Tunel pod torami kolejowymi - jedną z koncepcji rozwiązania komunikacyjnego zatoru - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Zakopane
Clouds
Wiatr: 3.672 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 4.32 km/h Wilgotność: 87 %
Rain
Wiatr: 3.024 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 3.276 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
Wiatr: 3.312 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
Wiatr: 1.872 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
08.08.2021, 15:18 | czytano: 11271

Tunel pod torami kolejowymi - jedną z koncepcji rozwiązania komunikacyjnego zatoru

NOWY TARG. - Wraz z moim zastępcą Waldemarem Wojtaszkiem uczestniczyliśmy w telekonferencji z Zarządem dróg Wojewódzkich. Trwa wybór optymalnego rozwiązania komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z torami kolejowymi - poinformował Grzegorz Watycha.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Od wielu lat trwa debata nad rozwiązaniem problemu korków na linii przejazdu wschód-zachód, które są efektem zamykania rogatek na czas przejazdu pociągów.

W kwietniu br. podpisania została umowa pomiędzy marszałkiem Województwa Małopolskiego a burmistrzem Miasta, w sprawie współfinansowania zadania pn. "Opracowanie wielowariantowej koncepcji bezkolizyjnego skrzyżowania DW 957 z linią kolejową Nr 99 w m. Nowy Targ". Umowa zawiera także pozyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, wraz z opcją opracowania projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

"Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przystąpił do opracowania dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnego skrzyżowania drogi wojewódzkiej z linią kolejową lub realizacji zachodniej obwodnicy Miasta Nowy Targ, łączącej ul. Ludźmierska z drogą krajową nr 47 (zakopianką), która została ujęta w „Programie Strategicznym Transport i Komunikacja” Województwa Małopolskiego (Priorytet 2. Wykreowanie subregionalnych węzłów transportowych, Działanie 2.3 Budowa obwodnic/obejść miast dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, pozycja wdrożeniowa nr 22)" - poinformował nowotarski UM.

Szacowana wartość zadania to ok. 455 tys. zł, wartość planowanego dofinansowania unijnego - 314,5 tys. zł, wartość kosztów w ramach wkładu krajowego wynosi ponad 140,5 tys. - z czego województwo i Miasto ponoszą po koszty po połowie.

Ul. Ludźmierska to jedna z bardziej obciążonych dróg wojewódzkich w naszym regionie, a kolidujące skrzyżowanie z linią kolejową - powoduje duże utrudnienia w ruchu. Z wyników Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynika, że średni dobowy ruch pojazdów to blisko 20,6 tys. pojazdów.

Jedną z propozycji branych pod uwagę jest poprowadzenie ruchu kołowego pod torami. Oznacza to budowę tunelu. Zjazd byłby poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową. Dojazd do posesji znajdujących się przy ul. Kolejowej oraz Ludźmierskiej odbywałby się drogą zbudowaną równolegle do obecnej ulicy, po stronie północnej.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Wektor00:44, 11 sierpnia 2021
Właśnie o tym cały czas mówię, a co z kosztami po ukończonej budowie???
Tunel?, a dlaczego nie korytarz :D.
jak10:10, 10 sierpnia 2021
tunel w gruntach gliniastych - a odprowadzenie wody gdzie bo nie wsiąknie do studzienki , następna inwestycja odwodnienie przepompownia etc może jednak inna koncepcja, jest obniżenie jezdni Alei pod zakopianką i przy dużych deszczach woda stoi,system nie wydala a co dopiero taki tunel.
Lolek13:34, 9 sierpnia 2021
Burmistrz oczywiście zabłysnąl . Od wielu lat mówi się o tunelu i to żadna nowość. Już wcześniej powinien o to wnioskować A nie dopiero teraz. Choć lepiej późno.niz wcale. Jeszcze chwila A NT będzie jednym wielkim korkiem.
Dobrze że na chwilę pociągi nie jeżdżą bo trochę się upłynniło.
Han11:56, 9 sierpnia 2021
@Burok, a powiedz mi, po co budować kolejne pasy, skoro ruch w osi wschód zachód ma w przyszłości przejąć obwodnica? To już prędzej powinno się po jednym pasie z kazdej strony Alei przeznaczyć na ruch rowerowy. Z tym ze jest to oczywiście rozwiązanie na mentalnosc, ktora w Polsce zostanie osiągnięta może za jakieś 10-15 lat.
H2O09:22, 9 sierpnia 2021
Tunel niczego nie zmieni jak zostanie oddana zakopianka. Zakopianka to pozorne rozwiązanie.
Będzie dużo, dużo więcej turystów i wszystko będzie zakorkowane.
Burok08:57, 9 sierpnia 2021
Czy tunel , czy estakada , kwestia techniczno-finansowa , ale najważniejsze pytanie 1+1 , czy 2+2 , czyli czy Ktoś w tym Mieście myśli poważnie o rozbudowie Alei w formie 2+2 do węzła na Ludźmierskiej ?
Cd08:42, 9 sierpnia 2021
Zlikwidować kolej i tak pociągi jeżdżą puste bez powodu tam i spowrotem
Absurdalny07:26, 9 sierpnia 2021
Ktoś w końcu przeczytał moje wcześniejsze komentarze o tunelu??? NARESZCIE
Sulok07:03, 9 sierpnia 2021
Panie, wypisz wymaluj jak te obietnice PO co to ich mieli pełne szuflady. To kolejna wrzutka co nic nie wniesie ale Pełowcy będą bić pianę.
stan06:52, 9 sierpnia 2021
pocekojcie az bedzie uruchomiona new Zakopianka , napewno przejmie ruch Ludźmierskiej w 50 % , a nie wydawać piniądze na widzimisie
Warcok22:58, 8 sierpnia 2021
Najpierw tunel a potem rondo koło słynnego sklepu hańby
Handlarz -Laweciarz22:55, 8 sierpnia 2021
Dokładnie tak
Tunel rozwiąże korki .
Już 30 lat temu trzebabylo budować jak zaczęliśmy wozić auta z zachodu
, teraz aut nawiezlismy i niemogo się pomieścić na drogach
z tąd22:02, 8 sierpnia 2021
@Pio.Czterdzieści lat temu miał być wiadukt nad torami od ul.Przechodniej do ul.Składowej, pod nim ,,stara droga,, z dojazdami z rogatkami przed torami.Fakt.Czterdzieści lat się przespało.
Denis21:44, 8 sierpnia 2021
I jeszcze Wojska Polskiego połączyć z Al.solidarnosci i drogą 47 w stronę Dekady i będzie super.
Severyn21:36, 8 sierpnia 2021
A w przyszłości jeszcze most z Grela prosto na Stopniała i jest git.
no nie20:47, 8 sierpnia 2021
Przecież o wiele łatwiej jest wykonać wiadukt i to bez blokowania ruchu w czasie jego budowy. Widzimy to w czasie prac w rejonie boru kominackiego. Kilka słupów i po robocie.
Wektor20:44, 8 sierpnia 2021
Tunel poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową,
w stronę przejazdu kolejowego to kolejna głupota, która pochłonie dużo pieniędzy. A gdzie
tunel wychodziłby za przejazdem kolejowym??? To już TAJEMNICA POLISZYNELA :D. Ciekawe czy
ktoś pomyślał co z wodą w czasie ulewnych deszczów i co z jej odprowadzeniem. Oczywiście
domy i mieszkańcy w czasie realizacji prac budowlanych i szkody z tym związane, się nie
liczą, kto by się tam liczył z mieszkańcami:). Od dawna mówiło się o tunelu poprowadzony
od zjazdu za mostem do stacji kolejowej. Prace można by prowadzić, a ruch na Ludźmierskiej
mógłby funkcjonować bez utrudnień dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości.
Naturalnie należałoby postawić sztuczną przeprawę nad terenem budowy przy pomocy np. wojska,
co jest wykonalne, zwłaszcza że takie sytuacje mają miejsce w Polsce. Czy ktoś policzył
wysokość odszkodowań dla mieszkańców (firm), powstałych w wyniku prac budowlanych? Wystarczy
uzgodnić z zarządem dróg wojewódzkich, że chcemy poprowadzić tunel w taki sposób i co oni
o tym myślą, z prośbą, aby nam to zaprojektowali i wycenili. Ta antywładza nie potrafi nic
zrobić dobrze, chyba żeby jej non stop podpowiadać, co należy zrobić i w jaki sposób.
Jeżeli nie da się przeprowadzić tunelu od strony mostu kolejowego z przyczyn technicznych lub
finansowych, to wracam honor i rubta jak chceta, udrożnienie tego odcinka jest konieczne:).
a19:47, 8 sierpnia 2021
Poczekacie jeszcze ze 20 lat ha,ha
Han19:30, 8 sierpnia 2021
Tunel ok, choć może lepszy byłby wiadukt? Na pewno nie obwodnica przez Ibisor, te tereny powinny za wszelką cenę utrzymać i wzmacniać (kładka na Grel i puszczenie ścieżek rowerowych druga strona Czarnego Dunajca ) funkcje rekreacyjno-turystyczną.
wojtek19:11, 8 sierpnia 2021
obwodnica zachodnia jest najlepszym rozwiazaniem
PasterzPPP19:03, 8 sierpnia 2021
I gdzie na to znajdziecie miejsce?
jan18:45, 8 sierpnia 2021
Przecież ten tunel w 10 min zaleje woda hahah, ludzmierska jest zalana po każdych obfitszych opadach, tak drożne są tam kratki..
Kierowca (nie)zawodowy18:36, 8 sierpnia 2021
Taa tunel.. jeden porządny dysc i będziecie wszyscy pływać pod nim. Trza było myśleć jak był remont linii kolejowej no ale Polska bogaty kraj, trza robić tam ka było robione...partactwo
Zrobić obwodnicę miasta a nie tunele, za chwilę paraliż na światłach i tak becie stać w szczególności w święto dyśla...
alan17:52, 8 sierpnia 2021
tylko tunel rozwiąże problem
Wojciech17:40, 8 sierpnia 2021
Taki tunel powinien być w klikuszowej, ten co wymyślił te światła powinien iść siedzieć
jolasia17:23, 8 sierpnia 2021
Tunel nie za jej kadencji :)
a16:26, 8 sierpnia 2021
Tunel lub wiadukt wiążą się z kilkoma wywłaszczeniami z budynków. A ostatnio to i zgody wydano na budowę w tym rejonie.
Optymista15:52, 8 sierpnia 2021
A było obniżyć perony. Nad peronami wybudować duży parking dla samochodów a torowisko puścić pod Ludźmierską. Lepiej jest jednak dla docentów od łopatologi budować drogę równoległą.
Zanim coś wymyślicie, to pomyślcie. Weście rzędne terenu a zobaczycie że można.
PODHALAN15:46, 8 sierpnia 2021
wow :D niesamowici mysliciele :D trzeba im posag postawic kolo przejscia ;o
Mieszkaniec15:35, 8 sierpnia 2021
Najwyższy czas dokończyć obwodnicę od ronda Pileckiego czyli od Kowanca i wyprowadzić ruch z centrum miasta!
Pio.15:26, 8 sierpnia 2021
Czterdzieści lat się przespało więc pora się wybudzić, aczkolwiek tak to nic nie zmieni.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas