Gdy warunki pogodowe na to pozwalały, realizowano prace na mostach, wiaduktach i estakadach, w tym na najdłuższym obiekcie na tym odcinku – estakadzie w Lasku o długości 702 m i wysokości podpór prawie 25 m. Budowano ustroje nośne, montowano belki, wykonywano roboty szalunkowe, zbrojeniowe i żelbetowe. Przygotowywano pale pod ekrany akustyczne. Kilkukrotnie, ze względu na bardzo niskie temperatury sięgające minus 17 stopni Celsjusza, trzeba było wstrzymać wszystkie prace.
Budowa nowej dwupasmowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu o długości 16,1 km prowadzona jest w terenie górskim. Ze względu na ostrzejszy niż na nizinach klimat przerwa zimowa trwa tutaj dłużej, od 1 grudnia do 31 marca. Przerwa więc wciąż na tej budowie trwa, jednak – podobnie jak na innych inwestycjach – nie jest to czas bezczynności.
Mimo zimy i obfitych opadów śniegu udało się wykopać 60 tysięcy m³ twardej skały. Na teren budowy przywieziono 20 tysięcy ton kruszywa, które zostanie wykorzystane w budowie drogi.
Przewidywany termin zakończenia budowy tego odcinka to wrzesień 2024 roku.
Źródło: GDDKiA, r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas