List otwarty do radnych w sprawie zakazu wejścia do lasu - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Nowy Targ
Clouds
-1°
Wiatr: 4.104 km/h Wilgotność: 95 %
Clear
-1°
Wiatr: 3.744 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 3.888 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-1°
Wiatr: 5.112 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
48 %
Zakopane
20 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 24 | 48 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
22.03.2020, 11:17 | czytano: 11915

List otwarty do radnych w sprawie zakazu wejścia do lasu

NOWY TARG. "Bardzo proszę Radnych z naszego miasta jako organ nas reprezentujący o szybką interwencję w obronie swobody mieszkańców Nowego Targu do swobodnego wchodzenia do naszych lasów w nadleśnictwie Nowy Targ" - pisze w liście otwartym do radnych, konkretnie członków Klubu Radnych Razem Nowy Targ, Tomasz Węglarczyk.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Jego reakcja dotyczy ogłoszonego wczoraj przez nadleśniczego Romana Latonia - zakazu wejścia mieszkańcom do lasów państwowych.

W liście nowotarżanin pisze: "uważam takie działanie za nieuzasadnione ograniczenie w korzystaniu z naszego dobra lasów należących do nas do mieszkańców. Ograniczenie swobody pojedynczego spacerowania po lesie w okresie epidemii koronawirusa uważam za działanie, które nie chroni lasów, ani zwierzyny w lesie, ponieważ im obecna sytuacje nie zagraża, a nam może pomóc w poprawie zdrowia. Czym innym są grupy wycieczkowe i zbiorowe spotkania w miejscach publicznych, a czym innym regeneracja i spacer rodzinny po lesie w odosobnieniu bez kontaktu z innymi ludźmi. W odpowiedzi na artykuł ukazany w podhale24 dotyczący zakazu nam mieszkańcom Nowego Targu do swobodnego wejścia do lasu, proszę o szybką interwencje w celu sprawdzenia, poprzez np. kontakt z sanepidem, czy wydany zakaz jest uzasadniony. Ustawa z 28 września 1991 r. o lasach generalnie stanowi, że lasy państwowe są udostępniane społeczeństwu. Ograniczenie moich swobód nawet w tak wyjątkowym stanie w jakim znalazła się nasza cywilizacja, prawa do poratowania zdrowia przebywając w miejscach, gdzie jest oddech pełnymi "zielonymi płucami", uważam za nieuzasadnioną decyzję. Pytam się gdzie było nadleśnictwo, gdy na przyrodzie popełniono wielką zbrodnię wycinając las kombinacki. To są działania które powinny były wstrzymać ludzi i koparki od wejścia do lasu, a nie nas, którzy podziwiamy piękno przyrody i z niej korzystamy dla poratowania zdrowia.

Z poważaniem Tomasz Węglarczyk".

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Mat13:44, 24 marca 2020
Popieram ale wejście do Lasu max dwie osoby !
kalkulator21:23, 23 marca 2020
"Biegam Bo Lubię
11 min ?
W weekend pojawiła się wiadomość, że w Polsce zamykane są lasy. Wstrząsnęło to nie tylko biegaczami. Skontaktowaliśmy się z Dyrekcją Lasów Państwowych i mamy oficjalne stanowisko:
"Lasy Państwowe nie zamykają lasów. Zamykane są miejsca gdzie jest możliwość skupienia dużej grupy ludzi. Popularne miejsca obejmowane zakazem stanowią mały procent powierzchni lasów w Polsce. Cała reszta jest do dyspozycji ludzi. Ważne jest to aby nie gromadzić się w większych grupach i unikać kontaktów wg zaleceń epidemicznych"
Jak przypomina Minister Zdrowia Łukasz Szumowski "Jeżeli wychodzimy do lasu, to nie po to, żeby siedzieć przy grillu i nie po to, żeby pójść z dziećmi czy znajomymi jak na plac zabaw".

Bądźcie odpowiedzialni i nie dajcie się zwariować fake newsom krążącym po necie. Sprawdźcie komunikaty Regionalnych Dyrekcji Lasów Państwowych w Waszej okolicy i jedźcie tam gdzie gdzie nie ma ludzi i zakazów."
peggi blue16:43, 23 marca 2020
@strażak, Ty chyba dawno nie byłeś w lesie, ani chyba w ogóle na zewnatrz. Jest obecnie tyle wody i jeszcze śniegu dodatkowo, że zanim to wyschnie na tyle, zeby mogło się cokolwiek choć minimalnie zapalić, to miną co najmniej 2 miesiące.
strażak01:29, 23 marca 2020
Zakaz jest po to aby służby zamiast gasić pożary lasów wywołane przez człowieka to zająć się ludźmi którzy potrzebują pomocy. Idzie wiosna i wiemy że co rok mamy problem z wypalaniem traw. A widząc co przyjechało z za granicy to lepiej lasy zamknąć.
Ligob23:39, 22 marca 2020
Ścieżka na Borze jest pełna ludzi. Dobra decyzja.
ted21:08, 22 marca 2020
Oto co dziś pisze Dziennik Zachodni na swojej stronie internetowej:

- Wszystkie lasy w zarządzie RDLP w Katowicach, na terenie województw: Opolskiego, Śląskiego, Małopolskiego, Łódzkiego i Świętokrzyskiego są na dzień 21 marca 2020 r. dostępne dla mieszkańców - informuje Cichy.

Cichy podkreśla: To nieprawdziwe informacje, nie ma zakazu wchodzenia do lasu.
Leśnicy podkreślają, że w związku z tym nie ma powodu, by zakazywać korzystania ludziom z tego wyjątkowego ekosystemu.
mm20:43, 22 marca 2020
Człowieki prezes powiedział idziemy na wybory,a nie do lasu.
Bolo20:07, 22 marca 2020
Popieram!! Bezsensowny zakaz!!
wtop19:26, 22 marca 2020
a ja mam wychodek w lesie i co też nie mogę??????
Panie Tomku!18:54, 22 marca 2020
Panie Tomku, napiał Pan kiedyś na profilu społecznościowym-pod ogłoszeniu wyników do Rady Miasta -pod swoją wybranką- a która to jest pracownikiem Nadleśnictwa : " właściwy człowiek na właściwym miejscu"-no to ma koleżanka pole do popisu. Ciekawe czy Pan przy tym zostanie...
leming doskonały18:05, 22 marca 2020
Wszyscy popierający zarządzenie Nadleśniczego Pana Latonia, nie mają zielonego pojęcia jak obecnie z bliska wygląda las. Są jak pies ogrodnika - sam z lenistwa do lasu nie pójdzie, drugiemu zabroni. Las, to nie chodnik w Rynku, gdzie mijają się dziesiątki ludzi - w lesie ludzi nie uświadczysz. Raz na 10 - 15 minut, kogoś zobaczysz w oddali - najczęściej właścicieli bacówek i ich gości, którzy weekendy spędzają w swoich bacówkach - w lesie. Przecież drzewa nie zakażają koronawirusem ani go nie rozsiewają, więc w czym problem. Popieram punkt widzenia Pana Węglarczyka.
t-t17:36, 22 marca 2020
Przebywanie w grupach jest nie wskazane (ale nie zabronione - dopiero od 50 osób wzwyż), więc już na tej podstawie można także w lesie to egzekwować. Natomiast nie ma żadnych zakazów (z wyjątkiem zakazu pana leśnego) aby pojedynczy osobnik pochodził sobie po lesie czy górach aby zregenerować się fizycznie i psychicznie w czasach zarazy!
Adam17:32, 22 marca 2020
W całej Europie rządy zgadzają się na wyjścia ludzi na spacery lub ze zwierzakami przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa, a u nas będą zamykać lasy... Paranoja. To co mój pies tez ma się załatwiać w domu bo kilka osób w tym samym czasie zechce wyprowadzić swoje zwierzęta?
teddy ted17:29, 22 marca 2020
Dlaczego u nas w Polsce nie szanuje się zakazów? Dlatego że wiele z nich - jak ten - jest bez sensu!
Pepe17:07, 22 marca 2020
Zobaczymy chłopczyku, tak za tydzień, jak będziesz spacerował PO lesie..
teddy17:05, 22 marca 2020
Jeżdżę dużo rowerem. Często wracam od strony Ludźmierza ścieżką rowerową przez las. Teraz będę musiał jechać drogą przez siedem skrzyżowań ze światłami, w tłoku samochodów w środku dnia, wdychając spaliny i klnąc na Pana Nadleśnika. Amen.
lb17:02, 22 marca 2020
Czy to wyciete drzewko, kontrola pieca, czy tez zakaz wejscia do lasu - jak ja uwielbiam jak polacy od razu robia swieta wojne. od razu robia sie 2 grupy, ktore tylko by sobie do gardel skakaly.

moje zdanie jest takie, ze lasy owszem, mozna zamknac, jak juz bedzie calkowity halt - stan wojenny etc. w innym wypadku jest to zwykla hipokryzja - poki mozemy sie mijac na klatce schodowej, parkingu, sklepie czy aptece, to tego typu zakaz jest po prostu głupi. ludzie beda wtchodzic z domow, nawet jesli raz na 3 czy 4 dni - to beda. skoro nie beda mogli przejsc sie do lasu, pojda miedzy ludzi.

a to ze zakaz z tego co wiem nie ma podstaw prawnych do funkcjonowania w obecnej postaci to juz inna historia.
ted16:59, 22 marca 2020
Do "łysego" i innych: mylicie kwarantannę z dwutygodniową narodową izolacją ogłoszoną przez rząd. Kto jest na kwarantannie to MUSI siedzieć w domu bo kwarantanna jest przymusowa! Ale kto nie jest na przymusie, może(przy zachowaniu odpowiednich środków) wyjść - szczególnie do lasu - po ruch na świeżym powietrzu. Takie zakazy jak ten nadleśnictwa świadczą o pomyleniu porządków.
Maniek16:56, 22 marca 2020
Nowy Targ nie ma szczęścia do leśników
dziadek leśny i babka leśna16:29, 22 marca 2020
Też ciekawe kto niby mialby ten zakaz egzekwować? Kto będzie podchodził teraz do obcych ludzi, gdzie nie wiadomo, który z nich rozsiewa wirusa? Będzie ktokolwiek własne życie narażać dla durnego wymysłu pana leśniczego? Już to widzę... Pomysł jest więc nie dość, że bezsensowny, to bez szans realizacji.
Jeśli już, to powinien być zakaz grupowania się i odwiedzin.
A na całkowitą kwarantannę też przyjdzie jeszcze czas, o to się nie martwcie...
babka z dziadkiem16:17, 22 marca 2020
No dokładnie. Wydziwianie z tym lasem. Leśnik chyba chcial zabłysnąć? Ale mu nie wyszło.
ted16:17, 22 marca 2020
grupom zabronić ale pojedynczo pozwolić! Przecież to jest istotne dla zachowania dobrej formy fizycznej co jest BARDZO WAŻNE przy tym wirusie!!!
Rufi leśny ganiacz16:09, 22 marca 2020
Ludzie się cieszą jak im kaganiec zakładają, zakaz tu zakaz tam. Tomek jestem z Tobą! Pan nadleśniczy źle zintrpretował ustawę i zapewne za chwilę się z tego wycofa
mm15:49, 22 marca 2020
Popieram Pana Leśniczego. Zakaz to zakaz! Motywem zakazu nie jest ochrona przyrody i zwierzyny, ale ludzi. Zarówno w Polsce, jak i innych częściach Europy - w związku z epidemią - zakazuje się wstępu do lasów, siłowni plenerowych, etc. Problemem jest to, że znaczna część społeczeństwa stwierdziła: "Nie pójdę na spacer po osiedlu, mojej ulicy, do centrum bo tam będzie tłok. Pójdę sobie na spacer do lasu" i w ten sposób możliwe źródło epidemii przeniosło się z galerii handlowych do lasów i parków. Siedzieć w domach na tyłkach. Są aplikacje na telefon od adidasa, nike i innych, za pomocą których można ustalić sobie plany treningowe i ćwiczyć. Ja tak robię żyjąc w 2-pokojowym mieszkaniu w bloku.

#siedźnatyłku #chrońmedyka
mysz 2715:11, 22 marca 2020
Proszę o podstawę prawną takiego zakazu trzeba być /.../
Nareszcie głos rozsądku !!!!!!!14:52, 22 marca 2020
@Tomasz Węglarczyk

Panie Tomaszu, dziękuje Panu za głos rozsądku !!!!
Sianie paniki ma na celu trzymanie ludzi w ryzach !!!

Wcześniej ludzie się pochorują od siedzenia 24 h/dobę w 4 ścianach niż od spaceru po lesie !!!
Tomek14:27, 22 marca 2020
Lekarze radzą - każdy kto ma w domu małe dziecko nie wysiedzi 24/7 w mieszkaniu. Wychodzenie na świeże powietrze m.in. do lasu, plener, łąka jest bezpieczne pod warunkiem zachowania zasad bezpieczeństwa. W gazeta pl. wypowiedź pediatry dr Joanny Sawicką-Metkowską zwanej w sieci jako Doktor Poziomka.

Uważam ze czym innym jest duże miasto jak Warszawa i w nim parki, a czym innym nasze miasto położone w pięknej otulinie lasów i gór, gdzie można swobodnie unikać bezpośredniego kontaktu z ludźmi.
Jol14:00, 22 marca 2020
Ale jasno jest powiedziane... ZOSTAŃ W DOMU!!! Jak jeden, drugi czy 50 wpadnie na pomysł pójścia do lasu to kiepsko to widze
przeciw13:48, 22 marca 2020
Komentarze popierające ideę Pana Tomasza Węglarczyka jak i sam jego list świadczą o braku odpowiedzialności społeczeństwa nowotarskiego (jak i polskiego) do zagrożenia jaki zaczyna obejmować nasz kraj. Zrozumcie w końcu że chodzi o zdrowie i życie osób, które wraz z ładną pogodą zaczynają robić sobie spacerki po lesie i "wiosenne" grzybobranie, co może spowodować zarażenie bądź rozpowszechnienie koronawirusa.
Przez takie zachowanie jak Pana Węglarczyka obecnie we Włoszech chorych jest 55000 ludzi a 5000 ludzi poniosło śmierć. Bo też im się wydawało że nikt im niczego nie może zabronić.
Lysy13:40, 22 marca 2020
Jest w mediach akcja apel zalecenie #zostań w domu. a ten ( nazwał bym go ale cenzura nie pozwoli) czuje się zniewolony ??? Niestety to kolejny przykład egoistycznego myślenia tylko o sobie. Do tego kolejne przypadki łamania kwarantanny pomimo wysokiej kary pieniężnej. Jak będzie więcej takich Tomaszów , to wprowadzą zakaz wychodzenia z domu. Ile jeszcze osób musi być zarażonych i zmarłych aby do ciebie to dotarło Tomaszu, że konsekwencje mogą być wkrótce poważniejsze.
bezradni12:58, 22 marca 2020
Radni bezradni. 12 maszynek do głosowania nie wiadomo nad czym, przegłosują każdy idiotyzm podany przez Watychę. Mówiła o tym pani Korwin
z poważaniem somsiad12:52, 22 marca 2020
Tomek ty się módl, aby za chwile nie było przykazu całkowitego poruszania się i wychodzenia z domu. Opamiętaj się sąsiad !!! Piszesz brednie o ograniczeniu swobody, śmieszny jesteś, tak sami ci co piszą o swoim lesie i braku zakazu.
spostrzegawczy12:50, 22 marca 2020
~Tomasz Węglarczyk
Liczysz na naszych miejskich radnych? Żebyś się nie przeliczył, tak jak my wszyscy na burmistrzu
kron12:49, 22 marca 2020
jaka kara za wejście do lasu, czy też 30 tys ?
romek12:49, 22 marca 2020
list bez sensu zakaz to zakaz jeśli to samo pomyśli 1000 osób i wybierze się do tego samego lasu to co to będzie nie czasem tłum ważniejsze jest zdrowie trzymajcie się zakazu bo do puki ten korona wirus cię nie dopadnie to będziesz bagatelizował sprawę
wzrokowiecII12:48, 22 marca 2020
epidemia potrwa, najbliższy rok siedzimy w domu i co wtedy?,wolę koronę od zawału albo choroby psychicznej albo od śmierci z głodu .
Jan Tek12:46, 22 marca 2020
Radny ma rację. Las to zdrowie. Mówimy o pojedynczych spacerach a nie wycieczkach! Ale widać niektórzy tęsknią za komuna. Chcą wszystkich za mordy i do domu. Izolujemy się ale rozsądnie. Bo ludzie będą siedzieć sfrustrowani w domach na siłę i będzie tragedia. Przecież spacerować wolno! Nie dlatego, że nikt nie zabronił ale dlatego że zdrowie psychiczne jest bardzo ważne! Wszystko z umiarem i rozsądkiem!
Ja.12:42, 22 marca 2020
To zabrać z lasu tych co scierke rowerową robią z pyzowka do klikuszowej.
alik12:38, 22 marca 2020
do lasu nie wolno wchodzić, ale do wyborów to można iść- paranoja!!!
Opop12:37, 22 marca 2020
Porażający jest poziom merytorycznego przygotowania osób zasiadających w radzie miasta i występujących w takich kwestiach. Ten radny chyba ma wolnego dużo i to wymyślił w tym czasie. Jest tyle problemów a radny wychodzi z takim pomysłem. Generalnie wstyd dla 30 tys. mieszkańców ze ludzie o takim poziomie zasiadają w radzie. Żenada.

Autor listu nie jest radnym. Moderator.
pozostaje biedra12:33, 22 marca 2020
Super. Cieszy mnie ten list. zgadzam się z taka interwencją. ciekawy jestem tylko jaki będzie jego efekt.
Bilgun Ariunbatar12:32, 22 marca 2020
Widać że banda głupców ten nasz Nowy Targ. W czym kurna zakaz wejścia do lasu pomoże??? A no w tym że większość pójdzie do sklepów zamiast w odosobnieniu przespacerować się po górach!
Dlaczego nie edukujecie ludzi że ten wirus nie wisi w powietrzu tylko przenoszą go ludzie??
górol12:24, 22 marca 2020
ja ciągle chodzę po lesie i niikt mi nie zabroni
nowotarzanka12:16, 22 marca 2020
Pan nadlesniczy powinien sie rozliczyc ze wszystkiego do jednwej zlotowki
Adam traktorzysta12:00, 22 marca 2020
Chodzić nie można ale wolno jeździć pod warunkiem że się ma ubrany strój ochronny i maskę.
Dadam11:59, 22 marca 2020
Po Gorczanskim lesie to chodzą tylko po Waksmundzkim terenie czyli prywatnym
Igor11:46, 22 marca 2020
Dobra decyzja Nadleśniczego. Trzeba w domu siedzieć a nie spacery urządzać sobie.
Kijas11:37, 22 marca 2020
Niech ludzie siedzą w domu a nie chodzą w grupach po lesie.niech autor pójdzie przy pięknej pogodzie i zobaczy jakie tłumy są. Co lepiej iść trybem włoskimi ? Dajcie sobie na wstrzymanie ludzie.
p11:34, 22 marca 2020
romek poszedł po bandzie , ale do lasów chłopskich wejść można ?
hasaj11:34, 22 marca 2020
Panie Węglarczyk, albo Pan jest niepoważny albo z innej planety? Sytuacja jest wyjątkowa i są z nią związane zalecenia. Jak się sytuacja poprawi to hasaj pan sobie po lesie ile chce SWOBODNIE. Idąc dalej pana tokiem rozumowania, to do lasu trzeba dojść i wrócić , a poza tym skąd pan wie czy nie będzie wtedy tłumów ludzi z rodzinami którzy jak pan wybrali się na hasanko do lasu ? Tak trudno zrozumieć, że jest epidemia i ludzie umierają ?
wodnik11:31, 22 marca 2020
Zamknąć lasy bo nie będziemy co chwile ich gasić. Siedźcie w domu.
Raupsic11:30, 22 marca 2020
Ja tam mam swój prywatny las i zakazami żadnymi się nie przejmuję.
Rambo z Czarnego Dunajca11:26, 22 marca 2020
Słuszna koncepcja . Latoń to/.../ człowiek który zamknąłby cały las tylko dla siebie nie rozumiejąc że las należy do obywateli . Kiedyś drogą leśną jechał chyba ze 100 km na godz . Zatrzymałem go i okrzyczałem . On powiedział że psa trzyma się na smyczy. A ja zapytałem czy dzieci przed Panem Nadleśniczym też ? Taki właśnie on jest ...
xXx11:24, 22 marca 2020
Tomek, w końcu coś mądrego napisałeś!

Popieram!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas