Były burmistrz do obecnego: "Warto przestać się oglądać do tyłu i składać odpowiedzialność na poprzednika" - podhale24.pl
Wtorek, 23 kwietnia
Imieniny: Jerzego, Wojciecha, Adalberta
Czarny Dunajec
Clouds
10°
Wiatr: 8.388 km/h Wilgotność: 45 %
Clouds
Wiatr: 10.008 km/h Wilgotność: 47 %
Clouds
10°
Wiatr: 10.404 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
10°
Wiatr: 12.24 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
Wiatr: 8.676 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
Wiatr: 4.32 km/h Wilgotność: 47 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
32 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
08.02.2019, 13:31 | czytano: 6953

Były burmistrz do obecnego: "Warto przestać się oglądać do tyłu i składać odpowiedzialność na poprzednika"

NOWY TARG. W tej kadencji, panowie Grzegorz Watycha i Marek Fryźlewicz zamienili się miejscami - radny został ponownie burmistrzem, a były burmistrz zdobył mandat w Radzie Miasta. Ta sytuacja owocuje wzajemnymi wytykami - "czego ktoś nie dopilnował" i "jak kto głosował".

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
- Panie burmistrzu rozpoczął pan piaty rok sprawowania funkcji burmistrza miasta. Myślę, że warto przestać się oglądać do tyłu, składać odpowiedzialność na poprzednika, czy poprzedników. Trzeba wziąć mocno, śmiało odpowiedzialność za to co się zrobiło, czego się nie zrobiło i co jest jeszcze do zrobienia - mówił do obecnego burmistrza Marek Fryźlewicz.

Radnego Fryźlewicza poirytowała odpowiedź jaką otrzymał od burmistrza Grzegorza Watychy na jego interpelację co do "przygotowania projektu uchwały dotyczącej wsparcia dla mieszkańców Nowego Targu, których nie stać na pokrycie kosztów ogrzewania ekologicznego". Zdaniem radnego - "zawarto w niej nieprawdziwe informacje i stwierdzenia". Zawnioskował o opublikowanie na stronach internetowych Miasta - wyników badań zanieczyszczeń powietrza, które były prowadzone w Nowym Targu od 2009 r, kiedy badanie te przejął Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.

- Przypominam, że badania były wtedy prowadzone przez Sanepid, przy dofinansowaniu z budżetu miasta. Stacje pomiarowe były dwie i zlokalizowane były na siedzibie NTvK przy ul. Józefczaka i na PSSE przy ul. Jana Kazimierza, a wiec były nawet bardziej miarodajne niż dzisiaj, kiedy jest tylko jedna stacja pomiarowa. Z moich rozmów - prowadzonych nawet w ostatnim tygodniu - z panią Jolantą Bakalarz, dyrektor PSSE wynika, że ich wyniki były znacznie lepsze od tych obecnych. Nie było tak ogromnych przekroczeń, które są obecnie nagminne - mówił Marek Fryźlewicz i poprosił o udostępnienie tych wyników na stronie UM, a także o protokoły posiedzeń Rady Miasta i komisji sprzed lat.

Jego zdaniem, "całkowicie mija się z prawdą" stwierdzenie obecnego burmistrza, że "wiedza techniczna dotycząca konkretnych stężeń zanieczyszczeń substancji w powietrzu na terenie naszego miasta pojawiła się dopiero w marcu 2016 roku kiedy to dzięki moim (Grzegorza Watychy - przyp. red.) staraniom uruchomiono w mieście państwową stację pomiarową nadzorowaną przez WIOŚ w Krakowie".

- Myślę, że wyrazy ubolewania, które mi Pan złożył, że "jako burmistrz przez 16 lat nie dostrzegałem tych problemów" powinien Pan pozostawić dla siebie - kontynuował Marek Fryźlewicz. - Nie będę oceniał swojej i poprzednich samorządów działalności, ale chciałbym przypomnieć, że w tym okresie wymieniono wszystkie systemy ogrzewania w miejskich budynkach, zmodernizowano centralną kotłownię MPEC, którą się pan teraz tak chlubi i zamierza do niej przełączyć budynki ogrzewane gazem, także ten budynek w którym się teraz znajdujemy, czyli Urząd Miasta. A kotłownia ta - póki co i nie wiadomo jeszcze jak długo - uzyskuje ciepło spalając miał węglowy. Też jestem "za geotermią", oby kiedyś była, obyśmy tych czasów dożyli i oby mieszkańców było stać na ogrzewanie geotermią. Nie wspomnę już o innych działaniach, jak chociażby wprowadzenie prawa dotyczącego niewydawania warunków zabudowy na budynki ogrzewane nieekologicznie, uwzględnianie tego w planach miasta, o edukacji ekologicznej, która jest kontynuowana, o rozpoczęciu dopłat do wymiany pieców itd. - bo powinien Pan o tym wiedzieć jako radny w Radzie Miasta, który - jak pamiętam - głosował zawsze za podejmowaniem tych działań - podsumował radny Fryźlewicz.

Te wytyki nie są jednostronne. Marek Fryźlewicz sam inicjuje i prowokuje do porównań, nawiązując do poprzednich kadencji. Wplata w swoje wypowiedzi "jak to było za jego czasów". Nie unika też publicznego - na sesjach, czy posiedzeniach komisji - przypominania urzędnikom, w tym naczelnikom, czy skarbnikowi, że to on ich przyjmował do pracy.

Pełna odpowiedź burmistrza Grzegorza Watychy na interpelację radnego Marka Fryźlewicza znajduje się tutaj.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
trzy prawdy o gw08:03, 10 lutego 2019
Doprawdy kiepski to kucharz, który przypala swoje potrawy tłumacząc się, że winę ponosi poprzednik, bo nie domył garów.

Doprawdy kiepski to menadżer, który doprowadza spółkę do bankructwa tłumacząc się, że przecież jego poprzednik nieumiejętnie nią zarządzał.

Doprawdy kiepski to gospodarz, który nie będzie sprzątał ulic, ponieważ jego poprzednik nie zakupił mu łopat.

...
prawicowy21:15, 9 lutego 2019
Przecież Fryźlewicz już nie rządzi od czterech lat, a tu te same bzdury, które powtarza sam Watycha, że niby coś nie zrobione. No to po co Pan startował skoro przerażają Pana problemy? No to wykaż się Pan, zakasuj rękawy i pokaż na co Pana stać, bo do tej pory to tylko pudrowanie i wstążki. Przecież problemy nierozwiązane przez poprzedników jak Pan jesteś taki gieroj są do rozwiązania, a Pan co miesiąc właśnie za to pobiera sowite wynagrodzenie. A życie biegnie swoim tempem i każdy stracony rok na utyskiwaniu już nigdy w samorządzie nie będzie nadrobiony. Dlatego ludzie opamiętajcie się! Jak chcecie zmian to zacznijcie od niego wymagać i zacznijcie choć odrobinę krytycznie słuchać tych kolorowych laurek składanych przez zaczadzonych wyznawców tej dziwnej sekty.
ski16:11, 9 lutego 2019
Ludzi k z USA czy American widac żeś z poprzednich lat nie ma miejskiej rady narodowej.
LudzikUSA15:15, 9 lutego 2019
panie mikolajski nikogo nie musi pan wyreczac z realizacji z ustawowych zobowiazan bedac przewodniczacym rady miasta rowniez radnym za burmistrza fryzlewicza oraz aktulnym radnym w pierwszej i obecnej kadencji burmistrza watychy co dobrego pan zrobil dla miasta a nic przesypial pan wszystkie sesje miejskiej rady narodowej a jak pan cos powiedzial to ze hokej w Nowym Targu nie potrzebny prosze sie wziac za solidna prace a nikogo z niczego wyreczac bo to nie panska dzialka
LudzikUSA15:01, 9 lutego 2019
panowie fryzlewicz i mikolajski po to sa we wladzach miasta aby we dwojke wszystko co dla miasta Nowy Targ niszczyc i psuc nie pozwolic obecnym wlodarzom na normalna prace aby Nowy Targ rosl w sile, darujcie sobie panowie i zacznijcie wspolpracowac a nie nisczyc i przeszkadzac w dobrych poczynaniach obecnej wladzy w naszym miescie
jacek14:35, 9 lutego 2019
Mścicielu M. błagam : zamilcz
LudzikUSA14:32, 9 lutego 2019
panie fryzlewicz niestety w tym momencie btrzeba sie obejrzec do tylu i zapytac pana czy sie nalezycie ze swojej dzialalnosci nalezycie rozliczyl, odpowiedz jest prosta NIE i pan ma czelnosc rozmawiania o przeszlosci jest pan zalosny panie fryzlewicz
Baciok13:52, 9 lutego 2019
Co z mieszkaniami na os.rownia szaflarska juz zapomnial si rozliczyc???????
Kibic z Polski10:01, 9 lutego 2019
