Przebudowa stacji Rabka Zaryte i przystanku Rabka Zdrój (zdjęcia)

W Rabce trwa przebudowa peronów kolejowych. Dodatkowo na stacji Rabka Zaryte powstaje przejście podziemne z windą. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni wymiana torów, nowe urządzenia sterowania, a także przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych.
W Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków - Zakopane w ok. 90 minut.

W Rabce Zdroju wybudowany zostanie wiadukt, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i znacznie usprawni system komunikacji w obrębie ruchliwego skrzyżowania Zakopiańska - Podhalańska.

- Zgodnie z umowami, wykonane prace zapewnią sprawne i bezpieczne podróże. Mieszkańcy miejscowości położonych w pobliżu trasy kolejowej zyskają lepszą dostępność komunikacyjną. Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - przypomina Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Modernizowana od 2023 roku linia kolejowa z Chabówki do Nowego Sącza oprócz nowych peronów, torów, tuneli i wiaduktów zyska również sieć trakcyjną, co pozwoli na kursowanie po niej pociągów zasilanych energią elektryczną. By to osiągnąć, w sąsiedztwie torów wybudujemy w sumie cztery nowe podstacje trakcyjne. Inwestycje za ponad 136 mln zł finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Od listopada br. w związku z przebudową przejazdu kolejowo-drogowego, zamknięta dla ruchu samochodowego jest ul. Orkana. Ruch pieszych poprowadzony jest ścieżką. Objazdy wyznaczono ulicami: Piłsudskiego, Jana Pawła II, Kasprowicza i Sądecką, oraz Zakopiańską, Podhalańską i Sądecką.

Na zdjęciach: budowa mostu drogowego nad Rabą obok Rabki Zaryte, budowa nowego mostu kolejowego nad Rabą, na odcinku Rabka-Zdrój - Rabka Zaryte, budowa przejścia podziemnego przy stacji Rabka Zaryte, modernizacja stacji Rabka Zaryte, nowe przejście podziemne przy ul. Zakopiańskiej w Rabce-Zdroju, nowy peron przystanku kolejowego Rabka-Zdrój, prace przy budowie nawierzchni pod tory kolejowe w Rabce-Zdroju, prace przy budowie nowego bezkolizyjnego skrzyżowania w rejonie ul. Zakopiańskiej i Podhalańskiej w Rabce-Zdroju oraz prace przy wzmacnianiu gruntu przy linii kolejowej na odcinku Rabka-Zdrój - Rabka Zaryte.

s/ zdj. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 06.12.2024 08:20