Nowy "pegaz" zostanie, bo "zmiany wyglądu elewacji MOK nie są możliwe" (zdjęcia) - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Nowy Targ
Rain
Wiatr: 19.224 km/h Wilgotność: 95 %
Rain
Wiatr: 19.296 km/h Wilgotność: 94 %
Rain
Wiatr: 19.44 km/h Wilgotność: 95 %
Rain
Wiatr: 22.968 km/h Wilgotność: 95 %
Rain
10°
Wiatr: 9.108 km/h Wilgotność: 94 %
Rain
Wiatr: 16.02 km/h Wilgotność: 98 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
14.05.2021, 14:06 | czytano: 17662

Nowy "pegaz" zostanie, bo "zmiany wyglądu elewacji MOK nie są możliwe" (zdjęcia)

NOWY TARG. Radny Paweł Liszka domaga się wskazania osoby, która podjęła decyzję o usunięciu ze ściany MOK płaskorzeźby "pegaza". Burmistrz odpowiada, że wyboru koncepcji dokonała komisja konkursowa, a całość zatwierdziła niemal jednogłośnie Rada Miasta.

zdj. Szymon Pyzowski
zdj. Szymon Pyzowski
"W związku z oburzeniem mieszkańców bezpowrotnym zniszczeniem rzeźby autorstwa Wacława Czubernata i Marka Medweckiego "Pegaz" składam interpelację o wskazanie osoby, która podjęła decyzję o jej usunięciu /.../ kto podjął taką decyzję, czy burmistrz, czy dyrektor MOK, jako osoba posiadająca obiekt w zarządzie trwałym" - napisał radny.

W odpowiedzi burmistrz przypomina, że przebudowa Miejskiego Ośrodka Kultury jest realizowana na podstawie dokumentacji projektowej przygotowanej przez zespół pod kierownictwem mgr. inż. Jarosława Głodka, a autor projektu został wybrany w otwartym konkursie architektonicznym. Wybór koncepcji został dokonany przez powołany decyzją burmistrza z czerwca 2016 roku Sąd konkursowy w składzie: przew. komisji Jan Karpie - Bułecka, Maciej Kubicki, Bożena Figus, Krzysztof Iskra, Joanna Iskrzyńska- Steg, Waldemar Wojtaszek, Wilhelmina Schab, Wojciech Watycha, Bolesław Bara oraz Olgierd Pustówka. Wybrano projekt pracowni architektonicznej z Łodzi Jarosława Głoska.

"Od tego czasu wybrana koncepcja była szeroko udostępniona opinii społecznej przez lokalne media, a sam widok budynku po przebudowie zawsze publikowany był przy licznych artykułach w prasie i na portalach internetowych, kiedy na przestrzeni ostatnich lat toczyła się dyskusja wokół tematu przebudowy MOK. Decyzję o przystąpieniu do realizacji przebudowy Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowym Targu w oparciu o zwycięski projekt pana Jarosława Głoska PA&B Pracownia Architektoniczna, podjęła niemal jednogłośnie Rada Miasta, w tym również Pan, przy jednym tylko głosie wstrzymującym na sesji 26 lutego 2018 r. Radni wielokrotnie zapoznawali się z projektem, który wygrał - na komisjach, sesjach, także z udziałem Jarosława Głoska, który prezentował swoją pracę" - wymienia Grzegorz Watycha w opublikowanej odpowiedzi: "Pozwalam sobie Panu przypomnieć, że na sesji Rady Miasta 29 lipca 2019 r proponował Pan nawet rozwiązanie dalej idące, czyli budowę zupełnie nowego obiektu."

I dalej: "Żaden z radnych, ani innych zainteresowanych osób w przeciągu kilku lat jakie minęły od publikacji zwycięskiego projektu, czyli od grudnia 2016 roku nie zakwestionował zmian związanych z przyszłym wyglądem elewacji przebudowywanego budynku MOK, a sprawa przebudowy była wielokrotnie przedmiotem szczegółowej dyskusji na posiedzeniach komisji, czy na sesjach. Nie wniesiono uwag do przedstawionej idei architektonicznej budynku na etapie sporządzania i wyboru koncepcji programowo-funkcjonalnej przebudowy MOK oraz na etapie realizacji dokumentacji wykonawczej nikt nie zgłaszał zastrzeżeń do proponowanych przez projektanta rozwiązań architektonicznych. Na obecnym etapie zaawansowania realizacji inwestycji zmiany wyglądu elewacji budynku nie są możliwe do wykonania, a cały zespół pracujący przy tej inwestycji jest przekonany, że nowoczesna bryła budynku wpisze się w krajobraz Miasta, a co najważniejsze miejsce to stanie się prawdziwym Centrum Kultury dla Nowego Targu i całego Podhala".

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Kuma13:48, 18 maja 2021
Odczepcie się od Pawła Liszki. Do "Cyc malina" nawet gdyby Liszka zmienił zdanie jak piszesz gdy " większości się obecny pegaz podoba, wtedy radny niczym chorągiewka zmieniłby kierunek i stanął w obronie obecnego pegaza" Na tym polega rola radnego, że wyraża zdanie obywateli, których w Radzie Miasta reprezentuje. Swoje poglądy zwłaszcza polityczne powinny być głęboko schowane. Wprawdzie prawie wszyscy radni to mają, że nie słuchają mieszkańców tylko głoszą swoje zdanie zaś burmistrzowie nie słuchają Rady, a urzędnicy to wprost Radnych ignorują.
Sceptyk12:58, 17 maja 2021
Po pierwsze Panie Burmistrzu, wybrana koncepcja zakładała kolorystykę beżu z szarobrązową a nie całą stalowo-szarą.
Po drugie zaś, to że na wybranej koncepcji nie było starego pegaza nie oznaczało automatycznie, że karze pan pegaza zrąbać młotkami, co miało miejsce.
Po trzecie, temat pegaza pojawiał się i mediach i w komentarzach i na sesji na tyle dawno, że powinien pan dojrzeć tę czerwoną lampkę, ale widocznie nie dojrzał pan w gąszczu różnokolorowych wstążek.
Ciekawe jak tę żabę będzie łykał nowy dyrektor MOKu.
matabie23:05, 16 maja 2021
Dobrze, że ten klocek jest szary a nie czarny, bo jeszcze by muzułmanie zaczęli chodzić dookoła.
takitam.21:37, 16 maja 2021
ten pegaz moze by i byl ladny, gdyby nie sprawial wrazenia, ze jest z(a)lamany... no ale to te male rogate z sadzawki obok trzymaja lape nad projektem, realizacja, wiec nie ma nic w tym dziwnego. /..../
dynamit19:18, 16 maja 2021
To jest brak szacunku dla mieszkańców .
Buta władcy który wybrany demokratycznie włada wraz z świtą nie demokratycznie .
Buta ?
Pycha?
Głupota?
Ciekawe jaka i komu przyznana została prowizja za to dzieło?
Larum odnośnie Pegaza było dostatecznie wcześnie żeby nie brnąć w ten kicz. Niech Watycha nie mówi że to wina radnych . Wiedział wcześniej i znał wartość artystyczną i emocjonalną tej płaskorzeźby.
Starygoral19:06, 16 maja 2021
Radny Liszka w tym, przypadku ma rację.Ktoś powinien siedzieć za zniszczenie tego zabytku...Kodeks karny mówi, że każdy zabytek ma być odbudowany na koszt skazanego oi to jak najszybciej...Pegaz zniknął a barany zostały...Pegaz był symbolem kultury i mądrości a barany- to chyba sami wiecie czego są symbolami...Mam tylko nadzieję że nie mają medalików ani wstążek...
Mrek17:56, 16 maja 2021
No to mamy nowoczesny rynek - betonową pustynię i nowoczesną bryłę MOK-u - bunkier bez okien
moim_zdaniem16:24, 16 maja 2021
Elewacja niejednego KREMATORIUM wygląda korzystniej niż to. I jeszcze ten wzór biednego Pegaza... Wzór Pegaza wzięty z d**.

