Renault Laguna Initiale Paris - dama z klasą (zdjęcia)

Początkowo miał to być zwykły test. Po kilku dniach okazało się jednak, że trzecia generacja Laguny jest bardziej interesująca, niż nam się wydawało. Postanowiliśmy więc sprawdzić jak samochód poradzi sobie w długich trasach.
Po pięciu tysiącach kilometrów spędzonych za kierownicą Renault Laguny w bogato wyposażonej wersji Initiale Paris jesteśmy przekonani, że to bardzo wygodny samochód. Oczywiście Laguna ma też wiele innych zalet - począwszy od konkurencyjnej ceny, a skończywszy na nowej jakości - tym razem Laguna jest bezawaryjna i nie ustępuje swoim konkurentom.

Nadwozie:
Ponad dwa lata temu Laguna przeszła face lifting, dzięki czemu stała się jeszcze atrakcyjniejsza. Zmieniono kształt osłony chłodnicy. Nowe reflektory przednie dały jej temperament i agresywny akcent. Silna, charakterystyczna linia nadwozia z radykalnym zakończeniem tylnej klapy nadaje energicznego charakteru. Niepowtarzalna sylwetka jednego z najbardziej znanych modeli Renault z pewnością znajdzie jeszcze wielu entuzjastów. Jedno jest pewne ten samochód ma swój własny styl.

Wnętrze:
Wnętrze Laguny jest ergonomiczne i czytelne, a przy tym nie przeładowane przyciskami. Tym razem jest ono nie tylko komfortowe, ale też eleganckie. Stylowy charakter wnętrza podkreśla beżowa skórzana tapicerka, czy też przyjemna czarna deska rozdzielcza przeszywana kremową nicią. Już na pierwszy rzut oka we wnętrzu Laguny można dostrzec bardzo dobra jakość wykonania oraz solidne i miłe w dotyku elementy. Na pierwszy rzut oka we wnętrzu Laguny można dostrzec bardzo dobra jakość wykonania oraz solidne i miłe w dotyku elementy. Charakterystycznie dla Renault dość wysoko zamontowane przednie fotele są obszerne i wygodne. Zarówno z przodu jak i z tyłu znajdziemy sporo miejsca na nogi. Podróżując we czwórkę  nie jest wcale ciasno. Bagażnik o pojemności 450 litrów, spokojnie pomieści bagaże czterech pasażerów a po rozłożeniu tylnej kanapy jego pojemność zwiększa się do 1377l.

Bogato wyposażone wnętrze wersji Initiale Paris skomponowano w bardzo przemyślany i trafny sposób. Samochód wyposażono min. w fabryczną nawigację, tempomat, dwustrefową klimatyzację czy też podgrzewane fotele. Ponadto znajdziemy też wysokiej klasy, świetnie brzmiący zestaw car audio firmy Bose. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to od wielu lat wiadomo, że Renault jest jednym z liderów w tej dziedzinie, dlatego jest ono na bardzo wysokim poziomie.

Wrażenia z jazdy:
Pod maską testowanej Laguny pracuje jeden z najmocniejszych dwu litrowych silników wysokoprężnych. Dysponuje on mocą 173KM a jego maksymalny moment obrotowy w postaci 360Nm przebiega bardzo równo i dostępny jest już od 2000obr./min. Parametry te zapewniają bardzo bardzo przyzwoite osiągi. Silnik współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią co w rezultacie daje ciekawe i trafne do tego samochodu połączenie. Skrzynia pracuje bardzo płynnie i świetnie sobie radzi z doborem biegów. W trybie manualnym na zmiany reaguje ona ze sporym opóźnieniem, jednak nie oszukujmy się to nie jest wersja ze sportowym charakterem. Jednym z najważniejszych atutów wysokoprężnej jednostki Renault jest jej kultura pracy. Po odpaleniu praca silnika jest ledwie słyszalna ale także podczas jazdy nie męczą nas odgłosy silnika.

W trzeciej generacji Laguny nie ma już śladu po dawnym aż nadto miękkim podwoziu aut ze stajni Renault. Zawieszenie zestrojono sztywniej niż w poprzednich generacjach. Na szczęście nie wpłynęło to znacznie na komfort jazdy. Taka konfiguracja zapewnia za to pewniejsze prowadzenie i chroni przed nadmiernymi przechyłami. Układ kierowniczy zapewnia precyzyjne prowadzenie, dzięki dobrze dobranej sile oporu. Podobnie jak z dynamiką czy prowadzeniem Laguna nie ma też najmniejszych problemów z hamowaniem. Jak w większości przednionapędowych aut także i tu pojawia się zjawisko podsterowności. Podczas gwałtownego pokonywania zakrętów przednie koła tracą przyczepność ale do akcji wkraczają systemy bezpieczeństwa w postaci kontroli trakcji i ESP, które dość brutalnie za to szybko i sprawnie pomagają odzyskać przyczepność. Większość testu przebiegała pod znakiem dalekich podróży a co z nich najbardziej nam utkwiło w pamięci?

Przede wszystkim wygoda w każdych warunkach a także bardzo niskie spalanie nawet przy dużych prędkościach. Podczas testu średnie zużycie paliwa wyniosło 7 litrów na 100km co uważamy za bardzo dobry wynik.

Podsumowując:
Renault laguna Initiale Paris to elegancka dama z dużym wdziękiem. Nie od dziś wiadomo, że Renault słynie z wysokiego komfortu i własnego stylu swoich samochodów. Tym razem jednak najbardziej zaskoczyło nas nowym, bardzo wysokim poziomem jakości. Warto wspomnieć, że Laguna jest też jednym z najtańszych aut w swoim segmencie. Podstawowy model kosztuje 66 600zł. Za najbogatszą wersję z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić nie mało bo aż 138 260 zł. Jednak jeśli oprócz dobrych osiągów, wygody, oszczędności i solidnego wykonania oczekujemy od samochodu prestiżu to Renault Laguna Initiale Paris nas nie zawiedzie.

Dane techniczne:
Rodzaj nadwozia: 5 miejscowe nadwozie typu hatchback
Silnik: turbodoładowany silnik diesla
Pojemność: 1995cm3
Moc: 173KM przy 3750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 2000obr./min
Napęd: na koła przednie
Skrzynia: automatyczna 6-cio biegowa
Prędkość maksymalna: 220km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5s
Długość/szerokość/wysokość: 4695/ 1811 / 1445mm
Rozstaw osi: 2756 mm
Masa własna: 1500kg
Bagażnik: 450/1377l
Zużycie paliwa na 100 km: (miasto/trasa/średnie) 8,5l / 5,5l / 6,5l
Zbiornik paliwa: 66l
Cena wersji podstawowej (diesel): 72 600zł
Cena wersji testowej: 138 260zł (w aktualnej promocji z upustem od 122 000zł)

Tekst: Zbigniew Sieczka
Zdjęcia: Michał Adamowski

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 03.11.2011 15:53