PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły drugi przetarg na modernizację 15 km torów na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Jeśli uda się znaleźć wykonawcę, na odcinek ten powrócą prace po wielomiesięcznej przerwie, po tym, jak PKP rozwiązały umowę z poprzednim wykonawcą, który nie dotrzymywał przyjętego harmonogramu realizacji.
Zwycięzca ogłoszonego przetargu będzie miał za zadanie modernizację linii kolejowej 104 (Chabówka - Nowy Sącz) na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Ważną częścią inwestycji będzie budowa peronów na przystankach Raba Niżna i Mszana Dolna Marki oraz stacji Mszana Dolna. Nowe tory pozwolą pociągom poruszać się z prędkością do 120 km/h. W sumie na przeszło 15-kilometrowym odcinku powstanie 66 budowli, w tym 14 mostów i 5 wiaduktów. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Kolejne 16 przejazdów zostanie zlikwidowanych i zastąpionych rozwiązaniami bezkolizyjnymi i nowymi drogami.
- Kolejne wielomiliardowe przetargi dla tego projektu są przygotowywane. W planach mamy uruchomienie wszystkich postępowań do końca przyszłego roku. Nową trasą pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Zakopanem pojedziemy za pięć lat - informuje spółka.
Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach tego projektu (stacja Limanowa, Limanowa - bocznica Klęczany, bocznica Klęczany - Nowy Sącz, Chabówka - Rabka Zaryte). Dzięki temu stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków - Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.
Materiały prasowe, oprac. r/