Jeszcze do 23 maja można składać ankiety, a w nich wnioski dotyczące planowanej inwestycji pn. "Optymalizacja przepustowości DK47 odcinek Nowy Targ - Szaflary". Decyzja ta została podjęta na wniosek mieszkańców, którzy chcą mieć więcej czasu na zgłoszenie swoich uwag do przedstawionej, wstępnej koncepcji przebudowy drogi.
Jak informuje Urząd Gminy w Szaflarach, plany sytuacyjne przebiegu trasy przygotowane na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) można znaleźć na stronie: https://dk47-nowytarg-szaflary.gddkia.gov.pl/plany-sytuacyjne/
Z kolei formularz ankiety, za pomocą której mieszkańcy mogą zgłaszać swoje opinie i postulaty, dostępny jest pod adresem: https://dk47-nowytarg-szaflary.gddkia.gov.pl/szaflary-spotkanie-informacyjne/
Urząd gminy zachęca wszystkich do aktywnego udziału w konsultacjach. Zgłoszone uwagi mają zostać uwzględnione w ostatecznej dokumentacji projektowej przygotowywanej przez GDDKiA.
"Kategoryczny sprzeciw"
Decyzja o wydłużeniu terminu wpisuje się w kontekst rosnącego sprzeciwu części mieszkańców i przedsiębiorców wobec obecnie proponowanego przebiegu trasy. Podczas ostatniej sesji Rady Gminy zaprezentowano petycję, w której wyrażono "kategoryczny sprzeciw" wobec wariantu przewidującego rozbudowę drogi po wschodniej stronie zakopianki, co wiązałoby się z koniecznością wywłaszczeń i przejęć prywatnych nieruchomości.
W petycji pojawiła się alternatywna propozycja: poprowadzenie trasy od strony zachodniej, pomiędzy zakopianką a linią kolejową PKP, gdzie - według mieszkańców - istnieje wystarczająco dużo przestrzeni. Sugerowano także rozważenie zupełnie nowego przebiegu trasy poza terenami zabudowanymi i obniżenie rangi obecnej drogi do kategorii lokalnej.
Wójt Rafał Szkaradziński przyznał, że stanowisko zawarte w petycji jest zbieżne z poglądem gminy. Podkreślił, że samorząd nie sprzeciwia się samej modernizacji zakopianki, ale domaga się realizacji inwestycji w sposób uwzględniający interesy lokalnych mieszkańców i przedsiębiorców.
Do tej pory Gmina Szaflary zgłosiła już 25 szczegółowych uwag do zaprezentowanej koncepcji, dotyczących m.in. nadmiernej ingerencji w tereny prywatne, szerokości ciągów pieszo-rowerowych oraz zasadności lokalizacji ekranów akustycznych.
r/