Przewodniczący komisji promocji i turystyki przekonał pozostałych radnych, aby wystąpić do burmistrza miasta celem zaplanowania w budżecie na 2025 rok kwoty na przygotowanie dokumentu. - Strategia promocji miasta, to priorytety. Wyznaczane są cele i opisane jest, jak dojść do tego celu - tłumaczył radny Tymoteusz Mróz.
- Działanie bez strategii jest jak gotowanie bez przepisu. Coś tam się dodaje, później ratuje i na koniec nie wiadomo co wyjdzie - opisywał funkcjonowanie promocji w Zakopanem Tymoteusz Mróz, zakopiański radny i przewodniczący komisji promocji i turystyki. - Do tej pory strategia była jak w cesarstwie rzymskim. Ktoś przychodził z pomysłem i była decyzja na tak lub na nie - dodał.
Przewodniczący komisji przedstawił pozostałym radnym dlaczego przygotowanie strategii jest tak ważne. - Muszą być ustalone priorytety. Wyznaczane są cele i jest opisane jak dojść do tego celu. Strategia promocji miasta rozwiązuje problem i dyskusje nad wydarzeniami jak Sylwester Marzeń. Dzięki strategii wiemy, czy dane wydarzenie wpisuje się w tą strategię, czy nie - zaznaczył Tymoteusz Mróz.
Zdaniem radnego, a także części przedsiębiorców brak realizacji założeń poprzedniego dokumentu doprowadził do niebezpiecznej sytuacji dla Zakopanego. - Przeżywamy kryzys wizerunkowy. Zaczyna być obciachem przyjeżdżanie do Zakopanego. Odczuwa to branża turystyczna. Najwięcej ucieka klienta tzw. “premium”, który zostawia najwięcej pieniędzy - mówił przewodniczący komisji. - Mam taką wizję, że Zakopane powinno dążyć do miana Kurortu Tatrzańskiego, żeby przyjeżdżał tu klient klasy premium - dodał.
Nowa strategia promocji miasta ma zostać opracowana na ok. 10 lat. W jej zapisach mają się znaleźć konkretne cele, do których miasto ma dążyć. Dzięki temu także w trakcie realizacji planów będzie można zweryfikować, czy podjęte działania dają odpowiedni efekt.
e/r