Stacja "Zakopane" i przystanki "Bańska Niżna" oraz "Misiagi" - prace na kolejowej zakopiance - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 11.808 km/h Wilgotność: 72 %
Clouds
Wiatr: 13.572 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
Wiatr: 9.648 km/h Wilgotność: 69 %
Clouds
Wiatr: 10.332 km/h Wilgotność: 63 %
Clouds
Wiatr: 7.308 km/h Wilgotność: 70 %
Clouds
Wiatr: 5.724 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
34 %
Nowy Targ
32 %
Zakopane
20 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
19.06.2022, 13:27 | czytano: 3450

Stacja "Zakopane" i przystanki "Bańska Niżna" oraz "Misiagi" - prace na kolejowej zakopiance

Ogłoszono już przetargi na nowe przystanki kolejowe. W Zakopanem trwają z kolei prace rozbiórkowe na stacji. Przypomnijmy - za tydzień pociągi wracają na tory, ale tylko na czas wakacji. Składy nie będą dojeżdżać do stacji końcowej, a do dworca tymczasowego na Spyrkówce.

zdj. Tomasz Krzyściak
zdj. Tomasz Krzyściak
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę przystanków Bańska Niżna i Poronin Misiagi na linii Chabówka – Zakopane. W samym Zakopanem - stacja to obecnie plac budowy.

Przetarg na nowe przystanki ma zostać rozstrzygnięty do końca miesiąca. Prace mają zakończyć się do końca 2023 r. Inwestycje są współfinansowane ze środków UE.

Jeden z nowych przystanków powstanie w Bańskiej Niżnej koło basenów termalnych, a drugi pomiędzy stacją w Poroninie a stacją końcową w Zakopanem.


Tymczasem na stacji Zakopane kontynuowane są prace budowlane. Poprzedziły je roboty przygotowawcze, które rozpoczęły się w marcu. Rozebrano istniejące elementy, m. in. sieci trakcyjnej, linii energetycznych, oświetlenia, urządzeń automatyki. Rozbierane są tory i perony, by wybudować nowe.


"Po przebudowie zakopiańska stacja kolejowa zapewni oczekiwany poziom obsługi podróżnych. Zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Nowe obiekty będą dłuższe, dzięki temu przewoźnicy zyskają możliwość swobodnego planowania postojów na stacji Zakopane, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Komfort zwiększą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe tory i urządzenia sterowania ruchem na stacji usprawnią obsługę połączeń dalekobieżnych i regionalnych" - zapowiada PKP.




s/ zdj. Tomasz Krzyściak
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
po kolei10:45, 20 czerwca 2022
No i dobrze. Zakończono temat przebudowy ronda na Chramcówkach i części komunikacyjnej w kierunku ul. Kościuszki. Poszło tam od marca błyskawicznie, bo zima nie była ciężka. Teraz kolejny etap. Są pieniądze unijne to trzeba działać z torami i nowymi stacjami. Igrzyska Europejskie w przyszłym roku i tęgie głowy nad harmonogrami robót pracują.
myślenie wielotorowe10:28, 20 czerwca 2022
Bez dodatkowego toru te wszystkie "remonty i modernizacje" to tylko konserwowanie XIXw dziadostwa na kolejne wieki.

"Linię budowano w trudnych, górskich warunkach terenowych. W celu zmniejszenia kosztów linię wytrasowano po stokach wzniesień, z licznymi ostrymi, często przeciwnie skierowanymi łukami. Z powodu oszczędności unikano nasypów prostujących, estakad i zaniechano budowy planowanego tunelu w obrębie Przełęczy Sieniawskiej. Zastosowano też duże nachylenia toru, przekraczające niekiedy 28?. W rezultacie warunki trakcyjne na linii są bardzo trudne. Powoduje to trudności w prowadzeniu pociągów i w radykalny sposób wymusza ograniczenie ich prędkości."

Czyli kiedyś z braku kasy zbudowano szopę a teraz z pieniędzy unijnych (bo przecież nie PKP) dorabiamy złote klamki. Pieniądze zarobione przez PKP przepalają dziesiątki presesików w spółkach córkach, krzakach, zającach i pociotkach.
A kasa z podatków idzie na Ostrołękę, mierzeję, cpk, izerę, respiratory, maseczki, wybory pocztowe, rozbrajanie armii by zutylizować cenny sprzęt na Ukrainie, kupowanie ruskiego gazu od Niemca z dodatkową marżą... lub po prostu rozdawnictwo+ i kupowanie wyborczych głosów.

Ta linia powinna zostać w eksploatacji co najwyżej jako lokalna linia regionalna. A do podróży dalekobieżnych powinno powstać nowe, bezpośrednie, dwutorowe połączenie z Krakowem, z tunelami i wiaduktami. Tak by podróż Zakopane - Kraków trwała poniżej godziny.

Niestety żyjemy w Polsce...
abece10:22, 20 czerwca 2022
Dlaczego nie powstaje przystanek kolejowy na Greku w Nowym Targu? Ułatwiłby dojazd do centrum koleją podhalańską, a cała dzielnica bardzo szybko się rozrasta. Znowu brakuje pomysłu i wizji w Urzędzie Miasta, żeby coś zrobić dla mieszkańców? Bo nadal na Grel jest 1 wąska droga a o kładce na ibisor nic nie słychać.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas