Tunel pod torami kolejowymi - jedną z koncepcji rozwiązania komunikacyjnego zatoru

NOWY TARG. - Wraz z moim zastępcą Waldemarem Wojtaszkiem uczestniczyliśmy w telekonferencji z Zarządem dróg Wojewódzkich. Trwa wybór optymalnego rozwiązania komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z torami kolejowymi - poinformował Grzegorz Watycha.
Od wielu lat trwa debata nad rozwiązaniem problemu korków na linii przejazdu wschód-zachód, które są efektem zamykania rogatek na czas przejazdu pociągów.

W kwietniu br. podpisania została umowa pomiędzy marszałkiem Województwa Małopolskiego a burmistrzem Miasta, w sprawie współfinansowania zadania pn. "Opracowanie wielowariantowej koncepcji bezkolizyjnego skrzyżowania DW 957 z linią kolejową Nr 99 w m. Nowy Targ". Umowa zawiera także pozyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, wraz z opcją opracowania projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

"Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przystąpił do opracowania dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnego skrzyżowania drogi wojewódzkiej z linią kolejową lub realizacji zachodniej obwodnicy Miasta Nowy Targ, łączącej ul. Ludźmierska z drogą krajową nr 47 (zakopianką), która została ujęta w „Programie Strategicznym Transport i Komunikacja” Województwa Małopolskiego (Priorytet 2. Wykreowanie subregionalnych węzłów transportowych, Działanie 2.3 Budowa obwodnic/obejść miast dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, pozycja wdrożeniowa nr 22)" - poinformował nowotarski UM.

Szacowana wartość zadania to ok. 455 tys. zł, wartość planowanego dofinansowania unijnego - 314,5 tys. zł, wartość kosztów w ramach wkładu krajowego wynosi ponad 140,5 tys. - z czego województwo i Miasto ponoszą po koszty po połowie.

Ul. Ludźmierska to jedna z bardziej obciążonych dróg wojewódzkich w naszym regionie, a kolidujące skrzyżowanie z linią kolejową - powoduje duże utrudnienia w ruchu. Z wyników Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynika, że średni dobowy ruch pojazdów to blisko 20,6 tys. pojazdów.

Jedną z propozycji branych pod uwagę jest poprowadzenie ruchu kołowego pod torami. Oznacza to budowę tunelu. Zjazd byłby poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową. Dojazd do posesji znajdujących się przy ul. Kolejowej oraz Ludźmierskiej odbywałby się drogą zbudowaną równolegle do obecnej ulicy, po stronie północnej.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 08.08.2021 15:18