Burmistrz Watycha odpiera zarzuty radnego: "Obsługa pilnuje by zawsze był zapewniony swobodny dostęp do UM"

NOWY TARG. Radny Paweł Liszka zwrócił się do burmistrza o "niezwłoczne dostosowanie wejścia do Urzędu Miasta do potrzeb osób niepełnosprawnych". Jak mówił, nie mają one możliwości wjechania do urzędu i załatwienia swoich spraw ze względu na schody, a także "notoryczne blokowanie windy przez parkujące tam samochody - najczęściej miejsce to zastawia wiceburmistrz".
"Zgodnie z art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym kierownikiem Urzędu Miasta jest Burmistrz, w związku z czym to Burmistrz decyduje kto może i w jakim celu korzystać z parkingu zlokalizowanego na terenie Urzędu Miast, a nie Radny Miasta" - odpowiada burmistrz na wstępie, a potem przechodzi do wyjaśnień i odpierania zarzutów.

"Odnosząc się do Pana zarzutu, iż notorycznie blokowana jest winda dla osób niepełnosprawnych przez parkujące samochody, w tym w szczególności przez II Zastępcę Burmistrza, wskazuję, iż nie jest to prawda. Obsługa UM pilnuje by zawsze był zapewniony swobodny dostęp do windy oraz by nie były blokowane przejścia ewakuacyjne. Przypadek zablokowania wjazdu do ww. windy mógł się zdarzyć wyłącznie w sytuacji gdy należało przestawić tymczasowo samochód z przyczyn organizacyjnych. Dodać należy, że ze względu na wykonywanie obowiązków służbowych przeze mnie i moich Zastępców poza Urzędem Miasta i związanych z tym częstych wyjazdów, nie ma żadnego logicznego uzasadnienia do stałego parkowania na parkingu pod Halą Lodową. Na podkreślenie zasługuje fakt, że w dni w które nie mamy wyjazdów, samochody są parkowane na ww. parkingu, na podstawie wykupionych prywatnie abonamentów" - pisze Grzegorz Watycha w odpowiedzi.

Przypomina, że budynek UM ze względu na swoją architekturę datowaną na lata trzydzieste, pięćdziesiąte i siedemdziesiąte ubiegłego wieku - "dostosowany jest do przyjmowania osób niepełnosprawnych jedynie częściowo".
Ale zapowiada, że osoby niepełnosprawne, które samodzielnie nie są w stanie udać się do na poszczególne piętra, obsługiwane są przez pracowników w pokoju 023 - na parterze budynku. Przeniesione będą na niższe kondygnacje także inne wydziały.

- Nie mniej jednak wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, w ramach reorganizacji, w miarę możliwości lokalowych, zostaną przeniesione na niższe kondygnacje komórki organizacyjne UM, które przyjmują najwięcej klientów. Tak więc, obsługa przedsiębiorców zostanie w najbliższych dniach przeniesiona z pierwszego piętra na parter, a cześć Wydziału Rozwoju, Urbanistyki i Gospodarki Nieruchomościami znajdować się będzie na pierwszym piętrze budynku, zamiast jak dotychczas na trzecim piętrze. Zmiany te mają na celu ułatwienie dostępu do pracowników UM, w szczególności osobom starszym oraz nie korzystającym z elektronicznych form załatwiania spraw urzędowych - podsumowuje burmistrz Watycha.

s/



.

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 25.10.2019 10:05