Szykują się zmiany w organizacji urzędu

Wójt gminy Ochotnica Dolna Tadeusz Królczyk zapowiedział zmiany w funkcjonowaniu urzędu gminy. Zniknie między innymi referat, który zostanie zastąpiony samodzielnymi stanowiskami pracy. Pracowników czeka również nowy zakres obowiązków. Wszystko po to, aby przyspieszyć pracę urzędu.
- Mija pół roku, od kiedy objąłem stanowisko wójta. Przez ten czas miałem okazję przyglądać się funkcjonowaniu urzędu gminy i wszystkich instytucji zależnych. Przeanalizowałem sytuację i wiem, jakie zmiany są potrzebne i w jaki sposób to wszystko usprawnić. Pół roku to wystarczający czas, żeby po pierwsze przeanalizować, co się dzieje, nie działać pochopnie, a po drugie, aby sami pracownicy zapoznali się z oczekiwaniami, celami i standardami – powiedział wójt na sesji Rady Gminy Ochotnica Dolna.

Tadeusz Królczyk powiedział na sesji, że wszedł w życie nowy regulamin funkcjonowania urzędu, który będzie pierwszą taką zmianą. - W ramach tej zmiany likwidujemy strukturę referatową, która się kompletnie nie sprawdziła. Struktura referatowa zamieniona zostanie na indywidualne stanowiska pracy, z indywidualną odpowiedzialnością. Następnie w czerwcu będziemy wprowadzać nowy zakres obowiązków w urzędzie gminy. Będziemy również wprowadzać nowe standardy we współpracy z instytucjami podległymi, na przykład z Zakładem Gospodarki Komunalnej. Krótko mówiąc, pół roku to był okres przejściowy między jedną a drugą rzeczywistością, a w tej chwili wprowadzamy zmiany, które mają na celu usprawnienie funkcjonowania urzędu – dodał.

Wójt stwierdził, że jest niezadowolony z tego, jak niektóre sprawy się mają w pewnych obszarach. Podkreśla, że niektóre elementy powinny działać znacznie szybciej i będzie dążył do ich przyspieszenia.

ao/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 10.06.2019 10:00