"Na Podhale24.pl relacjonowano sesje rady miasta Nowy Targ. Kolejny raz poruszany był temat MZK, które podnosi ceny swoich usług za które nam, mieszkańcom przyjdzie zapłacić. I to podwójnie - bo raz kupując bilety, a drugi raz - w dodatku niezależnie od tego, czy korzystamy z usług MZK, czy nie - z naszych podatków w ramach szczodrych dotacji dla tego zakładu" - pisze nasz Czytelnik.
"Takie dodatkowe finansowanie z naszych podatków firmy, która powinna działać bez takiej pomocy może i dałoby się przyjąć za normę, gdyby mieć choć trochę przekonania, że władze tej firmy zrobiły absolutnie wszystko co możliwe, by pozyskać ze swej szeroko zakrojonej działalności tak dużo środków, jak tylko może. Jak zasadnie zauważył radny Paweł Liszka, nowotarskie autobusy służą poza transportem jako nośnik reklam. Według słów radnego cztery nowotarskie autobusy wożą reklamy miejskiej telewizji - co według cennika który łatwo znaleźć na stronie www MZK kosztować powinno od 430,50 zł do 615 zł miesięcznie w zależności od modelu autobusu za każdy pojazd. Rocznie daje nam to kwotę która mieści się w ramach od 20644 zł do 29520 zł. Okazuje się jednak, że - według słów dyrektora Chowańca - NTVK nie płaci za reklamy a umowa zakłada barter, czyli wymianę świadczeń. Jest to przyjęta w świecie obrotu gospodarczego forma rozliczeń ale, o ile znamy wartość świadczenia MZK względem NTVK to nie wiemy co w zamian NTVK robi dla MZK. Pan dyrektor Chowaniec nie pamiętał, co jest przedmiotem barteru o wartości blisko 30 tysięcy złotych rocznie, więc i my nie dowiedzieliśmy się tego.
Na podstawie danych o ruchu w internecie pochodzących z ogólnodostępnego serwisu SimilarWeb.com dowiadujemy się, że strona NTVK zanotowała w minionym miesiącu 57 tysięcy odwiedzin podczas, gdy na przykład witryny Tygodnika Podhalańskiego, czy Podhalańskiego Portalu Informacyjnego podhale24.pl notowały w tym czasie ponad 2 miliony odwiedzin. Można powiedzieć, że stronę Nowotarskiej Telewizji Kablowej przez cały miesiąc odwiedza tyle osób, ile każdego dnia odwiedza inne media. Są jeszcze abonenci kablowej miejskiej telewizji, choć nawet biorąc to wszystko razem nie bardzo można wyobrazić sobie co telewizja może zaoferować MZK jako barter reklamy o wartości blisko 30 tysięcy złotych rocznie. A reklama ta jest na autobusach od kilku lat, kwota więc jest wielokrotnie wyższa.