Wznowiono prace przy budowie nowej zakopianki na odcinku Naprawa - Lubień

Kontynuowana jest budowa prawej jezdni drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Jeszcze w tym roku cała trasa powinna być gotowa.
Nowy wykonawca firma STRABAG Infrastruktura Południe jeszcze przed zakończeniem sezonu zimowego (15 marca) przystąpiła do porządkowania terenu i wywozu zbędnego materiału ziemnego z budowy. Aktualnie trwa piaskowanie zbrojenia oraz przygotowanie konstrukcji ściany muru oporowego w Lubniu do betonowania. W ramach robót melioracyjnych prowadzone są prace polegające na przełożeniu koryta potoku bez nazwy, na osiedlu Leśniakowa, a także umocnieniu jego brzegów narzutem kamiennym.



Inwestycja kosztować będzie ponad 74,5 mln zł i ukończona zostanie w ciągu 8 miesięcy. Zakres inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Zabezpieczone muszą zostać skarpy głębokich wykopów, trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i wykonać urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).



Kontynuowane są prace na budowie wiaduktu w Lubniu, prowadzone przez polską firmą TBM. Tutaj pracowano przez cały sezon zimowy, za wyjątkiem krótkiej przerwy świąteczno-noworocznej. Cała konstrukcja wiaduktu opiera się już na dwóch przyczółkach, czyli wiadukt spina już dwa brzegi doliny. Wykonane jest zbrojenie i deskowanie płyty górnej ostatniego 9 segmentu ustroju nośnego jezdni prawej. Pod koniec tego tygodnia, jeżeli pozwolą na to warunki atmosferyczne przewidziano betonowanie tej płyty. Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na 42 229 809,81 zł. Zakończenie robót zaplanowane jest w jesieni 2021 r.



Lewą jezdnią S7 na tym odcinku kierowcy mogą przejeżdżać w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r. Prawa jezdnia nie została ukończona. 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 24.03.2021 11:06