"Pułapka na motocyklistów" w lesie między Nowym Targiem a Obidową. Nowotarżanin cudem uniknął tragedii - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 14.148 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 10.548 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 18.036 km/h Wilgotność: 74 %
Clouds
Wiatr: 13.968 km/h Wilgotność: 81 %
Rain
Wiatr: 3.564 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 10.764 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
14 %
Zakopane
4 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 2 | 4 %
19.11.2019, 11:06 | czytano: 22409

"Pułapka na motocyklistów" w lesie między Nowym Targiem a Obidową. Nowotarżanin cudem uniknął tragedii

Na leśnej drodze między Nowym Targiem a Obidową ktoś zainstalował "pułapkę na motocyklistów" - zaczepił o drzewa i rozciągnął nad drogą stalową linkę. O mały włos, a motocyklista z Nowego Targu straciłby tam głowę. Sprawą zajęła się policja.

Fot. Czytelnik
Fot. Czytelnik
Zdarzenie miało miejsce w niedzielę. Motocyklista na crossie, nowotarżanin, jechał leśną drogą zajrzeć na swoją działkę w Gorcach. Stalową linkę rozciągnięta nad drogą zauważył w ostatniej chwili. Natychmiast położył motocykl i prześlizgnął się pod nią. Mimo upadku nie odniósł poważnych obrażeń. Skończyło się na otarciach i siniakach, ale tylko dzięki szybkiej reakcji i przytomności umysłu nie zakończyło się to tragicznie.


Nowotarżanin powiadomił o sprawie policję. Takie pułapki są niezwykle groźne. Najechanie na stalową linkę może zakończyć się ciężkimi obrażaniami ciała, a nawet śmiercią. Dlatego do sprawy policja podeszła bardzo poważnie. - Zostało złożone zawiadomienie w sprawie narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu. Dzisiaj policjanci wykonywali oględziny i dokumentację fotograficzną na miejscu zdarzenia - informuje mł. asp. Dorota Garbacz z Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu.



r/
zobacz także
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Artur człowiek23:01, 25 listopada 2019
Ludzie las to nie cmentarz a uprawianie w nim sportu nie powinno nikomu wadzić czy się jeździ na motorze czy chodzi z kijkami ograniczenie umysłowe pozwala wam myśleć ze to nie próba zrobienia komuś krzywdy ! Wręcz przeciwnie jest to celowe działanie . Masz działkę chcesz spokoju to js sobie ogrodz jak cie nie stać to cisza ! A linke sprawcy takich wybryków niech powieszą swoim dzieciom lub wnukom bo nie daleko im do katów z auschwitz ! Pozdrawiam wszystkich normalnych ludzi zaś tych z próba obrony takich ludzi przeklinam
wojtek07:40, 22 listopada 2019
do tarżanin nowy
słabo widzisz idż do lekarza
Wyobraźnia18:34, 21 listopada 2019
Przypuśćmy że właściciel tego lasu podczas wycinki drzewa robi sobie jakąś krzywdę i potrzebuje pomocy. Wzywa służby ratunkowe np.GOPR,TOPR,STRAZ POŻARNĄ lub inne. Spiesząc na ratunek wpadają w taką pułapkę.
Przypuśćmy że własciciel tego lasu wzywa swoje dziecko o pomoc a osoba ta chce dotrzeć do do miejsca jak najszybciej nie zważając na przeszkody
ę. Na tej drodze może być rowerzysta, biegacz, narciarz. Dla każdego z nich jest to ŚMIERTELNA PUŁAPKA. DEBILIZM, DEBILIZM, DEBILIZM.
tarżanin nowy09:03, 21 listopada 2019
Ja tam nie widzę, żadnej "stalowej linki", co najwyżej jakiś elastyczny sznurek rozciągnięty między drzewami. No ale to by nie brzmiało medialnie i nie działałoby na wyobraźnię o odciętej głowie "biednego" pseudo motocyklisty.
Dejv08:30, 21 listopada 2019
To w końcu można jeździć po Parku Narodowym crossem czy nie? Wygląda na to, że wolno.
dance22:55, 20 listopada 2019
Może to ktoś po prostu powiesił jako rodzaj ogrodzenia, że nie życzy sobie wjazdu do swojego lasu? Nie wydaje mi się, że z zamiarem od razu mordowania, bo przeciez ta linka jest gruba i kolorowa. Co innego, jakby to była cienka żyłka, taka grubości struny do gitary. Ostatecznie ten motocyklista ją zauważył. Gdyby była ciensza i bezbarwna, to pewnie by tak nie było. A że zauważył w ostatniej chwili, to może temu, że jechał ze zbytnią prędkością. Hm, jakoś nie wierzę, że ktoś by to mógł powiesić w celu zabicia. Nie ma co napędzać afery.
