NZPS-u, to to "miasto" by było wielką wiochą. A tak najechało się tego jak do Nowej Huty i zrobiło się "miasto".
Tomcio20:16, 9 listopada 2018
@szary
Obietnice, o których piszesz, dotyczyły dofinansowania inwestycji lokalnych, których samorząd w całości sam nie udźwignie, a które gdzieś tam dla miejscowych są konieczne. Tu zaś mowa o budowie obwodnicy w całości przez państwo. I nie psiocz na obecną władzę, bo jak wół stoi w piśmie, że obecny program został przyjęty w 2014 roku. Plany mieli ładne, tylko pieniędzy nie mieli. PiS o tym mówił juz w 2015 roku, tyle że wtedy dziura była znacznie większa.
z20:07, 9 listopada 2018
prawda prawda jest taka że kasy brak
sceptyk18:41, 9 listopada 2018
Skoro wybraliście Watychę, to niech się stara.
Oooo18:31, 9 listopada 2018
@prawda jesteś pier.......y
Miastowy18:18, 9 listopada 2018
Ależ bardzo dobrze, że ta droga tam nie powstanie. Kto to widział, pod samym rezerwatem, na rekreacyjnych terenach asfalt lać.
Optymista18:01, 9 listopada 2018
Teraz zostanie do zrealizowania obwodnica Krościenka, miejsce zamieszkania ,,waszej '' (którzy głosowali na PiS) Posłanki. Dalej wierzcie w obietnice nie patrząc dokąd zmierza ,,dobra zmiana " A może obwodnicę nazwać drogą lokalną bo Premier obiecał że są pieniądze.
MF17:38, 9 listopada 2018
Jak Panu nie wstyd paniie Liszka pokazac sie na sesj Rady Miasta nie ma Pan honoru /??????????
prawda17:16, 9 listopada 2018
Wygrał Watycha czyli człowiek którego PO popierało a człowiek pisu odpadł no i sprawa jasna. Pozdrawiam
pod16:54, 9 listopada 2018
zróbcie to sami wraz z powiatem i województwem i tyle
koza16:47, 9 listopada 2018
bu ha ha ha. Z tego co wiem decyzje przed wyborami Niech no się pochwalą ile wydali na kampanię bo coś mi się zdaje że za tą kwotę nie jedna obwodnica by mogła powstać. Zobaczymy jak Rabka będzie dopieszczana bo burmistrz pisowski ha ha.
szary16:15, 9 listopada 2018
Z tego pisma jasno wynika, że już w chwili składania wszystkich obietnic co to rząd sfinansuje, wiedzieli że na nic nie ma pieniędzy i po wyborach takie pisma dostaną wszyscy którym coś obiecano. Czyli w pełni świadome kłamstwa wszystkich ministrów, premiera, posłów. Wszędzie gdzie jechali coś obiecywać - kłamali. I żadne dojścia by nie pomogły przy takiej skali niedoboru pieniędzy, co najwyżej pan Liszka by się dowiedział że "muszą mieć na uwadze interes całego kraju" a nie jakiegoś miasteczka przy zakopiance.
Ktoś tego nie widział przed wyborami i głosował na kłamców z PISu ?
Smokożerca15:51, 9 listopada 2018
Paweł dojścia miał - nie wybraliście, to zabrał je ze sobą. Proste.
Zachowuję spokój.15:50, 9 listopada 2018
To może północna? Chyba bardziej potrzebna ze względu na ruch z Zakopianki w stronę N. Sącza...
Loko15:44, 9 listopada 2018
Miałem nadzieję że ministerstwo chociaż rozpocznie proces przygotowywania papierów do tej drogi. Nowa perspektywa zaczyna się w 2023. Ta droga nie ma żadnej dokumentacji. Pierwsze trzeba zrobić STES -1.5 roku. Potem wniosek o DSU 1-3 lata w zależności od protestów. Protestów będzie sporo bo droga ta częściowo zniszczy tereny rekreacyjne koło kładki. Potem KP i projekt budowlany - kolejny rok. Mamy około 2028 rok. A budowa z dwa lata ( to będzie spory wiadukt) to mamy 2030 rok.
Miescon15:11, 9 listopada 2018
Południową? Przecież ona się już robi częściowo. Chyba chodziło o północną.
MM15:01, 9 listopada 2018
może i miał ale nie został wybrany a w 2023 dojścia mogą być nieaktualne
CzwartyKilometr14:47, 9 listopada 2018
Ludźmierska dostanie jeszcze bardziej po tyłku w szczycie
tomek14:40, 9 listopada 2018
i co panie Liszka tyle było gadania i nic chyba że działa system nie wygrał nasz to nie damy
Przemo14:38, 9 listopada 2018
A czemu przed wyborami nie było odpowiedzi?? Inaczej bym zagłosował......
war14:17, 9 listopada 2018
A takie dojścia miał kandydat na burmistrza Paweł L. To była zwykła ściema.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas