Będzie budowany węzeł na zakopiance w Jaworniku

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji dla budowy węzła w Jaworniku, co oznacza przeznaczenie środków finansowych na tą inwestycję. Wysokość finansowania wynosi 73,2 mln zł. Bezkolizyjny węzeł zastąpi istniejące skrzyżowanie, poprawiając tym samym bezpieczeństwo i płynność ruchu.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji dla budowy węzła w miejscowości Jawornik, w ciągu drogi krajowej nr 7, co oznacza przeznaczenie środków finansowych na tą inwestycję. Wysokość finansowania wynosi 73,2 mln zł. Bezkolizyjny węzeł zastąpi istniejące skrzyżowanie DK7 z droga wojewódzką nr 955, poprawiając tym samym bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Ze względu na duże natężenie ruchu panujące na odcinku DK7 Kraków – Myślenice, które wg Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynosiło ponad 33 tys. pojazdów/dobę) jest to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc zarówno dla pojazdów uczęszczających DK7 (Zakopianka) jak i pojazdów włączających z drogi wojewódzkiej do DK7 oraz z DK7 do drogi wojewódzkiej. Na skrzyżowaniu dopuszczone są wszystkie relacje skrętne. Realizacja inwestycji poprawi bezpieczeństwo i jednocześnie usprawni funkcjonowanie i rozwój strefy ekonomicznej Jawornik – Polanka zagrożone dotychczas przez uciążliwe i niedostosowane do obecnie istniejących potrzeb włączenie do drogi krajowej nr 7.

Inwestycja obejmie swym zakresem budowę dwupoziomowego węzła w miejscowości Jawornik, w nowym śladzie. Powstaną łącznice, dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń po obu stronach drogi krajowej, przebudowany będzie odcinek drogi wojewódzkiej i drogi zapewniające komunikację lokalną. Wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust pod DK7. Przebudowane będzie istniejące sieci infrastruktury technicznej i wybudowane nowe oraz kanał technologiczne.

Podpisany program inwestycji i zabezpieczenie środków finansowych w planie GDDKiA umożliwi rozpoczęcie przygotowań do procedury przetargowej na opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji (ZRiD). Umożliwi także podpisanie porozumienia o współpracy z samorządami wojewódzkim i gminnym, które włączają się w finansowanie tej inwestycji.

Przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i ZRiD przewidywane jest na lata 2020-2023, natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 02.07.2020 12:17