"Kanał ulgi" dla ul. Ludźmierskiej (zdjęcia)

NOWY TARG. - Problem przejazdu i przepustowości ul. Ludźmierskiej, jako drogi wojewódzkiej, jest od lat dyskutowany. Mamy nową wiadomość dotyczącą polepszenia tej sytuacji - mówi Grzegorz Watycha. ZDW zleci opracowanie wielowariantowej koncepcji, alternatywnej drogi dla przejazdu kolejowego na ul. Ludźmierskiej. Droga poprowadzona będzie przez dawną zajezdnię autobusową, wzdłuż potoku Czarny Dunajec, przez Ibisor do zakopianki.
Kolej w ramach swojego projektu modernizacji linii kolejowej (która rozpocznie się w marcu br.) nie wybuduje wiaduktu, ani tunelu i nie przesunie dworca, ale problem komunikacyjny związany z ul. Ludźmierską być może doczeka się nie tyle rozwiązania, co - złagodzenia. Drugi zarządca węzła, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich - rozpoczął przygotowania do przebudowy ulicy.

- Będzie to realizacja proponowanego przez nas rozwiązania, czyli poprowadzenie ulicy Ludźmierskiej przez starą zajezdnie autobusową i dalej wzdłuż Czarnego Dunajca przez Ibisor w kierunku zakopianki. To będzie swego rodzaju "kanał ulgi" dla tego przejazdu. Na ten rok zabezpieczone są środki w budżecie województwa, by w latach 2019 /20 taka koncepcja wraz z decyzją środowiskową powstała. Zostaliśmy wraz z powiatem nowotarskim poproszeni o to, by partycypować w kosztach tej koncepcji. Myślę, że ze strony Miasta, musimy dołożyć starań i też ten wkład zabezpieczyć - mówił w Radiu Alex burmistrz Nowego Targu.

Zarząd Dróg Wojewódzkich zaproponował, by lokalne samorządy pokrywały połowę kosztów. Mowa o kwocie rzędu 250 tys. złotych, na która złoży się ma i Miasto i powiat. Oficjalna propozycja została Nowem Targowi przedstawiona wczoraj.

- Liczę po cichu, że te koszty - po ogłoszeniu przetargu i wyłonieniu firmy projektowej - mogą być mniejsze. Pieniądze na tę koncepcję zostały już "zabezpieczone" w budżecie województwa, więc będziemy się starali również dotrzymać kroku województwu i wspólnie doprowadzić do powstania tej dokumentacji.

PKP w ramach modernizacji linii kolejowej, jedynie poprawi sam przejazd. Zostanie on wyprofilowany tak, by samochody pokonywały go bez zatrzymywania się. Ma to nieco upłynnić ruch.

s/ zdj. Michał Adamowski

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 27.02.2019 14:41