A co do generalnie tematu crossowców i quadowców, to jest to rzeczywiście jedna plaga i chamówka. Dla mnie zwykłe janusze i śmieszne sebixy, które pewno w sobie nic ciekawego nie mają i to dlatego muszą kawałkiem smrodzącego zlomu swoje wątłe ego pompować. Powinna sie nimi zająć policja, to by się odechciało hałasowania na cały las. Ale policja nie ogarnia nie tylko tego. W mieście samochody poparkowane jak chcą i gdzie chcą. Przekręty różne inne też sobie się dzieją. Choć też nie można wymagać, żeby policja sama dała radę, tu jeszcze odpowiednia zmiana przepisów by się przydala. Jakieś zaostrzenie kar i jakieś cywilzowane normy dla pojazdów sprzedawanych w sklepach. Powinny spełniać normy hałasu, mieć numery rejestracyjne itd. Jeśli takich norm nie ma i można ten złom bezkarnie sprzedawać, to jest to wada systemowa. A nie jedynie wszystko zwalmy na policję. Oni też nie są wszechmocni.
Anonim 32920:24, 20 listopada 2019
Wszystkich boli d*** o te motocykle i tak się niby troszczą o środowisko. Większość tych ludzi ma za dużo wolnego czasu i niestety dostęp do internetu. Ludzie wylewają szambo do rzek /potoków ale to jest ok,to że wycinane jest coraz więcej lasów też nikogo nie obchodzi,to że wywalane są tony śmieci do lasów w tym nie ma problemu ale jak ktoś po moim polu czy lesie przejedzie to niech zginie bo niszczy przyrodę i środowisko.
Ola19:55, 20 listopada 2019
Naprawdę uważacie, że można drugiej osobie odebrać życie, bo wjechał na motocyklu do lasu? Ludzie zastanówcie się co wy piszecie, od egzekwowania prawa są odpowiednie służby, a nie stalowa linka odcinająca głowę.
Wyrocznia19:33, 20 listopada 2019
Do Swój chłop:
Dobrze, że napisałeś po co jeżdżą na motorach do lasu. Ja całe życie myślałem, że dla przyjemności, a oni jeżdżą straszyć kłusowników.
Znajomi chwalili się kiedyś jakie ścieżki sami na motorach przez las wyrobili, to pewnie jeden z takich właścicieli miał dość i rozwiesił linkę. Nie popieram tego, ale mam radę dla innych, którzy by chcieli iść w jego ślady - najpierw ogrodźcie teren jakimiś palikami i żerdkami, dajcie tabliczki z zakazem wstępu, to wtedy możecie rozwieszać linki na pranie.
Zofia15:41, 20 listopada 2019
Las to nie jest teren do jazdy na motocyklach, las to jest oaza spokoju i ciszy. Powinno się z tym walczyć ale nie w taki sposób.
JS12:28, 20 listopada 2019
oj oj oj się porobiło...że my górale znając naszą ciężką historie ,biedy ,uciśnienia wzajemnie przestaliśmy się wspierać i szanować. Sami sobie jesteśmy często wrogami ...jak możemy poszukiwać sprawiedliwości dla nas jeśli sami wobec siebie nie jesteśmy sprawiedliwi. Najwyższy czas zacząć się wzajemnie szanować choć to czasem wydaje się trudne. szanuj Góral Górala bo łaczy nas Szarotka Tatry i Ciupaga.
asterix11:38, 20 listopada 2019
Góral dla Górala Góralem
Kamil11:04, 20 listopada 2019
Według mnie ewidentne usiłowanie zabójstwa. Jak inaczej można to nazwać
wicek07:58, 20 listopada 2019
ja tam nie widzę żadnej drogi
Fudala00:52, 20 listopada 2019
Co za idiota dożywocie mu za tą linke ... uwiązać go i na tej smyczy którą sam zrobił do Sądeckich Pałaców ... ten człowiek mogl kogoś zabić . Powinni go wysłać na leczenie ale.pierwsze oskarżyć o usiłowanie zabójstwa wielu ludzi bo inaczej tego nie można wytlumaczyć
Swój chłop23:59, 19 listopada 2019
Zastanówcie się co piszecie zwolennicy prostaka który rozwiesił linkę to zwykły potencjalny morderca. A wy obrońcy lasów i zwierzyny powiem wam o co tutaj chodzi. Sam mam ponad 4 hektary lasu i tu o ochronę lasów nie chodzi bo kradną drzewa na potęgę tną gdzie chcą i jak chcą i kłusują na zwierzynę, a motorowcy straszą ich i nie mogą spokojnie kraść i kłusować. Więc zanim coś napiszcie to zastanówcie się co macie w swoich łbach bo inni pomyślą że macie tak samo źle w głowie lub pusto w tych łbach jak ten prostak od linek. Nie zapominajcie że Straż Leśna i Policja też po lasach na motor ich jeździ. Fakt opinie kształtują crosowcy co nie mają wyobraźni i jeżdżą po szlakach. ale głupot nie piszecie i nie popieracie działania potencjalnego MORDERCY!!!!
15 lat więzienia23:41, 19 listopada 2019
Tego co powiesił tą linkę powinni oskarżyć za usiłowanie zabójstwa, działał w takim celu i powinien dostać 15 lat bezwzględnego więzienia. On nie dał człowiekowi życia i nie ma prawa go odbierać. Jak nie chce żeby po jego jeździli to nich płot zrobi, ale żeby był widoczny. Jak by się czuł, jakby motocyklista osierocił 4 małych dzieci?
tedi22:38, 19 listopada 2019
Tak czy tak ,to jest pulapka,i powinno sie to karac !!!!!
Obidowianin..20:20, 19 listopada 2019
Kiedyś jechałem motorem do lasu...wyskoczył pewny turysta...przyjezdny chcial pokazać...że jest z wielkiego miasta i mial szczęście że szedł z dziećmi bo skonczył by w szpitalu i w gipsie.....do negatywnie nastawionych na motory...lepiej pilnujcie szlaku następnym razem bo żyjemy w takim kraju że każdy ma prawo korzystać ze swojego hobby a tym bardziej wyjechać do swojego....lasu...Waksmund przypomina o tym na pieknych tablicach pod Turbaczem...przeczytajcie sobie....
Pfknfmdbdgsndj19:51, 19 listopada 2019
A gdzie to dokładnie jest , ? Wykupie pozwolenie na wjazd na ten teren samochodem terenowym ( wszystko jak najbardziej legalnie ) a później po uszkodzeniu zgłoszę sprawę a właściciel linki zafunduje mi wakacje marzeń i również prawnik zarobi ;-) to był żart a teraz ( pisane wielką literą z premedytacją ) IDIOTO SKONCZONY JAK BY GOPR JECHAL ZYCIE RATOWAC BO TAK NAJSZYBCIEJ TO CO ?? IDIOTO OD LINKI na to nie wpadłeś prawda ??
Obserwator18:51, 19 listopada 2019
Osobiście uważam że jak nie ma drogi i ścigają się po czyimś to jest racja. Nic kupić motor i hulaj dusza. A nawet na drogach nie mają szacunku dla pieszych ścigać tych cwaniaczkow na motorach i kladach
też ze wsi17:58, 19 listopada 2019
Do adi- idź się lecz albo odstaw używki
obiektywny17:58, 19 listopada 2019
Obserwator co bierzesz bo masz fajny odlot. Lecz się człowieku. Z motocyklistami w lesie trzeba zrobić porządek.Do lasu chodzimy wypoczywać a nie uciekać przed psełdo sportowcami.
Rangers17:27, 19 listopada 2019
A jo do swojego lasa , a mom bardziej w prawo na parszywcu , jadym traktorem popatrzeć , a trza bo kradna drzewo w bioły dzień, przedtym to pytali przynajmniej skad , a teroz duże auto stoi na dole a jest grupa złodzieji co zettabytes i dawaj pniok mchem i śladu nima,roz siedziołem cichutko ze 2 godziny, to przyjechali, otrzywiście tyz traktirem, ale duzym cerwonym i chodzom patrza , jeden z piła, znom ich i co ? wiem ze to nie ich las , wstolem I godson co to robia , to usłysołech wy*** dziadu, o nie godom , postraszyłem ze I?m dziure w d*** zrobie, na drugi dzień w moon lesie leżało ściętych , nie zabranych 10 smreków , a jak jadym do lasa to wiezym w kocu kija, nikt nie widzi ale posło ze pilnujem ze strzelbom , jak wcom to niech sprawdzom, tyn ?tenon? cysty
,17:20, 19 listopada 2019
Skąd się tam wziął motocyklista? Jest zakaz wjazdu do lasu? Jest. Pyrkacze twierdzą że jak las prywatny to im wolno. Ten co założył linkę pewnie myślał podobnie.
abc15:56, 19 listopada 2019
wreszcie ktoś wziął sprawę "w swoje ręce".
Stan15:55, 19 listopada 2019
Jeżeli *** na motorze jest na terenie prywatnym to powinno się go zatrzymać w każdy możliwy sposób. Nie ma gdzie jeździć bo nic nie ma to niech to robi na konsoli przy komputerze.
Dym15:45, 19 listopada 2019
A może pranie ktoś chciał rozwiesić, ja też wieszam na lince w ogrodzie.
omniasol15:33, 19 listopada 2019
A czy ta "leśna droga" nie szła przypadkiem po prywatnej działce???
Może ktoś chciał pranie powiesić?
adi14:48, 19 listopada 2019
to po co chodza turysci skoro tam nie maja nic zamknac szlak dla turystow i tyle niemasz tam nic to won
Autor:*14:48, 19 listopada 2019
Jesli juz tak bardzo chca rozmieszczac te linki niech to robia na wysokosci kol motoru a nie na poziomie glowy ... Takie sku***. powinny byc skazane za probe zabojstwa
wieśniak14:43, 19 listopada 2019
Mój las, moje drzewa, moja droga i moja linka, którą w moim lesie mam prawo rozwiesić i koniec! Tak powinno być w normalnym kraju, ale cóż, wszyscy chyba wiemy, że nasz kraj, całkiem normalny nie jest. Policja do roboty i łapać to motorowe dziadostwo !!!
Ilona14:41, 19 listopada 2019
Brak toru nie może być wymówką! Ja nie mam mercedesa, to co, mam go iść ukraść? Chcą dziczeć na swych pierdziawkach, to niech sobie ten tor sami wybudują!!!
driver14:28, 19 listopada 2019
Crossowcy to plaga która nie liczy się nikim!!Nie dziwie się temu że ktoś widząc bezsilność policji sam chciał zrobić porządek!Jesli ta głowa w kasku dla nierozpoznania ma brak mózgu to może ten ktoś ją kiedyś stracić jak ten mądry na lotnisku który wjechał pod lądujący szybowiec!!Oni są coraz bardziej bezczelni u chamscy!Oni maja pasje a ludzie i zwierzęta cierpią!Ile to już było wypadków z tymi bezmózgimi na pierdziawkacvh?
SOCIAL DISTORTION14:25, 19 listopada 2019
Biedni ci crosowcy...a ja jak ide z dziecmi to niewiadomo gdzie uciekac.Jedzie na motorze swieta krowa i jeszcze cos mruczy pod nosem...
Obserwator14:24, 19 listopada 2019
Jakim zwierzęciem trzeba być żeby taki samosąd robić średniowiecze dlaczego brakuje mu na tyle odwagi żeby zatrzymać motocyklistę i porozmawiać z nim odważni ale w domu. A gdyby synuś kupił motor to już by było po sprawie znam takich masakra
normal14:22, 19 listopada 2019
Odpowiedź "do normal" jeden tor jest nad Dunajcem pomiędzy oczyszczalnią a Waksmundem i stale tam słychać motory a drugi na wysokości wysypiska śmieci od strony Dunajca - może to nie profesjonalne tory ale można na nich poszaleć a Gorce zostawić dla innych. Poza tym jeśli to taki popularny u nas sport a motocykliści raczej do biednych nie należą to może się zrzuca po parę stówek i zbudują sobie profesjonalny ogrodzony tor trialowy.
Do normal13:30, 19 listopada 2019
Ale na jakich torach maja jezdzic skoro nie ma ani jednego ?
Mieszkaniec13:21, 19 listopada 2019
Widze że dla wielu osób wizja odcięcia głowy lub wykrwawienia się na śmierć po przecięciu tętnicy jest jak najbardziej wporządku bo "nie będzie po moim jeździł"... Serio ludzie? Powinna zając się tym porządnie policja/straż leśna/straż parku a nie jak w średniowieczu będziemy głowy ścinać bo mu się należało... Przeraża mnie takie podejście...
szaryobywatel13:19, 19 listopada 2019
każdy kretyn rozjeżdżający Gorce motorem, autem, czy quadem twierdzi że jedzie tylko na swoją działką. 99% nie ma żadnej działki. Nawet jeżeli by ktoś miał to powinien jechać najkrótszą drogą, a nie objeżdżadać całe Gorce.
