- Jest szansa na dwupoziomowe skrzyżowanie drogowo-kolejowe w Nowym Targu
- Koszmar komunikacyjny z ul. Ludźmierskiej - kolejne podejście, a może i pierwszy krok do rozwiązania problemu
W kwietniu br. podpisania została umowa pomiędzy marszałkiem Województwa Małopolskiego a burmistrzem Miasta, w sprawie współfinansowania zadania pn. "Opracowanie wielowariantowej koncepcji bezkolizyjnego skrzyżowania DW 957 z linią kolejową Nr 99 w m. Nowy Targ". Umowa zawiera także pozyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, wraz z opcją opracowania projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
"Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przystąpił do opracowania dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnego skrzyżowania drogi wojewódzkiej z linią kolejową lub realizacji zachodniej obwodnicy Miasta Nowy Targ, łączącej ul. Ludźmierska z drogą krajową nr 47 (zakopianką), która została ujęta w „Programie Strategicznym Transport i Komunikacja” Województwa Małopolskiego (Priorytet 2. Wykreowanie subregionalnych węzłów transportowych, Działanie 2.3 Budowa obwodnic/obejść miast dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, pozycja wdrożeniowa nr 22)" - poinformował nowotarski UM.
Szacowana wartość zadania to ok. 455 tys. zł, wartość planowanego dofinansowania unijnego - 314,5 tys. zł, wartość kosztów w ramach wkładu krajowego wynosi ponad 140,5 tys. - z czego województwo i Miasto ponoszą po koszty po połowie.
Ul. Ludźmierska to jedna z bardziej obciążonych dróg wojewódzkich w naszym regionie, a kolidujące skrzyżowanie z linią kolejową - powoduje duże utrudnienia w ruchu. Z wyników Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynika, że średni dobowy ruch pojazdów to blisko 20,6 tys. pojazdów.
Jedną z propozycji branych pod uwagę jest poprowadzenie ruchu kołowego pod torami. Oznacza to budowę tunelu. Zjazd byłby poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową. Dojazd do posesji znajdujących się przy ul. Kolejowej oraz Ludźmierskiej odbywałby się drogą zbudowaną równolegle do obecnej ulicy, po stronie północnej.
s/
Tunel?, a dlaczego nie korytarz :D.