Coś mi się zdaje, że co niektóry w UM powinien sobie kartonowe pudełko na swoje rzeczy już zorganizować.
Za dużo tego, miarka się przebrała.
będzie się Pani i Panu podobać16:11, 16 maja 2021
Jedno jest pewne - coś poszło nie tak. I wygląda koszmarnie.
Od samego początku zresztą, czyli słynnego skoku na kasę i wyczarowaniu z 15 mln aż 36 mln zł, by po wykończenie obiektu zauważyć jak bardzo nie przypomina ona wyglądu z wcześniejszych projektów prezentowanych przez zdezorientowanego burmistrza Watychę, oczarowaną mgr inż. Steg (ekspertki od płaskich dachów) i zachwyconego czymkolwiek dyrektora Bary.
1. W środku samego Podhala, gdzie notorycznie śnieg leży przez pół roku i dłużej a amplituda skacze z plus 20 w dzień do -20 w nocy ktoś funduje sobie taras na dachu wielkości boiska sportowego, bez możliwości opróżnienia opadów śnieżnych, z którejkolwiek ze stron tegoż budynku. Dla zdrowo myślących ludzi nie związanych z budownictwem, ale posiadających coroczne zimowe problemy z utrzymaniem własnych parcel przy domach, małych tarasów, chodników, dojazdów to istne szaleństwo.
2. W środku tego samego Podhala, gdzie przez pół roku brakuje nam światła słonecznego i depresyjny mrok męczy nas na okrągło, roześmiane władze proponują mieszkańcom gmaszysko z kilkoma oknami, gdzie większość okienek usytuowanych zostaje od strony południowej. Strony zawsze zimnej, przemarzającej, ciemnej i zawilgoconej. No szał uniesień dla kulturalnych nietoperzy i kretów. Brawo Wy!
3. Pomijając zatem aspekt zdrowotny, psychologiczny, technologiczny to trudno będzie obecnej ekipie decydentów zamieść pod dywan ogromne koszty utrzymania nowego MOKu spowodowane nadmiernym doświetleniem, sezonową organizacją, ogrzewaniu i obiecanki lepszej funkcjonalności - oczywiście drodzy Nowotarżanie rachunek strat, bo zysków nie będzie żadnych - wyłącznie na nasz koszt. Tak samo jak na nasz koszt władza przeprowadziła już kilka innych eksperymentów inwestycyjnych rozpoczynając swój festiwal bezradności na dachach rynkowych kawiarenek, wiszących soplach przez dwie kondygnacje Muzeum Drukarstwa, wieży wodnej bez niezbędnych mediów i martwego użytecznie Dworca Kolejowego.
4. Do tego wszystkiego jeszcze jeden kontekst - percepcyjny. Dla tych, którzy raczej się znają na komponowaniu i zagospodarowaniu przestrzeni, i dla których słowa pana Burmistrza jakoby "cały zespół pracujący przy tej inwestycji był przekonany, że nowoczesna bryła budynku wpisze się w krajobraz Miasta" urastają do rangi arcybanału propagandowego (w dodatku kiepskiego zaklinacza węży). Jest bowiem zupełnie odwrotnie. Nic nie wpisuje się w nic i do niczego. Do niczego to raczej jest to co powstało. Nijak zaproponowaną bryłę będzie odnieść do sąsiadującego budynku banku, starego urzędu celnego czy centrum handlowo-hotelowego. Każdy z innej parafii, bez określonej koncepcji urbanistycznej. Nijaki. W dodatku nie wiedzieć dlaczego taki szary i nadmiernie przeskalowany z ogromniastą ścianą od południa, która będzie przytłaczać każdego przechodnia kroczącego deptakiem przy Alei Tysiąclecia. To raczej będzie ściana płaczu, z której ucieka właśnie oszalały ze strachu pegaz. Jak mniemam będzie on też jedną wartością dodaną pana Burmistrza przez umieszczone na rampie dachowej reflektory oświetlające jego eteryczne kształty.
mewa13:57, 16 maja 2021
Obecne władze koniecznie chcą na trwale zapisać się w historii. Nie ma znaczenia że powodem tego zapisu będzie zniszczenie.
To MOK na pewno na tych zdjeciach?13:54, 16 maja 2021
Wygląd budynku z zdjęć nie różni się prawie niczym od wyglądu pierwszej lepszej Biedronki... To w końcu ten barak ma być na magazyn, hurtownię jakąś czy może fabrykę?
Mariusz10:48, 16 maja 2021
nie martwcie sie, do roku odpadnie elewacja razem z tym rozpłaszczonym koniem, odpadnie po kawałku. Znamy firmę i wiemy, ze niestety budynek zacznie życ własnym życiem po pół roku
Corbusier20:55, 15 maja 2021
Są znaki czasu a znaki kultury bywają znamienne. Takie co poruszają i wpisują się w nasze serca. Są też takie co dają do myślenia. I takie, które otwierają nowe możliwości całym pokoleniom. Ale ten osobliwy koń proszę szanownych Nowotarżan, zarysowany na krawędzi bezwyrazowej bryły jakiegoś badziewia (nazywanego przez włodarzy nowoczesnym centrum kultury (cóż za eufemizm, hahaha) to okazały znak zaniku wyobraźni, intelektualnych możliwości i zdolności twórczych wszystkich, którzy przyczynili się do tej szmiry i dzisiaj nie mają odwagi cywilnej uderzyć się w piersi lub narazić burmistrzowi. To jednak znak upadku. I hańby. I wcale nie jest prawdą, że za ten zbieg okoliczności winni są mieszkańcy, albo kosmici, którzy zostawili nam w spadku cywilizacyjną karykaturę. Prawdą jest natomiast fakt, że te decyzje podejmowali i zapewne akceptowali sami włodarze i tylko oni z tego tytułu mogą ponosić konsekwencje moralne i prawne. Niestety tego egzaminu nie zdali a szansę pozostawienia po sobie czegoś wielkiego, o czym tylko mówią, zamienili w estetyczny koszmarek i kulturowe przekleństwo.
zmiany... zmiany...16:21, 15 maja 2021
? Nowy "pegaz" zostanie, bo "zmiany wyglądu elewacji MOK nie są możliwe"....?

Pozostaje się cieszyć, że inne zmiany (np. na szczeblach władzy w magistracie) możliwe są.

Inaczej, nie wiadomo jak NT będzie wyglądał w przyszłości, albo raczej jest to łatwe do przewidzenia ale nie jest to wizja optymistyczna.
władza na krańcach bezprawia15:11, 15 maja 2021
Panie burmistrzu przestań już kombinować i kłamać. To niegodziwe zachowanie. Przypomnę panu, że zgodnie z ustawą o ochronie dóbr kultury to na panu spoczywa obowiązek zabezpieczenia i zachowania w należytym stanie wszystkich przedmiotów ruchomy lub nieruchomych, dawnych lub współczesny, mających znaczenie dla dziedzictwa i rozwoju kulturalnego ze względu na jego wartość historyczną, naukową lub artystyczną. Myślę, że dzieci na średnim poziomie rozwoju intelektualnego są w stanie zrozumieć o co chodzi w tym prawie.
No to jeszcze raz - prosze czytać pomału, dużymi literami a być może będzie ze zrozumieniem:
Ustawa z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury
--------------------------------------------------------------------
(Opracowano na podstawie: tj. Dz.U. z 1999 r. Nr 98, poz. 1150, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 80, poz. 717)

Art. 1.
1. Dobra kultury są bogactwem narodowym i powinny być chronione przez wszystkich obywateli.
2. Organy rządowe i samorządowe są zobowiązane do zapewnienia warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony dóbr kultury.
3. Obowiązkiem właścicieli i użytkowników jest utrzymanie należących do nich dóbr kultury we właściwym stanie.

Czekam zatem na odpowiednie przekierowanie przez radnego Liszkę odpowiedzi jaką otrzymał bezpośrednio do Prokuratury. Być może burmistrzowi uda się przekonać ten organ do tego, że realizacja jednego zadania inwestycyjnego jest ważniejsza niż wciąż obowiązujące prawo w tym kraju. Że wartość naklejonej folii na elewacji jest dziełem bardziej wartościowym niż wcześniejsza płaskorzeźba. Albo zerżnięty z internetu clippard zaspakaja jego poczucie estetyki. No może też przedstawi uzasadnienie publicznej dewastacji i ujawni personalnie osobę, która taką decyzję podjęła.
blokers10:23, 15 maja 2021
@Nikodem 22:20, 14 maja 2021
Gratuluję i popieram. Lecz proszę się nie łudzić że mały człowiek nagle nabierze rozsądku i posłucha mądrzejszych.

@Stan 06:43, 15 maja 2021
Budowa spalarni jest potrzebna i pozwoliłaby Nowemu Targowi pozbyć się łatki smogowej stolicy Polski. A mieszkańcy byliby zdrowsi i płacili grosze za śmieci. A przy okazji byłoby ciepło do sieci miejskiej. Ale z takimi włodarzami nie ma szans na realizację. Potrzeba ludzi z głową.
Stan06:43, 15 maja 2021
tak powinna wyglądać podhalańska spalarnia śmieci.
ek23:00, 14 maja 2021
Pytanie zasadnicze, czy w tej zatwierdzonej koncepcji architektonicznej tak mial wygladac ten Pegaz. Ledwo widoczna szara nalklejka na rownie szrym tle. I drugie pytanie: czego tu sie nie da zmienic. Toto trza zamalowac i skoro juz poszly takie miliony do dolozyc jeszcze na widoczna czytelna plaskorzezbe, zblozona przynajmniej do poprzedniego Pegaza
Nikodem22:20, 14 maja 2021
Panie Watycha! Po przeczytaniu tych pana wypocin szlak mnie trafił z miejsca. Przyznaję. Nie dość, że w ogóle pan nie odpowiada na pytania radnego to nie ma pan cywilnej odwagi obrony własnego stanowiska a ludzie bez własnego stanowiska na pewnych stanowiskach są bardziej niebezpieczni niż najazd Hunów na Rzym. Wtedy również w imię nowego porządku zatrzymano rozwój cywilizacyjny Cesartwa i co gorsza przeksztalcono go w krainę dziczy i rozboju. Wszystkie osiągnięcia kulturowe starożytnej stolicy Imperium zamieniono na płytkie i pospolite zachowania ludu koczowniczego, któremu nie potrzebna była ani tożsamość, ani wartości, ani zasady.

A teraz do rzeczy. Per analogia. Radnych pan nie chce słuchać, mieszkańców również traktuje jak zło konieczne, środowiska artystyczne już zupełnie, bo to z zasady wrogowie głupoty i buntownicy - to kim pan właściwie jest? No chyba nie burmistrzem, tylko bezdusznym urzędasem, dla którego już samo pełnienie funkcji włodarza miasta napawa chorobliwą dumą i odbiera przy okazji rozum - Władza! Rozumiem, władza deprawuje zawsze i wszystkich, lecz najszybciej jednostki słabe i zagubione.

Może też dlatego nikt nie zgłaszał uwag, bo i też nikt nie pytał ludzi, którzy się na tym znają i mogliby być pomysłodawcami znacznie lepszego rozwiązania niż przyklejona szkapa bez polotu i wyrazu. Wystarczyło zainicjować jakieś spotkanie merytoryczne, albo zorganizować konkurs, albo wysłać zaproszenie do debaty dla ludzi kultury, dla artystów, dla twórców, albo zaproponować młodym adeptom architektury na PPUZ udział w intrygującym sprawdzianie ich kreatywności. Z czegoś pan skorzystał? No nie! Bo tak najłatwiej i będzie się podobać. Zgodnie zresztą z założeniami projektanta, na którego się pan również powołuje element dekoracyjny z wizualizacji, który wcale nie zobowiązywał inwestora do ślepej realizacji (bo był przykładem, zapowiedzią, propozycją) miał być wykonany jako relief wklęsły w płytach włókno cementowych. Na marginesie, trzymajmy się faktów.

Być może panu się to podoba, ale o ile się nie mylę nie jest to obiekt wystawiony przez pana Watychę za jego prywatne pieniądze. To obiekt publiczny i żadne zasłanianie się za taką czy inną komisją albo radą, nie jest wystarczającym powodem by robić z ludzi idiotów niszcząc pod osłoną nocy inne dobro kultury i podpierając się urzędniczymi procedurami, które z założenia wykluczają udział społeczny w opiniowaniu, ocenianiu czy komentowaniu. Nie ma co owijać kłamstwa w złote papierki. To bardzo żałosne i nieprzyzwoite. Obniżające wszystkie standardy samorządowe i jakość życia intelektualnego samych mieszkańców. I za to pan jest właściwie odpowiedzialny, ponieważ to nie mieszkańcy prowadzą politykę miasta a burmistrz. Mieszkańcy natomiast mają nie tylko prawo ale i obowiązek reagowania, gdy ten sam burmistrz ich obraża i zapomina jaka jest jego rola w tej misji. Jeżeli pan tego nie rozumie, to proszę podać się do dymisji dla dobra Nowego Targu. Aaa i piszę to wyłącznie z życzliwości do pana oraz przez szacunek do urzędu. Ręczę też panu, że wszystko można zmienić gdy w procesie dochodzenia do końcowego rozwiązania używa się głowy a nie młotka.
Rozczarowana21:41, 14 maja 2021
Zgadzam się z opinią ,że "nowy" MOK wygląda nieciekawie- jak prostacka galeria handlowa albo zakład produkcyjny. Bez charakteru, szaro-buro....Taki szary ,smogowy, nowotarski....Szkoda, że taka kasa poszła na bunkier z "malunkiem". A tylu mamy u nas dobrych architektów. Można to było zrobić w stylu podhalanskim, a pegaza oddać w ręce naszych artystów, np Pana Gabriela. Łatwiej byłoby znieść taki zbytek
Kolega z klasy21:36, 14 maja 2021
@ cwaniaczko
też bym był za zmianą gdybym tyle przytulał co miesiąc co Joanna za to że ma coraz mniej roboty. Od wyborów 2014 ubyło jej trzy wydziały. A MOK nie nowy tylko byle jaki, brzydki, szary na miarę możliwości wiadomo kogo. Też nijakiego
cwaniaków pyskaczy pełno, tylko jakoś ich do robot21:16, 14 maja 2021
A mnie się nowy Pegaz podoba i nowy wygląd MOK-u też. Byłem za remontem, a co za tym idzie, za zmianami. Było stare, jest nowe. Malkontentów nikt nigdy nie zadowli.
swój20:43, 14 maja 2021
I jest siusiu malina !
Mieszkańcy miasta20:03, 14 maja 2021
Jedno odstępstwo od koncepcji, projektu i robót dodatkowych i przyjdziemy na sesję do pana Watychy zapytać o Pegaza. Jest nas wielu
Anty pis19:53, 14 maja 2021
Bardzo ładny pegaz, nic mu nie brakuje.Liszka to /.../ do wszystkiego się próbuje przyczepić.
/.../
stan18:40, 14 maja 2021
temat dać panu Michałowi/ wychowankowi p.Czubernata i zrobi pięknego PEGAZA z blachy nierdzewki i to będzie jakaś kontynuacja pokoleniowa w tym Mieście ale
easyrider17:35, 14 maja 2021
Pegaza nie udało sie uratować, no cóż...dedykuję fragment Młynarskiego

Truskawki w Milanówku
wytworne żarty od niechcenia,
ach,pracowały pokolenia
na formę tę i treść

Tylko koni żal....
Goral17:19, 14 maja 2021
Pan Watycha jest zwykłym tchórzem. Tak tchórzem. Na proste pytanie radnego unika odpowiedzi, że to on podjął decyzję o zniszczeniu czterdziestoletniej rzeźby. I tyle w temacie.
zielony16:13, 14 maja 2021
Czyli radny liszka nie wiedział za czym glosował ?
zielony16:10, 14 maja 2021
Pan radny Liszka pierwsze głosował " za " a teraz oburzony ? Parcie na media jest wyraźne .
Co ja teraz biedny zrobię!16:08, 14 maja 2021
Macie rację, z takim pegazem nie da się w tym mieście żyć, wyprowadzam się z tego miasta :)

No i jeszcze dodam, że podobno o gustach się nie dyskutuje :)
jajakobyły16:04, 14 maja 2021
To po prostu ... bunkier.
Honor i przyzwoitość16:01, 14 maja 2021
Jeżeli to prawda że pan Liszka głosował parę lat temu za tym projektem, No to nie pozostaje nic innego jak honorowo złożyć mandat.
Wyrocznia15:54, 14 maja 2021
Na miejscu tylu artystów, choćby Gabriel Szyrszeń, który tworzy naprawdę piękne rzeźby, a oni takie coś wybrali. No cóż, to są właśnie uroki demokracji, /.../
Zniesmaczony15:37, 14 maja 2021
Panie Liszka!
"Widziały gały co brały".
Noc15:31, 14 maja 2021
Skandal
Szakal15:31, 14 maja 2021
/.../. Co cza mieć w głowie żeby mieć taki ból zadka z powodu jakiegoś budynku, do którego większość tych z bólem zadka uczęszczała raz na kilka lat.
Cyc Malina15:13, 14 maja 2021
@Gaweł, dokładnie, znając wcześniejsze zachowania radnego Liszki, to wcale bym się nie zdziwił, gdyby teoretycznie się okazało, że większości się obecny pegaz podoba, wtedy radny niczym chorągiewka zmieniłby kierunek i stanął w obronie obecnego pegaza. Pokazał już że tak potrafi, /.../
Gaweł14:17, 14 maja 2021
Radny Paweł Liszka.
I dalej już nie ma sensu czytać. :)
Wandale kulturalni z Krzywej14:11, 14 maja 2021
Totalna bzdura. Wygląd obecnego MOKu a tego z koncepcji to dwa równe obiekty przede wszystkim pod względem kolorystycznym. To jakiś gniot o wyglądzie hali produkcyjnej lub taniego marketu. A zniszczenie rzeźby Pegaza to zbrodnia na nowotarskiej kulturze i ktoś za to kiedyś odpowie. Ten niby Pegaz to tani Clipart do ściągnięcia z Worda lub wytatuowanego pośladka. I na to poszło 36 baniek. Brawo Watycha, Stegowa, Wojtaszek, bracia Pustówkowie, Bara i Put.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas