O Zakopanem dużo się pisze i mówi w kraju

Informacje na temat Zakopanego, jakie w ciągu wakacji pojawiły się w polskich mediach, wyceniono na 8 milionów złotych. To łączna wartość relacji telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych, obliczona tak, jakby to była płatna reklama miasta.
- To jest wartość informacji prasowych, oczywiście bez płatnych reklam, bilbordów i bez wyścigu Tour de Pologne. Promocja, jaką dostarcza miastu ta impreza, wyceniona jest przez Czesława Langa na 800 tysięcy złotych – mówi Beata Majcher, dyrektorka Zakopiańskiego Centrum Kultury. – Taką wartość, czyli to 8 mln zł, osiągnęliśmy podczas dwóch miesięcy sezonu wakacyjnego z informacji, jakie płynęły z Zakopanego. Łącznie wywiadów, relacji i artykułów prasowych było ok. 4 tys.

Jak tłumaczy Majcher, Instytut Monitorowania Mediów wylicza wartość takich materiałów prasowych na podstawie tzw. ekwiwalentu reklamowego. Czyli odnośnikiem jest tutaj cennik i cena, jaką musiałoby zapłacić miasto, jeśli chciałoby w danym medium wykupić odpłatnie reklamę. W wyliczeniach brana jest pod uwagę chociażby liczba odwiedzin na stronach internetowych, wielkość materiału prasowego i czas antenowy, w którym pojawia się m.in. nazwa Zakopane, Tatry, a nawet nazwisko burmistrza.

js/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 12.10.2016 18:20