do ZEZ. Masz racje w tym temacie jest na 1 miejscu swieze powietrze i tym miasto powinno sie pilnie zajac a nie tylko mowic i wysylac samochodzik z kontrola. jak amatorka. Fryzlewicz jak tez Watycha sa winni tej syduacji. Teraz obaj wzajemniena Siebie mowia i graja w cyrk. zamknac sie i wziasc sie do pracy. zaczyna to wygladac tak jak PiS i PO duzo mowia jada na Siebie wzajemnie a kazdy wie ze sa klamcami itp. a jak bedzie teraz na Fryzlewicza i Watyche ?? odpowiedz prosta. PRACOWAC A MALO MOWIC
zez09:33, 9 lutego 2019
@ kibic z Polski. Mnie wielkie g.. obchodzą twoje hale lodowe i inne bzdety. Dla mnie najważniejsze jest czyste powietrze, a tu Watycha nie wykazuje się jak należy. TAK CZYSTE POWIETRZE. To jest teraz najważniejsze i kropka
po owocach ich poznacie09:22, 9 lutego 2019
@??? - nie rozwadniaj i nie kombinuj, bo już z tego relatywizowania rzygać się chce. Wybraniec mieszkańców, a tego nikt nie kwestionuje w stosunku do byłego Fryźlewicza i obecnego Watychy, nie ma robić rzeczy wielkich lub małych, ale ma realizować swój program wyborczy(!), dzięki któremu ten zaszczytny tytuł zdobył. Jak jest wszyscy widzą... marnie, z potokiem niezrealizowanych obietnic w tle.
W tej samej kwestii nie kto inny tylko radny ma prawo, a nawet obowiązek zadawać niewygodne pytania, czy wskazywać nieprawidłowości, które zauważył, bez względu czy dany burmistrz mu się podoba, czy też nie. A problem tkwi w tym, że na najgłupsze pytania burmistrz jest zobowiązany do rzeczowej i merytorycznej odpowiedzi, bo to świadczy o jego poziomie i klasie. Świadczy o jego profesjonalizmie.
Z tym jednak bywało i bywa różnie, ot źle, fatalnie lub jeszcze gorzej.
I nie ma co wciąż tego gorącego ziemniaka przerzucać bez końca. Gdy nie ma żadnych argumentów, pozostają wycieczki personalne i prymitywne szturchańce,których niestety jesteśmy świadkami podczas każdej sesji. Dlatego w myśl zasady, że przygadywał kocioł garnkowi tkwimy w tym marazmie i sięganiu do przeszłości, by jakoś kamuflować własną nieporadność a działania codzienne urastały do miary sukcesu.
Przecież to nowotarska paranoja.
No i już na koniec tego moralizatorskiego nudziarstwa trzeba sięgnąć po odrobinę obiektywizmu i odwrócić sytuację dla przypomnienia (pamięć u polityków bywa zazwyczaj zawodna). Jak radny Watycha zadawał pytania burmistrzowi Fryźlewiczowi, a ten robił lepsze lub gorsze uniki, by na nie, nie odpowiadać, to było święte oburzenie i arogancja (?). Cóż, jak Kali ukraś krowę, to super. Jak Kalemu ukraść, to zamach i katastrofa.
Niestety każdą formę konstruktywnej współpracy trzeba wypracować i nauczyć się słuchać innych. Nie tylko tych, którzy mówią to co chciałbym usłyszeć. Słuchać, słuchać, słuchać w pokorze. A inicjatywa leży zawsze po stronie władzy, która powinna do końca szukać kompromisu, wysyłając proste sygnały, że taką wolę posiada. Że ważniejsze są sprawy miasta i mieszkańców niż własne urażone ambicje lub co gorsza kompleksy.
Kibic z Polski09:10, 9 lutego 2019
Fryzlewicz nagle zaczol sie odzywac i krytykowac. hehehehe wiec jak juz tak duzo mowi wiec niech opowie o tym czego on nie zrobil przez 16 lat. z jego winy sa ruiny i strach przed nastepnymi. miasto stalo sie wsia przy zakopiance. fajnie sie komus wytykuje a na Siebie nie patrzy. Watycha tez juz ma powazne minusy i coraz bardziej pokazuje ze chce cos czego miasta nie stac. Niech zapomni o centrum sportowym i wezmie sie powaznie za nowa hale po az strach co bedzie za 2 lata z hala.WSTYD DLA MIASTA.Fryzlewicz i Watycha sa winni za stan hali lodowej
Rak08:51, 9 lutego 2019
A co Pan jako burmistrz Nowego Targu zrobil dla ekologii i czystego powietrza nic nie podlaczono Geotermi do sieci cieplowniczej nowe odcinki gazowe tez kulaly a byly srodki z funduszy europejskich to prosze nie krytykowac Pana Watychy, tylko uderzyc sie we wlasne piersi
ucho00:59, 9 lutego 2019
Jak to dobrze, że ten pan już nie jest burmistrzem.
Potrafi tylko prymitywnie pouczać
???23:48, 8 lutego 2019
Nie obstaję, za żadnym...ale ...człowiek zwykły i prosty jest (nawet jak mu sie wydaje, że jest kimś wielkim - to tylko pozory) i cieszy go jest tu i teraz i małe , a działa, a zrobione. Tu ma przewagę Watycha - może nie robi wielkich rzeczy, ale te małe , których za Fryźlewicza się nie dało, albo z wielką łaska . Dla jednych dobrze dla drugich źle. Miasto tez powinno sie rozwijać. Było minęło - życie przemija i my też . Warto o tym pamiętać. Kiedyś może będzie mądry włodarz, który połączy sprawy małe z duzymi, który pokaże dużym, że od tych małych zalezy ich bogactwo, a małym że tamci, też są wartościowi i im prace zawdzięczają. każdy ma swój czas, a czas przemija. Panie marku daj sobie Pan spokój - wybrali Grzegorza i jest. On też wiecznie Burmistrzem nie bedzie - A najważniejsze byc człowiekiem nie zawistnym, nie zazdrosnym, ale pomocnym.
frrr18:38, 8 lutego 2019
Wypominanie to dziecinada, ale kusząca sprawa jak się nie ma argumentów na obronę własnego działania. Jeden i drugi ma o co bić się w piersi. Więc lepiej żeby się tak nie obnosili z tymi wzajemnymi pretensjami.
A po panu MSF to się jednak spodziewałam, że dorośnie i zamiast tupać nogami i rzucać niewyraźne aluzje - pomoże obecnemu burmistrzowi radą - dla dobra mieszkańców, a nie przytykami żeby pokazać jaki to on jest wspaniały.
pustak18:38, 8 lutego 2019
To dopiero by była ostra jazda gdyby burmistrzem został pan Marek Fryźlewicz! Super że doszło do zmiany pokoleniowej.
zez18:35, 8 lutego 2019
do Bobo. Stuknij sie w głowę . Fryźlewicz jest radnym i jego obowiązkiem jest zgłaszać interpelacje, interweniować u burmistrza w sprawach mieszkańców i to robi. Ma prawo a nawet powinien pouczać, od tego jest. Dobrze wypełnia swój mandat. Wszyscy, którzy atakują radnych którzy walczą z burmistrzem Watychą o to , żeby konkretnie zabrał się do pracy w sprawie smogu, sa nienormalni, To tak jakby mówili: chcemy byc truci, chcemy, żebyśmy my i nasze dzieci chorowali na astmę, zapalnia oskrzeli, zapalenia płuc, choroby serca i oczywiście na RAKA. O to ci chodzi ciemny narodzie ??
zez18:21, 8 lutego 2019
Zez " do zeza" MPEC przeszedł gruntowny remont w czasie kadencji Burmistrza Fryźlewicza. Zastanów się dlaczego miasto teraz ma takie parcie na przyłaczanie zgazyfikowanych budynkow do MPEC który pali miałem? Sprawdź kto jest w Radzie Nadzorczej i masz odpowiedź
ambrozowa17:52, 8 lutego 2019
Brawo Panie Marku! Obecna władza potrafi tylko zastraszac mieszkańców zamiast im pomóc co widać na karzdym kroku i to widać po tym jak się burmistrz z naczelnikiem napina w głupiej wojny na pisemka w której Fryżlewicz ma racje
jo17:41, 8 lutego 2019
a co z umową ze spółką ? na jakich warunkach zostało to podpisane czy CBŚ sprawdził tą umowę ?
do zeza16:20, 8 lutego 2019
nie wychwalaj tak fryzlewicza facet nie ma pojęcia o mpec jakby dalej rzadzil to w ciepłowni bylby syf a tak jest prawdziwy dyrektor xxxxxxxxxxnie to co dawniej
Obserwator16:00, 8 lutego 2019
Sadziłem ,że były burmistrz jak wejdzie do Rady to będzie doradzał a nie jątrzył. O szaletach może zapomniał?
nonononooo15:43, 8 lutego 2019
Świat się kończy! Nagle pan Fryźlewicz też jest za geotermią? A co to się stało? Jak był burmistrzem to uparcie powtarzał, że nie, nie nie, to zły pomysł, nie, nie nie.....
Rak15:41, 8 lutego 2019
A co Pan jako burmistrz Nowego Targu zrobil dla ekologii i czystego powietrza nic nie podlaczono Geotermi do sieci cieplowniczej nowe odcinki gazowe tez kulaly a byly srodki z funduszy europejskich to prosze nie krytykowac Pana Watychy, tylko uderzyc sie we wlasne piersi
mirek15:21, 8 lutego 2019
młody do roboty nie oglądaj się co było patrz na siebie zakało
pol14:39, 8 lutego 2019
a kto to jest ten pan w okularach i co on takiego dla miasta zrobił?
Gerard14:36, 8 lutego 2019
I naprawdę Panie naczelniku szanujmy się, przecież to ja Pana przyjmowalem do pracy.
Bobo14:27, 8 lutego 2019
Pan Fryźlewicz powinien jednak pamiętać, że nie jest już Burmistrzem tylko radnym i nie nadymać się, bo jego czas minął. Na reminiscencje nie ma już czasu.Niech przestanie wypominać pracownikom, że to on ich przyjmował do pracy bo to wygląda na szantaż emocjonalny. Pan Watycha wziął na swoje barki to co zrobił MSF dobrego jak i to co spieprzył. Taka jest sukcesja władzy. Zatem niech Pan Fryźlewicz nie poucza wszystkich i nie pokazuje jaki on mądry - był, czasy się zmieniły i tyle.
POZYTYWNY14:15, 8 lutego 2019
Dwóch samców !
I dobrze, jest porównanie !
Viktor14:05, 8 lutego 2019
Nie da się tego gościa słuchać i oglądać, nie wybrany na Byrmistrza dalej bredzi. Zostaw gościu politykę młodym, czas wypocząć.
miastowy14:02, 8 lutego 2019
Fryźlewcicz idealny nigdy nie był, ale Watycha to przy nim naprawde cienki Bolek i to pod każdym względem.
zez13:57, 8 lutego 2019
Zgadzam sie z Panem Markiem Fryźlewiczem. To za jego kadencji komin na Szaflarskiej koło Evry przestał kopcić , zniknęła tez koszmarna kotłownia na Powstańców Śląskich oraz na al. Tysiąclecia o czym mało kto wie. Przestał kopcić UM, Gimnazjum nr 1, Sokół, i lodowisko, bo budynki te przeszły na gaz, a teraz jak słyszę Burmistrz Watycha chce z powrotem budować drogą siec ciepłowniczą , równoległą do gazowej, która już jest i ogrzewać te budynki miałem weglowym z MPECu. No nic, pomysł iście " mistrzowski" Śmiać się czy płakać?
obserwator13:55, 8 lutego 2019
Jeden drugiego wart. Obaj są tak samo złośliwi, mściwi, pamiętliwi i tak samo są próżni bo mają o sobie nie wiadomo jak wygórowane zdanie i lubią jak się ich podziwia i im pochlebia. A czasami to wydaje mi się, że "uczeń przerósł mistrza". Oczywiście mam na myśli to, że obecny burmistrz nieraz pokazał swoim zachowaniem, że w tym względzie bije swojego poprzednika.
ble ble13:41, 8 lutego 2019
Nie pamięta wół jak cielęciem był...
NT13:33, 8 lutego 2019
Brawo Marek
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas