Przedsiębiorcy nie wiedzą, jak mają wyglądać reklamy po wejściu w życie uchwały o Parku Kulturowym

ZAKOPANE. Wprowadzenie Parku Kulturowego na Krupówkach miało uporządkować od 1 lipca chaos z tablicami reklamowymi, ale cały czas nie wiadomo, jak mają wyglądać. Przedsiębiorcy ustawicznie pytają radnych: w jaki sposób muszą zmienić swoje tablice i bilbordy reklamowe, aby spełniały one wymogi miejskiej uchwały.
- Ludzie nawet nie zaczęli się przygotowywać do zmian przepisów, bo nie wiedzą do jakich wymogów mają się dostosować – mówił podczas sesji Rady Miasta w Zakopanem radny Łukasz Filipowicz.- Za dwa, trzy miesiące będziemy wprowadzać przepisy Ustawy krajobrazowej. Może się okazać, że będą w niej inne wymogi i czy wtedy właściciele reklam, albo ich wynajemcy zostaną zobowiązani do kolejnej wymiany.

Jak wyjaśniała radczyni zakopiańskiego magistratu Małgorzata Musiał-Fecko, uchwała o parku kulturowym jest aktem prawa miejscowego i jest ona dostosowana do Planu Zagospodarowania Przestrzennego na tym terenie, na którym znajdują się Krupówki. To właśnie w planie zawarte są te normy.

- Nawet jeżeli wejdzie w życie ustawa krajobrazowa, która będzie przewidywała, że reklamy mają inaczej wyglądać, to będzie rok czasu na dostosowanie się do nowych przepisów – mówiła Musiał-Fecko.

Uchwała o parku krajobrazowym ma wejść w życie 1 lipca.

Józef Słowik

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 24.03.2016 08:50