W zakopiańskim "Jasnym Pałacu" oficjalnie ogłoszono, kto w tym roku zdobył statuetki w kolejnej edycji konkursu "Marka Tatrzańska 2012". "Marka Tatrzańska" to lokalny certyfikat jakości, ustanowiony przez Starostwo Powiatowe w Zakopanem. Certyfikat ten jest co roku przyznawany produktom, usługom i projektom turystycznym jak i kulturalnym najwyższej jakości.
Certyfikat ma przyczynić się do gwarantowania najwyższej jakości usług i produktów oferowanych nabywcom, bronić ich przed podróbkami i tandetą, a także - co nie mniej ważne - podnosić prestiż i wizerunek nagrodzonych.
Kapituła Marki Tatrzańskiej w roku 2012 po rozpatrzeniu wszystkich zgłoszonych wniosków zadecydowała, że w tym roku nagrodzeni Statuetką Marka Tatrzańska zostaną:
I kategoria dla artykułów spożywczych:
Piekarnia „Dańca” za „chleb domowy” o wadze 5 kg, wykonywany na zamówienie oraz „chleb domowy” o wadze 2,20kg, będący w ciągłej sprzedaży.
II kategoria dla wyrobów i produktów rękodzielniczych:
Pan Jan Bieniek - za tradycyjne góralskie sanie i „kumoterki”.
III kategoria dla bazy gastronomicznej, handlowej, noclegowej oraz usługowej na terenie Powiatu Tatrzańskiego:
Centrum Rekreacji i Wypoczynku „HAWRAŃ” Sp. z o.o w Jurgowie Ośrodek Narciarski - za społeczny wkład 240 udziałowców i umiejętności pozyskiwania funduszy europejskich.
IV kategoria dla twórców i działaczy kultury:
Krzysztof Trebunia-Tutka - za pracę społeczną, promowanie regionu i pracę z dziećmi i młodzieżą.
V kategoria dla przedsięwzięć i imprez kulturalnych oraz ważnych społecznie inicjatyw:
Impreza kulturalna „Przednówek w Polanach”.
W czasie uroczystości starosta tatrzański Andrzej Gąsienica-Makowski podkreślał, że żyjemy w takich czasach, że trzeba stawiać na jakość. Tworząc Kurort Tatrzański trzeba pokazywać ludzi, ich twórczość i produkty najwyższej jakości. "Marka Tatrzańska - lokalny certyfikat poświadcza, że dana usługa czy firma spełnia wiele wymogów współczesnego czasu. A ludzi przedsiębiorczych - oferujących najwyższy standard usługi czy produktu jest pod Tatrami naprawdę sporo. Podczas gali wręczono więc statuetki jak i specjalne dyplomy dla tych, którzy w tym roku byli nominowani do otrzymania certyfikatu Marka Tatrzańska. Krzysztof Król-Łęgowski, dyrektor Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury podkreślał, że najwięcej nominacji było w trzeciej kategorii i jasnym już się stało, że w przyszłości koniecznym będzie stworzenie kolejnych, osobnych kategorii. Tutaj bowiem jest i gastronomia i hotelarstwo, ale i np. liczne portale internetowe czy usługi turystyczne. A przyznanie statuetki Marka Tatrzańska zobowiązuje laureata do trzymania cały czas najwyższej jakości świadczonej przez siebie usługi czy wytwarzanego produktu.
Źródło: Tatrzańskie Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury / oprac. r/ zdjęcia Piotr Korczak