- To był ważny rok dla rozwoju sieci dróg krajowych w Małopolsce. Ukończono i oddano do użytkowania 12 mostów, w tym na DK47 dwa w Białym Dunajcu i trzeci również w Białym Dunajcu na rzece Biały Dunajec udostępniono kierowcom 22 grudnia 2018 r. - przypomina Iwona Mikrut z GDDKiA. Ale to nie wszystko.
Trwała budowa wyczekiwanej przez kierowców drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdrój i dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 od Rabki do Chabówka, która rozpoczęła się 2016 r. Pierwszy wiadukt na budowanej drodze ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój, odcinku III Skomielna Biała – Rabka Zdrój, węźle Zabornia został oddany do użytkowania kierowcom 9.08.2018 r. Jest to wiadukt w ciągu DK7, w kierunku na Chyżne, przebiegający nad budowaną drogą dwujezdniową do Chabówki, gdzie łączy się z istniejącą dwujezdniową DK47 do Rdzawki. 11 października 2018 r. nastąpiło przełożenie ruchu ze starej „Zakopianki” na jedną jezdnię S7, od Zbójeckiej Góry do Chabówki. Ruch odbywa się po jednej jezdni w dwóch kierunkach. Wydrążono 2 km 77 m tunelu pod Małym Luboniem, przy czym nitka prawa tunelu wydrążona jest na długości 1 km 163 m, a nitka lewa 914 m. W sumie wydrążyć trzeba 4 km 120 m do końca 2020 r. i zakończyć inwestycję do marca 2021 r.