Ten przepis stał się wygodną wymówką dla wszystkich niszczycieli lasów.
Policja zamiast zająć się skutecznym ściganiem nie robi z tym nic. Wszyscy wiedzą którędy i kiedy jeżdzą zmotoryzowane wycieczki. Wystarczyłoby w niedzielę stanąć przy schronisku na Turbaczu i ze setkę takich co niby na swoją działkę jadą zamandatować. Co to za problem zatrzymać i sprawdzić czy faktycznie ma działkę w okolicy, i to taką że inaczej dojechać się nie da. Nie dziwię się że ktoś mogł się wkurzyć że bezkarnie dewastują mu las.Skoro powołane do tego służby mają to gdzieś, to wziął sprawy w swoje ręce. A gdyby motocyklista nie pchał się go nie prosili i jechał powoli to nic by sie mu nie stało.
jacek13:16, 19 listopada 2019
jechał na swoją działkę- to jakiś żart, akurat teraz ?
Rico13:09, 19 listopada 2019
Nie popieram linek i podobnych działań, ale coś z tym dziadostwem na crossach zrobić należy. Nie może być tak że w dzisiejszych czasach gdzie o środowisko naturalne musimy dbać i je pielęgnować, bo niedługo sami siebie zatrujemy naszą działalnością, grupa ludzi dla frajdy i jakiegoś sposobu wyżycia się, na crossach quadach i skuterach niszczy lasy które działają dla dobra ogółu. Powinni zastanowić nad swoim brakiem poszanowania natury.
Lecz niestety słysząc ich rozmowy przy motorowym piwku, można sobie uświadomić ,że są to osoby o nierozbudowanej inteligencji i braku perspektywicznego myślenia , które raczej nie wydobędą się z trybu" tu , teraz, mi się należy" i nie zdefiniują na nowo swoich wartości. Ale trzeba mieć ndzieję. Pozdrawiam
Obiektywny12:36, 19 listopada 2019
Ile razy ja zmykałem przed motocyklistami jak rajdują po Gorcach nie zliczę
Gerwazy12:35, 19 listopada 2019
Ja tylko czekam, aż ktoś na takiej pułapce zginie, a pułapek tych będzie pewnie coraz więcej. Może w końcu odpowiednie służby wezmą się nie za tych, co w akcie bezsilności owe pułapki zastawiają, a za tych, którzy ich do zastawiania owych pułapek zmuszają.
xxx12:27, 19 listopada 2019
A czy motocyklista miał prowo tam jechać? Nie należy się mu mandat?
normal12:23, 19 listopada 2019
Nie znam takiego prawa które by zabraniało rozciągania linek w lesie np na moim terenie.Może to smutne ale prawdziwe więc nie wiem jakie policja znajdzie argumenty do ukarania tego co to zrobił. A motocykliści niech się nareszcie wyniosą z Gorców i świrują na wyznaczonych torach.
Aaa12:08, 19 listopada 2019
Osobiście nie jeżdżę i tego nie lubię ani nie pochwalam. Ale mam nadzieję że sprawcą zostanie złapany a prokuratura postawi zarzut usilowania zabójstwa. Co trzeba mieć w głowie żeby chcieć kogoś zabić. Nawet jeśli mu brzęczy po jego pozal się Boże lesie
ja11:47, 19 listopada 2019
no i teraz właściciel może mieć prze..... albo sąsiad zrobił mu to na złość i na jego działce rozciągnał linkę , sprawa pewnie zostanie umożona z braku dowodów .
Szeregowy Brajan11:40, 19 listopada 2019
Czy Pani Dorota Garbacz na pewno posisda stopień młodszego aspiranta? Zdawało mi się, że awansowała o jeden stopień... Może to nie aż tak ważne, ale jeżeli awansowała to należy wpisywać prawidłowy stopień.
Władek11:37, 19 listopada 2019
Już widzę, jak jechał na swoją działkę. Wcale si komuś, kto za pewne faktycznie ma las czy działkę w okolicy nie dziwię, że ma dość tej dziczy na crossach czy quadach.
ezop11:20, 19 listopada 2019
Nieudolność Policji kończy się tym, że ludzie organizują lincze i samosądy.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas