Stacja kolejowa Rabka-Zaryte nabiera kształtów. Pierwszy odjazd jeszcze w tym roku

Postępują prace przy budowie stacji kolejowej Rabka-Zaryte, która powstaje w ramach jednej z największych inwestycji kolejowych w regionie - budowy nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko.
Na placu budowy widać już pierwsze efekty - na peronie zamontowano elementy małej architektury, a ekipy budowlane prowadzą intensywne prace przy przejściu podziemnym, które połączy perony i zapewni bezpieczne dojście dla pasażerów.

Inwestycja przyciąga uwagę mieszkańców i turystów, dla których nowa linia oznaczać będzie szybsze i wygodniejsze połączenie z Krakowem i Nowym Sączem.

Zgodnie z harmonogramem, pierwszy pociąg ma odjechać ze stacji Rabka-Zaryte jeszcze w tym roku. Budowa linii Podłęże-Piekiełko to strategiczny projekt PKP Polskich Linii Kolejowych, który po zakończeniu ma znacznie skrócić czas podróży między południową Małopolską a centrum kraju. Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych obecnie w Polsce.

Projekt ma strategiczne znaczenie dla rozwoju komunikacji kolejowej w południowej Małopolsce, a jego celem jest stworzenie szybszego połączenia kolejowego z jednej strony Krakowa z Nowym Sączem i dalej - z Krynicą-Zdrojem, a z drugiej Krakowa z Zakopanem przez Mszanę Dolną i Rabkę-Zdrój..

Całe przedsięwzięcie składa się z dwóch głównych części: budowy nowego odcinka linii kolejowej Podłęże - Tymbark - Mszana Dolna (tzw. "linia podstawowa"), o długości około 58 km, który poprowadzony będzie przez trudny, górzysty teren, m.in. tunelami i estakadami oraz modernizacji i elektryfikacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz.

Łączna długość modernizowanych i nowo budowanych odcinków to około 125 km torów.
fi/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 29.05.2025 09:09