Jak sobie Miasto radzi w Internecie? Za promocję odpowiadają urzędnicy

NOWY TARG. Radni miejscy zainteresowali się "obecnością", a co za tym idzie promocją Nowego Targu na portalach społecznościowych. Jedna z interpelacji dotyczyła strony internetowej Urzędu, która jest mało atrakcyjna i nie spełnia obowiązujących norm.
O szczegółowe wydatki, związane z zadaniem: "Promocja Miasta Nowy Targ na Facebooku, opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych" zapytała Ewa Pawlikowska. Jak mówi burmistrz - "zajmują się tym pracownicy Wydziału Kultury Sportu i Promocji" i jak podkreśla "zadanie to jest realizowane również w czasie wolnym ww. pracowników w sposób całkowicie nieodpłatny". Niemniej magistrat płacił za materiały promocyjne typu - filmy.

"Z uwagi na gwałtowny rozwój sektora Social Mediów, prowadzenie funpage'u Miasta na Facebooku nie ogranicza się tylko do redagowanie oraz udostępniania postów, ale również budowania interakcji z innymi użytkownikami. Do obowiązków osób zajmujących się prowadzeniem strony należy także monitorowanie i analiza efektów prowadzonych działań, przygotowanie i wdrażanie nowych kierunków strategii jak również dbanie o estetyczny i spójny charakter strony kompatybilny z kierunkiem promocji obranym na rok 2020." - tłumaczy Urząd Miasta.

Odpowiadając na pytanie o zawartą w sprawozdaniu finansowym z wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku 2019 kwotę 3,5 tys. zł, UM wylicza:
- 307,50 zł (przelew za publikację)
- 2400,00 zł (opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych)
- 300,00 zł (promocja na Facebooku Targi Wielkanocne)
- 500,00 zl (promocja na Facebooku Przywitanie Lata).

Promocją Miasta w Internecie nie zawsze zajmowali się tylko urzędnicy. "Z uwagi na ograniczony czas pracowników Wydziału Kultury Sportu i Promocji, których zakres czynności jest bardzo szeroki, w roku 2018 oficjalne konto Miasta Nowy Targ było uzupełniane o informacje z zakresu turystyki przez podmiot zewnętrzny. Poniesione koszty za tę usługę mieściły się w zakresie wysokości kwoty nie wymagającej przeprowadzenia procedury rozeznania rynku (tj. kwota do 5 000,00 zł). Miesięczny koszt prowadzenia strony na FB wynosił 200 zł co daje łączną kwotę 2 400 zł (wydatek: opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych)" - wylicza UM.

Współpraca z owym podmiotem zewnętrznym została zakończona w 2019 r.

Z kolei radny Bartłomiej Garbacz zgłosił, iż strona internetowa Miasta Nowy Targ nie spełnia wymagań WCAG 2.0 oraz jest mało atrakcyjna wizualnie, brak jej responsywności. Chodzi o to, że nie jest ona przystosowana do przeglądania na urządzeiach mobilnych. "Strona internetowa wymaga modernizacji i dostosowania do obowiązujących norm oraz oczekiwań odbiorców treści na niej zawartych" - tłumaczy radny, przypominając, że przepisy dotyczące dostępności stron www, zawierają także groźbę sankcji finansowych za brak dostosowań do przepisów.

Grzegorz Watycha mówi, że modernizacja strony www - została ujęta w złożonym przez Urząd Miasta Nowy Targ wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach RPO. - Obecnie Urząd Miasta czeka na wyniki naboru, które powinny pojawić w I kwartale br. - podsumowuje burmistrz.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 23.02.2020 16:48